Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 14:35

Busy wat een droppie!
Ik ben niet van de honden, maar hardlopen met je eigen hond lijkt me echt heel leuk. Hopelijk lukt dat straks met die van jou.

Nee ik ga niks bijzonders doen. Heb lekker sushi besteld en vanavond wat visite. Verder vind ik het wel best.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:24

Gefeliciteerd sv.

Hier een 4 mijl gedaan. Met pijnstillers ging het. De voet is stijf, maar niet pijnlijk, maar de kost op de knie is het probleem. Gelukkig ging het zo zonder foreceren, maar mijn tijddie ik wilde lopen niet gelukt. Ik moest toen nog een km. Maar blij datik gegaan ben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 18:21

Oh SV ik had het cadeautje bij je naam gemist, maar alsnog gefeliciteerd!!

En Busy, wat een droppie!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 18:35

Zo, aardige kruising ja.
Maar wat een dotje.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 18:40

Aaah wat een schatje zeg, super lief!

Leuk SV, klinkt als een prima verjaardag zo! Veel plezier!

Germie als ik je post zo lees lijkt het alsof je iets teveel pijnstillers hebt genomen. :')
Grapje hoor, fijn dat het goed ging!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 19:46

Samantha_ schreef:
Aaah wat een schatje zeg, super lief!

Leuk SV, klinkt als een prima verjaardag zo! Veel plezier!

Germie als ik je post zo lees lijkt het alsof je iets teveel pijnstillers hebt genomen. :')
Grapje hoor, fijn dat het goed ging!

Typen op de telefoon in de regen. Dat gaat niet zo goed samen. :+ Maar goed, die korst op de knie is dus best stug en gevoelig helaas. Maar nu weer thuis, voel me prima, en heb niet echt het gevoel dat ik me heel erg ingespannen heb. Wat ook wel klopt als je niet 100% gaat natuurlijk. Maar ben echt blij dat ik gegaan ben.

En hoe kon ik de pup van Busymissy missen? :o Die ziet er wel heel leuk uit. Ook nog heel klein. Heb je straks een leuke caniecrosser. :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 13:39

Mechel x Hollander is inderdaad pittig maar ik ken ze wel als heel fijne, baasgerichte honden die net even minder scherp zijn dan volle (werk)Mechels.
Het lange haar kan ook van de Mechelaar komen, die heb je ook.
Leuk dat je haar gevonden hebt, Busy. Geniet van de voorpret!

Bizar dat zoveel ook zo moe zijn. Hier is het uiteindelijk een fikse verkoudheid geworden en na een drukke dag gisteren ben ik vandaag een beetje ingestort.

Waren er nog mensen naar de Dam tot Dam?

SV, nog gefeliciteerd!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 13:55

Ja klopt, er zit echt pit in, maar ook een flinke dosis gelatenheid en rust.
We hebben vroeger eerst een Mechelaar gehad, dat fanatisme wilde ik niet meer.
Daarna hadden we een Hollander, dat was voor mij echt een fantastische hond, maar zoals ze nu gefokt worden trekken ze me niet meer.
Ik wilde liever geen echte rashond (vanwege de vele rasproblemen), maar wel een hond uit geteste ouders (röntgenologisch en dna getest) en dat heb ik met deze gevonden.

Ik heb vandaag een kort rondje bos gedaan te paard, maar dat vond mijn enkel nog niet zo'n goed plan.
Nu naar een feestje en dan hoop ik einde middag nog een rondje te kunnen lopen.

Beterschap Lisitano, niks aan, verkouden zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:01

Hoe is de eerste nacht gegaan Busymissy?
Nog mensen gelopen vandaag? Ik zie nog weinig verslagjes dit weekend.

Ik wilde lopen, zeker met het oog op mijn run over 2 weken, maar ik kon het nirt opbrengen. Alles in me schreeuwde 'NEE', dus ik heb geluisterd.
Wel een km of 7 gewandeld met de honden en gisteren een km of 11 gewandeld. Ik vind het wel best zo.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:23

Even een korte post. Heb heerlijk gelopen en ruim onder m’n streef van 8:00 per km.

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:43

Goed zeg!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:27

Lekker Tiggs! Ruim onder je doel.

Je enkel toch nog niet top BM?
Hoe heet je nieuwste aanwinst?

Wandelen is ook prima Goof! Alleen maar goed dat je naar je lijf luistert.

Vanmorgen rondje van 16 km met mijn hardloopmaatje gerend. We hadden al lang niet meer samen gerend. Zij had het heel zwaar en ik heb echt heerlijk gelopen :o
Mijn constante trainen begint z’n vruchten af te werpen. Fijn om te merken.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:30

Wauw Tiggs super gedaan!

Hier ook DTD gelopen. Natuurlijk te snel gestart en bij 6 km moest ik plassen. Heb bij elke vp drinken gepakt en bij elke dj gedanst. Vond het sfeertje weer geweldig. Afbeelding
Er was wel net voor de finish iemand ingestort, dus we moesten de laatste 500 meter allemaal links lopen en alle mensen die dat begeleiden gaven aan dat we langzamer moesten, het werd ook heel smal. Toen ik langs de plek kwam stond er veel EHBO en politie en ambulance. En vooral de sfeer was naar. Allemaal sippe gezichten en je werd niet echt onthaald door het publiek vanaf daar want iedereen was van slag en keek naar de ambulance. Dus wat daar nu was gebeurd? Ik hoop dat het met diegene goed gaat

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-25 19:48

Tiggs dat heb je goed gedaan!

Namiro altijd fijn om te merken dat je trainingen werken.

Samantha ook goed gedaan. Wel naar zeg, ik hoop dat het goed gaat met diegene.

Ik heb 8km op de weg gelopen met 7x25 sec sprint nadat ik eerst een uur op de bank had geslapen.
Ik had het nodig blijkbaar. Slechts drie korte loopjes gedaan deze week. Meer wilde niet. Ach ja, het is wat het is.

Vanmorgen naar de bloemlegging geweest met mijn groep 7/8 op de oorlogsbegraafplaats. Echt kippenvel toen de enige veteraan van de slag om Arnhem die er was een krans legde en iedereen heel lang applaudisseerde.
Het was een indrukwekkende herdenking. Er waren onder andere 800 kinderen, die bij elk graf bloemen legden (1700 graven) en alles werd gefilmd door tv Gelderland.
Kinderen van mijn groep kwamen ook in beeld.
Er werd ook de as van een veteraan uit Engeland bijgezet die dit voorjaar overleed en bij zijn kameraden begraven wilde worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 21-09-25 19:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:49

Oh bah Samantha. Ik had iets dergelijks in Leiden dit jaar, bleef ook echt wel even in m’n hoofd zitten. Hopelijk heeft diegene het gered. Er stond gelukkig veel EHBO op het laatste stuk van het parcours dus hoop dat ze er snel genoeg bij waren.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:53

Wel goed dat je dan in ieder geval een stuk gewandeld hebt Goof. En denk dat het ook goed is dat je naar je lijf luistert. Kun je misschien beginnen met een klein stukje van 3 km of zo? Wellicht dat dat wel goed voelt? En dan gewoon niets moeten van jezelf, lukt het niet dan wandel je naar huis

Enkel is nog niet volledig genezen, hardlopen gaat eigenlijk best goed, maar in de stijgbeugel gaf het weer een verkeerde druk. Ik wil hem volledig laten genezen dus die rustig aan.

Vanmiddag te laat terug van een feest dus ik verschuif mijn loopje naar morgen.
Pup was redelijk rustig vannacht, maar toch 4 slaaponderbrekingen en om 5 uur eruit om te laten plassen.
Ik ben hier niet zo goed in (vroeger met mijn eigen kids ook al niet, dit voelt vergelijkbaar) maar verwacht dat we met een week een eind op de goede weg zijn.
Even volhouden. Ze heet Kanza.

Wat ontzettend goed gelopen Tiggs!
En echt heel ruim onder je streeftempo. Knap gedaan!

Wat lekker dat je dan dat gevoel hebt dat je sterker bent geworden Namiro. Daar doe je het allemaal voor. Zo fijn wanneer het ineens allemaal zo prettig voelt.

Jij hebt een stevig tempo gelopen Samantha! Leuk om te lezen dat je zo genoten hebt. Maar wat akelig dat er dan iemand in elkaar gezakt is, begrijp helemaal dat dat een fikse domper geeft op de stemming.

Wat een indrukwekkende plaatjes sv, ik vind de emoties echt van de foto's afstralen. De kinderen begrijpen duidelijk waar het om gaat. Mooi om te zien dat iets wat zó lang geleden is gebeurd hen ook nog weet te raken. Ik ben altijd zo bang dat de nieuwe generatie dit gaat vergeten, zij hebben straks geen verhalen meer uit de eerste hand.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 20:50

Geen energie om iedereen op alles in te gaan, sorry :(

BusyMissy wat een dotje! Idd pittige mix maar wel zo mens gericht! Spammen mag hoor! <3

Nog van harte SV. Klinkt als een prima verjaardag.
Wel balen van je runs. Toch wel gek dat het zo in lucht hangt.
Bijzonder wel om te zien hoeveel aandacht er is aan het herdenken daar!

Goof lekker gaan wandelen dan toch.

Fijn dat het vandaag weer goed ging Namiro.

Oei wat naar Samantha dat einde! Fijn dat je er verder wel genoten hebt.

Goed gedaan Tiggs! Knap gelopen.

Nadat ik woensdag dus al niet was gaan sporten, donderdag bijna niks uit mijn lijf kreeg, vrijdag mijn run afgebroken. Dat was echt kansloos. moest een temporun van 18 km worden met 2,3,4 km op 05:00. een tempo wat ik echt makkelijk moet kunnen lopen maar ik was al blij dat ik überhaupt vooruit kwam. En toen ik het eerste blokje van 2 km er toch uit geperst had, ben ik gaan lopen. Besloten wel weer te gaan rennen maar ben naar huis gerend.
Zaterdag zo min mogelijk gedaan eigenlijk. Zelfs het paardrijden gelaten, had er gewoon echt geen energie voor. Wel in de avond nog even uit eten geweest met mijn man.
Vanmorgen richting Amsterdam en ik was een beetje bang dat ik voor het eerst in mijn leven een run niet zou gaan finishen. Heel veel last van mijn buik, Hrv in het rood, verkouden en gewoon zo vreselijk moe. Maar goed, we gingen voor de fun en liepen voor het eerst samen op een wegwedstrijd waarbij mijn man zich aanpaste aan mij.
Wel voor het eerst ooit tijdens een run gaan plassen. We moesten beide zo nodig :') .
Ik vond de ambiance en de sfeer erg tegenvallen dit jaar in vergelijking met vorig jaar. Heel weinig mensen langs de kant (snap ik het weer was ook echt niet top) en ik denk ook stukje mentaal minder "in the mood". Maar goed, mijn benen deden het toch maar weer en het einde weer gehaald. Het heeft ons langer gekost om terug te komen dan dat we gerend hebben door drama met de pendelbussen maar goed. Het was gezellig en we hebben ons goed vermaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opvallend detail, mijn rusthartslag is atm bijna 10 slagen hoger dan normaal, maar ik heb vrijwel de hele run in zone 2 gelopen. Dat vind ik dan wel weer bijzonder.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-25 21:43

Dat is zeker bijzonder!
Knap gelopen dan nog ondanks je lichamelijke problemen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 21:55

Dan zie je er op de foto's gelukkig frisser uit dan dat je je voelde Leonie.
Heel knap dat je dit dan nog voor elkaar hebt gekregen en dan ook nog in een heel tof tempo!
Hoe voel je je nu? Ben je nu helemáál brak of juist wat opgeknapt door de run?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 09:06

Goed gelopen hoor Leonie! Heb je een parkeertip voor volgend jaar ge-pb't.
Ik vond de sfeer wel goed, terwijl ik vorige jaren 's middags liep en nu al vroeg. Maar zou me niet verbazen als je hoofd ook erg meespeelt hierbij. Zowel negatief bij jou als positief bij mij.

BusyMissy: veel plezier en succes met 'de kleine'.

Dank voor alle leuke reacties op mijn loop, ben er nog steeds heel blij mee. Ben vandaag wel moe en wat stijf, maar niet extreem.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 09:12

BusyMissy schreef:
Dan zie je er op de foto's gelukkig frisser uit dan dat je je voelde Leonie.
Heel knap dat je dit dan nog voor elkaar hebt gekregen en dan ook nog in een heel tof tempo!
Hoe voel je je nu? Ben je nu helemáál brak of juist wat opgeknapt door de run?

Ik was hondsmoe vooral, heb in de auto terug liggen snoozen en ben gister om 21:00 naar bed gegaan. Ik weet niet precies wat mijn lijf dwars zit maar iets zit er niet lekker. Ga bijna twijfelen of ik niet overtraind ben maar kan me dat eigenlijk niet voorstellen zo net na de vakantie. Misschien gewoon een virusje dat er even uit moet komen maar niet doorzet. Ik weet het niet. Deze week even rustig aan en dan van het weekend even kijken of ik de TTM ga lopen of niet.

@tiggs, de sfeer was echt prima hoor. Alleen vorig jaar waren er zoveel mensen en muziek langs de kant, vond het echt een mega groot feest. Nu waren het vooral de georganiseerde dj's maar ik denk nog geen 10% van de mensen van vorig jaar. Dan kan ik ook gewoon in Brabant lopen ipv helemaal naar Adam te rijden. Het maakte de loop vorig jaar echt bijzonder en nu gewoon, gezellig en prima maar niet uitzonderlijk. (als je zo snapt wat ik bedoel).

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 09:28

Ja snap ik! Ik had het idee dat het er wel meer waren dan 10%, maar zeker minder dan vorig jaar.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 10:29

Ja er was inderdaad minder publiek, ook niet gek met het weer. Maar ik vond het nog steeds een feestje.
Was gisteren alleen super moe, lag er ook op tijd in. Vandaag m’n vrije dag dus drukke planning weer. Sportschool, paardrijden en hardlopen. Maar m’n nieuwe fiets wordt zo geleverd dus nog even thuis blijven maar.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 10:44

Wordt Scott vervangen of is het een gewone fiets Samantha?

Ik lag er ook heel vroeg in. Vandaag zijn er schilders aan het werk hier, dus goed excuus voor een dagje thuiswerken.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 10:47

Nee geen nieuwe Scott, een nieuwe ebike want m’n zoon heeft mijn fiets elke dag nodig, dus die is nu voor hem. Maar ik kan niet zonder ebike voor woon werk verkeer en stal. Afgelopen 3 weken met de auto alles gedaan maar kost ook een flinke slok benzine zo.

O dat is een goed excuus inderdaad, wel fijn om dan thuis te werken.