Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:13

Marije_jiplover schreef:
Ik geloof dat ik ook niet fit begin te worden...
Ik werd vanmorgen wakker met een B van 37, en dat terwijl ik mijn kickbokstraining al had overgeslagen gisteravond, omdat ik me dan teveel moest haasten en dan nog te laat zou komen.

Balen, ik hoop dat het mee valt.
Ik heb vandaag een vrije dag. Bijna 8 uur geslapen maar niks bijgeladen. Hrv nog verder gezakt en nog steeds over belast. Vandaag doe ik dus niks. Alleen boodschapjes.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:41

Er heerst veel, goed om daar rekening mee te houden :(:)

Hier nog steeds alle seinen op groen, toch vertrokken met zware benen (maar, geen wind, geen regen *\o/* ). Gelukkig trok het redelijk weg en lekker relaxed 13km gelopen.

Vanavond weer krachttraining, vrijdag nog een klein rondje en dan gaan we zondag de 30km route lopen van de RFR van vorig weekend.

Karin_deB

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:47

Boel zieken, niet fitte mensen. Rustig aan en beterschap :(:)

Ik heb net een rondje van 4.54km op 5:57min/km gedaan.

Allang blij dat het droog was *\o/*

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:40

Ik bedoelde BB idd, zie dat er een B is weggevallen.
Ik ben ook snotterig en als ik lig lopen de holtes vol.

Sinds 7 uur buiten aan het werk en mijn holtes zijn weer leeg, ik kan weer vrij ademen en mijn stresslevel is nu lager dan tijdens de complete nacht. Ik ben ook weer aan het opladen :')

BB komt bij mij doorgaans heel goed overeen, daarom probeer ik er ook wel naar te luisteren als die aangeeft dat ik weinig ben opgeladen.

Lekker bezig, Karin en Ninus.
En fijn dat het droog was!

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:22

Leeslampje, ik heb de garmin venu 2s. Gebruik het als dagelijks horloge,dus looks belangrijk. Tijdens mijn loopjes meet hij alles wat ik wil. Slaapscore en bodybattery vind ik leuk. Ook geselecteerd dat er muziek op kan. Handig dat app erop binnenkomt. Mis alleen de hrv die zit wel op een 3 versie.

Gister een corona prik gehad, geen last van. De dierenarts adviseert na vaccinatie paard om drie dagen rustig aan te doen.
Had zin in een rustig duurloopje. Uiteindelijk 8,5 km 6.08 min/km.
Af en toe een waterig zonnetje maar wel veel wind!

Straks nog met de hond trainen, verder rustig aan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 15:24

Goed gelopen allemaal!
Beterschap voor de (half)zieken.
Mijn hrv is weer stijgende, maar door twee dagen tandartsstress voelde het lopen toch erg zwaar vandaag.
Maar ik kan toch mijn 10e afstand van de duivelse uitdaging afstrepen: 30km getraild. Meer dan 20 damherten gezien, die ik steeds in kleine groepjes tegenkwam. En.. het was helemaal droog :D.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 16:34

Prachtige foto's SV <3 En knap dat je dan toch even 30 km loopt.

Hier schijnt zo'n lekker zonnetje dat ik lekker even ben gaan wandelen 6km. Na al die regen toch wel lekker. En beter dan zitten lummelen op de bank. Ik voel me eigenlijk ook wel ok alleen wel soort moe.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:03

Heerlijk SV!

Ik heb ook de Venu2, maar ik mis de mogelijkheid om te kunnen navigeren steeds meer en nog een aantal functies die belangrijker voor me zijn nu ik langere afstanden loop. Je behoefte kan dus ook ineens veranderen.

Een lekkere wandeling is toch ook prima BF? Knap je misschien ook wel wat van op :j

Het weer is hier nu weer bar en boos, blij dat ik vanochtend ben gegaan!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:06

Meelezer hier. Ik mag eindelijk weer beginnen met opbouwen. Ik heb afgelopen september met kitesurfen mn board uitgeschopt tijdens een sprong. En vanaf 2,5 meter met mijn knie op de rand van het board terechtgekomen. Effect was dat ik even amper gewoon kon lopen. Mijn spieren waren compleet vastgelopen. Ik zag daarmee ook mijn halve marathon (diepe hel holterberg) in rook opgaan.

Inmiddels heb ik lichtgroen licht van mijn fysio dat ik weer mag opbouwen. Afgelopen zondag 1 minuutje hollen en 1 minuutje rust gedaan en dat viel mij niet tegen. Ik hoop dat ik in april alsnog de marathon kan lopen... Maar de 10k zou ook al leuk zijn :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:36

Fijn dat je weer kunt beginnen.
Zou op zich haalbaar moeten zijn, je hebt nog even.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:12

Sv, mooie foto's, wow gewoon weer even 30km erop zitten, goed bezig!
Mooie omgeving daar!

Welkom Winged, dat was een nare val, gelukkig kan je weer opbouwen!

Ninus, leuk dat jullie zaterdag de 30km route gaan lopen, ik ben ook wel benieuwd hoe die is.
Was wel mooi daar hé!

Judenjul mooi loopje nog gemaakt!

Karin de b, ook weer lekker bezig!

Hier gister ook lekker gelopen op mijn nieuwe schoenen! Ben er erg blij mee, wat een verschil qwa vering zeg. Ik had gewoon moeite om rustig te lopen.
Ik ben blij, want mijn beide startnummers zijn binnen! :)
Eerst kwam het nummer van de zevenheuvelenloop, maar die van de nacht liet nog even op zich wachten, die is gelukkig gister aan gekomen!

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:23

Ik moet het startnummer daar ophalen. Mijn vriend heeft een startnummer met de naam Lynn erop :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 09:34

Iris wat fijn dat jou schoenen bevallen :j

Hier nog steeds lage hrv. Training readyness is wel gestegen naar 69 maar status overbelast nog steeds. En heb even in Garmin connect de rusthartslag vergeleken, sinds afgelopen donderdag is dat gemiddeld 5-6 slagen hoger dan ervoor. Dus daar had ik het al aan kunnen zien natuurlijk.

Ik baal ervan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 12:43

Snap ik, had ik de afgelopen twee en halve week. Nu voel ik me sinds vanmorgen eindelijk weer mezelf en weer de oude.
Even een stapje terug doen en wat meer rust pakken helpt wel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 12:57

Maar jij hebt gewoon gelopen. Mijn rust hartslag vandaag is zelfs 10-12 slagen hoger. Ik durf dus wel te wandelen maar niet hard te lopen. Hrv is van normaal rond de 65-66 gedaald naar 53. Echt een dieptepunt. Ik heb het gevoel dat ik Iig niet goed aan doe om te gaan lopen nog. Maar als dat twee weken duurt dan wordt ik er niet heel vrolijk van ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:14

Ja wel gelopen, maar geen intervaltraining, alles op lage hartslag voor zover dat ging en veel wandelen tussendoor. In het weekend ook langer geslapen.

Rusthartslag was bij mij ook hoger, 5 hoger ongeveer.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:18

Bij mij lijkt het herstel ook weer opgetreden.
Ik denk dat het onbewust goed is geweest dat ik mijn kickbokstraining vanwege tijdgebrek geskipt heb, ik denk dat ik daarmee erger heb voorkomen.
Gisteren overdag al werkend in de buitenlucht mijn BB min of meer gelijk gehouden en s avonds na het eten languit op de bank was die alweer fors aan het oplopen.
Toen ik naar bed ging was die bijna 20 punten hoger dan toen ik gisteren opstond.
Vanmorgen was die weer 82 en zat ik weer vol energie.
Net hardlopend naar de sportschool geweest en daar een uur pittige PT kracht gedaan.
Garmin vindt dat ik goed bezig ben, maar wel aan mijn herstel moet blijven denken.

Ik voel me ook echt veel beter dan dinsdag en gisteren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:46

Marije wat fijn dat het bij jou Iig wel goed gaat :j

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 15:34

Fijn dat je opgeknapt bent Marije!

@Befunny, probeer geduld te hebben :(:)
Bv een beetje goede verkoudheid kan gerust 6 weken duren. Mega vervelend maar je doet er niets aan :(:)

Als ik zie wat er op het moment rondgaat op de basisschool, er vallen kinderen met bosjes om.
Mijn dochter ligt nu ook ziek op bed :(:)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 15:43

Als ik een hrv heb van 62, dan geeft Garmin overbelast aan. De mijne zit tussen de 41 en 53.

Verder hoop ik dat het droog is vanavond. Ik hoef volgens Garmin geen lange training te doen, maar als het goed gaat zal ik wel wat verder lopen dan wat Garmin aangeeft. Maar het is gewoon een langzaam tempo, geen sprintjes, steigerungen en dat soort dingen. Dat vind ik op zich ook wel prettig. Dan ga je echt minder stuk zeg maar.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:25

Balen BF :(:) Denk dat het heel verstandig is, maar ik snap heel goed dat het stom is.

Fijn dat je nieuwe schoenen goed bevallen Iris!

Lekkere afstand SV en de natuur blijft prachtig deze tijd van het jaar <3

Hier zijn Garmin en ik het weer eens, mijn BB is al de hele week vol als ik 's ochtends wakker word en zo voelt het nu ook. Mijn betonnen benen hebben ook weer plaats gemaakt voor soepele benen :D

Fijn dat het beter gaat Marije!

Ik hoop dat het weer wat meevalt bij de Zevenheuvelennacht en -loop! Veel plezier alvast Iris, Suusje, SV en Lynn (:+)

Hier vanochtend een klein rondje 5km gelopen, het was weer heerlijk fris, helder en rustig weer. Genieten :j Vanavond bootcamp en morgen gaan we een fietstocht maken en roofvogels spotten. Het weer lijkt niet zo denderend, maar daar verander je weinig aan :=

Ik ga maar weer eens wat doen voor de baas :D :wave:

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:59

Verkoudheid 6 weken? Dan is er wel wat mis met je. Het is hooguit dat je nog wat naweeen hebt, maar dat zou geen 6 weken aan moeten houden. Met dit weer heb ik sowieso dat ik tijdens het lopen mijn neus vaak moet snuiten. Maar ik ben niet verkouden.
Is het niet dat je dus gewoon nog wat naweeen hebt en niet 6 weken lang loopt te snotteren?

Hier gisteren 10km gedaan in voor mij een nieuw record (als ik niet mijn jongere jaren meetel, want dan moet ik er nog flink wat aflopen. 1 uur en 23 minuten. Dus nog steeds veel en veel te traag, maar het was nu niet zoals op 3 september toen ik deze afstand ook deed dat ik mijn loopje aan moest passen wegens pijn. Nu voelde ik natuurlijk wel wat, maar het werd niet erger gedurende het lopen. De laatste km was het snelst, terwijl toen wel echt de vermoeidheid toe begon te slaan. De hartslag was de hele 10km vrijwel constant rond de 145. Alleen in de laatste km liep die langzaam omhoog naar 160. Daar boven niet gekomen. Het was gewoon een trage duurloop dus. Maar wel blij dat er, ook al is het heel langzaam toch wat verbetering in lijkt te zitten. Ik kan nu ook op mijn tenen staan, ik voel de pezen wel wat, maar niet erger dan voor het hardlopen. De vorige keer kon ik 2 dagen niet op mijn tenen staan toen ik 10km gedaan had. Sprinten vraagt wel meer van mijn pezen en dan doen ze soms echt nog pijn helaas.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:12

Afstand vs traag bestaat IMO niet. Je loopt namelijk het tempo dat voor jou goed is. En hej, hoe langer je over afstand doet hoe meer je geniet toch :D Hartslag is heel netjes!

Fijn dat iedereen hier aan de beterende hand is.

7heuvelenlopers: Veel plezier! Het is een mooie route daar :)

Hier woensdag 2x1 en 8x2 minuten hardgelopen. Reactie van de knie is eigenlijk minimaal dus dat geeft hoop. Moet alleen wel rústig aan doen. Geloof dat het niet helemaal de bedoeling is dat in de opbouw met rust mijn kilometertijden nog onder de 7 minuten liggen := Rustig aan lopen is soms lastig als de energie gewoon goed zit.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:27

Voor de genen die de zeven heuvelen night loopt hoop ik ook dat het droog blijft en dat jullie plezier hebben.

Lekker gelopen Ninus en Germie.

Vandaag ben ik iets fitter dan gister. Mijn Hrv is iets omhoog gegaan nog steeds rood maar op de rand met matig. Mijn readyness is ook iets gestegen naar 72. En mijn rusthartslag is bijna weer normaal. Nog steeds status overbelast maar Iig gaat het nu opwaards en dat vind ik fijn. Ik doe nog wel rustig aan dus nog niet hardlopen tot ik er wel vertrouwen in heb.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:29

germie schreef:
Hier gisteren 10km gedaan in voor mij een nieuw record (als ik niet mijn jongere jaren meetel, want dan moet ik er nog flink wat aflopen. 1 uur en 23 minuten. Dus nog steeds veel en veel te traag, maar het was nu niet zoals op 3 september toen ik deze afstand ook deed dat ik mijn loopje aan moest passen wegens pijn.

Je had ook kunnen zeggen:
Ik ben superblij met mezelf! Ik heb voor het eerst sinds september een 10km gelopen die goed voelde! Ik heb hem heerlijk ontspannen uit kunnen lopen, op naar de volgende keer.

Wat een negativiteit iedere keer weer.