Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:56

Dat zou ik echt een topidee vinden zoe rainbow :)
Verplicht zonnepanelen op je dak ook.

En ik heb geen hoop vrijheid moeten inleveren eigenlijk. Ik denk ook dat als ik dat nu wel zou vinden, mijn opa en oma zich omdraaien in hun graf.

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:57

bigone schreef:
Zoe_rainbow schreef:
Allemachtig, ik lees hier sinds mijn laatste bericht alleen maar stilletjes mee omdat er maar weinig mensen zijn die zich blijkbaar durven uitspreken omdat er best aanvallend en afwijzend gereageerd wordt, een andere kijk op iets is er niet meer bij. Maar heb veel pb’s ontvangen en dat laat zien dat ik niet de enige ben hier in.

Ik vind het echt zeer zorgwekkend dat veel van jullie allemaal de uitsluiting van ongevaccineerden heel normaal blijken te vinden. Weten jullie ook nog dat deze QR code anderhalf jaar geleden al werd geroepen door de wappies? En dat was allemaal maar gek?! En nu is het zo ver.

Steeds meer mensen zien dat dit niet meer alleen om het virus draait maar om de controle. Ze gaan steeds een stapje verder en dit moet stoppen, maar zo te lezen als het aan jullie ligt niet....

Waarschijnlijk komt er in de winter weer een lockdown. En krijgen de ongevaccineerden de schuld. Terwijl die op een heleboel plekken niet meer mogen komen zonder te testen.... Dus het moet onder de ongevaccineerden gebeuren. Maar dit wordt natuurlijk weer verdraaid en zo ontstaat er nog meer tweedeling en uitsluiting.

We hebben inmiddels allemaal een hoop vrijheid in moeten leveren. Ze pakken stukje bij beetje steeds meer zodat het niet opvalt en duidelijk trappen nog steeds veel mensen er in! Ik ben benieuwd of jullie straks ook zo meegaand blijven als je bank gegevens en CO2 uitstoot aan die QR code gekoppeld worden. Want dat gaat gebeuren, let maar op! Heb je dan teveel CO2 uitstoot mag je niet meer reizen of vlees eten. Is dat ook dat kleine beetje vrijheid wat jullie willen inleveren?

En blijkbaar denken ze echt dat alle ongevaccineerden op de IC belanden, terwijl vorig jaar ook niemand gevaccineerd was dus, maar de cijfers blijven gelijk?

Het vaccineren ben ik niet zo zeer tegen; ieder zijn eigen keus en moet doen waar hij zich goed bij voelt (en elkaar in z’n waarde laten!!) maar die QR code is het begin van een controle staat, ze gaan steeds verder.

Waar woon jij, welk land ? Want ik zie steeds meer vrijheid en normaliteit gloren per 25 september.
En nu voor de zoveelste keer, de ongevaccineerden worden NIET uitgesloten, ze sluiten zichzelf uit!!

Alleen meer vrijheid als je doet wat de overheid zegt. Prikken of testen, maar vooral die QR code downloaden. Dus zo vrij is die vrijheid niet!

Al opgevallen dat er steeds meer mensen hun bedenkingen krijgen? Ook BN’ers die zich uitspreken? Ga je dan echt bij niks twijfelen of de overheid wel het beste met ons voor heeft?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:58

Oh maar ik heb een elektrische auto die wordt opgeladen met zonnepanelen hoor, dus ik zit wel goed Zoe! Don't worry!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:58

Zoe_rainbow schreef:
Swah schreef:
Nou vergis je niet, dat koppelen aan CO2 uitstoot klinkt dus helemaal niet verkeerd!

Dus als je dan teveel hebt gebruikt en je mag daarom geen vlees meer kopen of je niet vervoeren per auto oid, vind je dat helemaal prima?
En als je je zoveelste prik niet neemt en ze houden daarom je salaris in, vind je dat ook goed?

Jullie zijn echt goed gehersenspoeld, toch iets dat het kabinet goed in geslaagd is de laatste anderhalf jaar. :D

Je volgt teveel influencers op internet ;)

Als je morgen je been breekt, ga je dan wel naar het ziekenhuis en volg je het advies op van de arts? Of ga je dan naar dansleraar Engel of Tisjeboy ? ;)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:01

Zoe_rainbow schreef:
bigone schreef:
Waar woon jij, welk land ? Want ik zie steeds meer vrijheid en normaliteit gloren per 25 september.
En nu voor de zoveelste keer, de ongevaccineerden worden NIET uitgesloten, ze sluiten zichzelf uit!!

Alleen meer vrijheid als je doet wat de overheid zegt. Prikken of testen, maar vooral die QR code downloaden. Dus zo vrij is die vrijheid niet!

Al opgevallen dat er steeds meer mensen hun bedenkingen krijgen? Ook BN’ers die zich uitspreken? Ga je dan echt bij niks twijfelen of de overheid wel het beste met ons voor heeft?

Tisjeboyjay, Doutzen, Jentzen en consorten?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:02

Zoe_rainbow schreef:
Swah schreef:
Nou vergis je niet, dat koppelen aan CO2 uitstoot klinkt dus helemaal niet verkeerd!

Dus als je dan teveel hebt gebruikt en je mag daarom geen vlees meer kopen of je niet vervoeren per auto oid, vind je dat helemaal prima?
En als je je zoveelste prik niet neemt en ze houden daarom je salaris in, vind je dat ook goed?

Jullie zijn echt goed gehersenspoeld, toch iets dat het kabinet goed in geslaagd is de laatste anderhalf jaar. :D

Je volgt teveel influencers op internet ;)

Als je morgen je been breekt, ga je dan wel naar het ziekenhuis en volg je het advies op van de arts? Of ga je dan naar dansleraar Engel of Tisjeboy ? ;)[/quote]

Een arts is nog meer te vertrouwen dan de liegende bende die je een overheid durft te noemen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:02

Je kan dus ook zeggen gezien ze van de toeslagen affaire zo’n puinhoop hebben gemaakt (en niet alleen daarvan) kan het goed opzetten van QR Codes en registraties eigenlijk niet goedgaan..

Gezien al het gepruts in eerdere zaken vind ik het vertrouwen in de overheid soms best wat .. overmoedig … als ze nu een goede staat van dienst hadden gehad..

Overigens, dat gezever over de vrijheden.. kijk eens ergens waar echt geen vrijheid is, dan piep je wel anders, met je verwende westerse inslag …

En ga niet BNers als voorbeeld nemen …

Qua co2, mensen zonder kinderen mogen dan wel veel op vakantie, anders stem ik tegen :)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:03

Zoe_rainbow schreef:
Allemachtig, ik lees hier sinds mijn laatste bericht alleen maar stilletjes mee omdat er maar weinig mensen zijn die zich blijkbaar durven uitspreken omdat er best aanvallend en afwijzend gereageerd wordt, een andere kijk op iets is er niet meer bij. Maar heb veel pb’s ontvangen en dat laat zien dat ik niet de enige ben hier in.

Ik vind het echt zeer zorgwekkend dat veel van jullie allemaal de uitsluiting van ongevaccineerden heel normaal blijken te vinden. Weten jullie ook nog dat deze QR code anderhalf jaar geleden al werd geroepen door de wappies? En dat was allemaal maar gek?! En nu is het zo ver.

Steeds meer mensen zien dat dit niet meer alleen om het virus draait maar om de controle. Ze gaan steeds een stapje verder en dit moet stoppen, maar zo te lezen als het aan jullie ligt niet....

Waarschijnlijk komt er in de winter weer een lockdown. En krijgen de ongevaccineerden de schuld. Terwijl die op een heleboel plekken niet meer mogen komen zonder te testen.... Dus het moet onder de ongevaccineerden gebeuren. Maar dit wordt natuurlijk weer verdraaid en zo ontstaat er nog meer tweedeling en uitsluiting.

We hebben inmiddels allemaal een hoop vrijheid in moeten leveren. Ze pakken stukje bij beetje steeds meer zodat het niet opvalt en duidelijk trappen nog steeds veel mensen er in! Ik ben benieuwd of jullie straks ook zo meegaand blijven als je bank gegevens en CO2 uitstoot aan die QR code gekoppeld worden. Want dat gaat gebeuren, let maar op! Heb je dan teveel CO2 uitstoot mag je niet meer reizen of vlees eten. Is dat ook dat kleine beetje vrijheid wat jullie willen inleveren?

En blijkbaar denken ze echt dat alle ongevaccineerden op de IC belanden, terwijl vorig jaar ook niemand gevaccineerd was dus, maar de cijfers blijven gelijk?

Het vaccineren ben ik niet zo zeer tegen; ieder zijn eigen keus en moet doen waar hij zich goed bij voelt (en elkaar in z’n waarde laten!!) maar die QR code is het begin van een controle staat, ze gaan steeds verder.

Precies..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:03

loriene schreef:
Een arts is nog meer te vertrouwen dan de liegende bende die je een overheid durft te noemen.

Waaruit denk je dan dat het OMT bestaat?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:04

Shadow0 schreef:
Zoe_rainbow schreef:
Ik vind het echt zeer zorgwekkend dat veel van jullie allemaal de uitsluiting van ongevaccineerden heel normaal blijken te vinden.

En ik verbaas me iedere keer over hoe makkelijk de uitsluiting van mensen met een kwetsbare gezondheid normaal gevonden wordt.

Citaat:
We hebben inmiddels allemaal een hoop vrijheid in moeten leveren.

Echt? In welke vrijheid word je beperkt dan? Er schijnen theoretisch nog regels te zijn (al weet ik zou gauw even niet welke) maar ik kan niets bedenken dat er nu daadwerkelijk niet kan.

Citaat:
Ze pakken stukje bij beetje steeds meer zodat het niet opvalt en duidelijk trappen nog steeds veel mensen er in! Ik ben benieuwd of jullie straks ook zo meegaand blijven als je bank gegevens en CO2 uitstoot aan die QR code gekoppeld worden. Want dat gaat gebeuren, let maar op! Heb je dan teveel CO2 uitstoot mag je niet meer reizen of vlees eten. Is dat ook dat kleine beetje vrijheid wat jullie willen inleveren?

Bij dit soort dingen vraag ik me vooral af of je weet hoe mensen die afhankelijk zijn van de participatiewet (voormalige bijstand en nieuwe wajong) al gecontroleerd worden? Voor een deel van onze mensen is dit allang de werkelijkheid. En dat gaat ver: er zijn controles gedaan via de AH-bonuskaart.

Maar dat is niet iets wat het laatste jaar pas speelt. Dat is al veel langer aan de gang. En ik heb vooral ook gezien hoe ontzettend weinig ophef daarover was of is. Veel van die verontwaardiging over de vermeende imperking van de vrijheden voelt dan ook niet helemaal oprecht. Voor al die andere voorbeelden van problemen met privacy en controle krijg je niemand warm.
Het is vreemd dat men zich drukker maakt over een QR-code dan over de toeslagenaffaire.

Daar zijn namelijk al mensen door dakloos geraakt, in de schulden geraakt, kinderen zijn bij hun ouders weggenomen, mensen hebben zelfmoord gepleegd omdat ze geen uitweg zagen en beschuldigd werden van iets dat ze niet konden weerleggen maar niet hadden gedaan... Waarom roept dat niet dezelfde verontwaardiging op?

Sarcasmemode off: en vooral DIT inderdaad.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:05

Zoe_rainbow schreef:

Wake up: de overheid weet al alles van ons: we pinnen, gebruiken GPS, zitten op Social Media, loonbelasting enz.
Ik heb geen last van die QR-code, behalve dat ik mijn mobiel altijd bij me moet hebben. :D

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:05

Kabinet wat er nu zit rommelt toch maar wat aan.
Miljoentje hier miljoentje daar......
Enigste wat ze niet doen is nadenken hoe we de zorg kunnen verbeteren.

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:15

Nou loriene en de rest van de ongevaccineerden , doe eens een goed voorstel over hoe het in Nederland verbeterd kan worden ipv van Baudet, Engel en consorten na te wauwelen.
Wees eens onderdeel van de oplossingen ipv het probleem.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:15

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:18

loriene schreef:

Nee niet voorbij maar voorlopig niet ingevoerd. Aangezien ze daar een zeer grote hoeveelheid 12 tot 18 jarigen hebben die ze nu ook gaan vaccineren. En mocht het uit de cijfers blijken dat het niet goed gaat word het alsnog ingevoerd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:19

Unreported truth heet de site :+
Lekker bertrouwbaar ook :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:19

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:20

bigone schreef:
Nou loriene en de rest van de ongevaccineerden , doe eens een goed voorstel over hoe het in Nederland verbeterd kan worden ipv van Baudet, Engel en consorten na te wauwelen.

Wat ik als oplossing zie willen jullie toch niet horen want jullie vinden dat onze lieve overheid het zo goed doet :brr:

Oplossing is niet zo moeilijk hoor.
Al die miljoenen die zomaar verdwenen en al die miljoenen die in andere onnodige dingen zijn gestoken eens in de zorg steken.
Zijn we al een heel eind.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:20

verootjoo schreef:
En ik heb geen hoop vrijheid moeten inleveren eigenlijk. Ik denk ook dat als ik dat nu wel zou vinden, mijn opa en oma zich omdraaien in hun graf.

De mijne ook. Mijn opa liep met zo'n ster. Mijn overgrootouders ook. En dat was nog maar het begin.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:21

loriene schreef:
Kabinet wat er nu zit rommelt toch maar wat aan.
Miljoentje hier miljoentje daar......
Enigste wat ze niet doen is nadenken hoe we de zorg kunnen verbeteren.

En wanneer zou er eens een nieuw kabinet komen, we zijn al aardig eind na de verkiezingen.. Hadden ze dat al niet moeten doen..?
En dat laatste vind ik echt heel erg, dat niet naar de zorg kijken om daar iets aan te kunnen gaan doen..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:21

Sizzle schreef:
Unreported truth heet de site :+
Lekker bertrouwbaar ook :D

Oja was vergeten dat jullie alleen de nos betrouwbaar vinden. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:23

loriene schreef:
bigone schreef:

Wat ik als oplossing zie willen jullie toch niet horen want jullie vinden dat onze lieve overheid het zo goed doet :brr:

Oplossing is niet zo moeilijk hoor.
Al die miljoenen die zomaar verdwenen en al die miljoenen die in andere onnodige dingen zijn gestoken eens in de zorg steken.
Zijn we al een heel eind.

En de rest ? Wanneer een bepaalde groep niet zo spastisch over testen of vaccineren zou doen heb je ook een oplossing! Is er geen Corona app nodig.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 13-09-21 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:24

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:25

bigone schreef:

Ik behoor niet tot de anti's, maar omdat veel mensen naar Denemarken wijzen, laten we dan het beleid van Denemarken volgen:
Eerst een strenge lockdown en een hele hoge vaccinatiegraad en dan los :D

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:25

Ivermectine blijkt een goed werkend medicijn te zijn tegen Corona, maar mag niet meer verkocht worden omdat het gevaarlijk zou zijn. Terwijl er een Nobelprijs voor gewonnen is. Het is ook pas gevaarlijk sinds er Corona is? Vitamine D en C zijn goed voor de weerstand. Maar dit soort dingen worden niet genoemd omdat ze willen dat prikken de enige manier is om hier uit te komen (lees verder in de controle staat te komen).

Iedereen die gevaccineerd wilde worden is dat, de gene die niet willen hun eigen risico. gewoon de boel open gooien nu. En zonder QR code.