De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:52

Hoe doen ze dat als je gaat trouwen en je geeft een feest?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:53

marleen_usar schreef:

Gewoon aflasten en verplaatsen lijkt me.
Dit is niet de tijd om gezellig bijeen te komen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:53

marleen_usar schreef:

Op social media van mijn trouwlocatie zag ik dat ze de regel max. 100 personen aanhouden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:54

elnienjo schreef:
tienus63 schreef:
‘Gelukkig’ zijn er ook altijd mensen met een rotsvast vertrouwen.
Grote kerk in Staphorst wil vooralsnog kerkdienst door laten gaan.

Ipv 2300 man in de kerk, 4 vakken van 600 man.
Feesten en evenementen in de gemeente zijn volgens richtlijn gecanceld.

https://www.facebook.com/10000236939747 ... 19027/?d=n

Het kan daar weleens onrustig gaan worden.......

Zelfs de IS heeft meer verstand; die verbieden hun leden naar coronagebied te gaan.
Dus als voordeel van deze hele oliebol hoeven we hier gelukkig niet te vrezen voor aanslagen de komende tijd.

Gelukkig is dat zwarte kousengebied vrij honkvast, dus als het daar uitbreekt dan sterft dat soort religieuze domheid in elk geval weer 'n stukje uit.

Volgens mij is het bericht inmiddels verwijderd.

Arabesk

marleen_usar schreef:

Ja jammer de pammer.... Feestjes zijn nu even geen topprioriteit

angelpam

Mijn vriend is zo juist ziek thuis gekomen van het werk. Ineens verkouden en vreselijke hoofdpijn. Hij is nooit ziek thuis. Hij heeft gelukkig nog geen koorts. Ik houd hem maar goed in de gaten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:55

Ladyson schreef:
marleen_usar schreef:

Op social media van mijn trouwlocatie zag ik dat ze de regel max. 100 personen aanhouden.

Je kan ook zelf denken. Hoe banketstaaf en vervelend ook. De oproep is: sociale onthouding. Een feest met 99 mensen is geen sociale onthouding

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:55

marleen_usar schreef:

Bij uitvaartdiensten en trouwerijen gelden dezelfde regels

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:57

Ik heb het topic niet helemaal bijgelezen dus misschien dat deze vraag dubbel gesteld is. Maar weet iemand hoe het komt dat in Nederland nog niemand genezen is terwijl dat in de meeste andere landen wel zo is?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:57

Daarnaast zet het stug door met alles kosten die erbij horen, hoeveel gasten gaan er ook echt komen?
Ik zou een kaartje sturen en het daarbij laten.
Zit je daar dadelijk met duur afgehuurde zaal en eten en de familie verstandig thuis.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:58

xmarritw schreef:
Ik heb het topic niet helemaal bijgelezen dus misschien dat deze vraag dubbel gesteld is. Maar weet iemand hoe het komt dat in Nederland nog niemand genezen is terwijl dat in de meeste andere landen wel zo is?

In Nederland zijn ook mensen genezen. Daar word alleen meer lokaal aandacht aan gegeven ipv landelijk

Hannanas

xmarritw schreef:

Jawel hoor! Die “allereerste” van NL is genezen en mag in principe maandag weer aan het werk.

_Penotti

xmarritw schreef:

Er zijn al diverse berichten van mensen genezen, ook in de kranten.
Maar daar word wat minder snel over gekletst, is niet zo spannend of zo?

kiki1976

xmarritw schreef:

Volgens mij wordt dat hier in NL niet bijgehouden/getest

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:59

elnienjo schreef:
tienus63 schreef:
‘Gelukkig’ zijn er ook altijd mensen met een rotsvast vertrouwen.
Grote kerk in Staphorst wil vooralsnog kerkdienst door laten gaan.

Ipv 2300 man in de kerk, 4 vakken van 600 man.
Feesten en evenementen in de gemeente zijn volgens richtlijn gecanceld.

https://www.facebook.com/10000236939747 ... 19027/?d=n

Het kan daar weleens onrustig gaan worden.......

Zelfs de IS heeft meer verstand; die verbieden hun leden naar coronagebied te gaan.
Dus als voordeel van deze hele oliebol hoeven we hier gelukkig niet te vrezen voor aanslagen de komende tijd.

Gelukkig is dat zwarte kousengebied vrij honkvast, dus als het daar uitbreekt dan sterft dat soort religieuze domheid in elk geval weer 'n stukje uit.

Mwah, die halen ook wel corona uit de wintersport gebieden.......

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:59

Ladybird schreef:
xmarritw schreef:

In Nederland zijn ook mensen genezen. Daar word alleen meer lokaal aandacht aan gegeven ipv landelijk

RIVM had aangegeven dat daar nu niet de prioriteit bij ligt om deze cijfers te registreren/bij te houden dacht ik.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:00

@smilies: het zou inderdaad onder punt 8 kunnen vallen. En heel eerlijk? Ik voel me niet verantwoordelijk voor de kippen van iemand die gewoon voor 8 weken per jaar zonodig dieren wil houden en ze de rest van het jaar aan een ander over laat (die geen nee durft te zeggen en met twee gebroken polsen zit en het dus weer moet overlaten aan haar dochter die haar dus nu ook verzorgt ... bla bla). Sorry, maar dan gaan ze maar bij iemand in de soep, hoe bot het ook klinkt.

@Blensink: in Benidorm zou toch gewoon ook alle horeca niet dicht moeten zijn???? In de Communidad Valenciana moest vanaf vannacht alles sluiten, in onze omringende dorpen is geen bar of restaurant meer open. Weg moet die zuippartijen! Zelfs de stranden gaan dicht!

En toeristen die hier stranden? Moeten ook in quarantaine, ze hebben tot maandag volgens mij.

Stral

Trouwfeesten gaan in België niet door nu. Sowieso de trouwerij niet voor kerk/gemeente en de feesten zelf gaan ook niet door als de horeca moet sluiten... uitstellen dus.

Hannanas

MoniqueT schreef:
@smilies: het zou inderdaad onder punt 8 kunnen vallen. En heel eerlijk? Ik voel me niet verantwoordelijk voor de kippen van iemand die gewoon voor 8 weken per jaar zonodig dieren wil houden en ze de rest van het jaar aan een ander over laat (die geen nee durft te zeggen en met twee gebroken polsen zit en het dus weer moet overlaten aan haar dochter die haar dus nu ook verzorgt ... bla bla). Sorry, maar dan gaan ze maar bij iemand in de soep, hoe bot het ook klinkt.

@Blensink: in Benidorm zou toch gewoon ook alle horeca niet dicht moeten zijn???? In de Communidad Valenciana moest vanaf vannacht alles sluiten, in onze omringende dorpen is geen bar of restaurant meer open. Weg moet die zuippartijen! Zelfs de stranden gaan dicht!

En toeristen die hier stranden? Moeten ook in quarantaine, ze hebben tot maandag volgens mij.

In de soep is anders dan laten verhongeren..

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:01

Dan zou er opnieuw getest moeten worden en dat willen ze nu niet. Prioriteit ligt bij nieuwe gevallen ontdekken. Maar er zijn er zeker al meerdere genezen ondertussen.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:02

xmarritw schreef:

In verband met beperkte test capaciteit wordt je hier genezen verklaard na 24 uur klachtenvrij zodat ze de testen kunnen gebruiken voor de zieke patienten die in het ziekenhuis komen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:03

En dan hebben jullie over geteste mensen.
Mensen die ziek zijn, maar niet erg laten zich niet testen.
Zitten een weekje thuis en zijn ook weer beter.
En daar kunnen gewone griep en verkoudheidsgevallen bij zitten, maar ook Corona.

Daarom kunnen ze ook geen zekerheid geven in hoeveel procent van de besmettingen iemand komt te overlijden. Het aantal besmettingen is sowieso veel hoger.
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 14-03-20 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:04

Ik vind het ook echt naar (kom het net weer tegen in een topic dat over kinderen thuis houden van school gaat) dat er mensen zijn die weer zeggen: maar waarom kinderen thuis houden? Wat meen je hoeveel er verspreid kan worden in de supermarkt. Ja, zeker is dat ook vreselijk dat daar nu iedereen hutje mutje loopt en het zich ook goed kan verspreiden, maar betekent dat dan dat je maar nergens meer maatregelen hoeft te gaan nemen? En dan ook mensen die maar weer blijven zeggen: ik maak me nergens zorgen om en ook oudere mensen die ik ken maken zich geen zorgen. Dat getuigt maar weer van hoeveel mensen zo verkeerd en slecht geïnformeerd zijn over de situatie en anderen daarmee risico laten lopen als ze dan toch gewoon lekker sociaal blijven doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:05

Ik snap nog steeds ie beperkte tests niet.... in Amerika en korea wordt gesproken van tienduizenden tests per dag...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:05

Hannanas schreef:
MoniqueT schreef:

In de soep is anders dan laten verhongeren..

Klopt en dat zie ik hier eerder gebeuren, dat zijn ze wel gewend hier. Snel en duidelijk.