3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:13

Soms wel, soms niet!

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:17

waar merk je aan dat je te kort komt?
(ik vind voeding enorm interessant en zeker ook de ervaringen/kennis van andere)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:22

Ik volg kha/khb dus ik probeer vooral vet te gebruiken als basis voor energie. Ik probeer het dus ook wat uit te rekenen, maar de beste meter is of ik mij voldaan voel. Als ik te weinig vetten heb ben ik moe en hongerig. Maar dat kan natuurlijk ook vezels of proteïnen zijn. De balans vinden is moeilijk. Maar dat is altijd zo denk ik.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:28

mooie manier van voeding benutten.
Mijn eigen ervaring is dat mijn lichaam helemaal moest resetten. het is namelijk verslaafd aan dingen als
snelle suikers en vetten is een langdurige energiebron.
Dit heeft bij mij 4 maanden geduurd. en daarna ging het vanzelf vragen om vetten/proteïne
als voedingsbron.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:32

Ja absoluut, het duurt een tijd.
Ik ben sinds augustus bezig, maar pas sinds ergens september gaan richten op afvallen. Want je lichaam moet er eerst wel oké mee zijn. Niet alles past bij elk lichaam.
Ik was inderdaad ook echt verknocht aan zoetigheid en merkte emotioneel ook problemen (lichamelijk ook maar dat is nog iets andere).
En uit testen. Soms lukt iets of reageer je goed, soms niet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:40

Ik zit qua voeding juist vrij hoog in khd :o

Zit tussen de 220 en 300 gram per dag. Maar ik reageer ook echt slecht op khd-arm. Krijg dan last van mn darmen en stoelgang. En van een heel erg slecht humeur :+

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:43

Mee eens Aria!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:50

Maar dat je een kledingmaat kwijt bent, zal vooral liggen aan een energietekort, niet aan keto.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:04

Eulogy, nu gaan we stuk dieper nadenken. maar ik geloof/ ben ervan overtuigd dat als je bepaalde dingen schrapt in je voeding. zoals snelle suikers en (onnatuurlijk) eten. dat je afvalt tot je een gewicht bereikt welke bij je past. Mits er gezond wordt gegeten, uithongeren is weer wat anders he.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:07

PinkPrincess schreef:
Eulogy, nu gaan we stuk dieper nadenken. maar ik geloof/ ben ervan overtuigd dat als je bepaalde dingen schrapt in je voeding. zoals snelle suikers en (onnatuurlijk) eten. dat je afvalt tot je een gewicht bereikt welke bij je past. Mits er gezond wordt gegeten, uithongeren is weer wat anders he.

Ja dikke doei, je valt af omdat je een kcal tekort creëert en ja daardoor eet je wss minder suikers maar het heeft niks te maken met het wel of niet eten van suikers. Als je 1 mars per dag eet zal je ook afvallen ;)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:15

Yonker schreef:
PinkPrincess schreef:

Ja dikke doei, je valt af omdat je een kcal tekort creëert en ja daardoor eet je wss minder suikers maar het heeft niks te maken met het wel of niet eten van suikers. Als je 1 mars per dag eet zal je ook afvallen ;)

In tegendeel. ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:18

PinkPrincess schreef:
Yonker schreef:

In tegendeel. ;)

Verklaar je nader :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:22

Als ik bij wijze van 1 zak M&M's eet over de dag en dat is 1500 kcal zal ik echt afvallen. Als ik voor 3.000 kcal aan gezonde oliebol ga eten dan kom ik toch echt aan. Het is heel simpel, "ongezonde" dingen zoals chocola/chips bevatten meer kcal waardoor je dus heel snel een kcaloverschot inneemt als je veel van dit soort dingen snoept. Je kan echter prima afvallen als je elke dag een koekje etc. eet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 15:25

Pinkprincess wat je beweert is echt onzin. Kijk maar in de OP, daar wordt het uitgelegd met wetenschappelijke bronnen. Je kan afvallen met ongezond eten, zo lang je maar een kcal tekort creëert. Is het gezond wbt andere (lichaams)processen? Nee. Maar puur voor afvallen werkt het wel zo.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:37

In theorie is afvallen vrij simpel. Minder kcal erin dan dat er verbrand wordt. Maakt weinig uit wat voor kcal dat zijn.

Heb eens een docu gezien van een man die een maand lang enkel McDonalds at. Die was afgevallen. Voelde zich daarbij wel beroerd en had een te hoge suikerspiegel. Maar op de weegschaal woog ie wel minder.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:00

Dilan, waarom is iedereen in amerika dan met obesitas :+
Imandra, wanneer jij je lichaam uithongert (doormiddel van vitamine en bouwstoffen) omdat je een te kort creëert dan ben je niet aan het afvallen, dan ben je aan het uithongeren en houdt je dus eigenlijk een crashdieet. Of je dit nu doet door 1 zak M&M's of door te leven op een zak appels. Je lichaam gaat dan op overleven en wat gebeurd er als je daarna weer normaler eet?

Wanneer je gezonde voeding eet zoals (vlees/vis/vega) met groente, fruit en noten. gezonde vetten
en alle mineralen, vitamines en bouwstoffen binnen krijgt dan val je af tot een bepaald gewicht.
we hebben het niet over uithongeren want de meesten hebben het over een calorie te kort kweken en
wanneer je dit dan ook nog eens doet door middel van een zak m&m's om te ruilen voor iets waar je lichaam iets aan heeft dan krijg je onbalans

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:02

laat ik er dan even bij zeggen, dat wat je aan calorieën nodig hebt ook per persoon en activiteit verschilt.
daarom vind ik jullie apps zo handig welke voor je uitrekent hoeveel je daadwerkelijk nodig zou hebben.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:02

Eulogy, inderdaad, daarom dat er ook bij stond dat dat niet aan de koffie of de olie ligt. Ik impliceerde daarmee dat er meer voor nodig is om af te vallen. Of dus eigenlijk: minder!

Om af te vallen moet je minder calorieën eten dan je verbrand. Maar er zijn dingen die kunnen voorkomen dat je lichaam het goed aanpakt. Zoals ik vorig jaar ontdekte op koolhydraten. Zoals hier al ergens in het topic staat.
Op ongezonde voeding afvallen kan idd, maar hangt er maar vanaf wat je doel is en wat je wil. Gezondheid of minder gewicht. Beide werkt vaak beter, maar is gewoon moeilijk.

Dilan, prima toch, als je iets hebt wat werkt voor je en je je goed bij voelt, beter kan niet :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:03

PinkPrincess schreef:
Imandra, wanneer jij je lichaam uithongert (doormiddel van vitamine en bouwstoffen) omdat je een te kort creëert dan ben je niet aan het afvallen, dan ben je aan het uithongeren en houdt je dus eigenlijk een crashdieet. Of je dit nu doet door 1 zak M&M's of door te leven op een zak appels. Je lichaam gaat dan op overleven en wat gebeurd er als je daarna weer normaler eet?

Wanneer je gezonde voeding eet zoals (vlees/vis/vega) met groente, fruit en noten. gezonde vetten
en alle mineralen, vitamines en bouwstoffen binnen krijgt dan val je af tot een bepaald gewicht.
we hebben het niet over uithongeren want de meesten hebben het over een calorie te kort kweken en
wanneer je dit dan ook nog eens doet door middel van een zak m&m's om te ruilen voor iets waar je lichaam iets aan heeft dan krijg je onbalans

Iedereen? Nou overdrijven is ook een kunst, en mensen met obesitas eten gewoon meer dan ze verbranden en dit kan ook door middel van teveel vlees/groente/fruit en noten.

Wat jij zegt klopt gewoon niet. Als ik een kilo vlees, een kilo groenten, een kilo fruit en een kilo noten naar binnen werk kom ik aan. Het gaat er niet om hoe je een kcal tekort creëert, maar dat je er 1 creëert. Crashen is nooit een goed idee, ook met gezond eten niet. Als iemand ineens "gezond" gaat eten en maar 1000 kcal binnen krijgt omdat het te weinig is dan is dit net zo goed crashen......

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 16:05

PinkPrincess schreef:

Nee. Als je BMR 1500 is, je verbruik 2000 en je eet 1700 aan marsen, dan ben je je lichaam NIET aan het uithongeren. Je lichaam krijgt namelijk genoeg energie. Dat is heel iets anders dan een crashdieet (hoewel een mars-dieet natuurlijk op andere vlakken niet gezond is).

In amerika hebben mensen overgewicht omdat ze te veel eten, te veel kcal binnen krijgen. Ooit een normale portie gehad daar? Ik wel, die zijn twee tot drie keer zo veel in vergeleken met een normale Nederlandse portie in een restaurant of fast food keten.

Gezonde voeding eten in grote hoeveelheden (laten we mijn eerdere voorbeeld gebruiken en zeggen dat diegene 2500 aan gezonde voeding eet) dan kom je alsnog aan. Maakt niet uit dat de producten 'gezond' zijn. Voedingsstoffen kunnen helpen bij het afvallen. Als je geen tekorten hebt dan voel je je beter en zal je misschien minder overeten. Krijg je voldoende eiwitten binnen zit je sneller vol en eet je dus minder kcal. Gezond en gevarieerd eten zorgt dat je minder de NEIGING hebt om te overeten, niet dat je lichaam op magischer wijze ineens minder opslaat :roll:

Afvallen draait puur en alleen over de kcal die je binnen krijgt, het rekensommetje van energie in - energie uit.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:27

Een kcaltokort heeft ook niets met crashen te maken. Een kcaltekort is heel simpelweg minder kcal binnenkrijgen dan je verbruikt. De enige manier om gewicht te verliezen...
Natuurlijk, als je suikers en bewerkte producten schrapt is de kans vrij groot dat je afvalt, want je vermindert je kcal inname. Je creëert dus, juist ja.... een kcaltekort :)*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:28

Waarom in Amerika obesitas veel voorkomt? Omdat veel mensen daar teveel kcal binnen krijgen.

Net zoiets als dat mensen vaak roepen 'met veganistisch eten kun je niet te dik worden'
Vegan kcal kom je ook gewoon van aan hoor :+
Veel mensen vallen er mee af, omdat vlees, zuivel en eiereren gemiddeld meer kcal bevatten dan hun vervangers. Maar bvb noten, avocado enzovoorts zijn nog steeds calorierijk. En dan zijn er ook nog oreo, friet, vegan taartjes enzo.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:04

Aan iedereen die het vroeg; met mij gaat het wel goed! Vandaag weer een dinsdag zoals alle anderen in de stad. Al kreeg ik wel een gek gevoel toen ik de tram voorbij zag komen.

Laura, goed bezig! Met de fiets naar werk! Net lijstje :j

Bulletproofkoffie lijkt ook niet mijn ding te zijn, maar als dat voor jou werkt is dat goed toch!

Ik heb vandaag weer een normale werkdag gehad. Wederom op de fiets gegaan! 18 km samen.
Ik merk dat het snoepen en snaaien er zo in zit! Lastig om dat patroon te doorbreken. Heb nog wat paaseitjes staan, die gaan morgen mee naar werk, voor ik ze allemaal op eet.

Lijstje vandaag;
O; Griekse yoghurt met granola, frambozen en granaatappelpitjes
T; Plakje bananenbrood
L; 3 boterhammen (donker en pitten) met kipfilet
T; Appel, wat worteltjes en 1 kaascracker (60 kcal)
A; Pasta Carbonara (ik kook altijd voor meerdere dagen haha) en toen 3 paaseitjes :(
T; Als ik nog trek heb, pak ik nog iets van rijstwafels of kook ik een eitje

Drinken: 2 cappuccino, thee en water
Beweging: 18 km gefietst (volgens Runkeeper samen zo'n 450 kcal)
M'n Zumba les is overigens ook gecanceld vanavond.
MAAR ik heb wel mijn Fitbit opgehaald! Morgen direct even declareren via werk.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:49

Gelukkig maar CCCCC! Toch wel echt schrikken..
Bullet proof koffie heb ik wel eens van gehoord, maar ook niet echt mijn ding, ik krijg al genoeg vetten binnen.

Net met Marlinde pasta gaan eten hier in de stad, was erg gezellig. Mijn pasta date gaat morgen niet door, dus mocht het, haha!

Lijstje voor vandaag:
L: boterham met gekookte worst, klein kommetje bulgur, sperziebonen, rundergehakt (over van gisteravond)
T: handje druiven, sinaasappel, cappuccino
A: carpaccio, pasta met roomsaus, proscuitto en tomaatjes, glas witte wijn, cappuccino, koekje

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:15

Ik mag de smartwatch van mn vriend lenen, om te kijken of ik het echt wat vind! Als die bevalt, ga ik zelf een fitbit kopen!
Morgen ga ik weer een lijstje bij houden, eindelijk eens met inzicht met verbrande calorieën enzo :)