Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 00:38

Mijn vorige favorietjes waren ook de Brooks ghosts :j die gaan idd wel lang mee.

Heb ook saucony die een pak minder km hebben maar zitten ook minder goed en zullen nooit deze km halen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:03

1000km voor schoenen vind ik ook niet echt veel hoor. Ik zit nu dit jaar al aan ruim 5000km , zou ik er al 5 paar doorheen gejaagd hebben. Maar ik vind wel dat de kwaliteit van de zolen sterk is afgenomen in de loop der jaren. Waar ik 10 jaar geleden nog met gemak 2000km op mijn schoenen kon lopen zonder problemen moeten mijn schoenen nu na goed 1000km inderdaad tot bosschoen degraderen. Leuk die paar gram dat ze lichter wegen maar dan maar wat meer kracht training met die paar gram minder en een wedstrijd tijd van een paar sec langer maar wel twee keer zo lang met mijn schoenen kunnen doen.

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:28

Ik kom maar eens onder mijn meeleessteen vandaan.

Wat doen jullie allemaal knappe afstanden en tempos :o

Kom ik aan met mn opnieuw beginnen met Start to RUn dit weekend.

Ik heb tot ongeveer deze zomer start to run gedaan tot week 7/8.
Dan ben ik om onverklaarbare reden weer gestopt met lopen en nu ga ik het samen met mijn zus weer oppakken :)

Ik ben hypermobiel, waardoor ik ook last heb van mn schouder, gelukkig niet met hardlopen.
Ik had de laaste keren met lopen ook last van mn knieën en af en toe enkels helaas.

Heeft iemand tips qua ondersteuning oid voor knieën met hardlopen?

En nu weet ik dat hypermobiel zijn en hardlopen gewoon niet zo'n fijne combo is maar wil toch even kijken wat de mogelijkheden zijn :o

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:47

Je kunt met goede training en enorme hypermobiliteit gewoon een halve marathon lopen O:) maar vooral stabiliteit training en rustig opbouwen is belangrijk. Niet te veel en te gek beginnen. Lekker schema volgen en als je het idee hebt dat het te snel gaat gewoon trainingen of weken dubbel doen, beter slow en steady dan te snel willen en blessures lopen.
En zulke lange afstanden of snel zijn we niet allemaal hoor, ik ben ook team slak :')

Wat schoenen betreft vind ik vooral jammer dat al die zachte materialen maar zo ‘kort’ meegaan. Ik moet zeggen dat mijn saucony beter blijven dan de Nikes, maar dat is ook een heel verschil in materiaal. Heb sinds vorige week ook een paar new balance, ben benieuwd hoe lang die mee gaan. Eerste indruk is in ieder geval goed, ze lopen heerlijk.

Ik wilde gisteren voor een rondje gaan maar ik moest echt een deel van mijn scriptie inleveren, dus eer ik dat af had was het te laat. Maar wat kracht gedaan en vanavond na het werk een rondje lopen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:59

Ik had gisteren ook geen zin meer was pas om 21:20 thuis. Naja zaterdag dan maar.

Nikie: als je nu al last hebt: schema idd vertragen door trainingen dubbel te lopen en ga naar een sportkinesist om je te laten begeleiden. En laat schoenen aanmeten.

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:02

poes schreef:
Ik had gisteren ook geen zin meer was pas om 21:20 thuis. Naja zaterdag dan maar.

Nikie: als je nu al last hebt: schema idd vertragen door trainingen dubbel te lopen en ga naar een sportkinesist om je te laten begeleiden. En laat schoenen aanmeten.

Ik liep trainingen al dubbel maar zelfs met minder lopen blijf ik last hebben ;(

Had mezelf schoenen laten aanmeten en had Brookes gekocht maar daarmee krijg ik alleen maar meer last omdat ik het idee heb dat de mesh bovenkant echt niks steun geeft ;(

Ik ging naar kine voor schouder, door corona is het stopgezet maar zal daar ook eens informeren voor mn knie.

Bedankt voor de tips dames :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:09

Misschien kunnen compressiekousen nog iets ondersteuning bieden?

Een goede sportzaak zou je hier vast wel in moeten kunnen adviseren.

Wat je ook loopt qua tempo of afstand: hartstikke knap! Je loopt! Je bent lekker in beweging dus geniet ervan! +:)+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:47

Compressie kousen zijn toch tegen krampen en verzuren?

Ik zou bij klachten enkel nog met een kine verder gaan. Er is niks leuk aan 9 maand met een zere knie lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:08

Precies, je loopt dus je bent al verder dan de mensen op de bank.
Hypermobiliteit heb ik geen ervaring mee, ik zou zeker ondersteunende oefeningen vragen aan de fysio.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:06

Mooi sloefkes poes!!!

Mijn Hoka's hebben 450 km (excuseer, 449,7) en die zien er nog prima uit. Ik loop wel veelal onverhard, speelt wsn ook mee.

Welkom, Nikie!
Met hypermobiliteit heb ik geen ervaring. Met stomme knieën wel, maar dat is prima opgelost door mijn top-fysio *\o/*

Ik ging daarnet een brief op de brievenbus doen, en het was zo'n mooi weer dat ik dacht: laat ik dat even al lopend doen (is dik een kilometer, en dan was ik van plan om door het bos terug te komen, kilometertje of vijf). Tja. Dat liep wat uit de hand.

Ik zat plots, werkelijk onverklaarbaar, op 14,5 km... en wat doe je dan? Ja doorlopen tot de 16,1 natuurlijk hé :+

Afbeelding

Brengt het weektotaal op...

Afbeelding

Onderweg nog wat plaatjes geschoten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand een idee wat die gele bol in de lucht is?

Afbeelding

Geen verzopen kop deze keer!

Afbeelding

Oh en ook nog provisoir de omheining van een clubgenoot gerepareerd nadat ik bijna over zijn paard struikelde :+

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:32

Dat ziet eruit als een heerlijke loop!
En die zon.. mag die blijven graag!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:51

Was het ook!

Als de wereld terug wat normaal is nodig ik jou / jullie graag uit om eens mee te huppelen in de mooie Kempen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:18

Lijkt me hartstikke leuk!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:26

Dat ziet er echt heerlijk uit memuska!

Hier net geen 8 km gelopen, ging niet vanzelf maar wel even lekker. Het is wel ineens koud geworden hier zeg, poeh. Vorige week in t-shirt en nu had ik echt koud met mijn lange mouwen :=

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:54

Hoi hoi ik meld me ook weer even na een hele lange periode niet meer hardlopen want geen zin ben ik nu weer een beetje begonnen Directe aanleiding is een KiKa loop waar ik voor gevraagd werd. Zoals alle loopjes is ook deze loop uitgesteld wat betekent dat we langer de tijd hebben om sponsorgeld te verzamelen. Doneren kan hier: https://www.runforkikamarathon.nl/hinke ... &#amount=0

Over hoeveel km’s je kunt lopen met schoenen: daar is geen vast getal voor te noemen en ik hou het ook nooit bij. Het verhaal van die demping die er uit gaat na zoveel km geloof ik niet zo

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 07:37

Waarom geloof je dat niet? Ik ben wel zeker dat de demping langzaam maar zeker verdwijnt dat kun je ook goed testen door te kijken hoe veel je de schoen kunt verwringen.

Amai memuska mooi loopje! Serieuze afstand.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 07:58

Puera hier in de omgeving zijn behoorlijk veel verschillende klompenpaden. Het zijn (wandel) routes over boerenland en ik vind het leuke afwisseling voor af en toe :)

Memuska herkenbaar dat je 'plots' een heel aantal kilometers hebt gemaakt :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:47

Hinke schreef:
Over hoeveel km’s je kunt lopen met schoenen: daar is geen vast getal voor te noemen en ik hou het ook nooit bij. Het verhaal van die demping die er uit gaat na zoveel km geloof ik niet zo

Poeh, ik vind het verschil juist enorm. Koop steeds dezelfde schoenen en je landt echt veel harder op 'oude' schoenen. Die zijn nog prima voor bosloopjes en natte gebieden, maar op asfalt heb ik een enorm zeurderig gevoel in mijn benen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:58

Ik merk altijd dat mijn schoenen aan vervanging toe zijn als ik op het asfalt loop en steeds de neiging heb om in de berm te gaan lopen. Dus inderdaad het gevoel dat schijnbaar de demping eruit is waar je dan op onverharde ondergrond minder last van hebt.
Was vandaag heerlijk loopweer. Ronde van 30km gedaan. Geen mooie plaatjes want ik leg alles alleen op mijn netvlies vast. Heb geen mobiel bij en neem ook de moeite niet om te stoppen voor de foto.
Hinke hoe ver staat het met de rechtzaak? Zit nog met smacht op mijn medaille te wachten die ik in moest leveren omdat ik dan een andere voor terug zou krijgen. Maar ruim een jaar naar dato heb ik nog steeds niets gekregen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:33

?

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:31

Wat was het vanochtend prachtig in het bos! Ik had wel zware benen maar echt genoten van hoe het bos eruitzag en de prachtige laag rijp op de heide <3

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:11

Jaaa zo mooi! Ik ben met mijn vriend vroeg op pad geweest voor een trail.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:09

Mooie plaatjes weer. Vandaag ook de bossen opgezocht. Alleen vanmorgen en toen scheen de zon hier nog niet. En dan ziet alles er toch wel extra mooi uit met zon. Ronde van 21km. Had een wat andere ronde gelopen dan de planning was want ik heb geprobeerd om steeds mensen die ik in het zicht kreeg maar te ontwijken door een alternatieve route te nemen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:07

Wooow prachtig SV!
Mijn man en vrienden liepen vanochtend een toertje langs de grenzen van onze gemeente. Ik heb de helft meegelopen, andere helft op de fiets, afgewisseld met een vriendin. Ik vond dat ik ook mooie foto's genomen heb, maar die zijn nog belange niet zo mooi als die van jou.

Afbeelding

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:21

Prachtige plaatjes weer SV! Wat leuk en wat een goed idee om de fiets en voet af te wisselen Katharinaa.

Ik heb vanmorgen tijdens de paardrijles van mijn dochter ook lekker gelopen. Ik ben daar pas 2x geweest en heb vandaag een voorbijgaande hardloper gevolgd, ik gokte erop dat ze een rondje zou lopen en dat deed ze. Precies 5 km in 30 min, de fysio is vast trots op mij, qua km en langzame tempo

Als het volgende week weer mooi weer is zal ik ook een plaatje van de omgeving maken, best een prima omgeving.