Wooooh jullie gingen hard vanochtend
Heel veel gezegd over koolhydraten, ik sluit me voor een groot deel aan bij emma, dat lijkt me een goede uitleg.
Overigens is koolhydraatarm tot 50gram, en de meeste mensen kunnen nadat ze in ketose zijn gekomen prima 50gr khd per dag eten mits geen snelle koolhydraten. Koolhydraatbeperkt is volgens de officiele richtlijnen echt vele male meer dan 50gram, geloof uit mijn hoofd 120gram maar dat weet ik niet precies. Er zijn heel veel vormen van koolhydraatbeperkte dieten, sommige beter dan anderen. GOK is bijvoorbeeld een prima methode voor mensen met insulineproblemen. Ik zou er zelf eigenlijk niet aan beginnen als er geen lichamelijke reden voor is.
Ik heb een hele tijd ketogeen gegeten (dus in ketose) en ik voelde me er megagoed bij, maar ik vond het gewoon te onpraktisch. Wij gaan heel graag uit eten en ik merkte dat ik dat niet meer durfde, want wat als er ergens verborgen khd in zaten?
Dat is ook meteen het antwoord op wat 1x een Patatje met je doet, je gaat dus uit ketose en moet er dan weer in terug. En dat is gewoon 2 dagen doodmoe zijn, je rot voelen, sommige mensen hebben echt het idee dat ze de griep hebben. Daarna voelde ik me fantastisch (bergen energie, super helder in mijn hoofd, kon echt de wereld aan) maar die 2 dagen braken me zo op. Daarnaast kon ik het mentaal niet meer opbrengen, dingen niet te mogen. Roze olifantjes gevoel.
Overigens werd er gezegd dat je na khdarm heel snel heel veel aankomt. Dat is megalogisch en heeft dezelfde reden dat je in het begin megasnel veel afvalt: koolhydraten binden zich in het lichaam aan water. Zodra je die voorraden opmaakt verlies je dus liters water en dat kan tot 5kg zijn die je dan in sneltempo verliest. Als je weer khd gaat eten ga je dat vocht dus ook weer vasthouden. Je zal dus met khdarm altijd enkele kilos onder je streefgewicht moeten eindigen.
En of ketose gevaarlijk is: ik weet niks van koeien dus geen idee hoe hun stofwisseling werkt.
Maar bij mensen is het niet gevaarlijk. Onze hersenen functioneren alleen met koolhydraten en niet met vet of eiwitten. Ons lichaam kan daarom glucose maken uit vetten en eiwitten en dat is ketose.
Waar veel mensen het mee verwarren is ketoacidose, een omstandigheid die voorkomt bij diabetespatienten die geen insuline spuiten, maar ketoacidose kan alleen maar als je 0,0khd in de cellen hebt en dat is onmogelijk omdat in onze voeding altijd koolhydraten zitten. Een diabeet kan die niet verbranden dus komen ze nooit in de cellen, daardoor is voor hen ketose wel gevaarlijk.
En fajah lourens vind ik een enge vrouw, nadat ik haar bij jinek heb gezien. Ik ga er verder niks van zeggen, want die vrouw verdient geen podium, ook geen negatief podium.