Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:26

Ik drink water, citroen appel ranja en thee. :) Maar voornamelijk water.
Ik voel me vandaag ronduit beroerd dus dan is het alleen maar water.

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:28

Door de weeks drink ik alleen water en vooral thee, en in het weekend ook vaak water maar dan ook wel eens iets zoals ranja oid. Heeeel af en toe fris in het weekend maar dat komt amper voor :))

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 12:28

Rudina schreef:
Alleen water vind ik wat eentonig, het moet leuk blijven.
Hier groene thee, aanmaak limonade, water en soms nuttig ik toch nog wel een glaasje fris.

Maar om de calorieën te verminderen is veel water drinken ipv drinken met calorieën, wel iets om rekening mee te houden. Je kan nog zo "goed" eten, maar als jij het door je drinken weer rechttrekt, schiet het nog niet op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:30

Ik drink ook alleen water en thee. Alleen savonds bij het avond eten 1 glaasje aanmaaklimonade :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:31

Bij mij is het water, thee, koffie en soms als ik zin heb in frisdrank crystal clear. Maar dat is niks anders dan ik deed voor ik bezig was met afvallen/gezond eten. Ben gek op water, drink meestal liever water dan frisdrank. Dat koste me weinig moeite om aan te passen.

Kayleigh, goed dat je het zegt van BMR aanpassen. Volgens mij vergeten heel veel mensen dat. Heb het laatst voor mezelf nog een keer opnieuw uitgerekend omdat ik van 6x sporten naar 2x sporten ben gegaan. Veranderingen in levensstijl moeten ook meegenomen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:32

Ik drink altijd water, zwarte koffie of thee zonder toevoegingen. Ik vind het drinken van kcal zonde.

Behalve in het weekend, dan lust ik wel een drankje :P

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:33

Dan zit ik wel in de goede richting qua drinken. Ik drink ook voornamelijk water en groene thee. Soms wel wat frisdrank, wel altijd light. Voorheen dronk ik eigenlijk de hele dag alleen maar cola light en daar ben ik vanaf gestapt, dus vindt het op sommige momenten nog vrij lastig om geen frisdrank te drinken. Ik drink ook wel eens een kopje koffie.

Wat trouwens een lekkere aanmaak limonade is, is Slimpie. Ik weet niet of jullie dit al drinken, maar er zit geen suiker in en geen kcal. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:33

gribaldi schreef:
Nee heb het niet over "spaarstand", maar als jij minder eet dan je lichaam nodig hebt ga je echt niet veel afvallen, je lichaam heeft energie nodig om te overleven.

En als je je lichaam niet voorziet in die energie die het zogezegd nodig heeft, gaat het de energie uit je reserves trekken. Zo werkt het, dat is wetenschappelijk bewezen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:34

Als je graag frisdrank drinkt is light prima :j Zitten geen kcal in, dus word je ook niet vet van.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:36

_sharonnn schreef:
Rudina schreef:
Alleen water vind ik wat eentonig, het moet leuk blijven.
Hier groene thee, aanmaak limonade, water en soms nuttig ik toch nog wel een glaasje fris.

Maar om de calorieën te verminderen is veel water drinken ipv drinken met calorieën, wel iets om rekening mee te houden. Je kan nog zo "goed" eten, maar als jij het door je drinken weer rechttrekt, schiet het nog niet op :)

Dat is waar, maar ik moet toch dagelijks minimaal een glaasje drinken met iets anders vaak is het dan een glaasje aanmaak.

Mijn lichaam blijft mij overigens ook wel verbazen, gister 2 tosti's met Amerikaanse smeltkaas en tomaat, boerenkool, halve zak met pepernoten waar een laagje chocola over heen zat en 2 blikjes energy drank en ik presteerde het om 2,5 kilo af te vallen.
Was gister ook mega lui dus heb zo goed als geen beweging gehad.
Hoe ik dan zoveel gewicht kan verliezen is voor mij een raadsel, iemand die dat wel snapt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:37

Zulke gewichten op korte tijd is over het algemeen gewoon vocht.

Nottinghill

Ja dat is wel zo, maar in de light frisdranken willen ook wel eens stoffen zitten die niet goed voor je zijn, zoals aspartaam. Een glaasje is dan natuurlijk niet erg, maar je moet er niet op gaan leven denk ik.

MarlindeRooz

Kayleigh_ schreef:
Als je graag frisdrank drinkt is light prima :j Zitten geen kcal in, dus word je ook niet vet van.

:')

Wat dacht je van de enorme hoeveelheid zoetstoffen en suikers? Van Cola light word je echt wel dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:39

MarlindeRooz schreef:
Kayleigh_ schreef:

:')

Wat dacht je van de enorme hoeveelheid zoetstoffen en suikers? Van Cola light word je echt wel dik.

Je kan die smiley wel gebruiken, maar in light zit geen suiker. Zoetstoffen kunnen totaal geen kwaad. Hoe goed heb je je ingelezen?

Ik zie graag de onderzoeken die aantonen dat je van producten waar geen kcal inzitten, dik wordt. Dankje.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:41

In light dranken zitten inderdaad geen suikers, behalve natuurlijke suikers. Ik ben inderdaad ook nooit dik geworden van het drinken van Cola light.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:42

Vocht zou inderdaad wel de reden kunnen zijn, heb contstant een volle blaas vooral afgelopen 2 nachten.

Drinken jullie trouwens kraanwater of kopen jullie flessen in de supermarkt?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:43

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:44

Ik koop vaak flessen water bij de lidl en als die leeg zijn dan vul ik ze met kraanwater. Het water maakt me niet zoveel uit, maar ik vind het fijn om gewoon een fles te hebben zodat ik niet heen en weer hoef naar de kraan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:46

Kayleigh_ schreef:
MarlindeRooz schreef:
Nou behalve dat het enorm chemisch is, maakt het je lichaam van slag.
http://voedzo.nl/gezondheid/met-cola-li ... en-ziekte/

Leuk artikeltje hoor, maar waar zijn de bronnen met wetenschappelijke onderzoeken?

Met mijn gezonde verstand kan ik zelfs bedenken dat zulke chemische, zoete troep met geen mogelijkheid bevordelijk kan zijn voor het afvallen. En ja ik drink ook wel eens een glaasje cola/cassis.

Travellust

Kayleigh_ schreef:
gribaldi schreef:
Nee heb het niet over "spaarstand", maar als jij minder eet dan je lichaam nodig hebt ga je echt niet veel afvallen, je lichaam heeft energie nodig om te overleven.

En als je je lichaam niet voorziet in die energie die het zogezegd nodig heeft, gaat het de energie uit je reserves trekken. Zo werkt het, dat is wetenschappelijk bewezen :P

Dan ben ik toch een gevalletje apart :') Anders had ik toen ik zo weinig at allang een botje moeten zijn?

Spoiler:
Sorry ben het altijd met je eens, alleen nu even niet }>

Anoniem

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:51

_xrose schreef:
Ik koop vaak flessen water bij de lidl en als die leeg zijn dan vul ik ze met kraanwater. Het water maakt me niet zoveel uit, maar ik vind het fijn om gewoon een fles te hebben zodat ik niet heen en weer hoef naar de kraan.

Flessen vind ik inderdaad ook fijn, en vulde vooral kleine flesjes vaak met kraanwater maar een poosje geleden verscheen er een artikel dat het slecht was om flessen steeds weer te vullen omdat er dan een laagje zou afbreken in de fles en dit zou erg schadelijk zijn.
Maar er verschijnen de afgelopen tijd wel meer artikelen zo zou je bijna niks meer kunnen doen.
Dus ik denk dat ik ook maar weer kleine flesjes koop. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:54

Je kan ook een dopper kopen of de fles van 2.99 van de ikea. Die is wel groot maar die blijven mooi!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:56

Ik drink zelf wel uit flesjes. Doe meestal 2 dagen met een flesje. Eerste keer dus het water uit de fles zelf, daarna bijvullen met kraan. Na 2 dagen pak ik weer een nieuw flesje. Ideale eraan is dat ik altijd water bij me heb, ik drink daardoor veel meer.