SecretLIN schreef:jullie gaan echt snel zeg!
Ziijn er ook buikspieroefeningen die je thuis kunt doen?
Ik doe dagelijks onderstaande oefeningen:
3 series van 30 rechte situps
3 series van 30 schuine situps: handen achter je hoofd, linker elleboog naar je rechter knie en vice versa
3 series van 30 roei situps: armen langs je lichaam en benen gestrekt net iets boven de grond, als je omhoog komt trek je je knieën in en ga je met je handen in een zijwaartse zwaai beweging naar je benen. Je komt niet op de grond met je rug en je benen maar zakt terug tot je benen bijna gestrekt boven de grond hangen en je onderrug net de grond raakt.
Deze laatste doe ik vaak ook nog 3x30 voor de schuine buikspieren gekruist. Ik kan het niet zo goed uitleggen zoals je merkt
maar het ziet er zo uit

De vorige oefening is het zelfde maar dan met je armen langs je lichaam ipv achter je hoofd waarmee je een soort zwaaiende beweging maakt met gestrekte armen boven de grond.
Wat ook een hele goede is voor de schuine en lange buikspieren is een bal (gewoon een voetbal oid is prima) in je handen houden, rechtop gaan zitten met je knieën gebogen, voeten van de grond en je bovenlichaam licht achterover hangend. Je pakt de bal voor je vast en tikt vervolgens met de bal links en rechts naast je de grond aan, om en om
hierbij is het de bedoeling dat je schouders de bal volgen, dus niet alleen je armen heen en weer bewegen! Dit kun je ook samen met iemand doen door de bal tussentijds over te gooien en in de houding te blijven zitten.
je kunt dan bv twee keer aantikken, over gooien, drie keer aantikken, over gooien, vier keer aantikken etc.