Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 10:58

ManonGrr, ik rij nog wel. Twijfel wel steeds vaker of ik het wel moet doen.
Door m'n lengte ben ik al aangewezen op de wat grotere paarden, dat scheelt wel.
Nu rij ik een 21jarige draver. Gelukkig is hij voor een draver grof gebouwd en groot (1,71).
Voor hem zou ik ook graag wat gewicht er af willen hebben.
Foto is van 5kg lichter. Die zitten op m'n kuiten, pas de laarzen niet meer.
Afbeelding

Welkom Wiwabalia!
Ik heb in m'n succesvolle afval poging Weigthwatchers gebruikt. Dat ging toen erg goed. 20kg mee afgevallen.
Moet wel zeggen dat ik het puzzelen met uitkomen in punten erg leuk vond. Steeds zoeken naar vervangende producten die lager in punten waren.
Nu probeer ik het met de mijn eetmeter app. Die vind ik fijn met invoeren en overzichtelijk.
Bmr probeer ik als doel aan te houden, al vind ik die wel erg hoog liggen voor mij.

Lekker bezig Roosch!! Wat ga je hard!

Gister avond was ik echt helemaal klaar met hoe ik er nu uit zie en wat ik allemaal in m'n mond stop. Hopelijk is dan nu echt weer het kantel punt!
Net startpunt vast gelegd. Foto's in bikini, ondergoed en kleding (mocht ik ooit ze willen delen heb ik niet alleen ondergoed foto's).
Verder gewogen en omvang gemeten op verschillende punten.
Net een goed vullend ontbijtje gegeten. 407 kcal, meer dan ik normaal ontbijt. Kijken of het helpt met minder snaaien.
Zo op de fiets naar de paarden, 8km enkele reis. Scheelt weer beziene en heb ik m'n beweging ook weer.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:06

Snippergroen schreef:
Welkom Wiwabalia!

Ik eet zelf ook op mijn BMR. Dat is eigenlijk te weinig voor mij, maar het geeft me wel ruimte voor uitschieters als etentjes of een drankje :) voor mij werkt dit goed.

Wat de meesten hier goed doen en wat super effectief is, is je dagelijkse verbranding verhogen. De trap pakken, op de fiets boodschappen halen, een lunch wandeling. Relatief weinig inspanning maar over de dag verspreid levert je dit enorm veel op!

Goeie tip, mijn man en ik hebben gisteravond nog een heel stuk gelopen met de honden, denk dat we ruim 60 minuten hebben gewandeld.

Vroeger deden we dit veel meer dus willen we er zoiezo in houden, voordat we bankhangen.

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:59

Ik ga vanavond onverwacht naar een feest/uitje, dus ik sta naast lage kcal tot en met avondeten ook preventief op de Foxy. Ik lust wel een paar biertjes vanavond, maar als ik uitreken hoelang ik daarvoor op Foxy moet ben ik de hele middag bezig. :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:12

Herkenbaar Roos. Ik zou niet naar de kermis, maar nu word ik uitgenodigd voor bier, pizza en de kermis en ik ben aan het uitzoeken wat mijn ruggengraat vind wat ik moet doen :') ik vind het wel gezellig, maar wilde eigenlijk lekker chillen en vroeg naar bed om extra fit te zijn voor mijn training van morgen (legday met een trainer van de sportschool).

Maar ja het is maar 1x per jaar kermis. En weer de eerste in 3 jaar :') zou dan nu met de auto gaan (even een buffer inbouwen := ), maar heb deze week wel gemerkt dat ik wel echt slecht slaap doordat ik vanuit drukte naar bed ga.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:19

Ja dit is m'n enige "ik ga erop uit en drink wat" deze week dus dat mag wel van mezelf. Ik heb net een uur op Foxy gestaan dus weer 450 kcal gewonnen, dan mag ik straks best wat biertjes. :j

Als je liever gaat chillen moet je dat ook gewoon doen. :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:38

Hierna mag ik straks een Schnitzel. Of in ieder geval iets met frietjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:59

Haha na zo veel werk mag je wel twee porties!

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:02

Wat is foxy? :o maar genieten moet ook kunnen natuurlijk, maar snap wel dat het soms een ding is.

Gaucho, mooi daar!! Geniet ervan en ook van je schnitzel!

Hier was mijn nichtje van 8 hier logeren dus gister friet en chips op en vandaag croissantjes en een ijsje.. morgen maar weer normaal doen :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:04

Foxy is m'n crosstrainer. :))

Lekker genieten Gaucho! <3

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:27

Gaaf Gaucho en ja, die schnitzel met frietjes heb je zeker verdiend.

Geniet van je avondje Roosch en je hebt toch wat buffer door Foxy.

Snippergroen: gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt.

Voor mij betekend een Campspace uitje ook wel het loslaten van mijn calorie doel. Manlief vind het dan wel gezellig om wat lekkers bij de koffie te nemen en ‘s avonds te borrelen met wat lekkers erbij. En zolang ik hetgeen we nemen echt heel lekker vind, gun ik het mezelf gewoon.

Wel zelf gekookt vanavond, en dat gerecht kwam voor mij op een kleine 400 calorieën. Dus dat compenseert het gebakje van vanmiddag weer wat :') .

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:54

Fijne vakantie @Gaucho :)

Hier een paar dagen in Limburg. Alles behalve gehouden aan caloriedoel, maar wel veel bewogen. Gisteren veel gelopen, speeltuin met kleine man, gezwommen en 's avonds nog hardgelopen (6.5km).

Vanochtend met z'n allen ruim 50km gefietst en daarna ook weer wat gezwommen en gelopen. Aan beweging dus geen gebrek. Aan vet eten, chips, snoepjes en ander slecht spul ook niet :')

Morgenochtend als het weer het toelaat stappen we ook weer op de fiets :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:28

@Roosch: Foxy, ik dacht.. ik heb iets gemist in dit topic. Geniaal!

@Gaucho: oooooh wat een uitzicht, prachtig daar. Geniet ervan! Dan is wandelen/hiken zeker geen straf. :D

@kosseh: ik vond dat “gespeel” met punten vreselijk irritant, maar hoor wel in mijn omgeving dat het werkt. Vond de punten ook altijd erg hard gaan.

Ik ben zelf fan van myfitnesspal, ga mij er zo weer even in verdiepen.

Vandaag hebben mijn man en ik een auto gewrapt, of althans zijn we nog mee bezig. Het zweet stond op ons voorhoofd dus denk dat het wel een nuttige bezigheid was, al valt dit niet onder sporten ofzo. Hoop straks nog tijd te hebben om een uur te wandelen en anders maar even een sas-dag, zijn vandaag zo druk geweest en wil ook nog even tijd met de kleine doorbrengen (hele dag bij opa & oma geweest).

Heb ook nog een hele berg wasgoed liggen en het huis is een puinhoop, morgen staat er weer kraamvisite op de stoep. :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 00:02

Afbeelding
Vanmiddag ben ik op de Foxy gegaan en daarna op stap. Volgens mij genoeg bewogen. :')

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 00:21

Lekker bezig geweest!

Ik ga vanaf morgen aan de slag, heb my fitnesspal ingevuld qua doelen en morgen ochtend wegen.. ben benieuwd. Volgens de app zou ik 1280 calorïeen mogen pd.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:05

Wiwabalia schreef:
Lekker bezig geweest!

Ik ga vanaf morgen aan de slag, heb my fitnesspal ingevuld qua doelen en morgen ochtend wegen.. ben benieuwd. Volgens de app zou ik 1280 calorïeen mogen pd.

Dit lijkt me wel heeeel weinig. Hoe lang ben je als ik vragen mag? Dan kunnen we met je mee kijken. Wel fijn als je een hoeveelheid kunt vinden die goed vol te houden is :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:39

Wiwabalia schreef:
Lekker bezig geweest!

1280 is heel weinig inderdaad! Volgens mij zitten die apps sowieso lager dan wat je normaal mag.

Lekker bezig Roosch :).

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:10

Goedemorgen,

Welkom wiwabalia. Hier ook ooit 10 kg met weight watchers afgevallen. Toen op vakantie gegaan en het even los gelaten. In de vakantie gewoon alles laten gaan en erna weer netjes opgepakt. Echt nog wel een tijdje geprobeerd maar het ging er met geen mogelijkheid meer af -O-

Roosch lekker bezig

Gaucho fijne vakantie!! Waar zit je? Wij hopen vrijdag middag ook in schnitzelland te staan en van zulke uitzichten te kunnen genieten.

Hier even een blij maar verward momentje. Hee de week ga ik sochtends al vol goede moed op de weegschaal staan ik de hoop dat ik onder de 100 kg weeg. Aardig wat bewegen en niet overdreven gek gegeten. Gisteren wel veel bewogen maar ook verjaardag van m’n man gevierd met bbq. Op zulke momenten kan ik nooit opletten en eet ik eigenlijk met de voorbereiding stiekem al van alles en gaat dat tijdens het eten vooral door.
Gisteravond toen iedereen weg was eens nagedacht over wat ik zoal gegeten had en tot de conclusie gekomen dat ik het heel netjes gedaan had met wat stokbrood, 2 stukjes vlees en wat salade. Uiteraard ook een taartje genomen met de rest mee O:)
Vanochtend ineens 99.1 :? *\o/*

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:17

Weegschalen zijn stomme dingen. Ze geven een goede gemiddelde graadmeter, maar zijn van zooooveeeel afhankelijk. Je hormonen, slaap, vochthuishouding en stoelgang bepalen veel van wat je op de weegschaal ziet. En helaas is het wel een apparaatje waar we houvast uit halen :') ik keek deze week in de spiegel en gebruikte mijn meetlint en dacht dat gaat lekker! En de weegschaal zei 'hier heb je 2.5kg erbij'. Was weer even een reminder aan hoe stom dat ding eigenlijk is :')

Maar! JE HEBT DE 99.1 GESPOT! Wat super goed!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:35

Snippergroen schreef:
Wiwabalia schreef:
Lekker bezig geweest!

Dit lijkt me wel heeeel weinig. Hoe lang ben je als ik vragen mag? Dan kunnen we met je mee kijken. Wel fijn als je een hoeveelheid kunt vinden die goed vol te houden is :)

He wat raar, had hem op 1 kg afvallen per week gezet..

Ik ben 1,66 lang en weeg nu 95.3. Wil naar de 65 kg toe.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:52

Wiwabalia schreef:
Snippergroen schreef:

He wat raar, had hem op 1 kg afvallen per week gezet..

Ik ben 1,66 lang en weeg nu 95.3. Wil naar de 65 kg toe.

Mijn advies zou zijn om hoger in te zetten op bijvoorbeeld 1600kcal en dan eens te kijken wat er gebeurt. Als je daarmee afvalt ben je al lekker op weg! Slow and steady wins the race. Als je hiermee rond de halve kilo per week afvalt geef je jezelf de tijd en ruimte om nieuwe gewoontes aan te wennen en heb je ook de ruimte om nog steeds smakelijk te eten waarbij je je lichaam van de juiste voedingswaarden en brandstof voorziet. Bijstellen kan altijd maar aangezien je een langduriger traject voor de boeg hebt is het top als je een manier kan vinden die je goed kunt volhouden :) Het is een klassieker om te benoemen, maar het gewicht is er niet in een dag bij gekomen en er dus ook niet in een dag af. Wat zou het mooi zijn als dat kon :D

Ik ben geen arts of diëtist, maar ik spreek hier vanuit mijn eigen ervaring en dit is wat ik hier ook veel terug zie :) en hoewel het een proces gaat worden met ups en downs, wij zitten er net als jij middenin en we zijn er voor elkaar!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:59

Wiwabalia: helemaal met Snippergroen eens. 1250 calorieën is echt weinig, dat maakt dat het moeilijk vol te houden is. Het is ook best veel om 1 kg per week af te vallen, 0,5 kg is een beter doel. Langzaam afvallen sterkt het beste omdat je dan niet zo streng voor jezelf hoeft te zijn. Je hebt dan nog de calorie ruimte om af en toe iets lekkers te eten.
Ik kom zelf ook van ongeveer 95 kilo en at in het begin rond de 1700 calorieën en viel toch gemiddeld 0,8 kg af per week. Later ben ik gezakt naar 1600 en 1500 calorieën, terwijl mijn Lifesum app aangeeft dat ik maximaal 1400 calorieën mag. Maar met de 1500 val ik ook nog steeds minimaal 0,5 kg af per week.

Wat mij ook echt hielp, was kleine doelen stellen. Eerst geen obese bmi meer, onder de 90 komen, en zo verder in stapjes van 5 kg. Mijn grote doel was 75 kg, maar dat ging zo makkelijk dat ik nog een paar kilo extra kwijt wilde om echt een gezonde bmi te hebben. Ik heb nu nog 1,4 kg te gaan dus ga langzaam opbouwen met de calorieën tot ik een evenwicht heb om op gewicht te blijven.

Moi: *\o/* lekker dat de 99 op de weegschaal staat.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 11:14

Dat is inderdaad veel te weinig.

Je bmr ligt sowieso al rond de 1600 (https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/). Ik zou als startpunt eens een kcal of 1800 per dag nemen, denk je daar (ook op langere termijn) een stuk verder mee komt. :j

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 11:57

Is er op de sites na nog iets om je bmr te berekenen?

Ik kom nu op 1900 kcal uit. Als ik 2000 kcal eet en sport, blijf ik gelijk in gewicht.
1900 lijkt mij daardoor dus erg hoog geschat.
Ik probeer nu 1600 kcal uit. Dat zou m'n bmr zijn op m'n idealen gewicht

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:14

Ik heb het idee, maar ik kan er totaal naast zitten, dat voor de meeste mensen hier tussen de 1500 en de 1700 kcal per dag een beetje de magische nummers zijn. Genoeg om rustig maar duidelijk merkbaar af te vallen, genoeg om nog lekker te kunnen eten (Gaucho is een kunstenaar met eten), maar niet zo veel dat je je schuldig voelt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:15

Ja, klopt. :j en met die cijfers in combinatie met genoeg bewegen zit ik zelf zo zeg tegen de kg per week aan.