De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:13

Ok fijn Joman, ik schrok echt even van de "toon" die ik dacht te lezen. Kwam een beetje lomp over #)

Ik snap dat er geen antwoord nu al is op mijn vraag. Ik denk soms nogal praktisch :o Zo werk ik zelf bijvoorbeeld op 100 km van mijn huis en probeer me dan te bedenken of ik bij huisarrest nog naar mijn werk zou mogen/kunnen, als het de bedoeling is dat er niet teveel gereisd wordt.
Liefst ga ik helemaal nergens heen. Mijn man is risico categorie en moet er niet aan denken dat ik hem zou besmetten... en verliezen...
Helaas volgt mijn werk de adviezen van de RIVM en moet ik dus komen, ook al moet ik daarvoor met het OV.

Penotti: wat mij betreft graag! Telefonisch wordt dat dan, maar dat zou kunnen wat mij betreft. Maar mijn werk staat dat nu nog niet toe.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:14

bigone schreef:
Soms lijkt het wel op de drie musketiers , ieder voor zich en God voor ons allen.

Ehm... Nee dat was juist "één voor allen en allen voor één" :')
Zou juist fijn zijn als dat motto werd nageleefd nu :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:16

Nikass schreef:
Ok fijn Joman, ik schrok echt even van de "toon" die ik dacht te lezen. Kwam een beetje lomp over #)

Ik snap dat er geen antwoord nu al is op mijn vraag. Ik denk soms nogal praktisch :o Zo werk ik zelf bijvoorbeeld op 100 km van mijn huis en probeer me dan te bedenken of ik bij huisarrest nog naar mijn werk zou mogen/kunnen, als het de bedoeling is dat er niet teveel gereisd wordt.
Liefst ga ik helemaal nergens heen. Mijn man is risico categorie en moet er niet aan denken dat ik hem zou besmetten... en verliezen...
Helaas volgt mijn werk de adviezen van de RIVM en moet ik dus komen, ook al moet ik daarvoor met het OV.

Penotti: wat mij betreft graag! Telefonisch wordt dat dan, maar dat zou kunnen wat mij betreft. Maar mijn werk staat dat nu nog niet toe.

Zeggen dat je verkouden bent. Naar alle waarschijnlijkheid zitten we over een week of anderhalf wel in totale lockdown als het zo doorgaat. Dus waarom niet gewoon voor je eigen gezondheid en die van je echtgenoot kiezen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:17

Nikass schreef:

Maar als de regels weer aangescherpt worden zal jou werk dat misschien ook toe moeten gaan staan.

Ik weet niet wat je doet, maakt me ook niets uit, maar even algemeen gereageerd.
Nu kunnen ze er nog onderuit, maar als Nederland net als andere landen ook wat kan sluit moet je werkgever ook mee. Als dat kan dan, niet of hij wil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:18

Nikass schreef:
Stral, nee klopt, maar huisarrest impliceert toch dat je je huis niet uitmag... ik vroeg me af of ze daar dan regels over zouden hebben.

Dank je Monique, al lees ik er niets over dieren.

Ik zou denken dat onder 8. ook het verzorgen en voeren van dieren valt? Voor mij wel tenminste. Ook de kippen hoop ik...
Gek dat ze het niet noemen.
Citaat:
8. Elke andere activiteit die gerechtvaardigd noodzakelijk is.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:19

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:24

Berryz schreef:
Ik weet niet of dit ondertussen al gepost is (topic gaat snel)

https://m.hln.be/wetenschap-planeet/wet ... ~a7e25dc2/

Volgens dit artikel zijn er in Frankrijk mensen juist zieker geworden door ibuprofen ea ontstekingsremmers te nemen

Fijn dat je dit deelt. Ik heb tot nu toe ook alleen paracetamol genomen. Hou ik het daarbij.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:25

_Penotti schreef:
Nikass schreef:

Maar als de regels weer aangescherpt worden zal jou werk dat misschien ook toe moeten gaan staan.

Ik weet niet wat je doet, maakt me ook niets uit, maar even algemeen gereageerd.
Nu kunnen ze er nog onderuit, maar als Nederland net als andere landen ook wat kan sluit moet je werkgever ook mee. Als dat kan dan, niet of hij wil :)

Ja klopt. Ik had gehoopt dat mijn werk zelf initiatief zou nemen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:35

MoniqueT schreef:
Alle regels voor Spanje, hopelijk geeft dat ook antwoord op je vraag Nikkas. Ik woon er.

MAATSCHAPPIJ
CORONAVIRUS
Het kabinet verbiedt alle reizen in Spanje, behalve om naar het werk te gaan of voedsel te kopen
De regering sluit het land in wezen af ​​met maatregelen die op maandag 16 maart om 8.00 uur van kracht worden
Spaanse premier Pedro Sánchez. EFE
EL PAÍS
|CARLOS E. CUÉ
Madrid - 14 MRT 2020-15 : 00 UUR CET
Het Spaanse kabinet heeft zaterdag besloten dat het de coronavirusbesmettingen in het land zoveel mogelijk gaat vertragen. De ministers van de regering hebben ervoor gekozen om alle reizen in Spanje die niet het gevolg zijn van "overmacht" te verbieden, maar reizen toe te staan ​​zodat mensen aan het werk kunnen gaan en voedsel kunnen kopen. Het besluit werd vandaag tijdens een speciale vergadering genomen voorafgaand aan de invoering van de alarmtoestand in Spanje, een maatregel die vrijdag door premier Pedro Sánchez werd aangekondigd in een poging de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
GERELATEERD VERHAAL
Wat is een alarmtoestand en wat kan de Spaanse regering doen?
De laatste informatie die zaterdag door het centrale ministerie van Volksgezondheid is verstrekt, schatte het aantal mensen dat in Spanje besmet was met het coronavirus op 5700, met ten minste 136 sterfgevallen als gevolg van de ziekte van Covid-19 en 517 patiënten genezen en ontslagen uit het ziekenhuis.
De conceptversie van het decreet tot uitvoering van de alarmtoestand, waarover radionetwerk Cadena SER voor het eerst heeft gerapporteerd en waartoe EL PAÍS toegang heeft gehad, beperkt de reizen tot:
1. De aankoop van voedingsmiddelen, farmaceutische producten en essentiële items.
2. Toegang tot gezondheidscentra.
3. Reizen naar werkplekken of om arbeids-, beroeps- of bedrijfstaken uit te voeren
4. Reis terug naar gewone woningen.
5. Hulp aan en zorg voor senioren, minderjarigen, afhankelijke personen, gehandicapten of bijzonder kwetsbare mensen.
6. Reizen naar financiële instellingen.
7. Om redenen van overmacht of noodsituaties.
8. Elke andere activiteit die gerechtvaardigd noodzakelijk is.
Kortom, mensen in Spanje kunnen zich alleen verplaatsen als ze moeten gaan werken, voedsel moeten kopen of geneesmiddelen moeten kopen. De regering sluit Spanje in wezen af ​​met maatregelen die op maandag 16 maart 2020 om 8.00 uur in werking treden.
Om te voorkomen dat mensen reizen, stelt het decreet: “Het hoofd van het ministerie van Binnenlandse Zaken zal de sluiting van snelwegen of gedeelten daarvan kunnen opleggen om redenen van volksgezondheid, veiligheid of verkeer, of de beperking van bepaalde voertuigen tot om dezelfde redenen. '
Onder alarm roept de regering bedrijven op om het thuiswerk zo veel mogelijk te vergemakkelijken. "Werknemers, zowel publiek als privaat, zullen verplicht zijn maatregelen te nemen die het werknemers mogelijk maken hun werk of openbare taken waar mogelijk via niet-presentiële middelen uit te voeren", luidt het ontwerpbesluit. Dit betekent een scenario waarbij de productie niet volledig wordt onderbroken, maar alle bedrijven verplicht om alle werknemers waar mogelijk naar huis te sturen.
De beperkingen die door de Spaanse autoriteiten worden ingevoerd, lijken sterk op die in Italië. Het openbaar vervoer wordt voorlopig niet gesloten, maar de verbindingen tussen Spaanse steden zullen volgens de tekst met minstens 50% worden verlaagd.
Het decreet garandeert ook de continuïteit van alle basisvoorraden, met inbegrip van "de levering van levensmiddelen" en de "exploitatie van diensten in productiecentra", waardoor de distributie van producten naar verkooppunten voor consumenten mogelijk wordt gemaakt.

Ik ben benieuwd hoe ze het in Benidorm willen gaan aanpakken. Een uurtje geleden al die dronken engelsen lekker bij elkaar. Als ze die beesten niet allemaal opsluiten in hun hotel gaat het echt helemaal uit de hand lopen hier...….. Evenals de mensen uit madrid en baskenland deze kant op zijn gekomen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:36

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/317 ... oronavirus

Zullen deze 2 overlijden gerekend zijn bij de aantallen die de RIVM om 1400 bekend maakte?

Als ik een ander artikel op Omroep Brabant lees zijn ze er nog niet bijgeteld.

'Het aantal sterfgevallen door het nieuwe coronavirus in Nederland is zaterdag gestegen naar twaalf, meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Vrijdag stond het dodental nog op tien. In Brabant zijn tot nu toe zes mensen door corona overleden, in Uden, Goirle, Etten-Leur, Zundert, Eindhoven en Roosendaal.'
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 14-03-20 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:38

Ik ben ook wel benieuwd naar het hoe/wat met toeristen. Vriendin van mij is nu op vakantie in Spanje.. :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:38

Opvallend hoeveel mensen in het VK overleden zijn. 24 terwijl zij officieel minder besmettingen hebben dan NL.

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:42

Toiletpapier niet hamsteren...da's ook niet nodig met zo'n mega verpakking :=

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:43

@ladybird: dankjewel! Ik klikte erop en snapte het eerst niet maar ik zag dat nadat je erop klikte opnieuw naar de site kon gaan, tnx!!!

Ashleytjuhh

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:45

Ik was net bij de Makro en Sligro maar die hebben echt nog veel toiletpapier staan zelfs in de aanbieding :')
De rest stond daar ook nog genoeg , behalve de kleine flesjes handzeep.

01San

Berryz schreef:
Ik weet niet of dit ondertussen al gepost is (topic gaat snel)

https://m.hln.be/wetenschap-planeet/wet ... ~a7e25dc2/

Volgens dit artikel zijn er in Frankrijk mensen juist zieker geworden door ibuprofen ea ontstekingsremmers te nemen

Oooo vanmorgen was alles leeg van de paracetamol bij het kruidvat.. dus ik had maar ibuprofen meegenomen.... beter niet dan

mariekeoo

PSvanLot schreef:

Zullen deze 2 overlijden gerekend zijn bij de aantallen die de RIVM om 1400 bekend maakte?

'Het aantal sterfgevallen door het nieuwe coronavirus in Nederland is zaterdag gestegen naar twaalf, meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Vrijdag stond het dodental nog op tien. In Brabant zijn tot nu toe zes mensen door corona overleden, in Uden, Goirle, Etten-Leur, Zundert, Eindhoven en Roosendaal.'

en die in Harderwijk dan?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:46

Blacky94 schreef:
Hannanas schreef:
Herstellen kapotte longblaasjes zich überhaupt nog?

Nee

En dat gebeurt ook als Je langdurig fikse hoestbuien hebt.
Bij bloedens toe zijn de longblaasjes stuk, maar de longblaasjes worden ook steeds opgerekt en daardoor verminderd het vermogen om de longen goed schoon te hoesten wat weer tot een longontsteking kan leiden.
En is het een sneeuwbal effect/vicieuze cirkel.

Voor degene die immuunsuppressiva slinken, die medicatie vooral blijven gebruiken zoals met de arts overlegd is.
Advies van prof Stegeman, medische adviesraad:

https://www.facebook.com/55182819150422 ... 09795/?d=n

‘Gelukkig’ zijn er ook altijd mensen met een rotsvast vertrouwen.
Grote kerk in Staphorst wil vooralsnog kerkdienst door laten gaan.

Ipv 2300 man in de kerk, 4 vakken van 600 man.
Feesten en evenementen in de gemeente zijn volgens richtlijn gecanceld.

https://www.facebook.com/10000236939747 ... 19027/?d=n

Het kan daar weleens onrustig gaan worden.......

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:48

Sommigen kunnen echt niet fatsoenlijk nadenken. Wat een bericht weer van die kerkdienst. Wat denken die mensen nou? Verheven boven de rest?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:49

Voor wie met een baby zit straks zonder paracetamol zetpillen, ik heb hier twee doosjes.
De 120 mg versie, voor de zekerheid gekocht voor Lautje maar ik begreep dat zij heeft.
Er komt vast een bestemming voor straks, maar ik vond het verhaal echt te banketstaaf. -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:50

Ik schreef eerder dat kerkdiensten hier afgelast waren, maar een heel stel gaan toch door met Max 100 personen....

Arabesk

Net even paard gereden in de polder. Je kon gratis tulpen of bijna gratis, zelf plukken in de kas. Dus wat doen alle Nederlanders, juist.... Met z'n allen de kas in 8)7. Er stonden rijen fietsen op het erf. Dan heb je echt geen idee.

Trouwens ook de hamsters niet die opeengepakt in de rij voor de kassa gaan staan.

En alle dodo's die nog naar verjaardagen gaan hebben het ook niet begrepen. Het gaat niet om jou en mij, het gaat om de risicogroepen die wil je niet besmetten.

Echwel

moonfish13 schreef:
Voor wie met een baby zit straks zonder paracetamol zetpillen, ik heb hier twee doosjes.
De 120 mg versie, voor de zekerheid gekocht voor Lautje maar ik begreep dat zij heeft.
Er komt vast een bestemming voor straks, maar ik vond het verhaal echt te banketstaaf. -O-

<3 <3

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:51

tienus63 schreef:
‘Gelukkig’ zijn er ook altijd mensen met een rotsvast vertrouwen.
Grote kerk in Staphorst wil vooralsnog kerkdienst door laten gaan.

Ipv 2300 man in de kerk, 4 vakken van 600 man.
Feesten en evenementen in de gemeente zijn volgens richtlijn gecanceld.

https://www.facebook.com/10000236939747 ... 19027/?d=n

Het kan daar weleens onrustig gaan worden.......

Zelfs de IS heeft meer verstand; die verbieden hun leden naar coronagebied te gaan.
Dus als voordeel van deze hele oliebol hoeven we hier gelukkig niet te vrezen voor aanslagen de komende tijd.

Gelukkig is dat zwarte kousengebied vrij honkvast, dus als het daar uitbreekt dan sterft dat soort religieuze domheid in elk geval weer 'n stukje uit.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:51

mariekeoo schreef:
PSvanLot schreef:

en die in Harderwijk dan?

Geen idee, want ik lees op Omroep Brabant en daar worden enkel Brabantse plaatsen genoemd?