Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:24

Mijn 10 km tempo is 4.30 hoor dus dat is inderdaad sneller ;-)
ja hij was echt heel dankbaar dat ik mee was gelopen in de zwaarste kilometers.

nou succes met die merrie :+ en Alpaca's :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:41

Nou ik ben niet verdwaald!
Jullie zaten redelijk in de richting. Ik heb een lus in de tegengestelde richting gelopen, een lusje in het begin vergeten.. daardoor kwam ik op 18.5km
En ik denk 3 kleine stukjes extra gelopen, maar ik kwam er dan al na 20 meter achter dat ik verkeerd liep. Al met al geslaagd en heel leuk!

Het voorbeeld:

Afbeelding

De uitvoering:

Afbeelding

Onderweg:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De zwijnen zaten achter een hek.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:09

ahhh dat verklaart de foto's van de zwijnen. Ik was al verbaasd dat je zo dichtbij durfde te komen. Ik zou echt gillend naar huis zijn gerend :+

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:26

Ah het orderbos! Dat brengt herinneringen naar boven van mijn kindertijd bij AV34 :) Mooi stukje!

Leuk trouwens dat niemand gegokt had dat je goed zou lopen :')

Ik heb net tijdens de lunchpauze een uurtje gelopen, was druk op de fietspaden, zal wel komen omdat de zon scheen. Afgelopen weekend is hier een nieuw klompenpad geopend, die wil ik morgen lopen. Is 13.5km en begint op zo'n 4km van mijn huis. Afhankelijk van hoe mijn benen morgen voelen (en hoe hard het waait) loop ik het heel stuk of ga ik er op de fiets heen :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:21

s1993 schreef:
Leuk trouwens dat niemand gegokt had dat je goed zou lopen :')

Wat een vertrouwen hé :D

Super gedaan SV, en weer mooie foto's!!

Venthe, wauw! Wat ga jij als een speer, knapppp!!!

Katharina, we horen graag hoe dat afgelopen is hé.

Ik had vandaag een heel rustig rondje 3km met de opstartende vriendin, en daar nog een goeie 4 km aan geplakt. Ging makkelijk en fijn. Ook leuke nieuwe podcast ontdekt, gezellig!
Net weer les gehad met paard, wat was dat fijn. Hij deed het echt heel goed, ik had spijt dat de les alweer gedaan was... Ach ja.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:29

Oh podcasts! Heb je nog tips? Als het hard waait luister ik graag podcasts zodat er niet zoveel lawaai van de wind in mijn oren is :j En als ik in het donker fiets verveel ik me vaak en luister ook graag podcasts. Dus als je goede tips hebt, graag :D

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:31

Venthe schreef:
Mijn 10 km tempo is 4.30 hoor dus dat is inderdaad sneller ;-)
ja hij was echt heel dankbaar dat ik mee was gelopen in de zwaarste kilometers.

nou succes met die merrie :+ en Alpaca's :')

Ahja logisch, 4.58 min/km leek mij al zo traag voor jou.

Sv wat een prachtige kleuren! En goed gedaan, die paar kleine 'foutjes' in je navigatie tellen we niet mee.

S1993 veel plezier morgen! Is het pad helemaal onverhard?

Memuska, welke podcast heb je geluisterd? Ik ben begonnen aan 'de jogclub', erg gezellig en leerrijk.

Ik leef nog *\o/* , zowel de merrie, de alpaca's, een bange blazende kat als de intervaltraining hebben me heel gelaten. Mijn hartslag tijdens warming-up en cooling down leek me terug 'beter'. Heb wel harder afgezien tijdens de intervallen (9x 600m aan 4:34min/km) dan ik op voorhand had gedacht.
Batterijtje van m'n hartslagband heeft niets geholpen, nog steeds foute lezing in t begin.

Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:33

SV is niet helemaal verdwaald vandaag *\o/* mooie foto’s weer! Ik vond je ook al heel stoer zo dicht bij die zwijnen haha.

Lekkere tempo’s hoor Venthe! Leuk om zo met een teamgenootje mee te lopen dan.

Memuska klinkt als een lekker loopje. Gezellig dat je toch met vriendinnen ‘samen’ kunt lopen op die manier, ik mis dat wel toch.

Katharina vreemd hé van die band met zijn stomme metingen. Ik heb vandaag alleen met horloge meting gelopen en dan issie zowaar veel mooier mijn grafiekje >;) heb geen nieuwe batterijen meer kwam ik vanmiddag achter, maar even mee bestellen met de boodschappen O:)

Lekkere 6,5 km gelopen hier, zo’n 6’37” tempo. Lekker relaxed gelopen en op het einde naar huis even versneld. Ik geloof dat ik het voorlopig maar bij deze afstamden en tempo’s houd, hier begin ik nu weer vertrouwen in te krijgen :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:53

Uitslag MRI is binnen, het is inderdaad een hernia. Morgen beslissen of ik hem laat opereren. Is maar een kleine ingreep en de meeste patiënten zijn daarna van de pijn af. Lijkt me minder erg dan maanden fysiotherapie en pijnstillers.

Zondag voor het eerst sinds weken weer twee uurtjes op stal geweest. Mijn man wilde me wel brengen. Gisteren zelf auto gereden en de koetstraining van mijn paard gevolgd. Afspraken en een werkplan gemaakt met de lesgever voor de eerstkomende tijd.
Ik hoopte binnenkort wel alweer zelf wat te kunnen doen, maar heb me toch flink overbelast. Vannacht nauwelijks in slaap kunnen komen, ondanks dubbele pijnstillers.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:59

Jeetje een hernia, dat klinkt als een serieuze zaak. Schrok je er niet van?

Zal wel even duren als je geopereerd moet worden? Of lopen de wachtlijsten niet enorm op bij jullie?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:25

Oh Gem dat was te denken, maar zal toch even slikken zijn. Heb je al een idee wanneer operatie zou kunnen doorgaan ?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:55

Nee, niet geschrokken. Heb genoeg bankhangtijd gehad om www.thuisarts uit te pluizen en alle symptomen wezen wel op een hernia.
Het schijnt dat alle herniapatienten hier uit de buurt worden doorverwezen naar een Duitse arts die eens in de twee weken spreekuur houdt in onze buurgemeente. Hij neemt een intake en opereert dan vervolgens al enkele dagen later in Keulen. Schijnt allemaal vrij snel te gaan.

Morgen even vragen of die operatie verzekerd is en voor de tussentijd een nieuwe vracht Tramadol aanvragen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:04

Wel goed dat je nu tenminste weet wat het is!
Waar zit hij ergens? En die is dan plots heel acuut geworden neem ik aan?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:21

Ai Gem toch een hernia -O- maar wel fijn dat je nu weet wat de oorzaak is. Hopelijk gaat alles een beetje snel nu!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:36

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:03

Mooie run 0091! Op lange lopen gaat het ook traag bij mij hoor :j pauzeer je je horloge als je even stopt of wandelt? Ik doe dat namelijk wel :+

Hier kleine 13km gelopen deze morgen aan 6:20. Heerlijk in het zonnetje zeg!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:11

Memuska schreef:
Wel goed dat je nu tenminste weet wat het is!
Waar zit hij ergens? En die is dan plots heel acuut geworden neem ik aan?

Rechts onder in de rug. Gek genoeg voelt de huid op die plek, onder mijn broekrand, aan alsof er een schuurplek, schaafwond of zonnebrand-plek zit. Maar er zit niks :+ .
Vier weken geleden op die plek door mijn rug gegaan en toen was het rugpijn met uitstraling naar mijn been. Ongeveer twee weken geleden veranderde dat plotseling in bijna pijnloze rug, maar veel beenpijn en bijna onbruikbaar.

Ik ben wel weer een stapje verder: als de pijnstillers goed hun werk doen, kan ik op mijn mamafiets (voeten kunnen aan de grond) met onze hond fietsen. Krijgt ze eindelijk weer genoeg beweging! En nog een voordeel: de fiets kan ik voor de apotheek en de Lidl neerzetten. Dus niet meer te ver lopen vanaf de auto.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:33

Zorg echt goed voor jezelf Gem. Veel beterschap!!!

Ik heb net - eindelijk - nieuwe loopschoenen besteld. Ik bleef een afspraak voor aanmeten maar uitstellen en nu is alles weer dicht maar mijn trouwe Brooks zijn echt op. Ze zien er nog ok uit maar qua gevoel vrees ik erbij en qua kilometers en leeftijd heb ik ze zeeeeeer lang gedragen :o had mijn winkel een berichtje gedaan en ze gaven prima advies en nog eens 25% kortingscode :oo wie de code wil (runners lab) laat je maar horen ;)

Ik kijk uit naar mijn nieuwe schoentjes!

Edit: ze hebben 932 km op de teller momenteel oeps.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:28

poes schreef:
Mooie run 0091! Op lange lopen gaat het ook traag bij mij hoor :j pauzeer je je horloge als je even stopt of wandelt? Ik doe dat namelijk wel :+

Hier kleine 13km gelopen deze morgen aan 6:20. Heerlijk in het zonnetje zeg!

Nou ik heb hier niet gelopen :=

Vanaf het strand was het 8 km door mul zand en ook nog duin op en af, dus mijn langzaamste km is 8:47 _O-

De rest zit rond de 6:45 :j

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:07

Gem wat klote een hernia, maar wel fijn te weten wat het is!

0091 lekkere run, wel heftig met dat mulle zand. Word je sterk van :D

Poes ik vind het ook lastig wanneer ik nieuwe moet, ga meestal na driekwart tot een heel jaar voor nieuwe. Als ik net een paar nieuwe heb gebruik ik de oude nog in het bos maar de nieuwe op asfalt.

Zojuist het nieuwe klompenpad gelopen, was leuk! Aantal nieuwe paden leren kennen en een aantal stukken die ik al kende :) ruim 16km gelopen in iets meer dan anderhalf uur, heerlijk weer erbij!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:19

Poes ik vind 932km best normaal?
Niet absurd veel.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:12

Jee, wat balen van die hernia, Gem. Maar inderdaad mooi dat je duidelijkheid hebt.
Fijn dat je weer wat mobieler kan zijn met de fiets.

Ik heb ooit eens iets gelezen over een 1.000/1.200 km of maximaal twee jaar voor hardloopschoenen maar daar kom ik meestal niet aan toe. := Meestal kan ik ongeveer een jaar tot anderhalf jaar met een paar schoenen. Heb nu twee paar naast elkaar, mijn oude en mijn nieuwe schoenen. Heb ook een tijdje Ons naast m’n Mizuno’s gehad maar daar was ik bijna met m’n jubelteen doorheen aan de bovenkant dus die liggen in de kast. Ze lopen zalig dus ik pak ze ook nog wel eens als ik een hele dag op de been ben.
Misschien kom ik nog een leuke aanbieding tegen met Black Friday voor een paar schoenen voor erbij.

Wauw, lekker bezig, 0091!

En s1993 ook! Is het klompenpad een route in jouw omgeving?

Poes geslaagd voor nieuwe schoenen, lees ik. Heb je een foto?

Weer prachtige plaatjes van SV! Gelukkig dat je niet verdwaald was. :))

Jemig, wat een tempo, Venthe!

Memuska lekker gereden, toppie!

Katharinaaa alles overleefd. :))

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:00

Ja de 1 zegt 800km, de fabrikant zegt meestal 450-600 en dan zeggen er andere 1200. Ze zijn wel twee jaar oud en de middenzool geeft nu toch wel wat veel mee als je ze probeert te buigen. Ik ben lang en heb lang genoeg gesukkeld met mijn knie dus ga de nieuwe meest gebruiken. Mss dat ik deze op regenachtige dagen nog pak.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:57

450 tot 600? Dan ben ik er na twee maanden al doorheen :')
Ik koop meestal twee paar wegschoenen en twee paar trailschoenen per jaar.

Brooks lopen heerlijk poes!
Ik heb er net nog 13km op gelopen. Ging superfijn.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 23:43

Stoere schoen, poes!

Hoka’s schijnen niet zo lang mee te gaan, heb ik al eens van een collega begrepen.