Gaat echt nergens over en is super ongezond!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Ik vind het eng dun en als ze echt 1.80 is (volgens mij is het echt een klein vrouwtje dus dat lijkt me niet te kloppen) is het al helemaal weinig. Ze moet lekker doen waar ze zich prettig bij voelt, maar als ze echt 1.80 is en ze eet maar 1200 op een dag is dat gewoon ernstige ondervoeding.
Janine1990 schreef:Zie net op Facebook een stukje over Fajah Lourens, ze heeft haar gewicht onthuld. 57,? (ik ben het alweer vergeten)kg. Ze is zelf 1.80m volgens het internet...
Er staat bij de foto 'we zijn dus op de goede weg'. Ben eigenlijk wel benieuwd wat men er hier van vindt?
MarlindeRooz schreef:Vond op internet dat ze 1.65 is... Maar dan nog eet ze 1250 / 1350 kcal per dag zegt ze. En als ze niet op dieet is dan eet ze er 100 of 200 meer per dag.
En dan ook nog intensief sporten.
Emmaa_ schreef:jaimy10 schreef:1,80 en dan zo weinig wegen? Ik voel me nu net een olifant haha ik ben ook 1,80 maar lang geen 50kilo
Daarom lijkt het me ook zo onwaarschijnlijk.. Ik ben 1.88 en als ik minder dan 65 weeg zie ik er echt niet meer gezond uit..
jaimy10 schreef:1,80 en dan zo weinig wegen? Ik voel me nu net een olifant haha ik ben ook 1,80 maar lang geen 50kilo
Janine1990 schreef:MarlindeRooz schreef:Vond op internet dat ze 1.65 is... Maar dan nog eet ze 1250 / 1350 kcal per dag zegt ze. En als ze niet op dieet is dan eet ze er 100 of 200 meer per dag.
En dan ook nog intensief sporten.
Zo even een dagje niet op dieet...![]()
Ik vind het persoonlijk vooral bizar dat ze dit soort dingen naar buiten brengt. Boek uitbrengen; okee... Prima... Maar nu heeft ze volgens mij best wel wat fans naar aanleiding van het boek ook, die braaf naar haar luisteren. En dan plaatst ze foto's van zichzelf met daarbij teksten als 'we zijn op de goede weg', en kilo's terwijl je inderdaad ultra intensief sport... Ze zet in mijn ogen een idiote standaard neer die hele negatieve gevolgen gaat hebben voor de gezondheid van haar fans.
xNavatu schreef:Bedoelde ook niks met je leeftijd hoor Janine, ben zelf ook 'al' 24 en woon nog lekker thuis. Komt voor mij gewoon beter uit op dit moment en ik vind het (meestal) gezelliger thuis dan dat ik in mn eentje een huis zou hebben
En over het oordelen weet ik ook alles. Heb een hbo diploma op zak, maar op dit moment werk ik gewoon bij de AH, dat zien veel mensen als 'geen echte baan'. Terwijl het best wel intensief werk is, maar maakt niet uit, het gaat erom dat ik het leuk vind. Wil het niet mn hele leven blijven doen maar op dit moment heb ik het er gewoon ontzettend goed naar mn zin en past het bij mn levensstijl (veel op vakantie
) en ik kijk ook gewoon best wel op tegen een kantoorbaan waarbij ik hele dagen op mn krent moet zitten.. Dan is niets zo vervelend als constant mensen in je omgeving hebben die niks anders weten te zeggen dan 'Wanneer ga je nou eens een echte baan zoeken' en dan op de meest judgy manier ever. Zelfs vaste klanten doen dat, zo vervelend. Laat mij gewoon lekker doen waar ik gelukkig van word
En die Fajah Lourens, vind dat sowieso een heel raar mens die echt een verkeerde boodschap uitstraalt.. met dr 'je moet van je hongergevoel gaan houden' .. wtf man
Ja dat heb ik ook hoor Laura, dat ik mezelf er ook echt slanker uit vind zien! Maar mn benen komen nogsteeds tegen elkaar aan en als ik me een paar uur later dan weer uit een onvoordelige hoek zie denk ik van 'oh.. laat maar'
Laura82 schreef:Dat heb ik in pashokjes en op de foto, f*ck ben ik echt zo dik![]()
![]()
Die smoesjes is ook zeker wel zo. Bekende van me wil afvallen, maar vreet wel iedere dag een zak drop (want ze heeft al weeeeken keelpijn, kan natuurlijk, maar een hele zak drop helpt dan blijkbaar niet), een enorme calorierijke lunch (want als ik minder eet ben ik altijd zoooo slap) etc etc. En dan nog verbaasd zijn dat ze aankomt ipv afvalt, want ze doet zo hard haar best
secricible schreef:Wooooh jullie gingen hard vanochtend![]()
![]()
Heel veel gezegd over koolhydraten, ik sluit me voor een groot deel aan bij emma, dat lijkt me een goede uitleg.
Overigens is koolhydraatarm tot 50gram, en de meeste mensen kunnen nadat ze in ketose zijn gekomen prima 50gr khd per dag eten mits geen snelle koolhydraten. Koolhydraatbeperkt is volgens de officiele richtlijnen echt vele male meer dan 50gram, geloof uit mijn hoofd 120gram maar dat weet ik niet precies. Er zijn heel veel vormen van koolhydraatbeperkte dieten, sommige beter dan anderen. GOK is bijvoorbeeld een prima methode voor mensen met insulineproblemen. Ik zou er zelf eigenlijk niet aan beginnen als er geen lichamelijke reden voor is.
Ik heb een hele tijd ketogeen gegeten (dus in ketose) en ik voelde me er megagoed bij, maar ik vond het gewoon te onpraktisch. Wij gaan heel graag uit eten en ik merkte dat ik dat niet meer durfde, want wat als er ergens verborgen khd in zaten?
Dat is ook meteen het antwoord op wat 1x een Patatje met je doet, je gaat dus uit ketose en moet er dan weer in terug. En dat is gewoon 2 dagen doodmoe zijn, je rot voelen, sommige mensen hebben echt het idee dat ze de griep hebben. Daarna voelde ik me fantastisch (bergen energie, super helder in mijn hoofd, kon echt de wereld aan) maar die 2 dagen braken me zo op. Daarnaast kon ik het mentaal niet meer opbrengen, dingen niet te mogen. Roze olifantjes gevoel.
Overigens werd er gezegd dat je na khdarm heel snel heel veel aankomt. Dat is megalogisch en heeft dezelfde reden dat je in het begin megasnel veel afvalt: koolhydraten binden zich in het lichaam aan water. Zodra je die voorraden opmaakt verlies je dus liters water en dat kan tot 5kg zijn die je dan in sneltempo verliest. Als je weer khd gaat eten ga je dat vocht dus ook weer vasthouden. Je zal dus met khdarm altijd enkele kilos onder je streefgewicht moeten eindigen.
En of ketose gevaarlijk is: ik weet niks van koeien dus geen idee hoe hun stofwisseling werkt.
Maar bij mensen is het niet gevaarlijk. Onze hersenen functioneren alleen met koolhydraten en niet met vet of eiwitten. Ons lichaam kan daarom glucose maken uit vetten en eiwitten en dat is ketose.
Waar veel mensen het mee verwarren is ketoacidose, een omstandigheid die voorkomt bij diabetespatienten die geen insuline spuiten, maar ketoacidose kan alleen maar als je 0,0khd in de cellen hebt en dat is onmogelijk omdat in onze voeding altijd koolhydraten zitten. Een diabeet kan die niet verbranden dus komen ze nooit in de cellen, daardoor is voor hen ketose wel gevaarlijk.
En fajah lourens vind ik een enge vrouw, nadat ik haar bij jinek heb gezien. Ik ga er verder niks van zeggen, want die vrouw verdient geen podium, ook geen negatief podium.
The_Cat schreef:Gisteren had ik wel een klein blij momentje. Voor ons clubkampioenschap zijn er tshirts besteld speciaal gedrukt. En sinds het het eerste is dat ik mee doe wou ik graag een shirt. Ik had mezelf opgegeven voor een XL. Maar nu kreeg ik gisteren de mededeling van de coach dat er maar 1 xl op voorraad was, en dat het niet zeker was dat die voor mij zou zijn. Nu hadden ze het tshirt bij in een L. Ik kreeg het al koud en warm tegelijk. Dan voel je je zo helemaal bekeken. Ik moest dus die L passen. hij zat strakker dan een gewoon tshirt, maar hij was niet té strak volgens de mensen, en paste het eigenlijk zoals het moest volgens hun. Ik hoop maar dat ze eerlijk waren want anders voel ik me weer als ene walvismaar het is wel fijn als je een kledingmaat kan downscalen. Ik denk dat ik op dit moment ook zo een beetje in de grijze zone zit om het zo te zeggen. Mijn kleding wordt allemaal nogal ruim op het moment, maar ik denk dat ik voor een L nog misschien 1kg meer kwijt mag :p
secricible schreef:Nee, ik zeg dat er meerdere dieten zijn, niet meerdere mogelijkheden voor koolhydraatbeperkt. M.i. Roept dat alleen maar verwarring op die nergens voor nodig is. Bovendien is er totaal geen nuttige reden om iemand wekenlang op 20-25gr khd te zetten. Na de eerste 2 weken iemand regelmatig zijn ketose laten controleren en bijstellen op de bovengrens maakt het veel beter haalbaar.
Maar eerlijk gezegd vind ik een ketogeen dieet niet iets dat je moet doen zonder echte professional, sorry... het is een dieet dat alleen ingezet zou moeten worden bij fysieke noodzaak zoals insulineresistentie en diabetes. En die mensen mogen alleen begeleid worden door een dietist. Ik snap dat dat klinkt als lrediken voor eigen kerk, maar toch.