Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 00:44

Bijzonder om een vleermuis zo te zien.

Wij hebben vandaag van half 9 tot net in de auto gezeten en rondgereden door de Dolomieten.
Geen wandeling, maar wel veel gezien. ;)

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:33

Pien,veilige terugreis.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:55

lizard schreef:
Pien,veilige terugreis.

Lief, maar het ging dus totaal anders. Korte versie→ zoonlief waar we in huis waren is positief getest gistermiddag om 16.30 uur. Dus 17.30 uur reden wij naar Frankrijk waar we om 2 uur vannacht aankwamen. We zijn beiden 2x pfizer geënt, toch even vanochtend sneltest gedaan die negatief is en we voelen ons goed. Het weer was soms slecht (regen rondom Parijs is niet tof, waar we een andere route moesten nemen want A 86 was afgesloten), en regen als het donker is dat is ook niet tof en ik moest alles zelf rijden want manlief zit met arm in het gips. Na 8,5 uur , vannacht 2 uur zaten we hier euforisch en opgelucht op de bank. Dus we blijven heel voorzichtig aandoen.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:30

Jeetje, da's naar. Blijf gezond, ik kan me voorstellen dat jullie opgelucht zijn :j Twee keer zo'n eind rijden met zulk slecht weer, vreselijk...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:26

Oef dat was een pittige terugreis Pien. Hopelijk krijgt/heeft je zoon geen al te zware klachten en werkt de vaccinatie voor jullie gewoon goed.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 18:26

Bootsiebob.
Hoe is het bij jou in Limburg?

Ook noodweer bij jou?

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 18:40

Het druppelt hier door het dak :( Veel overlast inderdaad, maar bij mij in de buurt (nog) niet zo erg als een paar weken geleden, ze hebben maatregelen genomen. Er komt helaas nog meer aan ...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 18:45

Wouw sterkte meid :oo

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 18:47

Ai,klinkt niet best.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 18:48

Oh wat bizar, sterkte hoor.
Wat bizar hoeveel verschil in Nl is he, hier is het gewoon droog en ik heb vanmiddag droog door het bos gelopen. De hele dag geen druppel gehad.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:00

Dankjullie :j
Vandaag rond de 40 mm gevallen tot nu toe. Vannacht wordt het spannend, het kan uren gaan plensregenen en dan staat waarschijnlijk het hele dorp weer blank. Ik hoop dat het oostelijk langs ons gaat. Helaas ziet het er op de kaarten niet goed uit...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:05

Sterkte meid. Wie schön us Limburg is. Maar dit is echt niet tof!

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:28

Sterkte Bootsiebob! Heftig dat het bij jullie al binnen druppelt. Ik duim dat het vannacht langs jullie trekt! Maar niet oostelijk svp, ik zit oostelijk van jou en hier staat de straat al onder water :+ . De regen neemt op dit moment alleen maar toe, dus ik hoop er het beste maar van. De brandweer rijdt af en aan, maar dat is hier altijd als het flink regent. We hadden vandaag een sprinter gehuurd om alvast de eerste spullen naar de nieuwe woning te brengen, maar dat hebben we afgeblazen en daar ben ik nu heel blij om. Hadden midden door de ellende gemoeten.
Laat het maar naar het westen trekken, sprak net mijn vader en die ging lekker een rondje met de racefiets weg, geen vuiltje aan de lucht. Daar kunnen ze het beter hebben dan hier in het oosten := .

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:08

Ook sterkte prulletje. Konden we de regen maar naar de droge gebieden laten gaan inderdaad :=
Ik hoorde net van iemand dat de ratten door de straat renden omdat het riool het niet meer trok

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:25

Jullie beiden sterkte!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:51

Nou het vreselijk die massa's regen in jou regio Bootsiebob. Hopelijk trek het ergste langs maar de voorspelling is niet best.

Hier is vandaag echt nog geen druppel regen gevallen. Daarmee is ook wel alles gezegd, want zomer is ver te zoeken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:48

Ik heb vandaag 2 wandelingen gemaakt. 1 door het bos in het dorp en 1 met mijn vader naar de natuurbegraafplaats waar mijn moeder ligt. Ze ligt zo'n 700m vanaf de parkeerplaats. Het is een park/bos en je mag er altijd wandelen of doorheen fietsen. Dus op zich wel mooi. Het is niet iets waar ik zomaar naartoe zou gaan, maar als je er zou wonen, dan zou je dagelijkse wandeling daar doorheen kunnen gaan. Honden zijn niet toegestaan. Verder is het vrij toegankelijk voor iedereen. De brede paden zodat er een auto door kan is het enige wat kan wijzen op. Verder is het gewoon een park/bos.

Hoewel de begrafenis begin februari was, zie je er nu niets meer van. Er komt nog een kei op die we vandaag uitgekozen hebben. Daar komt de naam van mijn moeder in te staan. Maar ook dan zal het terugvinden van het graf lastig zijn als je niet exact weet waar het is.

Mijn moeder wilde uitzicht hebben op het torentje, dus ik heb nu voor het eerst het torentje beklommen en heb even gekeken hoe het er van boven uit zag. Daar waar het graf is, is de foto bewogen. Toeval? Geen idee.

De rups liep op het graf, mijn moeder hield van beestjes in de tuin. Dus deze mocht ook gewoon blijven zitten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:04

Mooi Germie en sterkte nog en gecondoleerd. Is het een natuurbegraafplaats? Ja dus lees ik net terug. Mijn broer wil ook op zo'n soort begraafplaats begraven worden. Ik vind het een mooi idee.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 23:02

Pien hoe is het nu met je zoon?

Ja jeetje Limburg, wat een water!

Germie gecondoleerd en sterkte! Mooi idee inderdaad zon natuurbegraafplaats!

Foto’s van de Dolomieten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag 18.000 stappen gezet. Vanochtend begonnen op de markt in Lazise, daarna door naar een watervallen en grotten park (was een wandeling van 2 uur, maar wij hebben er langer over gedaan omdat de paden glad waren door regen) en vanavond door Bardolino gewandeld. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 06:15

Mandyy,wat mooi!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 06:18

Prachtig Mandyy. Fijne vakantie wens ik je toe, maar in zo'n omgeving gaat dat vast lukken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 06:30

Schitterend Mandy :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 07:28

Wat is Italie mooi.

Wij zouden zaterdag richting Frankrijk, maar de grotten lijken niet duikbaar. Dus dan gaan we niet, ondanks dat ik voor een grot speciale toestemming gekregen heb van de burgemeester om in te duiken (ja, ik heb 2 weken terug er een telefoontje aan gewaagd en toestemming gekregen, best lastig dat Frans, want op mail reageren ze niet).
Maar ja, dan is het slecht weer.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:04

Wat een mooi speciaal plekje voor je moeder Germie.
Jammer dat het grot duiken in Frankrijk nu door het slechte weer niet door kan gaan

Wat mooi Mandy!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:25

Wat jammer Germie. Het is zo belangrijk voor je.