Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:48

Ja je valt wel af, dat weet ik, maar het kan ook een reden zijn waarom je niet af valt. Ze gaf net aan dat ze veel alcohol drinkt soms. Daar zitten veeel kcal in.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:50

Afgelopen dagen niet zo lekker bezig maar de weegschaal maakt mij in ieder geval wel blij.

Zondag was ik aangekomen en stond ik op 61,5 vanmorgen gelukkig 59,0.
Dat terwijl manlief nog met pepernootjes met een choco laagje aan kwam zetten haha.
Wat vandaag in de planning staat qua voedsel is even aankijken, het is een erg drukke dag met werk en allemaal bezoekjes waar onder 1 verjaardag.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:52

_xrose schreef:
@Ijssnuiver hoelang eet je al zo weinig dan? Als je lang te weinig eet gaat je lichaam namelijk alles wat het binnen krijgt opslaan, zodat je reserves krijgt en dan val je inderdaad niet af.

Geen idee eigenlijk. Ik denk dat het er een beetje ingeslopen is door mijn onregelmatige werktijden. Zo gebeurt het dus ook dat ik niet ontbijt maar wel lunch. Als ik de avond daarvoor een sluit dienst gehad heb en dus 's ochtends wat later wakker ben.

_sharonnn schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dat kan als je te weinig eet. Als jij in de horeca werkten dus veel beweegt zal ik zeker op minimaal 1600/1700 kcal gaan zitten. Dit is gewoon niet gezond.

Niet afvallen als je te weinig eet? Dan val je wel af hoor, is hier ook al meerdere malen besproken :)

Ik vind het inderdaad ook een vrij karig lijstje. Tel je, je calorieën ook ijssnuiver?

Nee dat doe ik niet. Maar kan ik wel eens gaan doen. Is daar bijvoorbeeld een programma/app voor?

Ik ga ook even kijken op spaarstand, vind dat wel interessant.

Het is overigens wel zo dat ik op werkdagen(vandaag vrij, dus vandaar niet in dat lijstje). Na het werk een aantal biertjes drink. Bier vult, maar zet ook om in suikers.

MarlindeRooz

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:53

Ja die biertjes zou ik laten staan als je af wil vallen. Een aantal biertjes (4 bijvoorbeeld) bevat net zoveel kcal als een maaltijd.

En als app raad ik myfitnesspal aan.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:53

_sharonnn schreef:
_xrose schreef:
@Ijssnuiver hoelang eet je al zo weinig dan? Als je lang te weinig eet gaat je lichaam namelijk alles wat het binnen krijgt opslaan, zodat je reserves krijgt en dan val je inderdaad niet af.

Zoek in dit topic eens op spaarstand, dat is een fabel..

Euwh. :+ Weer wat geleerd.
Maar het is toch wel zo dat als iemand voor een langere periode weinig eet, je lichaam daar gewend aan raakt? Als je daar dan niet onder gaat zitten, dan val je toch niet af?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:55

Dit is nog geen 1000 kcal, daar kan je lichaam niet op leven.
Denk dat jou probleem inderdaad eerder bij de alcohol ligt, want als je elke dag zoals dit zou eten zou je wel afvallen. Al is het zeker niet aan te raden om het op zo'n manier te doen.

Mijn lijstje van vandaag;
L: Gemengde sla, cherry tomaatjes, halve komkommer, 100gr gerookte kip en 70gr huttenkase
T: questbar
T: 150gr worteltjes
A: 2 maisboterhammen, 100gr ah tonijnsalade, 20gr alfalfa, 1 gekookt ei, 20gr kappertjes
T: 300gr skyr + een appel

B: 18km fietsen

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:00

_sharonnn schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dat kan als je te weinig eet. Als jij in de horeca werkten dus veel beweegt zal ik zeker op minimaal 1600/1700 kcal gaan zitten. Dit is gewoon niet gezond.

Niet afvallen als je te weinig eet? Dan val je wel af hoor, is hier ook al meerdere malen besproken :)

Ik vind het inderdaad ook een vrij karig lijstje. Tel je, je calorieën ook ijssnuiver?

Niet afvallen als je te weinig eet, klopt wel hoor.
Als jij te weinig eet raakt je lichaam er aan gewend wat hier wordt gezegd. Je lichaam gaat reserves opslaan om te overleven! Je moet een balans daar tussen vinden :j

Te weinig eten kun je of gelijk blijven of helemaal niet afvallen, ga je er net iets boven zitten pep je je lichaam op en val je af, daarna kun je wel weer minder in kcal gaan zitten.
Ik zie dat bij mij, als ik wat meer eet, (kijkend naar afgelopen weekend) dan ben ik afgelopen week 0,6kg afgevallen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 12:02

Ik bedoelde niet langdurig weinig eten, want dat klopt inderdaad :)
Maar als jij ineens minder gaat eten, zou je wel (iets) moeten afvallen toch?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:05

Ik heb in de lente vele periodes gehad dat ik amper wat at, over het algemeen zag mij dag er zo uit

O: Griekse yoghurt met walnoten en chiazaad
L: Gekookte ei
A: Diverse salades
Daarbij deed ik ongeveer 3x in de week sporten en had intensief werk, viel goed af!
Gemiddeld een halve kilo per dag maar je moet mij niet vragen hoe ik mij voelde.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:07

Ik heb my fitness pal gedownload, dus dat ga ik sowieso even bijhouden.
Mijn alcohol zal inderdaad fors verminderd moeten worden(dat stopt niet bij 2 drankjes namelijk).
Ik ga sowieso mijn best doen om 3 gezonde maaltijden per dag te eten.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:08

Ja als je inderdaad ineens minder eet, dan zou je gewoon af moeten vallen.

Het schijnt trouwens inderdaad zo te zijn dat het soms goed is om iets te eten wat vet is of meer calorieën heeft dan normaal, zodat je lichaam niet helemaal gewend raakt aan het mindere eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:10

Meisjes, meisjes, als je structureel minder eet dan je verbrandt, val je af. Of je dit nou 20 jaar volhoudt of 6 maanden. Helaas zijn de arme landen daar het bewijs van.

Vet of kcalrijk eten is dus ook niet belangrijk om je lichaam een zogenaamde 'boost' te geven voor het afvallen. Als je denkt dat je minder eet dan je verbrandt maar je valt niet af, zal je toch over de langere termijn méér eten dan je verbrandt ;) Ergens gaat iets mis.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 12:15

Kayleigh_ schreef:
Meisjes, meisjes, als je structureel minder eet dan je verbrandt, val je af. Of je dit nou 20 jaar volhoudt of 6 maanden. Helaas zijn de arme landen daar het bewijs van.

Vet of kcalrijk eten is dus ook niet belangrijk om je lichaam een zogenaamde 'boost' te geven voor het afvallen. Als je denkt dat je minder eet dan je verbrandt maar je valt niet af, zal je toch over de langere termijn méér eten dan je verbrandt ;) Ergens gaat iets mis.

Dit dus! Jij verwoord het beter haha

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:15

Ik weet niet, dat is per lichaam verschillend, zeker als je al geen "overgewicht" hebt. Dan gaat je lichaam echt niet opeens meer afvallen, tenzij jij 500kcal per dag gaat eten.
Anders wil je lichaam alles opsparen.

Meestal helpt iets te verhogen, sporten en daarna weer te verlagen. Maar ook dat is voor ieder persoonlijk. Je moet gewoon even proberen wat goed is lijkt mij.
Er zijn duizenden diëten etc.

Rudina ik heb dat altijd in de zomer, weinig eten vanwege de hitte en inderdaad meestal salades als ik daar dan al trek in had. En lekker veel sporten haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:16

gribaldi schreef:
Ik weet niet, dat is per lichaam verschillend, zeker als je al geen "overgewicht" hebt. Dan gaat je lichaam echt niet opeens meer afvallen, tenzij jij 500kcal per dag gaat eten.
Anders wil je lichaam alles opsparen.

Meestal helpt iets te verhogen, sporten en daarna weer te verlagen. Maar ook dat is voor ieder persoonlijk. Je moet gewoon even proberen wat goed is lijkt mij.
Er zijn duizenden diëten etc.

Rudina ik heb dat altijd in de zomer, weinig eten vanwege de hitte en inderdaad meestal salades als ik daar dan al trek in had. En lekker veel sporten haha..

Sorry Jierga, maar zo werkt een lichaam niet...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:16

Mijn lichaam wel Kayleigh :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:19

Waarschijnlijk ben jij de afgelopen tijd vocht en/of spierweefsel afgevallen. Spaarstand bestaat namelijk écht niet. Waar mensen misschien geen rekening mee houden, is dat hun BMR verandert naarmate het gewicht en samenstelling van het lichaam van een persoon veranderen (minder 'lichaam' om te voeden (vet en/of spieren) betekent minder energiebehoefte).

Het is gewoon echt zo: eet jij minder dan je verbruikt, val je af. Eet je meer dan je verbruikt, kom je aan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-11-15 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:20

Niet over mijzelf, maar wel super trots op mijn vriend. Die is in totaal al 13.5 kilo afgevallen! Zit zelf nu op de 8 kilo eraf, heeft een tijdje stilgestaan. Maar we zijn weer lekker bezig :D

Ijssnuiver, ik zou een tijdje goed bijhouden wat je eet. Waarschijnlijk zit je met drinken erbij toch hoger dan je denkt. Bij instellen van kcal bij myfitnesspal even kijken naar je bmr en niet uitgaan van wat myfitnesspal aangeeft, is nogal laag namelijk. Als je zoekt in Kayleigh haar berichten kun je daar wel meer over vinden!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:21

Ja zo werkt het wel.

Als je te weinig eet heb je kans op vreetbuien, dat je opeens veel kcal nuttigt een paar dagen later omdat je het hongergevoel zat bent. Dat heb ik namelijk altijd.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:22

@Kayleigh_ heb er nog nooit zo naar gekeken. Het is vrij logisch inderdaad dat je, je BMR opnieuw moet berekenen. :+ Ik denk dat heel veel mensen dat vergeten.

Wat drinken jullie overigens zoal op een dag? Echt alleen water?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:22

MarlindeRooz schreef:
Ja zo werkt het wel.

Als je te weinig eet heb je kans op vreetbuien, dat je opeens veel kcal nuttigt een paar dagen later omdat je het hongergevoel zat bent. Dat heb ik namelijk altijd.

Vreetbuien hebben en daar aan toegeven is iets heel anders dan structureel minder energie binnenkrijgen dan je verbruikt ;)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 12:24

_xrose schreef:
@Kayleigh_ heb er nog nooit zo naar gekeken. Het is vrij logisch inderdaad dat je, je BMR opnieuw moet berekenen. :+ Ik denk dat heel veel mensen dat vergeten.

Wat drinken jullie overigens zoal op een dag? Echt alleen water?

Water of groene thee en als het in m'n calorieën past, roosvicee ranja, 200 ml die ik dan verdeel over 2 glazen :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:25

Alleen water vind ik wat eentonig, het moet leuk blijven.
Hier groene thee, aanmaak limonade, water en soms nuttig ik toch nog wel een glaasje fris.

Ceasar2015

Ik ga inderdaad de calorieën even bijhouden de komende tijd. Het zou best kunnen hoor dat ik ergens toch meer eet dan ik denk.

Vreetbuien heb ik 1x per maand last van, ongeacht mijn eetpatroon. Altijd tijdens de menstruatie.

Travellust

Kayleigh_ schreef:
Waarschijnlijk ben jij de afgelopen tijd vocht en/of spierweefsel afgevallen. Spaarstand bestaat namelijk écht niet. Waar mensen misschien geen rekening mee houden, is dat hun BMR verandert naarmate het gewicht en samenstelling van het lichaam van een persoon veranderen (minder 'lichaam' om te voeden (vet en/of spieren) betekent minder energiebehoefte).

Het is gewoon echt zo: eet jij minder dan je verbruikt, val je af. Eet je meer dan je verbruikt, kom je aan.

Nee heb het niet over "spaarstand", maar als jij minder eet dan je lichaam nodig hebt ga je echt niet veel afvallen, je lichaam heeft energie nodig om te overleven.
Ik kijk nu voornamelijk naar mijzelf, en ik zie daar duidelijk verschil in :j

Spieren zijn enkel erger geworden, vooral rechts :')
Ik eet nu meer dan voorheen en val af :P

Sorry ben eigenwijs, i know :')