Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_xrose schreef:@Ijssnuiver hoelang eet je al zo weinig dan? Als je lang te weinig eet gaat je lichaam namelijk alles wat het binnen krijgt opslaan, zodat je reserves krijgt en dan val je inderdaad niet af.
_sharonnn schreef:MarlindeRooz schreef:Dat kan als je te weinig eet. Als jij in de horeca werkten dus veel beweegt zal ik zeker op minimaal 1600/1700 kcal gaan zitten. Dit is gewoon niet gezond.
Niet afvallen als je te weinig eet? Dan val je wel af hoor, is hier ook al meerdere malen besproken![]()
Ik vind het inderdaad ook een vrij karig lijstje. Tel je, je calorieën ook ijssnuiver?
_sharonnn schreef:_xrose schreef:@Ijssnuiver hoelang eet je al zo weinig dan? Als je lang te weinig eet gaat je lichaam namelijk alles wat het binnen krijgt opslaan, zodat je reserves krijgt en dan val je inderdaad niet af.
Zoek in dit topic eens op spaarstand, dat is een fabel..
_sharonnn schreef:MarlindeRooz schreef:Dat kan als je te weinig eet. Als jij in de horeca werkten dus veel beweegt zal ik zeker op minimaal 1600/1700 kcal gaan zitten. Dit is gewoon niet gezond.
Niet afvallen als je te weinig eet? Dan val je wel af hoor, is hier ook al meerdere malen besproken![]()
Ik vind het inderdaad ook een vrij karig lijstje. Tel je, je calorieën ook ijssnuiver?
Kayleigh_ schreef:Meisjes, meisjes, als je structureel minder eet dan je verbrandt, val je af. Of je dit nou 20 jaar volhoudt of 6 maanden. Helaas zijn de arme landen daar het bewijs van.
Vet of kcalrijk eten is dus ook niet belangrijk om je lichaam een zogenaamde 'boost' te geven voor het afvallen. Als je denkt dat je minder eet dan je verbrandt maar je valt niet af, zal je toch over de langere termijn méér eten dan je verbrandtErgens gaat iets mis.
gribaldi schreef:Ik weet niet, dat is per lichaam verschillend, zeker als je al geen "overgewicht" hebt. Dan gaat je lichaam echt niet opeens meer afvallen, tenzij jij 500kcal per dag gaat eten.
Anders wil je lichaam alles opsparen.
Meestal helpt iets te verhogen, sporten en daarna weer te verlagen. Maar ook dat is voor ieder persoonlijk. Je moet gewoon even proberen wat goed is lijkt mij.
Er zijn duizenden diëten etc.
Rudina ik heb dat altijd in de zomer, weinig eten vanwege de hitte en inderdaad meestal salades als ik daar dan al trek in had. En lekker veel sporten haha..
MarlindeRooz schreef:Ja zo werkt het wel.
Als je te weinig eet heb je kans op vreetbuien, dat je opeens veel kcal nuttigt een paar dagen later omdat je het hongergevoel zat bent. Dat heb ik namelijk altijd.
_xrose schreef:@Kayleigh_ heb er nog nooit zo naar gekeken. Het is vrij logisch inderdaad dat je, je BMR opnieuw moet berekenen.Ik denk dat heel veel mensen dat vergeten.
Wat drinken jullie overigens zoal op een dag? Echt alleen water?
Kayleigh_ schreef:Waarschijnlijk ben jij de afgelopen tijd vocht en/of spierweefsel afgevallen. Spaarstand bestaat namelijk écht niet. Waar mensen misschien geen rekening mee houden, is dat hun BMR verandert naarmate het gewicht en samenstelling van het lichaam van een persoon veranderen (minder 'lichaam' om te voeden (vet en/of spieren) betekent minder energiebehoefte).
Het is gewoon echt zo: eet jij minder dan je verbruikt, val je af. Eet je meer dan je verbruikt, kom je aan.