Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luigi

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:21

Zo net dag 3 van level 2 gehad. Zwaaaaarrrr!! Hadden jullie ook dat je niet alles vol houd?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:47

KarinvdM schreef:
Die staan op vimeo, als je zoekt met Google dan kom je ze wel tegen.

Ah thanks, op youtube kon ik m niet vinden. Hier begin ik morgen of overmorgen mee :)

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:24

Ben door al jullie positieve verhalen vandaag begonnen met level 1 van shred! Had van de week het filmpje gezien en dacht, dat is easy.. Cardio kan ik nog redelijk volhouden, maar de kracht oefeningen.. Maar dit was dan ook de 1e dag! morgen weer:D Heb er gelijk zin in!
Doen jullie ook allemaal erg gezond eten?
Aangezien ik geen vlees en vis eet, vind ik het soms wel moeilijk om gevarieerd en toch gezond te eten..

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:51

Ik doe wel redelijk mijn best, maar zit nu bijvoorbeeld aan een boterham appelstroop en een met halvajam :') Wel volkoren brood *D

GoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:54

Ook ik meld me.
Vandaag dag 4 van level 1.
Even de filmpjes bekeken van level 2 en 3.. Pfoeh! ;(
Ik vroeg me inderdaad ook af wat eten jullie? Moet je bijvoorbeeld extra letten op eiwitten?
Ik eet eigenlijk altijd gezond, maar vroeg me af of je iets toe moet voegen of juist weg moet laten.
En verder vroeg ik me af hoe zwaar de gewichtjes zijn die ze gebruiken?
Misschien staan deze vragen allemaal al ergens in het topic, maar ik vond bijna 400 pagina's wel erg veel leeswerk;) :j :D

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:03

Ik kom me ook melden als dat mag.

Ik ben mede door dit topic met veelbelovende verhalen, afgelopen maandag begonnen aan de 30 day shred. Ik doe dit samen met mijn vriend, wat voor hem echt een wonder is, want ik ben al jaren vergeefs bezig om hem te overtuigen weer eens naar de sportschool te gaan, of iets anders sportiefs te ondernemen. Tot nu toe is hij best fanatiek met het dagelijks volhouden van het shredden, dus dat vind ik helemaal leuk.

Wel heeft hij moeite met het volhouden van sommige oefeningen, vooral de eerste paar blokjes, maar dat is niet zo raar na jarenlang niet sporten. Hij geeft af en toe nog iets te snel op tijdens deze oefeningen, maar ook dat gaat al beter. En ik heb hem ook aan het verstand gekregen dat als hij dan per se wil stoppen met de oefening dat hij dan ondertussen wel wat moet blijven doen, ook al doet hij dan maar even een andere beweging.

Zelf viel het me ook nog best tegen dat ik de eerste dagen best wel spierpijn aan mijn kuiten had. Gelukkig wordt dat ondertussen wel al een stuk minder. Ook houd ik de push-ups nog steeds niet helemaal vol zonder naar de makkelijkere optie (op de knieën) te gaan, maar ik doe er elke dag een paar extra op de moeilijkere optie (op de tenen), dus dat gaat ook al vooruit.

Ik dacht dat het eerste level me makkelijk af zou gaan, aangezien ik toch best een aardige basisconditie heb, en een paar keer per week naar de sportschool ga. Maar de oefeningen zijn toch meteen uitdagend genoeg en aan mijn kuiten te voelen doet het ook echt wel wat voor mijn lichaam, haha.

Gisteren hebben we gezondigd omdat we het echt te druk hadden, toen hebben we ook meteen slecht gegeten (we hielpen 's avonds een vriendin verhuizen en zoals dat gaat kwamen al snel de patat, frisdrank en gebakjes op tafel). Ik zit daarom te denken om vandaag 2 keer de shred te doen, zo meteen alleen en vanavond met mijn vriend. Dat heb ik van de week ook al een keer gedaan (toen wilde ik wat extras doen omdat ik mijn vaste sportschooldag had gemist) en dat was toen goed bevallen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:09

Voor de mensen die Ripped in 30 doen, hoe hebben jullie een schema opgesteld?
Want dat wordt niet echt gegeven geloof ik, toch? Elk level doe je 7 dagen met 1 of 2 dagen rust wat ik ervan begrijp, klopt dat?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:10

Sommigen eten een gekookt eitje na de workout.

En gewichten verschillen, begin met 0.5 of 1 kg en opbouwen als het je te makkelijk af gaat.
Als je water flesjes neemt, kan je beetje uitproberen welk gewicht je ligt. Je kunt ze nl ook vullen met zout of zand.

Ik heb gister niet meer gesport, alleen voelde ik me vanmorgen een stuk minder fijn. Dus ik ga zo m'n best doen en daarna ook nog 45 min (zacht)hardlopen (aargh geen zin in!). Net dressuurwedstrijd op de manege gehad (eindelijk winstpunt in de F15!) en ik heb nu al onwijze honger. Ga toch iets stevigs eten, anders trek ik het niet.

Klopt Aranel! Zelf rustdagen inplannen! 5 a 6x workout per level.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:06

Ik ga vandaag beginnen aan level 3, whaa!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:10

Ik ben gister begonnen met level 1 van shred..
Heb bij mijn armen een klein beetje spierpijn, maar mijn kuiten echt wow :)
Nu het vol zien te houden.
Ben ook erg met mijn eten bezig, en het gaat goed.
Benieuwd wat de resultaten zijn over 30 dagen.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:25

Zo ik heb even een baalmomentje :\

Een week niet geshred vanwege operatie en heb net weer level 1 gedaan (terwijl ik bij level 3 was) en man, ik was helemaal uitgeput.. de spring oefeningen deden nog best pijn en de kracht oefeningen hield ik nauwelijks vol.. Hoop dat ik snel weer de oude ben hoor.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:27

Rustig weer opbouwen Birgit. Narcose is ook rotspul voor je lijf.

Ik heb net 16,5 km hardgelopen, die appeltaart is dus wel weer weggewerkt. :D
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 10-03-13 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:28

Aranel schreef:
Voor de mensen die Ripped in 30 doen, hoe hebben jullie een schema opgesteld?
Want dat wordt niet echt gegeven geloof ik, toch? Elk level doe je 7 dagen met 1 of 2 dagen rust wat ik ervan begrijp, klopt dat?

Ja, 7 dagen per level en 1 of 2 rustdagen die je zelf mag inplannen.
Heb zelf maar 1x Ripped gedaan :o , had een week lang spierpijn erna dus heb dat eerst weg laten trekken en daarna zat ik midden in een verhuizing. :+ Wil binnenkort wel weer beginnen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:29

Topic net ontdekt en ga vandaag beginnen met level 1 :D Ik ehb wel wat buikvet dat wel mag verdwijnen!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:36

Aranel: Je doet de workout 30 dagen, maar dat is inclusief de rustdagen. Dus er zijn 4 workouts: week 1, 2, 3 en 4, en die doe je minstens 5, maximum 6 dagen. Zo legt Jillian het uit bij het begin van de dvd :)

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:38

Karin, wow, 16 km! Respect. :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:05

Bhriseis schreef:
Aranel: Je doet de workout 30 dagen, maar dat is inclusief de rustdagen. Dus er zijn 4 workouts: week 1, 2, 3 en 4, en die doe je minstens 5, maximum 6 dagen. Zo legt Jillian het uit bij het begin van de dvd :)

Ah oké.
Heb al een schemaatje opgesteld voor mezelf waar ik de dagen kan afkruisen + rustdagen, denk dat ik me er vanavond maar eens aan ga wagen :D Dit zal mijn derde serie worden van Jilian, dus I'm up for a challenge! En volgens mij is dit programma wel een uitdaging :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:13

Level 1 vinden de meeste lekker relaxt na de shred/andere workout, maar vanaf 2 vind ik het wel erg pittig ja :') Succes!
Ik ga even Yoga for the warrior doen van Bob Harper; ik vind 8 dagen na elkaar Killer Buns Level 1 een beetje te veel van het goede :o

16 kilometer is erg knap! _/-\o_

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:23

Ik heb nog steeds echt last van mijn enkels, wilde morgen weer beginnen maar twijfel toch wel.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:32

Als je serieus last van je enkels hebt kan je die beter rust geven.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:03

6w6p is klaar... Had laatst al fotos geshowed en meer is er niet verandert dus dat hoeft ook niet meer haha.

Heb even een weekje niks gedaan, even klaar ermee. Mis het nu al, voel me nu al slapper en vervelender. Raar is dat he!
Het is even lekker om niks te doen (Behalve mijn dagelijkse dingen zoals fietsen en paardrijden) maar mis écht dat intensieve half uurtje.
Het doet echt zoveel, nooit gedacht.

Dus net weer een kan thee gemaakt, en een leuke Pilates workout op gezocht! Ik hoef geen springende insanity achtige workout waarbij ik drie liter zweet, ik wil niet afvallen. Pilates is meer toning en langer maken van de spieren als ik het goed heb. En je beweegt lekker dus je voelt je gewoon goed.
Denk dat het wel iets voor mij is om onderhoudend te gaan doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:03

Vanaf komende donderdag (15 maart) zijn er sportkleren in de aanbieding bij de Lidl:
-Sportbeha
-Sportbroekje
-Uitgebreide hartslagmeter
-Hardloopschoenen
-Hardloopshirt
-Hardloopbroek
-Hardloopsokken

Je kan je afvragen hoe stevig de beha's zijn maar voor €5,99 lijkt het me toch wel de moeite waard om eens te proberen. :)

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=37269

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:07

Jolien super tip! Ik ga wel even kijken voor in ieder geval de hardloopschoenen en de sportBH, altijd fijn om een extra te hebben voor als mijn goede in de was zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:12

Dat is een geweldige tip!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:23

Hardloopchoenen zou ik daar werkelijk nooit kopen. En zo'n beha kan ook niks zijn.
Alle waar is naar z'n geld...