[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:59

Huh raar? Ik heb hem al een jaar niet meer gebruikt maar bij mij deden ze het altijd gewoon. Misschien even de klantenservice mailen? Altijd kans op een nieuw doosje, misschien een productiefout bij dit doosje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:23

Ik heb ook even een vraagje. Ik ben nu gestopt met de pil. Vorige week heb ik van dinsdag tot donderdag mijn menstruatie gehad. Sindsdien heb ik vaak lichte hoofdpijn, ben duizelig, moe, humeurig. Krijg het soms echt heel warm en zweet dan flink voor 10 minuten. Ik nam een zware pil, dus kan dit liggen aan het ontpillen? Zo ja, hoe lang duurt zoiets? Want de lichte hoofdpijn lokt nu wel vaak een migraine aanval uit.

Steenbok12
Berichten: 7862
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:07

Link naar dit bericht Geplaatst: 0 min geleden
Ik heb het idee dat ik sinds ik nu aan de pil ben (2 maanden) grotere borsten heb gekregen (waar mijn vriend wel weer blij mee is haha) en ook wat zwaarder ben geworden
Heb zelfs een zwangerschapstest gedaan maar dit was gelukkig niet het geval.
Kan mij niet herinneren dat ik dit de vorige keer heb gehad.
Zouden dit bijwerkingen van de microgynon 30 kunnen zijn?

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:09

ChantalSmook schreef:
Link naar dit bericht Geplaatst: 0 min geleden
Ik heb het idee dat ik sinds ik nu aan de pil ben (2 maanden) grotere borsten heb gekregen (waar mijn vriend wel weer blij mee is haha) en ook wat zwaarder ben geworden
Heb zelfs een zwangerschapstest gedaan maar dit was gelukkig niet het geval.
Kan mij niet herinneren dat ik dit de vorige keer heb gehad.
Zouden dit bijwerkingen van de microgynon 30 kunnen zijn?



Ja dat kan. Mijn borsten werden meer dan cup groter

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:26

ChantalSmook schreef:
Link naar dit bericht Geplaatst: 0 min geleden
Ik heb het idee dat ik sinds ik nu aan de pil ben (2 maanden) grotere borsten heb gekregen (waar mijn vriend wel weer blij mee is haha) en ook wat zwaarder ben geworden
Heb zelfs een zwangerschapstest gedaan maar dit was gelukkig niet het geval.
Kan mij niet herinneren dat ik dit de vorige keer heb gehad.
Zouden dit bijwerkingen van de microgynon 30 kunnen zijn?


Bij mij werden ze daar ook groter van en af en toe ook wat pijnlijk. Het klopt ook dat je aankomt door de pil :)

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:08

Mijn spiraal is verwijderd! Het viel 100% mee. Even een beetje een trekkend gevoel. Maar dat was geen pijn te noemen!

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:04

Als het goed is kan ik volgende week mijn spiraal laten plaatsen. Vind het wel erg spannend en ben wat bang voor de pijn. Nog tips?

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:12

- Veiligheidshalve niet zelf met de auto rijden. Ik hoor van meerderen dat ze wat "flauw"/draaierig zijn na de plaatsing.
- eventueel pijnstilling vooraf (heb ik niet gedaan).
- pijn viel me eigenlijk best wel mee, maar had lichte krampen waardoor ik steeds het idee had naar toilet te moeten en ik geen seconde meer gerust was. Hier heb ik Buscopan voor genomen, maar ik ben (denk ik) de enige hier dat geprobeerd/gedaan heeft :+

Alvast veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:12

DeMolenhoek schreef:
Ik heb ook even een vraagje. Ik ben nu gestopt met de pil. Vorige week heb ik van dinsdag tot donderdag mijn menstruatie gehad. Sindsdien heb ik vaak lichte hoofdpijn, ben duizelig, moe, humeurig. Krijg het soms echt heel warm en zweet dan flink voor 10 minuten. Ik nam een zware pil, dus kan dit liggen aan het ontpillen? Zo ja, hoe lang duurt zoiets? Want de lichte hoofdpijn lokt nu wel vaak een migraine aanval uit.


Niemand hier een antwoord op? :)

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:16

sorry, geen ervaring mee. Was er een reden voor een zware pil?
Vermoedelijk is die reden om voor een zware pil te kiezen nu ook de boosdoener van je "ontpil"-verschijnselen.

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:21

Ja, ik ben allergisch voor veel medicatie waaronder dus chemische hormonen. Momenteel is er nog maar 1 pil op de markt die 1 chemisch en 1 lichaamseigen hormoon heeft, en dat was dus deze :) Op het einde kreeg ik zelfs geen menstruatie meer tijdens mijn stopweken (waardoor de gynaecoloog en ik er vrij zeker van zijn dat ik het eerste half jaar ook geen baby op komst moet verwachten :+ )

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:23

petitparis schreef:
- Veiligheidshalve niet zelf met de auto rijden. Ik hoor van meerderen dat ze wat "flauw"/draaierig zijn na de plaatsing.
- eventueel pijnstilling vooraf (heb ik niet gedaan).
- pijn viel me eigenlijk best wel mee, maar had lichte krampen waardoor ik steeds het idee had naar toilet te moeten en ik geen seconde meer gerust was. Hier heb ik Buscopan voor genomen, maar ik ben (denk ik) de enige hier dat geprobeerd/gedaan heeft :+

Alvast veel succes!

Dank!

Gelukkig woon ik op zo'n 500 meter van mijn huisarts O:)

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:48

Winged schreef:
Als het goed is kan ik volgende week mijn spiraal laten plaatsen. Vind het wel erg spannend en ben wat bang voor de pijn. Nog tips?


Als je bang bent voor de pijn zou je aan de huisarts om pijnstilling kunnen vragen (Naproxen 500) of een paracetamol/ibuprofen van 500mg innemen van te voren. Ik had Naproxen een uurtje van te voren en mij viel het alles mee :)

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:40

Winged, wel even pijnstilling nemen van te voren inderdaad. Ik vond het ook fijn dat er iemand bij was. In mijn geval mijn vriend.

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:22

De pijnstiller van te voren en goed proberen te ontspannen! Neem een dextro'tje mee voor erna. Ik was na plaatsing wel even duizelig. Waarschijnlijk door de spanning!

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 10:52

DeMolenhoek schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ik heb ook even een vraagje. Ik ben nu gestopt met de pil. Vorige week heb ik van dinsdag tot donderdag mijn menstruatie gehad. Sindsdien heb ik vaak lichte hoofdpijn, ben duizelig, moe, humeurig. Krijg het soms echt heel warm en zweet dan flink voor 10 minuten. Ik nam een zware pil, dus kan dit liggen aan het ontpillen? Zo ja, hoe lang duurt zoiets? Want de lichte hoofdpijn lokt nu wel vaak een migraine aanval uit.


Niemand hier een antwoord op? :)


Ik ben na het stoppen van de pil een paar dagen ongelooflijk grumpy geweest, mijn lijf had echt moeite om het zelf over te nemen. Dat bleek ook wel want uiteindelijk heeft het ruim een jaar geduurd voor alles opmde rit was.
Pas toen ik weer herstarte met de pil merkte ik hoeveel ik uiteindelijk was opgeknapt door de pil, ik ben echt een heks geweest toen ik weer startte. Ik kan me dat niet meer herinneren van de eerste keer.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 01:31

Tutti_Frutti schreef:
Om nog maar even een update te geven en mogelijk een fijn verhaal om te lezen voor mensen die een spiraaltje overwegen: (Als stille meelezer vond ik het ook fijn om ervaringen te lezen)

Hij zit erin! En het viel me echt ontzettend mee!! Ik kwam binnen en mocht meteen uitkleden en hots, met de hakken in de beugels. Eerst was ik een beetje overrompeld, maar achteraf juist wel blij mee want anders was ik alleen nog maar nerveuzer geworden. Ze vroeg wel of ze bij elke stap toelichting moest geven, en dat vond ik zelf wel prettig. Het enige vervelende vond ik het opmeten van de diepte van de baarmoeder, en het daadwerkelijke zetten. Echt ontzettend veel pijn deed het niet, even op de tandjes bijten en klaar. Ik was ook ontzettend verbaasd toen de huisarts alweer opstond en de inbrenghuls weggooide... Ik dacht echt 'was dit het nou?!' Huisarts en assistente gaven me erna nog alle tijd om bij te komen, maar eigenlijk voelde ik me een klein beetje flauwte na 5 minuten weer tiptop, en stond dan ook binnen 20 minuten weer buiten!

Had de afspraak om 4u, en lig nu dus lekker thuis op de bank. Zelf had ik eigenlijk nooit last van mijn mesntruatiekrampen, dus het is af en toe even vervelend nu, maar echt prima te doen. Het eerste uurtje toen ik thuis was was het vervelendst, nu eigenlijk helemaal nergens last van, alleen om het half uur even een flinke vlaag krampen.
Ik moet er trouwens wel even bij zeggen dat ik naproxen als pijnstiller heb genomen een uur voor het zetten. Voor het slapen mocht ik er nog een tablet bijnemen, maar laat dat denk ik achterwege!


Fijn dat het zo goed is gegaan. Top.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:47

Hello!

Tips gevraagd!
Ben ruim 2 jaar geleden gestopt met de pil (na 12 jaar de micraginon/stediril) omdat ik niet meer tegen de hormonen kon (richting depressief).
Heb 2 maanden de nuvaring gehad maar ook daar kan ik toch niet tegen de hormonen van, nu ben ik op zoek naar iets anders maar weet niet wat?
Spiraal durf ik niet zo goed omdat ik toch bang ben dat ik ook niet tegen die hormonen kan, koperspiraal raad mijn huisarts af omdat wij beide bijzonder goed vruchtbaar zijn en condooms zijn wij eigenlijk een beetje zat van.

Hebben jullie idieeen?

Memories

Berichten: 2638
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:11

Zonder hormonen blijft er helaas erg weinig over. Behalve rubbertjes kun je nog aan een pessarium denken en als ook dat niks is heb je eigenlijk alleen maar methodes als cyclus bijhouden/temperaturen en dat soort dingen.

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:43

Zonder hormonen blijft er eigenlijk weinig anders over dan rubbertjes of koperspiraal.
Cyclus bijhouden raar ik iedereen die geen verrassing wil af :')
Hebben jullie al kinderen of nog een kinderwens?
Je zou ook sterilisatie kunnen overwegen.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:06

Grappig! Ik zit in precies hetzelfde dillema.

Na mijn gastric bypass operatie werkt mijn pil niet meer. Ook de nuvaring geprobeerd maar last van de hormonen.. alternatief... geen idee.. geen sex meer hebben?

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:44

Met een hormoonspiraal is de dosering wel vele malen lager dan bij de pil, maar weet niet zo direct tov de nuvaring...

Als koperspiraal niet veilig genoeg geacht wordt.e dan moet je yoch serieus over je kinderwens gaan nadenken en als die er niet is voor sterilisatie (eventueel vd partner) kiezen.

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:49

Hier is de kogel door de kerk, ik ga m'n Implanon eruit laten peuteren. Eerste half jaar mega tevreden mee geweest, toen van de zomer 2 maanden aan een stuk door ongesteld geweest en nu alweer 20 dagen achter elkaar. Vorige keer was het lichte bloedingen/spotting maar ik loop nu echt helemaal leeg en heb de bijbehorende migraines, rugpijnen en moodswings. Wil liever niet terug naar de pil maar ik ga in februari een half jaar naar het buitenland en wil dan niet vastzitten aan anticonceptie die niet of niet naar wens werkt dus een spiraal gaat het voorlopig ook even niet worden. Baal echt als een stekker want was er zo blij mee, had echt gehoopt dat het iets voor mij zou zijn. Maar dit is echt niet vol te houden.

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:08

Kinderwens, ik heb nu 2 gezonde kids en ik denk dat dat voldoende is maar ik vind mijzelf nu nog te jong om dat definitief te zeggen (30).
Cyclus bijhouden heb ik ook eerder gedaan maar vanwege klein inschattingsfoutje is er toch een klein wondertje bij gekomen dus dat is ook niet te vertrouwen _O-

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of er meer mensen zijn die redelijk op hormonen reageren maar toch anticonceptie hebben met hormonen, hoor dat er mensen zijn die de minipil hebben of een spiraal (mirena).

Zerena

Berichten: 3893
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:51

Hier werd ik van de mirena spiraal nog depressiever dan van de pil.
Ondanks dat de hormoon afgifte lager is.