Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Samantha_ schreef:O dat is in de vakantie periode, dat is dan ideaal gepland ja.
Handig dat de familie dan oppast!
Samantha_ schreef:Fijn Busy, dat komt helemaal goed dus! Super!
Top gedaan Saul! En leuk zo’n campus run!
Ik heb vanochtend m’n duurloop met tempo blokken gedaan. 20 min opwarmen, 3x 8 min op 5:53, met 4 min rust, en uitlopen.
Ik had een route met heuvels en dus veel hoogteverschil dat was misschien niet zo handig.
Maar gelukt, thuis gauw gedoucht en nu op werk.
[ Afbeelding ]
muppetmayo schreef:Saul die GPS troubles zie ik vaker terugkomen in het topic, super vervelend! Als je gevoel iig maar goed wasInmiddels al een zieke minder thuis? Mooi rondje gister weer, gelukkig is je enkel nog heel.
Je vorige werk klinkt wel pittig en een heel verschil met je huidige baan. Zelfs douchen om naar binnen te komen.
Leuk dat je je hebt ingeschreven voor een trail dwars door EindhovenIk hoop dat je mee mag doen!
Gister heb ik weer een rondje gedaan van 5 km. Dit voelde toch wel wat zwaarder dan afgelopen dinsdag, terwijl ik niet echt heel veel sneller liep voor mijn idee. Was nog net op tijd binnen voordat er een mega bui overkwam.
Achteraf snap ik wel waarom het lastiger ging, woensdag heb ik mijn vaccinaties voor de vakantie gehaald. Mijn lijf is/was gewoon hard bezig. Grappig dat ik dat thuis wel bedacht, maar dat ik tijdens het lopen maar niet snapte waarom het zo lastig ging allemaal.
Moest nog wel lachen, de foto's van de loop van zondag staan inmiddels online. Op de foto's van het 1e stuk kon ik nog lachen, maar richting het einde stond ook nog een fotograaf. Die had ik te laat gespot. Je ziet echt aan mijn hoofd dat het zo niet lekker ging, alsof ik gedwongen werd om die 5 te lopenOp de finish foto zie je ook echt heel duidelijk dat het niet vanzelf ging allemaal. Wel leuk dat ik inmiddels een paar foto's heb
Ik zal die van redelijk in het begin eens delen toen ik nog kon lachen, volgens mij heb ik hier eigenlijk nooit echt een foto gedeeld. Ik loop links
[ Afbeelding ]
Tiggs schreef:Ik heb niet zoveel gelopen deze week. Na 2 keer een aardig tempo in 2 weken (pre run DtD en Singelloop), merk ik toch wat vermoeidheid en Garmin bevestigt dat. Volgend weekend is de Dam tot Dam, dus ik houd het rustig tot die tijd. Wil nog 2 keer een kilometer of 5 lopen.
leonie87 schreef:Saul luie loopjes bestaan niet. je loopt nog altijd iedereen die niks doet voorbij en dat zijn er meer dan die wel gaan lopen![]()
ik denk dat je een urbanrun bedoeld? Trailrun is door de natuur, urban door een stadscentrum.
Ennuh, gewoon voor de uitdaging gaan toch![]()
Ik had al weken zin om naar de duinen te gaan en dus vandaag gewoon gegaan. Mijn lijf is moe, ik ben moe. Ik denk een stukje weer aan het werk zijn en een stukje toch gewoon net op of over het randje aan het trainen. Toch weer NOG hogere volumes lopen. Maar goed, in de duinen weet ik 1 ding zeker, ik ga iig niet te hard. Dit was wel echt next level traag maar ik heb er mentaal enorm van genoten. Mijn lijf vond er het zijne van en ik heb de route uiteindelijk een stukje ingekort. Garmin was totaal niet onder de indruk omdat ik door het vele wandelen alleen maar in zone 1 heb gezeten zo ongeveer
![]()
Moet ook wel zeggen, meestal pak ik de paadjes buitenom, vandaag ging ik dwars door de zandbak heen. Alle heuveltjes en hoogtemeters maar gelaten voor wat ze waren en best veel gewandeld. Komen wel weer mooie plaatjes van:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En ik kwam de herder nog tegen met zijn schaapjes
[ Afbeelding ]
En de statjes voor de liefhebbers
[ Afbeelding ]
Lisitano schreef:Hier niet zoveel te melden. Ik heb dinsdag echt keihard gebuffeld tijdens mijn sportles. Alle spieren trilde maar ik bleef gaan. Ik weet niet waar ik het vandaan haalde maar ik voelde me echt superwoman! Nouja, dat voelde ik meteen die avond al want ik heb geloof ik nog nooit zo’n spierpijn gehad![]()
Hardlopen was deze week zo goed als onmogelijk door veel drukte dus ik ga pas morgenochtend weer. Ik heb me wel ingeschreven voor een 20 km trail in november, met Meeko
Samantha_ schreef:Lekker Lisitano, als je zo door kan buffelen met sporten. Heerlijk toch dat gevoel. Ik vind spierpijn na sporten ook altijd wel fijn haha.
Leuk, een trail met Meeko!
Nee ik weet het nog niet. Wat ik zo wel begrijp is dat je er niet aan vast zit. Je ‘koopt’ je lessen voor een maand, die plan je in, en maand erna opnieuw. Maar wat ik voor nu lastig vind is dat ik, als ik kracht wil doen en geen hyrox of HIT, maar 1 keer kan, dinsdagavond. Is ook nog een mogelijkheid overdag maar dat kan niet met werk. En ik vind nu zo meteen na werk sportschool wel lekker ook. Dit is om 20u.
En waar ik nu ook aan twijfel, de AV heeft op dinsdagavond ook training, die doe ik nu niet omdat ik dan sportschool ga. Maar wil ze eigenlijk wel af en toe mee pakken.
Ik heb lekker getraind net met de groep. We hebben een wissel duurloop gedaan, 15 min easy tempo, dan 10 min marathon tempo, 10 min easy, 5 min marathon en 10 min easy. En elke laatste minuut een versnelling.
Ging lekker wel.
[ Afbeelding ]
-Namiro- schreef:Hier lekker aan het trainen.. dinsdag en donderdag met de club en in het weekend zelf een rondje.
Maar heb wel een beetje hetzelfde als Leonie. Ben echt moe..
ik geloof dat ik een kleine herfstdip heb.. zo vroeg donker ineens.. bah!!
Maar de baantraining gaat me wel steeds beter af en het is zowaar leuk..
Garmin is ook blij met de trainingen op de baan want mijn vo2 max is al met 2 puntjes gestegen
leonie87 schreef:Ik heb vanmorgen een spinningles gegeven. Mijn beentjes voelde zwaar en ik had een beetje spijt van mijn playlist. Toen mijn dochter even op bed lag ook een dutje gedaan maar ik denk dat ik vermoeider wakker werd dan dat ik ging slapen. Daarna paardgereden maar het begon te onweren en mega hard te regenen dus ben maar afgestapt.
Morgenvroeg moet ik er weer een spinningles geven maar dan bij de andere sportschool met andere fietsen. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Gister avond hebben mijn man iets heel doms/gek/spannends gedaan. We hebben een citytrip Madrid gepland April 2026. Of eigenlijk, we hebben een startbewijs gekocht voor de marathon. Ik de hele, hij de halve.. Vind het nu al doodeng! 3 dagen door de stad heen slenteren en DAN die marathon nog rennen. En owja, 600+ hoogtemeters waarvan de laatste 3 km 50% ervan...
Ik denk nu alleen maar, what have i done!
BusyMissy schreef:Ik heb het gered vandaag! Mooi evenement en lekker weer om te lopen. Bijzonder gevoel om te lopen voor de vrijheid die we hier kennen en de veelal jonge mannen die voor onze vrijheid gestorven zijn.
Dat doet mij toch wel wat.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Geen idee of ik zoveel foto's mag plaatsen hier, maar geeft een kleine indruk. Aan het begin waren er 2 opstoppingen bij de tunnel en bij het eerste stuk omhoog, daarna overal fijn kunnen lopen. Enkel heeft zich goed gehouden, paar kleine misstapjes, maar verder echt fijn kunnen lopen.
[ Afbeelding ]
Samantha_ schreef:Wauw super Busy! Top gedaan!
Lijkt me inderdaad een mooi evenement om te lopen.
SV hoe ging het bij jullie?
Wauw Leonie wat gaaf! Ga je dan Berlijn de maand ervoor ook nog doen?
Ik heb net een medaille verdiend zonder te zweten haha.
[ Afbeelding ]
Wel een lange dag, vond het erg leuk. Maar ik kan niet zo goed tegen dat geen structuur wat dus bij vrijwilligerswerk vaak zo is. Maar heb het overleefd haha
Supervixen schreef:Goed gedaan Busy en Samantha!
Ik krijg altijd wel een brok in mijn keel op de begraafplaats, had jij dat ook Busy?
Wij hebben ook lekker gelopen, 3 uur en 20 minuten exclusief pauzes. En 400 hoogtemeters.
Blijft natuurlijk heel bijzonder.
De vp's waren dit keer erg goed, heb veel slechter meegemaakt bij de freedomrun.
De start met filmpje van de droppingen.
[ Afbeelding ]
Tunneltje waar in de oorlog de jeeps doorreden met bijna lege banden, anders waren ze te hoog. Dit ligt nog geen km van de school af waar ik lesgeef.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Vp's waren top.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
We hebben er nog een kilometer bijgelopen naar de auto.
[ Afbeelding ]
Mijn vriend kreeg last van zijn knie en heeft de 57km ingekort tot 53km. Hij heeft er 7u en 10min over gedaan en heel veel gewandeld zag ik op garmin. Ben nog aan het wachten tot hij thuis is.
*hij is inmiddels thuis, hij heeft vanaf 40km gewandeld.
muppetmayo schreef:Leonie87 het vertekend op de foto wel iets maar ik ben idd niet zo klein, 1.86Dat helpt overigens niet in het sneller lopen die lange benen
![]()
Gister heb ik met de loopgroep mee gelopen. Er waren behoorlijk wat snellere lopers bij. Eigenlijk viel ik precies tussen 2 groepen in, 1 snelle, en 1 iemand die langzamer was. Nu wist ik het, dus ging ik niet als een idioot achter de snelle groep aan. Wel heel leuk, er zaten ook wat mensen bij die net iets langzamer gingen dan de hele snelle. Ik merk dat ik me toch een soort van kan optrekken aan die mensen. Bijhouden gaat nog niet, maar ik word er volgens mij echt wel sneller van, heel leuk om te merken![]()
Ook heb ik minder op mijn horloge gekeken tussendoor, misschien leer ik het ooit af![]()
Wel heb ik iets heel geks gemerkt. Ik heb voor mijn doen behoorlijk wat tempo gelopen, voelde ook wel alsof het sneller was. Als ik achteraf terug kijk op mijn Suunto, is mijn hartslag ineens beduidend lager dan wat het was? Normaal loop ik langzamer en dan al heel snel in zone 5, Nu heb ik bijna alles in zone 4 gelopen en behoorlijk sneller ook. Hoe dat nou ineens kan? Nouja, vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan denk ik dan maar
Samantha_ schreef:Ik heb vanmiddag een interval gedaan met flinke tegenwind haha.
20 min in, 5 keer 2 min 5:16 met 2 min rust, en 15 min uit.
Bij het inlopen liep ik tegen de wind op de startbaan, is helemaal open natuurlijk dus waaide zowat weg haha.
Einde omgedraaid en toen had ik zij wind, daar de intervallen mee gedaan. Bij de 3e had ik wind in de rug dat ging wel lekker, nr 4 en 5 was heuvel op met zij wind.
Maar ging wel lekker eigenlijk!
En, het viel me van de week al op. Maar ik heb al een poosje tijdens het lopen geen pijn meer. En vandaag voor het eerst erna ook niet. Nou hopen dat dat niet tijdelijk is.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
leonie87 schreef:Hier alleen een klein rondje van 5km ertussen gepropt in mijn planning. eerste 2 km met tegenwind en daarna met wind mee. Nat geregend en weer opgedroogd en dat binnen 30 minuten![]()
geen super heldere foto maar bijna de hele route een mooie regenboog gezien.
[ Afbeelding ]
BusyMissy schreef:Het is voorlopig nog een droomdoel hoor, weet niet of ik het ooit echt ga doen, maar had vandaag nul spierpijn (of dat komt morgen nog)dus het lijkt hier ook allemaal iets makkelijker te gaan dan een aantal weken terug.
Mijn enkel vond het niet zo leuk, hij doet geen extra pijn maar er zit wel echt meer vocht in nu waardoor hij weer flink stijver is. Ik ga morgen eens met de oefeningen van de fysio beginnen. Vandaag even rust.