Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:31

lenaa_tje schreef:
Dat is niet zo ingewikkeld hoor. Dat kan je ook gewoon bij de scholen zelf neerleggen ipv. Tegenhouden :+

Laat ik vooral maar vereerd zijn dat je mijn eerdere opmerkingen dus blijkbaar hebt opgenomen, omdat je alle dingen die ik heb geschreven destijds afdeed als onmogelijk maar ze nu ineens toch aandraagt als opties. :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:32

Wat betreft zelfdodingen, gemiddeld zijn dat er vijf per dag, vorig jaar was dat hetzelfde. Ondanks of misschien dankzij Corona nog steeds hetzelfde gebleven.
Maar elke zelfdoding om welke reden dan ook is er één teveel.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:34

We kunnen nu wel zien hoe het gaat met de besmettingen als de basisscholen en kinderopvang open gaan. Gaan ze omhoog dan weten we dat het daar aan ligt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:36

Ook weer niet helemaal. Ze verwachten sowieso nog een piek door de Britse variant.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:39

Nouja zo simpel is dat op zich niet denk ik. Want met de scholen dicht kunnen de besmettingen natuurlijk ook omhoog gaan. Doordat de UK of andere varianten lekker op dreef komen of mensen onvoorzichtiger worden ofzo....

Ik vind het wel fijn dat bvb. Sizzle zegt dat daar de opening van scholen niet voor hogere cijfers heeft gezorgd. Maar vanaf wanneer zijn de kinders daar na de kerst weer naar school gegaan en in hoeverre zit de UK variant / andere varianten er al...?

Hier begint 13 februari de voorjaarsvakantie. Dus als meneer volgende week maandag weer naar school zou gaan, is het maar voor 1 week en dan weer een week vakantie..... dan neig ik er nu toch naar om even die week over te slaan en zo 2 weken later aan school te beginnen als de cijfers en kennis / stand van zaken dan niet anders aangeeft.

Dat weekje kan er ook nog wel bij :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:44

Shadow0 schreef:
lenaa_tje schreef:
Dat is niet zo ingewikkeld hoor. Dat kan je ook gewoon bij de scholen zelf neerleggen ipv. Tegenhouden :+

Laat ik vooral maar vereerd zijn dat je mijn eerdere opmerkingen dus blijkbaar hebt opgenomen, omdat je alle dingen die ik heb geschreven destijds afdeed als onmogelijk maar ze nu ineens toch aandraagt als opties. :j

Dat zelfde heb ik toen ook al gezegd :)
En ik heb ook gezegd dat ik dus wel op een school werkte waar ze wel zelf maatregelen namen. En ook dat de ggd nogal tegen werkt. Ook jij gaf aan dat leerlingen gewoon niet getest worden, ook dat is gewoon niet correct. Niet in het VO tenminste maar ik ben en blijf tegen een volledige school sluiting en daar verschillen wij wel van mening.
Jij zag ze liever dicht en dat heb ik dus gewoon niet.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 30-01-21 22:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:45

In Duitsland mag echt werkelijk niets meer en toch schiet het daar ook niet op. Als je dan hoort dat er in de kerstvakantie rustig 50.000 mensen per dag (!) naar het buitenland op vakantie gingen dan is dat natuurlijk dwijlen met de kraan open.
Extra zuur voor mensen die in hun eentje zitten te verpieteren dat je weet dat gewoon even het vliegtuig instappen no-problemo is, maar je niet savonds naar buiten mag.

Pmarena, bahalve de normale vakantie is de school niet dichtgeweest.
Onze hoogste piek is IN de herfstvakantie (3 weken) ontstaan door vakantiegangers. In November zaten we toen op bijna 10.000 pd. We hebben geen kerst piek gehad en zitten nu net onder de 2000 p.d.
Schoolvakantie was tot 5 jan.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 30-01-21 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:47

purny schreef:
We kunnen nu wel zien hoe het gaat met de besmettingen als de basisscholen en kinderopvang open gaan. Gaan ze omhoog dan weten we dat het daar aan ligt.

Niet als de ouders weer op kantoor gaan werken omdat ze niet meer thuis moeten zijn voor de kinderen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:49

Abiola schreef:
purny schreef:

Niet als de ouders weer op kantoor gaan werken omdat ze niet meer thuis moeten zijn voor de kinderen.

Maar kinderen thuis houden zodat ouders niet meer naar kantoor kunnen is ook niet de oplossing.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:50

Wij hebben inderdaad wel een home office plicht waarbij de inspectie langs bedrijven gaat :j

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:51

bigone schreef:
Wat betreft zelfdodingen, gemiddeld zijn dat er vijf per dag, vorig jaar was dat hetzelfde. Ondanks of misschien dankzij Corona nog steeds hetzelfde gebleven.

Dat is onjuist
Heb ik de bewijzen al voor naar voor gebracht in dit of het andere topic ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:54

Hier 21 wetenschappelijke studies over kinderen , corona en scholen ,hun conclusie met ref en links
De eerste 6 zijn minder dan een maand oud
http://www.wouterduyck.be/?p=2299

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:58

Eerlijk gezegd zie ik door de sluiting van de scholen wel dat mensen meer de ernst van de situatie in zien. En ja er wordt wel letterlijk gedwongen dat mensen thuis zitten. Ook kinderen moeten meer thuisblijven waar die eerder meer vrij gelaten werden. Toch even na school met die en die afspreken zit er minder in.
Bij ons vroegen ouders letterlijk waarom het schoolfeest niet doorging dat was toch altijd zo leuk en school kon ook gewoon dus dat schoolfeest ook wel :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:01

besita schreef:
bigone schreef:

Dat is onjuist
Heb ik de bewijzen al voor naar voor gebracht in dit of het andere topic ;)

https://nos.nl/l/2365475

Citaat:
Experts waarschuwden vrijwel direct voor een toename van het aantal suïcides, maar die bleef in 2020 uit.

"We zagen allerlei risicofactoren toenemen", zegt Renske Gilissen , hoofdonderzoeker bij de Stichting 113 Zelfmoordpreventie. "We hielden rekening met meer zelfdodingen als gevolg van werkloosheid, eenzaamheid en financiële problemen. Maar wat we tot december 2020 hebben vastgesteld, was dat er geen toename was van het aantal suïcides."
(...) Volgens De Beurs leidde de pandemie nog tot een andere opvallende beweging: in de lente bleef de gebruikelijke piek van zelfdodingen uit.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:01

purny schreef:
Maar kinderen thuis houden zodat ouders niet meer naar kantoor kunnen is ook niet de oplossing.

Dat was toen ze de beslissing namen om scholen te sluiten inderdaad waar ze op hoopten ... dat dat ook zou leiden tot meer ouders die thuis zouden werken.

In mijn omgeving heb ik juist gemerkt dat dat in de praktijk ervoor zorgden dat kleine kinderen naar opa en oma gingen of één van de ouders juist expres naar kantoor om rustig te kunnen werken. Of dit landelijk was geen idee.

https://nos.nl/artikel/2360689-de-jonge ... olsluiting.

Maar ze mogen wat mij betreft eens strenger gaan toezien dat waar mogelijk iedereen vanuit huis gaat werken. Geen idee wat scholen openen daarin doet. Het geeft mogelijkheid om van huis weg te kunnen. Anderzijds geeft het thuis meer rust om thuis te kunnen werken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:05

Helemaal eens dat er een oplossing gevonden moet worden om dat thuis werken te verbeteren. In plaats van allerlei omwegen zoeken daarvoor. Er wordt nu gezegd dat daar een lijst voor samenstellen teveel werk is, als ze iets in de afgelopen maanden hadden kunnen doen was dat het wel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:08

Het verbaast me sowieso dat het lijkt of er in de zomer achterover is geleund.
Bedenken hoe we gaan enten als voorbeeld terwijl enten vanaf begin de oplossing leek. Heb dat draaiboek dan klaar. Niet gaan steggelen wie er mag als het vaccin er is.

Zo inderdaad ook met thuiswerk. In de lente was het rustig op straat. Nu niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:11

Ik weet wel dat het hier in huis voor alle partijen 100x fijner is als pappa lekker op kantoor zit te werken.... en als hij thuis komt dat hij dan tijd heeft om te pappa-en zodat mamma zich ook even op haar werk kan storten :)

Het geeft veel meer stress en irritatie als pappa thuis is en zich op zijn werk moet zien te concentreren... voor hem lastig, voor die kleine lastig en voor mij lastig en irritant want ik moet ze dan uit elkaars haar zien te houden zeker :x

DP: Dat vaccineren plannen was van de zomer natuurlijk nog niet echt te doen...je moet daarvoor eerst weten welke vaccins je beschikbaar hebt. Hoe die bewaard moeten worden. Hoe die toegediend moeten worden. Wat de specificaties precies zijn, voor welke doelgroepen het meest praktisch inzetbaar / het meest geschikt.... zonder die info kan je niet gericht gaan plannen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:12

Dat draaiboek was er wel maar men ging er vanuit dat AZ als eerste kwam dus daar was alles op gebaseerd. Daardoor moest het plan om toen pfizer met bijbehorende gebruiksaanwijzing ineens eerder was.

Verder eens, de zomer was een kans geweest om vooruit te kijken voor veel dingen en m.i. is dat te weinig gedaan.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:13

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:14

Maar welke leeftijden/ groepen als eerste mochten hadden ze toch wel al kunnen weten? Ook hoe ze verzorgingshuizen gingen aanpakken? Alles veranderd nu per dag.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:17

Shadow0 schreef:
Bovendien spreken OMT-leden zelf inmiddels uit dat ze zich door de politiek onder druk gezet voelen om bepaalde adviezen te geven die dus niet meer onafhankelijk zijn.

:x :x O:) O:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:22

Het aantal (zelfmoord)pogingen is juist wel enorm gestegen.
Vooral onder de jongeren.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:23

pmarena schreef:
Ik weet wel dat het hier in huis voor alle partijen 100x fijner is als pappa lekker op kantoor zit te werken.... en als hij thuis komt dat hij dan tijd heeft om te pappa-en zodat mamma zich ook even op haar werk kan storten :)

Het geeft veel meer stress en irritatie als pappa thuis is en zich op zijn werk moet zien te concentreren... voor hem lastig, voor die kleine lastig en voor mij lastig en irritant want ik moet ze dan uit elkaars haar zien te houden zeker :x

DP: Dat vaccineren plannen was van de zomer natuurlijk nog niet echt te doen...je moet daarvoor eerst weten welke vaccins je beschikbaar hebt. Hoe die bewaard moeten worden. Hoe die toegediend moeten worden. Wat de specificaties precies zijn, voor welke doelgroepen het meest praktisch inzetbaar / het meest geschikt.... zonder die info kan je niet gericht gaan plannen.

Maar hij mag niet op kantoor werken als het thuis ook kan. Ik werk ook 100 keer liever niet thuis, maar dat doet er niet toe.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:45

Wat vinden jullie van de oproep van de who om hier alleen zorg en kwetsbaren te vaccineren en daarna te focussen op de arme landen?