Cer schreef:Spenk schreef:Maargoed je begrijpt toch ook wel dat situaties veranderen?
Ze moeten toch iets nu een grote groep niet gevaccineerd wil.
Waar staat dat ik het niet begrijp?
Zij begrijpen toch ondertussen ook wel hoe de mensen reageren? Of zit daar geen stijgende leercurve in?
Citaat:
dan was de media en de mensen er destijds al opgesprongen van ZIE JE WEL HIJ KOMT ER want nuance is lastig
Eens.. maar dan was het wel meteen een optie geweest...
ik snap echt wel dat mensen zich in de maling genomen voelen...

Snap ik ook, maar ik denk dat dit zoiets is dat je het niet goed kan doen. Ze zullen destijds wel de afweging hebben gemaakt van 'hoe waarschijnlijk is het dat die pas moet worden ingevoerd' ten opzichte van de geruststelling van het stellig ontkennen (de reactie van toen). Die afweging is achteraf anders gebleken, maar hindsight is altijd 20/20 natuurlijk.
Ik zou er in ieder geval niet willen staan, je doet het nooit goed.
Cer schreef:Nou nee want gevaccineerden die niet getest zijn en het wel meenemen, kunnen dus de mensen die getest zijn en niet gevaccineerd zijn, aansteken... Dat lijkt mij best logisch?
Dan moet dus iedereen testen.... En dat is nu niet zo..
Volgens mij wil horeca ook de nachtsluiting eraf..
Artiesten willen geld verdienen, dus ik neem aan een volle zaal (zoals Theo Maassen dat nu ook gaat doen, alleen is dat zonder testen geloof ik)
Horeca wil volle bezetting denk ik.. er staat wat over in het nieuws vanochtend, ik heb dat niet goed gelezen nog...
Vooralsnog lijkt het erop dat de gevaccineerden minder besmettelijk zijn en/of mensen minder goed kunnen aansteken. Dus ik snap de afweging wel hoor. Als je die kansen vergelijkt?
De kans van een cluster besmettingen in een groep volledig gevaccineerden is een stuk kleiner natuurlijk.
@Simongek: dus 'een gevaccineerde kan net zo goed diverse mensen besmetten' is te kort door de bocht, te ongenuanceerd. Een ongevaccineerde is in die situatie veel risicovoller.
simongek schreef:Cer schreef:Kan dat vaccin niet door t drinkwater gewoon?
Of, gezien de groep die t weigert, in de drank of de sigaretten?

(even generaliseren)
Lekker kansloos.
Ik rook niet en drink niet. Lekker generaliserend.

Je hoeft je ook niet aangesproken te voelen hoor, was maar een grapje.
Solistar schreef:Ik geloof er helemaal niks van dat hij niet toen al dit idee in zijn achterhoofd had, maar toen zou de bevolking veel opstandiger hebben gereageerd en dat wilden ze niet. Mark en Hugo hebben ondertussen al zoveel loze beloftes gedaan of dingen verzwegen, en als het toch wat anders uitpakt of iemand komt achter hun leugentjes, lijden ze (mn Mark) ineens aan selectief geheugenverlies en lachen ze alles weg.
Ach hou op. Dat ze opstandigheid wilden voorkomen is zeker waar, maar leugentjes? Ze moesten beslissingen maken met maar een klein deel van de informatie. Dat er achteraf dingen anders blijken te zijn is dan toch logisch? Mensen gaan er vanuit dat zij alwetend zijn en alles perfect zouden kunnen doen, maar het blijven mensen die moeilijke beslissingen moeten maken waarbij ze 100 verschillende dingen in het achterhoofd moeten houden.