Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:48

Horseloverl schreef:
Spenk schreef:
Omdat wanneer je gevaccineerde en geteste mensen in één ruimte stopt de kans op ziekenhuisopnames aanzienlijk klein zal zijn.

Wanneer je mensen ongevaccineerd en ongetest in een ruimte stopt is die kans hoger.

Ja dat snap ik ook. Maar wat ik niet logisch vind is dat een gevaccineerd persoon dus Corona kan hebben en gewoon naar binnen loopt. Snap dat de kans aanzienlijk lager is maar op die manier kunnen de besmettingen wel weer omhoog gaan. Dan lijkt mij het logischer dat iedereen zich gewoon test, desnoods een zelftest bij de deur. Lijkt mij een veiligere keus. Maar zal wel aan mij liggen.

Iedereen testen is ook logischer, maar is logistiek niet haalbaar als je alles weer open wilt gooien.
De kans dat je als gevaccineerde besmettelijk bent (hoe zieker= hoe besmettelijker) is een stuk kleiner dan ongevaccineerd. Dat is bijvoorbeeld ook hoe ze selecteren dat je als homoseksueel bloed mag geven. Risico's verkleinen.
Levens moeten gewoon weer op volle capaciteit gaan draaien, horeca, evenementen ect. weer open, op deze manier kan dat met zo min mogelijk risico zonder dat je daadwerkelijk mensen uitsluit. Ik denk niet dat het ze toen doen is om nog meer mensen te laten vaccineren, de piefen zullen ook wel snappen dat iedereen die dat wilde dat ondertussen heeft gedaan.
Ook prima trouwens, als de paar procenten die zich niet willen laten vaccineren (iedereen z'n goed recht!)dan maar gewoon testen.

Terug naar de wappies, heeft de koningin van Engeland nog wat kinderen gegeten afgelopen weekend? :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:49

bigone schreef:
En dat gelul over Mark en Hugo, zij hebben geen schuld dat er een groep is die niks wil dus leg de bal daar.

zij zijn inderdaad slechts handpoppen zonder zelf iets in te brengen.. best wel een klotebaan als je het zo bekijkt... -O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:49

Cer schreef:
Spenk schreef:
Maargoed je begrijpt toch ook wel dat situaties veranderen?
Ze moeten toch iets nu een grote groep niet gevaccineerd wil.

Waar staat dat ik het niet begrijp? :)

Zij begrijpen toch ondertussen ook wel hoe de mensen reageren? Of zit daar geen stijgende leercurve in?

Citaat:
dan was de media en de mensen er destijds al opgesprongen van ZIE JE WEL HIJ KOMT ER want nuance is lastig

Eens.. maar dan was het wel meteen een optie geweest...
ik snap echt wel dat mensen zich in de maling genomen voelen... :j

Snap ik ook, maar ik denk dat dit zoiets is dat je het niet goed kan doen. Ze zullen destijds wel de afweging hebben gemaakt van 'hoe waarschijnlijk is het dat die pas moet worden ingevoerd' ten opzichte van de geruststelling van het stellig ontkennen (de reactie van toen). Die afweging is achteraf anders gebleken, maar hindsight is altijd 20/20 natuurlijk.

Ik zou er in ieder geval niet willen staan, je doet het nooit goed.

Cer schreef:
Nou nee want gevaccineerden die niet getest zijn en het wel meenemen, kunnen dus de mensen die getest zijn en niet gevaccineerd zijn, aansteken... Dat lijkt mij best logisch?
Dan moet dus iedereen testen.... En dat is nu niet zo..

Volgens mij wil horeca ook de nachtsluiting eraf..
Artiesten willen geld verdienen, dus ik neem aan een volle zaal (zoals Theo Maassen dat nu ook gaat doen, alleen is dat zonder testen geloof ik)
Horeca wil volle bezetting denk ik.. er staat wat over in het nieuws vanochtend, ik heb dat niet goed gelezen nog...

Vooralsnog lijkt het erop dat de gevaccineerden minder besmettelijk zijn en/of mensen minder goed kunnen aansteken. Dus ik snap de afweging wel hoor. Als je die kansen vergelijkt?

De kans van een cluster besmettingen in een groep volledig gevaccineerden is een stuk kleiner natuurlijk.
@Simongek: dus 'een gevaccineerde kan net zo goed diverse mensen besmetten' is te kort door de bocht, te ongenuanceerd. Een ongevaccineerde is in die situatie veel risicovoller.

simongek schreef:
Cer schreef:
Kan dat vaccin niet door t drinkwater gewoon?

Of, gezien de groep die t weigert, in de drank of de sigaretten? :') (even generaliseren)

Lekker kansloos.

Ik rook niet en drink niet. Lekker generaliserend. :(

Je hoeft je ook niet aangesproken te voelen hoor, was maar een grapje.

Solistar schreef:
Ik geloof er helemaal niks van dat hij niet toen al dit idee in zijn achterhoofd had, maar toen zou de bevolking veel opstandiger hebben gereageerd en dat wilden ze niet. Mark en Hugo hebben ondertussen al zoveel loze beloftes gedaan of dingen verzwegen, en als het toch wat anders uitpakt of iemand komt achter hun leugentjes, lijden ze (mn Mark) ineens aan selectief geheugenverlies en lachen ze alles weg.

Ach hou op. Dat ze opstandigheid wilden voorkomen is zeker waar, maar leugentjes? Ze moesten beslissingen maken met maar een klein deel van de informatie. Dat er achteraf dingen anders blijken te zijn is dan toch logisch? Mensen gaan er vanuit dat zij alwetend zijn en alles perfect zouden kunnen doen, maar het blijven mensen die moeilijke beslissingen moeten maken waarbij ze 100 verschillende dingen in het achterhoofd moeten houden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:53

IMANDRA schreef:
Ik zou er in ieder geval niet willen staan, je doet het nooit goed.

Ik al helemaal niet.. als ik er zou staan, dan zou het pas een echte dictatuur zijn :j
Ik zou die bedreigingen bijvoorbeeld echt niet pikken, stelletje kanslozen...

Citaat:
Vooralsnog lijkt het erop dat de gevaccineerden minder besmettelijk zijn en/of mensen minder goed kunnen aansteken.
maar dat is toch nog steeds niet echt onderzocht of gepubliceerd? Dat zou toch ondertussen wel al bekend moeten zijn?
Die cijfers moeten ze eens laten zien ondertussen denk.
Wat het echte voordeel is van het vaccin...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:54

Cer schreef:
Nou nee want gevaccineerden die niet getest zijn en het wel meenemen, kunnen dus de mensen die getest zijn en niet gevaccineerd zijn, aansteken... Dat lijkt mij best logisch?
Dan moet dus iedereen testen.... En dat is nu niet zo..

Alleen is het toch niet zo logisch wat je hier zegt. Op basis van N=1 klopt het wat jij zegt, maar als je het over grote aantallen hebt, dan wordt het verhaal anders. Statistiek is gebaseerd op grote aantallen en als je het over de hele populatie bekijkt, dan is de kans dat je iemand besmet die gevaccineerd kleiner en is de kans dat die gevaccineerde iemand besmet ook kleiner. Het gevolg is dat, zelfs al is er een kans dat ze anderen besmetten, het reproductiegetal voldoende omlaag gebracht wordt.

Maar op het moment dat er een nieuwe variant komt, waarbij vaccinatie slechter werkt, dan kan dat zomaar veranderen. En als dan het R-getal teveel stijgt, kan het ook zomaar zijn dat er voor gevaccineerden weer extra regels komen.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:57

bigone schreef:
En dat gelul over Mark en Hugo, zij hebben geen schuld dat er een groep is die niks wil dus leg de bal daar.

Ik heb het hier niet alleen over de coronamaatregelen, maar over de hele regeringsperiode en wat er de afgelopen tijd naar buiten is gekomen. Dat jij dat gelul vindt is jammer, maar het is niet voor niks dat Omtzigt zo hoog in de nieuwe peilingen staat. Mensen zijn hun gelul en achterkamertjespolitiek zat. Dit valt hoe je het ook wendt of keert weer onder een leugen. Ze hadden dat gewoon anders kunnen brengen want ze wisten dit op voorhand.

En ik zeg nergens dat ik het niet eens ben met de maatregelen want ik begrijp ze heel goed, maar het is gewoon verschrikkelijk hoeveel leugens en bedrog er steeds maar weer naar buiten komen. Maargoed, als ik het dus goed begrijp is dat niet de schuld van Mark en Hugo, die zijn zeer oprecht, het is de schuld van het volk 8)7

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:58

Karl66 schreef:
Alleen is het toch niet zo logisch wat je hier zegt. Op basis van N=1 klopt het wat jij zegt, maar als je het over grote aantallen hebt, dan wordt het verhaal anders. Statistiek is gebaseerd op grote aantallen en als je het over de hele populatie bekijkt, dan is de kans dat je iemand besmet die gevaccineerd kleiner en is de kans dat die gevaccineerde iemand besmet ook kleiner. Het gevolg is dat, zelfs al is er een kans dat ze anderen besmetten, het reproductiegetal voldoende omlaag gebracht wordt.

Ik dacht dat die cijfers er nog helemaal niet zijn..?
alleen die cijfers over de viral load, maar dat dat verder nog niet veel zegt... ?

Citaat:
Maar op het moment dat er een nieuwe variant komt, waarbij vaccinatie slechter werkt, dan kan dat zomaar veranderen. En als dan het R-getal teveel stijgt, kan het ook zomaar zijn dat er voor gevaccineerden weer extra regels komen.

Dat mogen ze best wel benadrukken in de communicatie denk ik? Scheelt verrassingen voor mensen die dat zelf niet kunnen bedenken, toch?

Karl66

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:04

Als ze het benadrukken, dan zaaien ze angst, als ze het niet benadrukken dan worden mensen verrast. Ze doen het wat dat betreft nooit goed.

En ja, er zijn volop onderzoeken waaruit blijkt dat mensen die gevaccineerd zijn minder snel besmet raken en ook dat ze minder besmettelijk zijn. Alleen voor de delta variant is er nou een onderzoek waaruit blijkt dat de virusload van een gevaccineerde net zo groot is als van een ongevaccineerde. Dat roept vragen over de besmettelijkheid van iemand die gevaccineerd is op, maar zelfs met die vraag denken de wetenschappers dat iemand die gevaccineerd is nog steeds minder besmettelijk is. Virusload is namelijk maar één van de parameters.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:06

Karl66 schreef:
Alleen voor de delta variant is er nou een onderzoek waaruit blijkt dat de virusload van een gevaccineerde net zo groot is als van een ongevaccineerde. Dat roept vragen over de besmettelijkheid van iemand die gevaccineerd is op, maar zelfs met die vraag denken de wetenschappers dat iemand die gevaccineerd is nog steeds minder besmettelijk is. Virusload is namelijk maar één van de parameters.

Snap ik, wanneer verwachten ze die uitslagen, is daar al wat over te zeggen? De Delta is er al even, toch?
Ik snap ook dat jij dit ook niet weet, is meer een retorische vraag/opmerking..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:12

Zolang een zorgmedewerker dan maar niet onbeschermt in het gezicht van een immuunzwakke staat de adrmen onder het mom: ik ben gevaccineerd.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:14

IMANDRA schreef:
Cer schreef:
Ik denk dat de mensen die het vaccin willen “afwachten” en zich verder aan de regels houden, echt t minste probleem zijn …

Is dat laatste zo?
Want in hoeverre houden mensen zich goed aan de regels? We zijn al zo lang bezig met maatregelen dat het niet meer 'eng' of 'bijzonder' is, en dat mensen steeds meer de officiële regels gaan negeren.

Ik ben zo iemand, maar ik ben ook zo iemand die 0,0 last gehad heeft van de maatregelen. Wij wonen buitenaf en feestjes/uit eten en dergelijke zijn niet aan mij besteed.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:02

Sizzle schreef:
Zolang een zorgmedewerker dan maar niet onbeschermt in het gezicht van een immuunzwakke staat de adrmen onder het mom: ik ben gevaccineerd.

Zeker, maar dan is de afweging anders he.
Een gevaccineerde is minder risicovol, maar er ís nog steeds een kleine kans. Dus zeker met immuunzwakkere is het belangrijk dat risico zo klein mogelijk te maken en dus met bescherming te werken :j

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:12

Ik denk dat zorg personeel wel of niet geënt. Sowieso niet in iemands gezicht moet staan hoesten. Net als iedereen dat niet moet doen. Net zo als afstand houden en gewoon aan hygiëne regels houden.
Zou al een stuk schelen, iets van fatsoen normen.
Laatst bijgewerkt door vienna1987 op 13-09-21 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:15

Nou, gelukkig staan de 55plussers (en ouder, ik werd vandaag op mijn hielen getrapt bij de jumbo rij van een meneer van zeker 70... die daarna geirriteerd stond te doen omdat ik veel spullen in mn mandje had :') ) ook alweer in mn aura...

Waarmee ik wil aangeven dat ik denk dat zij gevaccineerd zijn, daardoor geen 'gevaar' meer zien en hutje mutje gaan staan.. ze staan mij niet in de weg. Geen idee of zij de zorg extra belasten.. maar het is niet perse de horeca of de jongeren... dat is ondertussen wel duidelijk denk ik?

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:18

Nee, dat is ook zeker niet zo maar de 1 is de ander niet. Ik ken genoeg ouderen die echt heel voorzichtig zijn en ook genoeg die dat niet zijn. Maar hoe weet je dat hij gevaccineerd is?

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:23

Sorry flauw maar je uitkijken met aannames.Je hebt ook ouderen die zich niet laten vaccineren

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:30

Uitkijken? Aannames..?

Er staat letterlijk "ik denk"... als ouderen zich niet laten vaccineren (en daar niet een HEEL goede reden voor hebben) en dan boven op elkaars (en mijn) lip gaan staan, moeten ze dat helemaal zelf weten :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:01

Cer schreef:
Nou, gelukkig staan de 55plussers (en ouder, ik werd vandaag op mijn hielen getrapt bij de jumbo rij van een meneer van zeker 70... die daarna geirriteerd stond te doen omdat ik veel spullen in mn mandje had :') ) ook alweer in mn aura...

Waarmee ik wil aangeven dat ik denk dat zij gevaccineerd zijn, daardoor geen 'gevaar' meer zien en hutje mutje gaan staan.. ze staan mij niet in de weg. Geen idee of zij de zorg extra belasten.. maar het is niet perse de horeca of de jongeren... dat is ondertussen wel duidelijk denk ik?

Wie zegt dat ze gevaccineerd zijn?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:07

bigone schreef:

Geen idee,... wie zegt dat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:36

Cer schreef:
bigone schreef:

Geen idee,... wie zegt dat?

Jij denkt ? Dat ze gevaccineerd zijn maar ook onder de ouderen zijn er genoeg die zich vanaf het begin al niet druk maakten, zich niet aan de anderhalve meter hielden. Net zoals in alle leeftijdsgroepen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:40

Ja Bigone.. dat denk ik, dus dat weet ik dan toch niet zeker? Dus ik 'zeg' het niet, ik denk het...

maar wat bedoel je verder met die vraag?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:28

Cer schreef:
Ja Bigone.. dat denk ik, dus dat weet ik dan toch niet zeker? Dus ik 'zeg' het niet, ik denk het...

maar wat bedoel je verder met die vraag?

Dat er op deze manier gewoon weer iets gebracht word wat door anderen vaak weer als zekerheid je word neergezet.
Je ( in het algemeen) weet het gewoon niet. Net als een paar maanden geleden, de jongeren moesten het toen ontgelden terwijl ik alleen jongeren zag die zich uitstekend aan de regels hielden. En sommige ouderen minder.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:34

Mwah ik vind het een beetje flauw om Cer daarop aan te spreken. Op zich geen gekke aanname en ze zegt er zelf ook bij 'ik denk'. :)

Qua verdeling, nee alleen horeca en jongeren zijn het probleem niet. Ook onder de 'jongere' ouderen (30-40/40-50) is er best een groot aandeel wat nog niet is gevaccineerd.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:02

Ik hoorde recent iemand die woest was op de mensen die aan het protesteren waren in Amsterdam. Deze persoon had zeer vermoedelijk daar covid opgelopen omdat ze langs de demonstranten moest voor haar werk. Veel mensen die niet gevaccineerd waren en de bacillen rond vlogen door geschreeuw,geproest en gezang en geen afstand hielden. Ook niet voor mensen die niet bij de demonstratie hoorde. Ze werkte in de zorg en was gevaccineerd. Ze kon nu geen zorg verlenen.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:42

De kans van langs iemand lopen buiten en t oplopen is heel klein, de kans dat ze t in de zorg of ergens anders opgelopen heeft is net zo goed een grote mogelijkheid.
En als je daar langs moet en je vind dat eng, dan loop met een mondkapje of ergens anders want de demonstratie was ruim aangekondigd.