Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 07:54

Heerlijk Roosch, paardrijden! Kan je nog lopen vandaag :') ?

Nog iemand aan de Skyr, jee *\o/* !

Lekker Moi!

Goed gevulde koelkast Gaucho, have fun!

ManonGrr

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:09

Super leuk Roosch, leuk paard ook. Sterkte met de zumba en de tuin... ;)

Rijden jullie bewust geen paard ivm gewicht of gewoon niet de mogelijkheid tot paardrijden?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:11

Ben benieuwd hoe het vandaag gaat met de spierpijn Roosch?

Heb vorig jaar 1 keer een strandrit gereden en mis het ook wel.

Esther: wat heeft jouw witje een lieve uitstraling <3 .

Gaucho: was toevallig ook van plan de blueberry te halen als ontbijt voor komend weekend, met extra blauwe bessen en gepofte tarwe (dan kan ik er een fotogeniek ontbijtje van maken, want bij Campspace zien ze graag foto’s van eten). Doe jij er nog iets bij als ontbijt?

Moi: lekker veel beweging gehad!

Hier het plan om straks op de fiets naar de markt in Leeuwarden te gaan, is ook ongeveer 20 km enkele reis. Dus met de beweging komt het hier vandaag ook wel goed. Nu alleen niet teveel lekkers halen op de markt :=.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:34

Normaal zou ik er ook blauwe bessen bij doen, nu wordt het alleen granola.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:39

ManonGrr schreef:
Super leuk Roosch, leuk paard ook. Sterkte met de zumba en de tuin... ;)

Rijden jullie bewust geen paard ivm gewicht of gewoon niet de mogelijkheid tot paardrijden?

Ik heb een 3 jarige staan die voor mij klaar staat en om willen van mijn gewicht gaan we niet beginnen met beleren. Moet ik niet jokken ik heb er laatst 1x opgezeten om haar wat te laten wennen. Als er nu 10kg af is gaan we verder maar eigenlijk zou er voor het mooie meer af moeten. Het is ook zo dat ik een mooi kort zadel heb liggen waar ik gewoon goed in pasten die mijn jonkie ook goed past, mijn billen passen er momenteel alleen niet in :+

Ik mis het rijden zo erg! Ik men nu veel maar rijden zou ik wel weer graag willen. Heb nu bijna 2 jaar niet meer gereden en vraag mij af of mijn lichaam rijden nog toelaat :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:53

ManonGrr schreef:

Combinatie van bovenstaande. Ik heb 5.5 jaar een bijrijdpaard gehad. Zij kon me prima tillen (groot, compact, korte rug, sterke stevige benen. IJzersterke achterhand. Echt een springpaard). Vanwege de groei van sarcoïden rond haar zadelligging werd rijden afgelopen jaar steeds lastiger. Ze werd daardoor steeds minder bespierd en dat i.c.m. haar leeftijd van inmiddels 23 jaar zorgde ervoor dat ik het op een gegeven moment niet meer eerlijk vond om op te stappen. Uiteindelijk is ze afgelopen juni naar haar pensioenplek gegaan :) haar eigenaresse heeft nog een paard, waarmee ik verder zou mogen. Maar die is maar 1.60 (en ik 1.78) met echt een pony look, dus daar vind ik mezelf niet alleen te zwaar, maar ook te groot voor. Ik verzorg haar nu nog wel i.v.m. bevalling van de eigenaresse en ga dan later dit jaar eens bekijken wat ik ga doen :)

Ik ben me dus wel heel bewust van waar ik wel en niet op stap. Ik ben niet zo zwaar dat ik helemaal niet kan rijden en omdat ik lang ben, ben ik aardig in proporties en kom ik sowieso al op de grote paarden uit. Ik vind het alleen niet nodig om voor mijn plezier de grenzen van een paard op te zoeken en stap dus alleen op als ik denk dat het echt ruim kan :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:54

Ik rij niet omdat ze al 28 is! En het is ‘maar’ een D-pony, dus ook niet zo groot :). Heeel soms gaan we op buitenrit, maar we wandelen net zo lief. Gaat m’n moeder of vriend mee en lopen we zo 5 kilometer weg.
Afbeelding
Afbeelding
Vroeger nam ik ze wel eens samen mee. Shet in de ene, Mona in de andere hand. Ging altijd heel goed samen :).
Helaas is de Shetlander overleden aan koliek…

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:56

Tot nu toe lijkt het te doen, maar dag 2 is meestal het ergst. := ik zal het zo merken bij de zumba!

Ik rij niet meer frequent omdat ik andere prioriteiten heb in het leven. Nooit een eigen paard gehad ook. Ik ga zo nu en dan lekker ergens een mooie buitenrit maken.

Maar ik ben sowieso meer een ponyruiter, dwerg als ik ben. :))

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:57

Heu! Team pony :)) !
Ik hou ook meer van pony’s :') . Maar ik ben ook 1.60, dus ik kan m’n hele leven op pony’s rijden.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:59

Ik ben ook van de pony's maar de lengte van mijn benen niet :+

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:03

Duidelijk! Ik heb een paard en rij daar ook op (althans, nu even niet want ze is geblesseerd), maar ik denk wel dat het beter staat & gaat nu ik wat kg's kwijt ben.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:07

Voor mij is het ook een combinatie van beide. De strandrit vorig jaar, was op een heel groot fors paard. Maar ben ook meer van de pony’s/ kleine paarden en daar was ik echt te zwaar voor. Gelukkig kan ik aan mijn mini’s wel al mijn paarden liefde kwijt, en men ook met ze. Maar ook voor hun ben ik blij dat ik een stuk lichter ben en want het plaatje op de sulky zal toch een stuk beter zijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:15

Neem je verse pistachenoten mee van de markt voor me, Sharani? :9 zo gek op!

Ik ben straks ook in de buurt van de markt maar moet me echt inhouden.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:01

Leuk Roosch en spierpijn is idd vaak erger op dag twee. Succes, hopelijk valt het mee.

Hier altijd zelf een paard gehad (reus van 1.85) en nog een tijdje die van mijn zus gereden toen mijn paard er niet meer was. Nu is mijn zus ook overleden en haar paard staat op een manege(hele fijne, want ze staan verder echt de hele dag buiten).
Ik mis het wel echt en een tijdje verzorgpaard gehad, maar lag toen elke twee weken in het ziekenhuis, plus ging verhuizen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:26

Roosch schreef:
Neem je verse pistachenoten mee van de markt voor me, Sharani? :9 zo gek op!

Ik ben straks ook in de buurt van de markt maar moet me echt inhouden.

Roosch _-:( , nu wil ik ook pistachenoten… :') . Heb wel net 15 km wind tegen gehad, dus flink moeten trappen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:47

Sorry! :))

Moet me echt inhouden want straks nog op de fiets naar de beautysalon en dan ben ik er zo. Maar kcaltechnisch niet de meest verantwoorde keuze. :')
En ik houd het dan niet bij slechts 1 handje. :+

Oef de spierpijn was tijdens zumba wel te merken. :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:42

Succes met de pistachenoten negeren, het is mij gelukt. Mocht van mezelf in plaats daarvan kersen, die vind ik ook super lekker en dan is het niet zo erg als ik het niet bij een handje hou.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:43

oohhh pistachenotennnn :+:

Goed bezig op de fiets! Ik moet zo nog even naar de drogist en hoewel het 7 minuten lopen is, wilde ik met de auto want lui. Nu jullie zo actief zijn kan ik dat niet meer maken he dus dan ga ik maar lopen :+

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:07

Ik ben trouwens ook team pony maar pas er niet op haha ook niet als ik al mijn vetjes kwijt ben. Ik had toevallig nog over vanmorgen met mijn moeder. Die shet(dan scheld ik hem eigenlijk uit) is de best aankoop ooit geweest :D
Hoe ik ook geniet van het mennen mis ik de work out van het rijden zegmaar, dat gaf echt een voldaan gevoel.

MoniekJ, iedere 2 weken in het ziekenhuis klinkt niet leuk :(

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 21:26

Ik meld mij ook, zal straks eens het topic bijlezen..

Tijdens mijn zwangerschap ruim 30 kilo aangekomen, inmiddels is onze knappe kerel geboren en ik voel mij echt niet prettig bij mijn gewicht. Ben nog nooit zo zwaar geweest en mijn prachtige rijlaarzen pas ik niet meer in (dus heb wel een soort van doel). Mijn doel is dus deze 30 kilo er weer af, mag best een tijdje overheen gaan, dat geeft niet.

Ik zoek alleen een soort “hou-vast” want zelf gaan freewheelen lukt niet echt. Weightwatchers geprobeerd een tijd terug maar vond dat puntensysteem niet echt overzichtelijk (en dan word ik mevrouw-afhaak).

Volgen jullie een bepaald patroon/app/iets wat vol te houden is en werkt?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 21:41

Wiwabalia schreef:

Tijdens mijn zwangerschap ruim 30 kilo aangekomen, inmiddels is onze knappe kerel geboren en ik voel mij echt niet prettig bij mijn gewicht. Ben nog nooit zo zwaar geweest en mijn prachtige rijlaarzen pas ik niet meer in (dus heb wel een soort van doel). Mijn doel is dus deze 30 kilo er weer af, mag best een tijdje overheen gaan, dat geeft niet.

Ik zoek alleen een soort “hou-vast” want zelf gaan freewheelen lukt niet echt. Weightwatchers geprobeerd een tijd terug maar vond dat puntensysteem niet echt overzichtelijk (en dan word ik mevrouw-afhaak).

Ik heb mezelf een 1600kcal doel per dag gesteld (gebaseerd op mijn basisbehoefte in rust) en gebruik lifesum om dat in de gaten te houden. Sinds ik ook let op mijn macro's voel ik me beter en sterker. Mijn PT houdt eens in de twee weken mijn gewicht, vocht en vetpercentages bij, en dat werkt voor mij als stok achter de deur.
Verder heb ik een fitbit en dat heeft me enorm geholpen met het inzichtelijk krijgen van hoeveel (of in het begin: hoe weinig) ik beweeg.

Het is super simpel, het is nooit gemakkelijk.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 29-07-22 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 21:56

Welkom Wiwabalia!
Hier ook Lifesum, was in het begin lastig om in te vullen, maar nu niet meer. Het geeft mij echt houvast.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:11

Wiwabalia schreef:

Welkom!!

Wat voor mij werkt is het volgende:

Bereken je bmr en wat je op een dag verbrandt hier:

https://www.myfitnesspal.nl/tools/bmr-calculator
Je bmr is wat je nodig hebt om op je pootjes te staan dagelijks, je verbruik wat je verbrandt. Als je een paar honderd onder die tweede gaat zitten, zeg 300-500, dan val je af.

Ook ik gebruik Lifesum om alles bij te houden en heb mezelf de doelstelling gesteld 5 dagen per week te sporten buiten de deur. 4 weken op rij gelukt inmiddels *\o/* En 2,5 kg in 2,5 week kwijt sinds ik weer op de weegschaal durfde te staan. :o

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 08:43

Welkom Wiwabalia!

Ik eet zelf ook op mijn BMR. Dat is eigenlijk te weinig voor mij, maar het geeft me wel ruimte voor uitschieters als etentjes of een drankje :) voor mij werkt dit goed.

Wat de meesten hier goed doen en wat super effectief is, is je dagelijkse verbranding verhogen. De trap pakken, op de fiets boodschappen halen, een lunch wandeling. Relatief weinig inspanning maar over de dag verspreid levert je dit enorm veel op!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 08:56

Welkom Wiwabalia! Mooi doel heb je :).

Wij gaan vandaag een dagje helpen verhuizen, dus lekker sjouwen