De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:51

Nikass schreef:
Tieneke schreef:
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/huis ... ~a34a6205/

1500 nieuwe besmettingen in Spanje, ze gaan over tot huisarrest. Van iedereen.

Het is misschien een stomme, praktische vraag, maar ik ben toch benieuwd hoe je je dieren moet verzorgen als je huisarrest hebt? Honden die uitgelaten moeten worden, paarden die gevoerd en buiten gezet moeten worden. Je kan dat toch niet simpelweg niet doen?

Op eigen terrein mag je toch gewoon rondlopen ?
Of denk ik verkeerd ? :+

Nikass

Niet iedereen heeft toch een eigen terrein?

Stral

Nikass schreef:
Tieneke schreef:

Het is misschien een stomme, praktische vraag, maar ik ben toch benieuwd hoe je je dieren moet verzorgen als je huisarrest hebt? Honden die uitgelaten moeten worden, paarden die gevoerd en buiten gezet moeten worden. Je kan dat toch niet simpelweg niet doen?

Daarmee hoef je nog geen andere mensen te zien toch?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:52

Alle regels voor Spanje, hopelijk geeft dat ook antwoord op je vraag Nikkas. Ik woon er.

MAATSCHAPPIJ
CORONAVIRUS
Het kabinet verbiedt alle reizen in Spanje, behalve om naar het werk te gaan of voedsel te kopen
De regering sluit het land in wezen af ​​met maatregelen die op maandag 16 maart om 8.00 uur van kracht worden
Spaanse premier Pedro Sánchez. EFE
EL PAÍS
|CARLOS E. CUÉ
Madrid - 14 MRT 2020-15 : 00 UUR CET
Het Spaanse kabinet heeft zaterdag besloten dat het de coronavirusbesmettingen in het land zoveel mogelijk gaat vertragen. De ministers van de regering hebben ervoor gekozen om alle reizen in Spanje die niet het gevolg zijn van "overmacht" te verbieden, maar reizen toe te staan ​​zodat mensen aan het werk kunnen gaan en voedsel kunnen kopen. Het besluit werd vandaag tijdens een speciale vergadering genomen voorafgaand aan de invoering van de alarmtoestand in Spanje, een maatregel die vrijdag door premier Pedro Sánchez werd aangekondigd in een poging de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
GERELATEERD VERHAAL
Wat is een alarmtoestand en wat kan de Spaanse regering doen?
De laatste informatie die zaterdag door het centrale ministerie van Volksgezondheid is verstrekt, schatte het aantal mensen dat in Spanje besmet was met het coronavirus op 5700, met ten minste 136 sterfgevallen als gevolg van de ziekte van Covid-19 en 517 patiënten genezen en ontslagen uit het ziekenhuis.
De conceptversie van het decreet tot uitvoering van de alarmtoestand, waarover radionetwerk Cadena SER voor het eerst heeft gerapporteerd en waartoe EL PAÍS toegang heeft gehad, beperkt de reizen tot:
1. De aankoop van voedingsmiddelen, farmaceutische producten en essentiële items.
2. Toegang tot gezondheidscentra.
3. Reizen naar werkplekken of om arbeids-, beroeps- of bedrijfstaken uit te voeren
4. Reis terug naar gewone woningen.
5. Hulp aan en zorg voor senioren, minderjarigen, afhankelijke personen, gehandicapten of bijzonder kwetsbare mensen.
6. Reizen naar financiële instellingen.
7. Om redenen van overmacht of noodsituaties.
8. Elke andere activiteit die gerechtvaardigd noodzakelijk is.
Kortom, mensen in Spanje kunnen zich alleen verplaatsen als ze moeten gaan werken, voedsel moeten kopen of geneesmiddelen moeten kopen. De regering sluit Spanje in wezen af ​​met maatregelen die op maandag 16 maart 2020 om 8.00 uur in werking treden.
Om te voorkomen dat mensen reizen, stelt het decreet: “Het hoofd van het ministerie van Binnenlandse Zaken zal de sluiting van snelwegen of gedeelten daarvan kunnen opleggen om redenen van volksgezondheid, veiligheid of verkeer, of de beperking van bepaalde voertuigen tot om dezelfde redenen. '
Onder alarm roept de regering bedrijven op om het thuiswerk zo veel mogelijk te vergemakkelijken. "Werknemers, zowel publiek als privaat, zullen verplicht zijn maatregelen te nemen die het werknemers mogelijk maken hun werk of openbare taken waar mogelijk via niet-presentiële middelen uit te voeren", luidt het ontwerpbesluit. Dit betekent een scenario waarbij de productie niet volledig wordt onderbroken, maar alle bedrijven verplicht om alle werknemers waar mogelijk naar huis te sturen.
De beperkingen die door de Spaanse autoriteiten worden ingevoerd, lijken sterk op die in Italië. Het openbaar vervoer wordt voorlopig niet gesloten, maar de verbindingen tussen Spaanse steden zullen volgens de tekst met minstens 50% worden verlaagd.
Het decreet garandeert ook de continuïteit van alle basisvoorraden, met inbegrip van "de levering van levensmiddelen" en de "exploitatie van diensten in productiecentra", waardoor de distributie van producten naar verkooppunten voor consumenten mogelijk wordt gemaakt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:53

Hannanas schreef:
Herstellen kapotte longblaasjes zich überhaupt nog?

Nee, kapot is kapot. De rek is er uit. Met medicijnen kunnen ze de boel iets dragelijker maken of konstant aan een luchtfles hangen afhankelijk van de ernst.
Vergelijk het bij COPD bij paarden en een kuur Ventipulmin.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:54

Over dieren wordt niets gezegd inderdaad. Ik vroeg me net al af wie de kippen van de achterbuurvrouw nu gaat verzorgen. Ook zoiets. Wonen in Nederland, maar vinden het zo leuk om kippen bij het vakantiehuis te hebben. Degene die ze normaal verzorgt, mag er ook niet meer heen volgens deze regels.

En nee, ik doe het niet, allergisch en ook ik mag de deur niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:54

LadyMadonna schreef:
Babootje schreef:
Nederland neemt het Coronavirus serieus en heeft nu voor iedereen een test ter beschikking. Je hoeft er niet eens voor naar het ziekenhuis. Je kunt nu gewoon je ontlasting opsturen zodat ze het kunnen testen.

Opsturen naar:
De Minister President
Ministerie van Algemene Zaken
Postbus 20001
2500 EA DEN HAAG

:n

Kan jij het beter? Ga lekker in zijn schoenen staan dan....

Ik ga ontstippen met zulke onzin

Ik vind dit idd echt geen grap, ontzettend respectloos.. Hij staat er nu wel en ik denk oprecht dat hij alles doet wat hij kan..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:55

Bedankt Monique ! Duidelijk.

Ik lees nu van die kippen. Wat erg ;(
Waarom dieren houden als je toch in een ander land woont :roll:
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 14-03-20 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:56

Nikass schreef:
Niet iedereen heeft toch een eigen terrein?

Gaan we dit gesprek weer voeren?
Lees even zo’n 100 pagina’s terug. Daar vind je de gehele discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:57

MoniqueT schreef:
Alle regels voor Spanje, hopelijk geeft dat ook antwoord op je vraag Nikkas. Ik woon er.

MAATSCHAPPIJ
CORONAVIRUS
Het kabinet verbiedt alle reizen in Spanje, behalve om naar het werk te gaan of voedsel te kopen
De regering sluit het land in wezen af ​​met maatregelen die op maandag 16 maart om 8.00 uur van kracht worden
Spaanse premier Pedro Sánchez. EFE
EL PAÍS
|CARLOS E. CUÉ
Madrid - 14 MRT 2020-15 : 00 UUR CET
Het Spaanse kabinet heeft zaterdag besloten dat het de coronavirusbesmettingen in het land zoveel mogelijk gaat vertragen. De ministers van de regering hebben ervoor gekozen om alle reizen in Spanje die niet het gevolg zijn van "overmacht" te verbieden, maar reizen toe te staan ​​zodat mensen aan het werk kunnen gaan en voedsel kunnen kopen. Het besluit werd vandaag tijdens een speciale vergadering genomen voorafgaand aan de invoering van de alarmtoestand in Spanje, een maatregel die vrijdag door premier Pedro Sánchez werd aangekondigd in een poging de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
GERELATEERD VERHAAL
Wat is een alarmtoestand en wat kan de Spaanse regering doen?
De laatste informatie die zaterdag door het centrale ministerie van Volksgezondheid is verstrekt, schatte het aantal mensen dat in Spanje besmet was met het coronavirus op 5700, met ten minste 136 sterfgevallen als gevolg van de ziekte van Covid-19 en 517 patiënten genezen en ontslagen uit het ziekenhuis.
De conceptversie van het decreet tot uitvoering van de alarmtoestand, waarover radionetwerk Cadena SER voor het eerst heeft gerapporteerd en waartoe EL PAÍS toegang heeft gehad, beperkt de reizen tot:
1. De aankoop van voedingsmiddelen, farmaceutische producten en essentiële items.
2. Toegang tot gezondheidscentra.
3. Reizen naar werkplekken of om arbeids-, beroeps- of bedrijfstaken uit te voeren
4. Reis terug naar gewone woningen.
5. Hulp aan en zorg voor senioren, minderjarigen, afhankelijke personen, gehandicapten of bijzonder kwetsbare mensen.
6. Reizen naar financiële instellingen.
7. Om redenen van overmacht of noodsituaties.
8. Elke andere activiteit die gerechtvaardigd noodzakelijk is.
Kortom, mensen in Spanje kunnen zich alleen verplaatsen als ze moeten gaan werken, voedsel moeten kopen of geneesmiddelen moeten kopen. De regering sluit Spanje in wezen af ​​met maatregelen die op maandag 16 maart 2020 om 8.00 uur in werking treden.
Om te voorkomen dat mensen reizen, stelt het decreet: “Het hoofd van het ministerie van Binnenlandse Zaken zal de sluiting van snelwegen of gedeelten daarvan kunnen opleggen om redenen van volksgezondheid, veiligheid of verkeer, of de beperking van bepaalde voertuigen tot om dezelfde redenen. '
Onder alarm roept de regering bedrijven op om het thuiswerk zo veel mogelijk te vergemakkelijken. "Werknemers, zowel publiek als privaat, zullen verplicht zijn maatregelen te nemen die het werknemers mogelijk maken hun werk of openbare taken waar mogelijk via niet-presentiële middelen uit te voeren", luidt het ontwerpbesluit. Dit betekent een scenario waarbij de productie niet volledig wordt onderbroken, maar alle bedrijven verplicht om alle werknemers waar mogelijk naar huis te sturen.
De beperkingen die door de Spaanse autoriteiten worden ingevoerd, lijken sterk op die in Italië. Het openbaar vervoer wordt voorlopig niet gesloten, maar de verbindingen tussen Spaanse steden zullen volgens de tekst met minstens 50% worden verlaagd.
Het decreet garandeert ook de continuïteit van alle basisvoorraden, met inbegrip van "de levering van levensmiddelen" en de "exploitatie van diensten in productiecentra", waardoor de distributie van producten naar verkooppunten voor consumenten mogelijk wordt gemaakt.

Als ik het goed lees, mag je dus nog gewoon gaan werken als je niet thuis kunt werken? Geldt dat voor alle beroepsgroepen?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:57

Nikass schreef:
Tieneke schreef:

Wat moet dat moet. Hondje kan niet makkelijk binnen blijven.
Al denk ik dat dat niet de ergste besmettingshaard zal zijn de natuur als je daar elkaar niet in het gezicht hoest.

Op vol pensionstal kan de stalhouder het doen.
Een zelf stal kun je het beperken met een rooster en 1 persoon per keer.

Maar ik ga niet verwachten dat het de bedoeling is dat dieren gaan verhongeren.

Vrachtwagenchauffeurs die dierenvoer rond rijden zullen ook echt niet thuis hoeven te blijven als ze geen ziekteverschijnselen hebben.

Maar de kantoormedewerker wel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:58

Stral, nee klopt, maar huisarrest impliceert toch dat je je huis niet uitmag... ik vroeg me af of ze daar dan regels over zouden hebben.

Dank je Monique, al lees ik er niets over dieren.

Zo dan Joman, mag het iets minder? -O-
Sorry hoor dat ik niet het hele topic uit mijn hoofd ken en wel eens een bladzijde mis >;) Als jij het antwoord klip en klaar hebt, meldt het me dan even, wil je?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 14-03-20 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:59

Ik krijg net dus bericht van mijn apotheek dat een van mijn producten vertraagd geleverd wordt.
Net gecheckt en het gaat om de infuuszakken met zoutoplossing.
Ik hoop dat het inderdaad puur vertraagd is, en niet niet meer aan te komen.
Dan gaat er neem ik aan meer volgen..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:59

Ik ga er vanuit dat het voeren van dieren hier in Spanje al snel valt onder binnen hetzelfde dorp en uitlaten dicht bij huis. Ik verwacht niet dat dat echt verboden wordt. Maar wel dus de grote verplaatsingen van mensen en de bijeenkomsten in gesloten ruimtes of op bijvoorbeeld het strand. Veel te veel mensen zagen die twee weken schoolsluiting aan voor vakantie.

Ja, je mag gaan werken als het bedrijf dat noodzakelijk acht en over thuiswerken hoor je hier inderdaad heel weinig. Maar met bijna alles plat, zullen ook alleen de meest noodzakelijke beroepen aan de gang blijven.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:00

Nikass schreef:
Stral, nee klopt, maar huisarrest impliceert toch dat je je huis niet uitmag... ik vroeg me af of ze daar dan regels over zouden hebben.

Sorry hoor dat ik niet het hele topic uit mijn hoofd ken en wel eens een bladzijde mis >;) Als jij het antwoord klip en klaar hebt, meldt het me dan even, wil je?

Voor Spanje zijn wel regels. Zo mag je bv wel boodschappen doen of naar je werk. Heb de bron er zo eventjes niet meer bij helaas.

MoniqueT

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:02

Dat heb ik net allemaal geplaatst hierboven ..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:03

Ik denk dat dieren nog gewoon gevoerd mogen worden, net als voer kopen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:03

_Penotti schreef:
Wat moet dat moet. Hondje kan niet makkelijk binnen blijven.
Al denk ik dat dat niet de ergste besmettingshaard zal zijn de natuur als je daar elkaar niet in het gezicht hoest.

Op vol pensionstal kan de stalhouder het doen.
Een zelf stal kun je het beperken met een rooster en 1 persoon per keer.

Maar ik ga niet verwachten dat het de bedoeling is dat dieren gaan verhongeren.

Vrachtwagenchauffeurs die dierenvoer rond rijden zullen ook echt niet thuis hoeven te blijven als ze geen ziekteverschijnselen hebben.

Maar de kantoormedewerker wel.

Ik denk idd ook niet dat je elkaar dan hoeft te besmetten, maar feit blijft dat iedereen dat dan weer anders invult, en je mag hopen dat mensen elkaar wel echt proberen te ontlopen dan.

Wat betreft kantoor medewerkers: ik werk grotendeels op kantoor, maar ik spreek wel cliënten. Ik kan dus niet al mijn werk thuis doen (helaas).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:04

Nikass schreef:

Oh ik bedoelde het niet vervelend. Maar dit gesprek is al gevoerd en heeft geen uitkomst. We kunnen met z’n allen daar heel veel over verzinnen, maar de regels zullen snel genoeg duidelijk worden.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:05

Afbeelding

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:06

Top!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:07

Relaxed schreef:
LadyMadonna schreef:
Krijg de laatste tijd een beetje de schijt van die premium artikelen :')

Openen in incognitovenster en je kunt alles lezen :+

Hoe doe je dat op iPhone of iPad? :o

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:07

Nikass schreef:
Ik denk idd ook niet dat je elkaar dan hoeft te besmetten, maar feit blijft dat iedereen dat dan weer anders invult, en je mag hopen dat mensen elkaar wel echt proberen te ontlopen dan.

Wat betreft kantoor medewerkers: ik werk grotendeels op kantoor, maar ik spreek wel cliënten. Ik kan dus niet al mijn werk thuis doen (helaas).

Maar stel je moet thuis blijven, kunnen die klanten niet via telefoon benaderd worden of video bellen?
Als dingen ineens moeten kan er ineens veel. En nu zal er geen begrip zijn voor geen persoonlijk contact, dan weer wel.
Natuurlijk kan het soms ook echt niet. Maar als dat al weer de helft minder is als normaal scheelt dat al weer.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:10

01San schreef:
Relaxed schreef:
LadyMadonna schreef:
Krijg de laatste tijd een beetje de schijt van die premium artikelen :')

Openen in incognitovenster en je kunt alles lezen :+

Hoe doe je dat op iPhone of iPad? :o

Bij safari druk je op dat tekentje waar je je tabbladen open kan en dan staat er links onderin prive

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:13

Europa is nu het centrum van de pandemie en heeft evenveel gevallen als China had 3 weken geleden.