Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:47

Ja wat was dat seg!!! Ik heb mezelf ook een stuk getroost met "maar dadelijk ga ik de andere kant uit, dan heb ik wind mee".

Om dan de route in mijn hoofd te wijzigen en zijwind te hebben, ofcourse.

:+

Ben ik trouwens de enige die altijd vantevoren wel bedenkt waar ze naartoe gaat, maar zich daar echt NOOOOIIIITTT aan houdt?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:52

Ik hou mij meestal vrij goed aan mijn routes, zeker de langere of op onbekend terrein de eerste keer.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:54

Ik had het laatst stukje naar huis ook weer wind tegen, niet vaak zo’n moeite moeten doen om thuis te komen _O- nee daarin ben je niet de enige. Ik verander mijn plannen ook regelmatig. Maar vaak ook omdat ik dan de wind of regen inderdaad voordeliger heb :')

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:56

Op onbekend terrein volg ik meestal ook wel grosso modo mijn uitgezet plan, maar thuis kan ik in mijn hoofd bedenken dat ik naar links ga vertrekken, de deur uit gaan en naar rechts draaien... Ik ben niet zo goed met instructies opvolgen helaas...

En ja idd het weer, ik wil ook weleens een stukje bos kiezen ipv open veld owv de regen.

Morgenmiddag ga ik weer met vriendin 1 + 2!
Oh en mijn sportschool heeft een heleboel filmpjes online gegooid, van yoga tot kracht tot stabiliteit tot... en er is een FB-groep. Erg leuk!!!!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:59

Ik bedenk mijn route meestal ook 'on the go', zeker in het bos begin ik gewoon met lopen en dan zie ik wel.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:14

Haha ja er is dus inderdaad niets anders te doen. En het begint al om 5u s ochtends, normaal lig ik dan ook nog in bed.
Ik verzin meestal wel een route op voorhand en hou me er vrij goed aan, hou me graag aan m'n schema.

Wat leuk dat je sportschool zoveel moeite doet Memuska!

Hier ook uitgeregend (incl uitgelopen mascara)
Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:15

Hoe was je les? Ik zag op Strava dat die éne volte toch niet zo rond was hoor... :+ ;-)

Had je nu ook een andere/verhoogde hartslag? Of beperkt dat euvel zich tot het lopen? Wanneer loop je weer?
Ik ben niet benieuwd zenne, ik weet gewoon graag alles.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:25

Haha, oeps. Ik haal dat normaal altijd direct van Strava af. Soms is het al geupload voor ik het weet.
De les was oke, al was hij wel wat gespannen.

Ik heb geen idee van m'n hartslag tijdens het rijden, doe m'n band dan niet aan en die op m'n pols klopt niet altijd.

Ja morgen lopen, maar het is intervaltraining, dus daar kan ik meestal niet zo veel uit afleiden qua hartslag. Donderdag wat snelle km's, ben benieuwd.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:29

Schema houd ik me ook goed aan, alleen vooraf bedachte routes ietsje minder :+

Mijn batterij van mijn hartslagband trekt zich enorm snel leeg, ik heb de h10 van polar. Meer mensen hier een band? Hoe gaan die met batterij/meting om? De hele week heb ik al geen betrouwbare metingen, ding schiet van 90 naar 150 naar 100 naar 160 en weer naar ergens er tussenin. Horloge zelf was serieus betrouwbaarder dan dat ding >;)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:36

ontherun schreef:
Schema houd ik me ook goed aan, alleen vooraf bedachte routes ietsje minder :+

Mijn batterij van mijn hartslagband trekt zich enorm snel leeg, ik heb de h10 van polar. Meer mensen hier een band? Hoe gaan die met batterij/meting om? De hele week heb ik al geen betrouwbare metingen, ding schiet van 90 naar 150 naar 100 naar 160 en weer naar ergens er tussenin. Horloge zelf was serieus betrouwbaarder dan dat ding >;)

Mmm daar heb ik eigenlijk geen last van, gaat maanden mee denk. Misschien eens contact opnemen met Polar?
Ik heb de H7 van Polar. Ik heb de laatste weken wel vaak de eerste minuten een slechte meting. Ik weet niet zeker of het aan het batterijtje ligt of aan het feit dat ik m'n band nu lager draag owv schuurplekken. Ik heb er vandaag een nieuw batterijtje in gestoken. Ik laat je morgen weten hoe het ging.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:41

Hij deed dat al een keer eerder, toen was batterij leeg. Maar ik heb m pas een paar weken, nog niet zo heel Lang. Dus vind t wel vreemd dat hij zo snel leeg zou gaan. Toen ik een nieuwe batterij erin had gestoken deed ie het weer goed, maar vind het wel heel snel leeg gaan... Ga inderdaad maar eens contact met hem opnemen, is wel veel geld weggooien als ik hem niet gebruik en hij niet betrouwbaar is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:36

Even over een gejaagd gevoel daar bedoel ik mee, als mijn rusthartslag hoog is, dan voelt het net alsof ik super gestresst ben. Net alsof je ieder moment hartkloppingen kan krijgen ofzo. Heel onrustig. Normaal is mijn rusthartslag rond de 44 tot 48, maar ik krijg daar last van bij een rusthartslag van boven de 54 ongeveer.

Zal ik me morgen wagen aan een gpx route met de kans op 36 keer verkeerd lopen of gewoon verstand op nul en bekende paden lopen :+

Heerlijk die verzopen kat foto's hoor, kom maar door!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:00

Ahja ik snap het. Mijn rusthartslag lijkt niet hoger dan normaal, beetje raar eigenlijk.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:21

Supervixen schreef:
Zal ik me morgen wagen aan een gpx route met de kans op 36 keer verkeerd lopen of gewoon verstand op nul en bekende paden lopen :+

Ter onzer entertainment is dat eerste natuurlijk wel het leukste.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 23:02

Hahaha lekker ding Memuska :+

Challenge accepted..

Willen jullie alvast inzetten op hoeveel keer ik verkeerd loop? :')
De route is bijna 20km.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 23:10

3 <<)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 23:25

Ik ga voor 5 keer <<)

Ben er ook niet goed in hoor SV, als ik besluit om op de hei te gaan hardlopen loop ik ook standaard verkeerd. En dan sta ik splitsingen telkens een half uur te twijfelen welke kant ik nou moet hebben _O-

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 07:56

Ik denk dat je dan op basis van de route 13km loopt, maar dat je er dan nog een rondje achteraan doet en op 25km uitkomt in totaal :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:13

Supervixen schreef:
Willen jullie alvast inzetten op hoeveel keer ik verkeerd loop? :')
De route is bijna 20km.

Je loopt 3 keer fout. Daardoor kom je op 18,4 km uit.

:+

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:15

Mmm maar Memuska, als SV de bedoeling heeft om 20km te lopen en ze heeft er maar 18,4, zou ze dan niet nog een toertje bij doen?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:40

Katharinaa schreef:
Mmm maar Memuska, als SV de bedoeling heeft om 20km te lopen en ze heeft er maar 18,4, zou ze dan niet nog een toertje bij doen?

Ja, zeker, maar moeten we dat ook voorspellen? Ik dacht dat we enkel naar de origineel geplande route zouden kijken!
In dat geval zou ze zeker nog een rondje bijdoen van ongeveer 6,2 km denk ik! :j

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:49

Haha, ik vond eigenlijk al dat je zo specifiek was met die 18,4km.

Maar, ik denk dat we allemaal mis zijn. Ik zie op Instagram dat ze gewoon juist gelopen heeft!
*\o/*

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:51

Haha ik had net ook al gestuurd dat ik trots ben!

Geen prijs voor ons dus, jammer.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:05

Gem wat fijn dat het wat beter gaat. Hoe voel je je nu?

Ik zie een paar verregende koppies voorbij komen :(:)

Hahaha een wedloket; SV's trail avontuur.
Ik gok erop dat je een te grote ronde van 26 km maakt ;-)

Ik afgelopen weekend heerlijk kunnen lopen. zaterdag 60 minuten duurloopje met de laatste 10 minuten op 90% van mijn 10km tempo (4.58 min/km). En zondag stond een 70 minuten duurloop op de planning, echter kwam ik na 1 km een teamgenootje van de atletiekvereniging tegen. Hij was bezig met zijn marathon en liep helemaal alleen, dus ben met hem mee gelopen (zijn km 25 tm km 38) en daarna mijn eigen rondje afgemaakt. Uiteindelijk 17 km gelopen met gemiddeld tempo van 5.04 min/km! En het ging super makkelijk, al die tijd tegen hem kunnen praten en klappen om hem op te peppen :Y) Voelde echt goed!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:53

Wooow Venthe, je gaat als een speer! Knap hoor! 17km bijna aan je 10km-tempo en heel de tijd kunnen praten, ik denk dat je 10km-tempo wat sneller is!
Ook leuk dat je die vriend hebt kunnen ondersteunen tijdens zijn marathon.

Ik ga nog even met alpaca's en een woeste merrie (serieus, die bijt en trapt) worstelen en dan staat m'n intervaltraining op de planning, wish me luck!