Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:43

Cayenne schreef:
Ook in dierentuinen lopen massa's kinderen :P Maar ik denk dat je daar niet aan ontkomt.

Snap ik, maar dat is voor Rebecca misschien leuker dan toekijken hoe de rest in de attracties gaat in een pretpark waar zij niet in wil/kan/durft.
In de dierentuin is tenminste wat te zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:47

Dat is zeker zo. Burgers' Zoo is supermooi. Of anders Safaripark Beekse Bergen <3
Als je de kinderen dan zat bent laat je ze gewoon Cheetah's van dichtbij bekijken O:)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:51

_O-
Cayenne schreef:
Dat is zeker zo. Burgers' Zoo is supermooi. Of anders Safaripark Beekse Bergen <3
Als je de kinderen dan zat bent laat je ze gewoon Cheetah's van dichtbij bekijken O:)

Dat ja!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:35

oomens schreef:
Magrathea schreef:
Vergeet niet "baby bird" voor Cayenne :j

Die heeft toch parkieten? Die hebben als jongen niet echt de aaibaarheidsfactor van kippen- of eendenkuikens. Papegaaiachtigen zijn als ze jong zijn helaas zo aantrekkelijk als ET, maar dan met een snavel. Met wat geluk compenseren ze dat dan wel weer als ze ouder worden.

Niet aaibaar? :oo
Ik ben geen vogelliefhebber hoor (mij maken ze teveel herrie) maar dit is toch te koddig voor woorden? <3 <3
Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:48

Magrathea schreef:
oomens schreef:

Die heeft toch parkieten? Die hebben als jongen niet echt de aaibaarheidsfactor van kippen- of eendenkuikens. Papegaaiachtigen zijn als ze jong zijn helaas zo aantrekkelijk als ET, maar dan met een snavel. Met wat geluk compenseren ze dat dan wel weer als ze ouder worden.

Niet aaibaar? :oo
Ik ben geen vogelliefhebber hoor (mij maken ze teveel herrie) maar dit is toch te koddig voor woorden? <3 <3
[ Afbeelding ]

Ze zijn zo lelijk dat ze leuk zijn!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:00

Jaaaaa <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:01

Die tevreden grijnsjes op de snaveltjes <3
En ze poepen tenminste geen luiers vol :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:16

Ze gaan gewoon naar de wc :j

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:45

Té schattig die kleine kale babyvogels <3.

Ik moest wel lachen om de namen die er toch verzonnen worden door de bewust kinderlozen.

Zelf heb ik een kat die Esmee heet en 2 konijnen die Lotus en Elise heten.

Het is niet te hopen, maar mocht ik spontaan ineens 2 dochters baren (worst nightmare ever!!) dan zou ik Esmee en Elise serieus leuke namen vinden :').

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:46

Toen ik nog open stond voor kinderen (lang, lang geleden _O- ) had ik bedacht dat ik een dochter Romy zou willen noemen :j

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:50

Ik fok raskatten, dus ik kan me op namen gebied helemaal uitleven. Ik ben bij A begonnen en nu 25 nesten later hoef ik alleen de Z nog voordat ik weer vooraan bij het alphabet mag beginnen.
In het begin waren het meer van die lange luxe namen, maar gaandeweg ben ik ze doorgaans lekkere korte Hollandse roepnamen gaan geven.

Mijn advies is dus... ga huisdieren fokken als je toch een naamgeefbehoefte hebt. Vissen of zo... die hebben er volgens mij redelijk wat in 1x.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:51

Ik leef me ook uit op de namen van onze vogels.
Heerlijk :D Ben wat dat betreft ook best creatief.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:14

Tot nu toe heb ik bijna al onze dierennamen verzonnen. Was wel leuk toen ik een van de hondjes van mijn ouders Jente had genoemd er een paar jaar later een meisje in hun straat dezelfde naam had :=. Mijn moeder dacht “Huh, wie loopt nou onze hond te roepen?”

De Sims is ook een leuke uitlaatklep voor namen verzinnen trouwens _O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:25

Ik vind Esmee al 51 jaar en leuke naam :D

Die vogels... te lelijk voor woorden maar zooooooo schattig en aandoenlijk <3

Ik heb gewoon al mijn dieren een naam gegeven die met een M beginnen.
Begonnen bij Mando daarna Me-Ow, Mads, Mink en Maes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:30

Van huidige katten geen enkele de naam gegeven :') , namen kunnen ermee door en past ze wel. :+ (Boris zou naar mijn ouders als kitten, nieuwe naam verzinnen had ik geen zin in :+ . Rambo is bij mijn ouders geboren 13 jaar terug , lang verhaal maar die had al een naam en Freya komt bij broer weg en die had ook al een naam :') )

Ik was altijd van de konijnen namen geven alleen die heb ik niet meer sinds ruim 2 maanden

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:34

Hier liep een kat rond bij het huis dat we kochten (voorheen was dit het huis van een oud vrouwtje dat naar het rusthuis is nu). De familie van dat vrouwtje sprak over die kat als 'Zwartje' (het is een zwarte kat). Dus ik dacht oké, maar dan even in een andere taal, dat klinkt mij beter. Het is 'Noir' geworden. Dus ja, we hebben de naam niet helemaaaaal verandert, juist een beetje aangepast met dezelfde betekenis :D

Hier hangt alles er bij af, wij kopen nooit babydieren die nog geen naam hebben dusja. Hier was het gewoon de regel, is het een mooie naam, dan blijft het zo en anders veranderen we de naam.

Honden:
Snoopy is Boogie geworden
Choco is Klio geworden
Biscuit is Biscuit gebleven (Engelse uitspraak)

Paarden:
Boy (Espoir op papier) is Floyd geworden
Twister is Twister gebleven

Poes:
Zwartje is Noir geworden.

We passen dus vaker aan dan dat het mag blijven blijkbaar, haha!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:00

Ik vind het ook een goed punt ..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:00

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:01

Ja, ik vind het nog niet zo vreemd gedacht eigenlijk.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:21

BarbaLala schreef:
Schuur_ schreef:
Nou wat ik vandaag toch meemaakte...

Het is rommelmarkt in de stad en ik ging met mijn ouders, zus en haar vriend lekker rond struinen. Uiteraard mijn harige kids meegenomen. We zitten onderweg naar huis een ijsje te eten, aan de kant op een rustig deel van het terras en ineens komt er een kind aanrennen zoals alleen kinderen dat kunnen. Zo hard mogelijk met de voeten stampen en dat op 10cm van mijn hond, langs achter dan ook nog. Hond schrikt zich wild en springt met zijn 30kg bijna op schoot.
Ik zeg tegen het jongetje dat die moet oppassen en niet zo moet rennen dicht bij honden. Mijn moeder snoert me meteen de mond en ik zeg tegen haar dat als mijn hond uitvalt, dat ik het gevaarlijke poedersuiker hen en dat dus wil vermijden. Waarop mijn zus antwoordt “ja natuurlijk is het dan jouw schuld, het is jouw hond die dan bijt”. Nou, ik ben opgestaan en weggelopen.

Ouders zaten trouwens 5 tafels verder en de reden dat het jongetje zo rende was omdat er een koets passeerde en hij ‘paardje wou aaien’.

Echt, ik was even zo boos om die situatie. Dus opgestaan en weggelopen naar huis. Later toch naar de BBQ gegaan en werd er overdreven enthousiast op de honden gereageerd en werden ze volgestoken met koekjes. Maar oef, het schoot me toch even verkeerd naar binnen. Denk dat dit het gevoel is dat moeders hebben als er iets over hun kids woest gezegd. Toch een teken dat ik echt niet aan kinderen moet beginnen als ik al zo defensief wordt over de honden :’)

Vind 't al knap dat je zo rustig bleef (wat ik althans lees :P ), snap helemaal je "defensieve" houding hoor! Niet meer dan logisch ook want een dier kan niet praten en zeggen dat hij of zij het vervelend vind. Wij als baasjes moeten er voor waken dat andere mensen ze daarom met respect behandelen, want inderdaad wat vaak ook nog eens een probleem is, dat veel mensen geen gedrag kunnen lezen. De reactie van je zus is wel heel kortzichtig, denk om bij jou juist reactie uit te lokken, want ieder weldenkend mens snapt dat het kind de schuldige zou zijn in zo'n situatie.

Marjoow schreef:
Heel veel ouders weten niks van dieren en hun reacties af volgens mij. Ik rijd een merrie die nogal gespannen kan zijn en onbekende mensen niet vertrouwd. Ik vind het dan ook niet goed als vreemde kinderen haar willen aaien plus dat ik altijd wil blijven stappen. Als ze stilstaat gaat ze dingen zien en is het nog maar de vraag of ze weer door wilt lopen zeg maar...

Maar ouders verwachten geen nee. Die komen op je af met de mededeling "ach hij/zij maf wel even aaien toch". Als ik dan "nee dat vindt ze niet leuk" zeg zijn ze verontwaardigd.

En ook met honden idd. Hoe vaak ik kinderen niet op honden zie afstormen. Katten net zo. De goedzakken worden maar rondgesleurd door de buurt terwijl het niet eens hun katten zijn. Ik zeg daar altijd wat van maar waarom leren ouders hun kinderen niet dat dieren niet altijd doen wat jij wilt?

Herkenbaar! Ben blij dat ik niet meer op een pensionstalling of elders waar veel kinderen komen sta daarom. Zo storend dat soort mensen. Meest vreemde wat mij ooit is gebeurt is dat ik mijn mini aan het poetsen was, zie mensen aankomen, ik loop even naar binnen om wat uit de zadelkamer te pakken, kom terug en ik zie de vader zijn kind optillen om dat kind op mijn pony te zetten. :?
Echt, hoe durf je denk ik dan. Nog los van het feit dat je met je klauwen van andermans dieren hoort af te blijven is het ook nog eens hartstikke link want ze hebben geen idee hoe een paard reageert. (En ik heb geen doodse sufbrave mini dus dat was niet leuk afgelopen := )
Ben er gelijk tussen gaan staan en gezegd dat we dat even mooi niet gingen doen.
Kind janken en vader boos, ik was een flauw mens en stelde me aan. :')

Waar ik me dood aan ergerde was ook altijd die stiekeme vlechten die kinderen door het hek heen maakten in de manen, of stiekem gras plukken en voeren, hondenbrokken geven zelfs.. en ongevraagd onder de omheining door, dat altijd maar willen aaien als je bezig bent en denken dat je een minimanege bent als ze maar genoeg geld neerleggen. NEEEEN. :')
Wat dat betreft heb ik het nu goed voor elkaar want er komt niemand meer bij alleen wijzelf. :Y)

In geen geval zou ik het kind als een schuldige in de situatie zien. Zij zijn gewoon niet instaat om te bedenken wat de gevolgen van die acties kunnen zijn. Mijn hond zou ook niet schuldig zijn. Ik wel, aangezien ik niet oplettend genoeg zou zijn geweest. Mijn hond bijt niet en valt niet uit, moest dat wel zo zijn zou ik hem niet meenemen. De reden dat ik een kond waarschuw is dat als er iemand met wel een risico hond op het terras zit ik wil voorkomen dat het gebeurt. Deels ben ik van mening dat de verantwoordelijkheid ook bij de ouders ligt. Maar nogmaals, als een kind gegrepen wordt door een hond, getrapt door een paard of de ogen uitgepikt door een papegaai zie ik het kind (onder bepaalde leeftijd, geen puber van 13) niet als verantwoordelijk

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:35

Kind is inderdaad nooit de schuldige, net zoals dieren nooit de schuldige zijn. De schuldigen zijn de begeleiders van kinderen en dieren. Ouders moeten opletten waar hun kinderen naartoe lopen en hun kinderen gewoon bij zich houden, punt. Mensen moet dieren bij zich houden, punt (hier doel ik op de vele loslopende projectielen hé, niet jouw hond die aan de lijn op terras bij je lag). Ouders zijn zich idd vaak niet bewust van mogelijke gevolgen en dat niet alle dieren kindvriendelijke robotjes zijn.

WendyBZ schreef:
https://nos.nl/artikel/2233050-excuses- ... deren.html

Waarom nou weer gelijk excuses? Ik vind het wel een goed punt.

Vind dat ook een goed punt. Een heel goed punt zelfs. Hier is het 1 van onze hoofdredenen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:18

Ik vind niet eens het concept "bijdragen aan CO2 uitstoot en de bijkomende nadelen" een reden om geen kinderen te willen, meer dat de wereld nu al zo hard naar de gallemiezen gaat dat ik niet wil dat een kind van mij al die ellende die erbij hoort mee gaat maken :n Ik kan echt niet begrijpen dat gezinnen met kinderen nog vrolijk auto rijden, dagelijks vlees eten etc. Hoe ga je dat uitleggen aan je kinderen later? "Dus jullie wisten dit allemaal wel maar deden er niets mee?" Sta je dan. :\

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:36

Magrathea schreef:
Ik vind niet eens het concept "bijdragen aan CO2 uitstoot en de bijkomende nadelen" een reden om geen kinderen te willen, meer dat de wereld nu al zo hard naar de gallemiezen gaat dat ik niet wil dat een kind van mij al die ellende die erbij hoort mee gaat maken :n Ik kan echt niet begrijpen dat gezinnen met kinderen nog vrolijk auto rijden, dagelijks vlees eten etc. Hoe ga je dat uitleggen aan je kinderen later? "Dus jullie wisten dit allemaal wel maar deden er niets mee?" Sta je dan. :\

Ja precies, hier is ook de hele coctail dé reden dat we er geen willen hoor :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:46

Is voor mij ook een hele belangrijke reden :j

Afbeelding
Zo herkenbaar :))