Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:38

jaimy10 schreef:
KHA = 20 /25
KHB = 50/70

Het is ook maar net hoe je lichaam reageert! Mijn lichaam werd juist niet beter van al dat vet. Want als je geen KH eet moet je je lichaam wel aanvullen met vet.

Als je 1600 KCAl eet, en je hebt 1500 over en eet dus een snoepje van bijv 60KCAL dan past dat dus nog. In een gemiddeld snoepje zit al veeeel meer KH dan die 20.
Uitleggen is nog best lastig zo via internet haha :Y) Ik zou lekker minderen, dus geen aardappelen bijv geen geparneerd vlees, minder suiker (maar die is voor de hand liggend) ect.. :j

Ooh ja op die manier... Helder...

Dan ga ik gewoon proberen te minderen (of er moeten nog andere inzichten zijn hier), op de dagen dat ik het geluk heb dat ik zelf kan koken, doe ik een kha maaltijd, zoals vanavond.
En verder, tsjah, snoepjes hou ik van hoor... Maar ik maak ze ook net zo lief in het weekend op voorraad :P

Bedankt voor je tips in ieder geval! :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:38

Hoeft ook niet, vandaar de succeswens hè. Wilde alleen nog zeggen dat ik het frappant vind maar dat iedereen zn eigen ding mag doen ;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:47

Ieder moet voor zichzelf weten hoe ver ze willen gaan, bij mij was het kha prima te doen, maar vond het toch te "lastig", terwijl iemand anders het helemaal geen punt vind. Ik vond het ook niet belangrijk genoeg (speelde meer, ik bleef me in ketose ook echt beroerd voelen, en ik wist toen al dat het niet mn nieuwe levenswijze ging worden) dus koos ik ervoor dat niet meer te doen.

Als ik je post lees Janine, denk ik wel dat het misschien goed is wat meer in huis te gaan doen :o Snap dat je prioriteit misschien meer bij je paard ligt dan bij eten, maar tussen alles door kan je heus ook wel wat opruimen etc. Als je straks op jezelf woont zal je alles zelf moeten doen, dus denk dat het wel goed is om jezelf aan te leren wat meer op te pakken. Maar goed, da's wel erg offtopic :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:03

Janine1990 schreef:
Emmaa_ schreef:
De rede waarom koolhydraatarm voor veel mensen zo snel werkt is omdat ze in ketose komen, een andere manier van vetverbranden. Ook is een grote bijkomstigheid van khd-arm dat je automatisch minder kcal nuttigt, want juist koolhydraatrijke producten zijn kcal bommetjes. Imo is het niet logisch om een beetje in te perken op je koolhydraten, hoewel je net zo goed wat meer eiwitten kan gaan eten (vullen beter)

Dus jij zegt dat je het beter niet dan wel kan doen? Wisselend hier, vind het zelf ook lastig hoor..
Wat bedoel je met je laatste zin? In de praktijk? (meer eiwitten)

Helemaal koolhydraatarm is handig in de werking omdat je in ketose terecht kan komen, maar daarvoor moet je je echt aan een streng regime houden en ook dingen als fruit en havermout volledig schrappen. Dat is best pittig als je niet voor jezelf kookt denk ik, want het vraagt om nogal een aanpassing van lifestyle.

Daar bedoel ik me dat je minder koolhydraten gaat eten en meer eiwitrijk voedsel. Eiwitten vullen langer en beter dan koolhydraten (vooral snelle koolhydraten als witbrood en witte pasta zijn voedingssoorten waarvan je snel vol zit, maar die ook snel weer stoppen met energie af geven = energiepieken en -dalen).

Koolhydraatarm is voor veel mensen een uitkomst, maar dat zijn wel de mensen die ook hun voedingsschema volledig kunnen omgooien omdat ze voor zichzelf koken en heel nauwkeurig kunnen bijhouden hoe veel gram koolhydraten ze binnen krijgen. Je moet er bijvoorbeeld aan denken dat je alle rijst, pasta's, brood, aardappelen etc moet schrappen. Wat je altijd wel kan doen is dat brood schrappen en gaan voor een optie waar meer eiwitten dan koolhydraten in zitten, bijvoorbeeld kwark. Ik probeer aan te houden dat minstens 1 van mijn maaltijden op een dag meer eiwitten dan koolhydraten bevat, maar dat is nog best lastig.

Dit is een van de redenen dat het echt helpt om je voeding nauwkeurig en afgewogen te tracken, dan kan je je macro's bijhouden en zien hoe het komt dat je misschien snaaitrek krijgt en te veel eet. Koolhydraten zijn voor mij een soort guilty pleasure, ik kan ervan blijven eten, maar aan de andere kant heb ik na een uur weer trek. Als ik een maaltijd eet die bijvoorbeeld bestaat uit een flinke portie kip met roerbakgroenten (zonder rijst, noodles of wat dan ook) dan zit ik daar langer vol van dan als ik een kleinere maaltijd eet met koolhydraten, ook als die maaltijd qua kcal dezelfde energiewaarde levert.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:13

Maar is ketose wel gezond? Ik ken het namelijk alleen als een ziekte bij koeien vanuit mijn opleiding :+

Ik kan het verhaal van Janine en Imandra van beide kanten wel begrijpen.
Wij hebben ook een 4 pits gasfornuis en in theorie zou het kunnen werken. Alleen ik heb gemerkt dat het toch wel erg krap is met zijn tweeën tegelijk te staan koken. En gisteren eten mijn moeder en broer pasta en ik dan roerbakgroenten met gehakt. En ik maakte dus beide gerechten tegelijk klaar. Dan is het nog vrij lastig om verschillende dingen te doen en toch tegelijk klaar te zijn. Want ik moet dan verschillende groente snijden voor zowel de pasta als voor mezelf, pasta koken, saus maken, eigen eten in de gaten houden. Als je echt wil dan kan het wel, maar ik zou er niet voor kiezen om het elke avond te doen :')
Ieder heeft zo zijn eigen manier van werken, dus laten wij elkaar gewoon in zijn waarde laten :)

@secricible: ik heb vandaag speciaal voor jou een foto gemaakt van mijn bonnetje omdat je daar zo benieuwd naar was *D

Ik vergelijking met mijn vorige meting (20 feb) toch bijna 1,5 kilo kwijt en o.a. 2 cm van mijn taille af! Me happy *\o/*

Afbeelding

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:14

Veel dingen tegelijk leren koken is ook voor een groot deel gewenning. Ik zorg dat ik alles al gesneden en klaar heb staan in bakjes voordat ik begin met koken, dan is het een kwestie van goed in de gaten houden en regelmatig roeren. Nou moet ik zeggen dat ik vaak eenpans-gerechten maak en dan is het al een stuk makkelijker.

Ketose kan bij bepaalde mensen problemen opleveren (ik weet even niet welk soort mensen, maar kan er even achteraan zoeken als daar behoefte aan is) maar zo lang je niet al te lang achter elkaar in ketose zit valt het geloof ik prima mee.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:17

Ik eet altijd later dan dat mijn ouders eten dus ik ken dat probleem niet.. Ook werken ze voor de volle 100% mee dus vaak kookt mijn moeder gewoon 2 aparte dingen of eten ze mee. :D

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:21

jaimy10 schreef:
Ik eet altijd later dan dat mijn ouders eten dus ik ken dat probleem niet.. Ook werken ze voor de volle 100% mee dus vaak kookt mijn moeder gewoon 2 aparte dingen of eten ze mee. :D

Dat is wel fijn!
Mijn broer is een ontzettend moeilijke eter. Wat de boer niet kent vreet ie niet en veel groenten zijn te 'gezond' voor hem :')
Dus ik durf nu al te zeggen dat hun de pasta niet gaan opgeven voor mij :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:31

Ik probeerde voor mezelf ook niet iets heel anders te koken, want dat vind ik ook gedoe (ons fornuis en de ruimte eromheen is ook vrij krap) maar een vervanger voor de pasta of rijst te maken in de vorm van courgetti en bloemkoolrijst. Anders vond ik het echt te veel gedoe. Met de dingen die ik noemde was het op zich wel goed te doen, maar vond het evengoed maar gedoe :') En belangrijker nog, minder lekker, ik ben gek op pasta en rijst.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:39

Janine1990 schreef:
IMANDRA schreef:
Janine, als je een vaatwasser hebt snap ik al helemaal niet waarom je niet een paar dagen voor jezelf én je ouders kan koken. Heb het idee dat je smoesjes verzint om maar niet extra moeite te hoeven doen: zo komt het op mij over maar kan het mis hebben hoor. Mijn vader werkt dik 70u per week en die vindt ook tijd op te koken, vaatwasser in en uit te ruimen en zo nu en dan een vies pannetje af te wassen.

In ieder geval succes met minderen :).

Ik denk dat ik voldoende heb toegelicht dat ik dan bewust de keuze maak om niet zelf te gaan koken, geloof niet dat ik hier verder nog op in hoef te gaan.

Maar je bent 26 he, wanneer denk je op jezelf te gaan? En hoe denk je dan je huishouden, koken, opruimen etc dan te gaan doen en nog je paard?

Ik vind je ouders veel te schappelijk!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:11

Wow dat is wel echt heel erg luxe ja.. tot je ouders je auto een beurt laten geven aan toe :+ Zou me daar persoonlijk wel een beetje guilty over voelen.. Denk dat dat inderdaad ook wel een overgang van jewelste voor je gaat zijn als je een eigen huisje krijgt haha.

Ik ben jaren terug gestopt met thuis mee eten, doe eigenlijk al jaren boodschappen voor mezelf en kook voor mezelf (en ruim uiteraard gewoon de troep die ik daarmee maak op). Niet omdat ik nou zo nodig independent wilde zijn hoor, maar de smaak tussen mij en mam schilt nogal en daarom deed ik best vaak lastig over het eten. (Mam is heel erg van de gekookte aardappel, vlees, en groente, en dan in regelmaat dus dat je echt elke dag al weet wat je die dag gaat eten omdat het zowat elke week hetzelfde is.. als ik ergens een hekel aan heb is het regelmaat in eten :') ) Anyway op een gegevensmoment ging ik me schuldig voelen dat ik altijd liep te klagen over wat er op het menu stond en dat ik er bijna niks meer van at (omdat ik elke dag gekookte aardappels at was ging dat me echt zo erg tegen staan.. 6 jaar later heb ik nogsteeds nooit een aardappel voor mezelf gekookt dus dat zegt genoeg) dus toen heb ik gezegd van hey ik ga wel gewoon mn eigen boodschappen doen en zelf koken. Werkte voor beide partijen fijner :))
Eet nu wel niet op hetzelfde tijdstip als mn ouders, zou in theorie makkelijk kunnen want we hebben een 5 pits kookplaat dus zouden 2 platen voor mij zijn, maar ik eet liever later.

Hebben jullie ook dat als je gewoon goed bezig bent met je voeding, dat je je gelijk ook veel slanker voelt? Ook terwijl dat helemaal niet zo is :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:17

Jeetje, wat een hoop reacties :') Eerst even deze twee...

Laura82; Klopt, zou ik ook wel willen hoor. Ik zie alleen geen probleem in het op mezelf wonen. Ik zorg altijd dat ik de boel netjes achter laat. En hoe minder tijd je hebt om rommel te maken, hoe makkelijker het is om op te ruimen ;) Huishouden gebeurt nu op m'n moeder haar tijd. Ja, op zaterdag moet ik even stofzuigen (we hebben best een groot huis, dus nog vrij grote klus), maar dan weet ze ook dat ik dat doe op het moment dat het mij uit komt en dat is prima. Als ik op mezelf woon kan het alleen gebeuren dat ik uit mijn werk kom en ga koken, eten, naar mijn paard en daarna nog even ga stoffen, vegen, dweilen etc.
Mijn planning ligt nu eenmaal iets anders dan die van mijn ouders. Ze houden er heel veel rekening mee hoor, ik denk mede ook omdat ze weten hoe graag ik zou willen dat ik nu een eigen huisje zou hebben.

Gribaldi, als het aan mij had gelegen had ik allang een eigen huisje gehad. Ik denk er maar niet te veel over na, want meestal zie ik mezelf dan als een vreselijke mislukking. Ik heb in het verleden nu eenmaal de verkeerde keuzes gemaakt, waaronder werken bij een bedrijf dat mij gigantisch onder betaalde (8 euro voor een HBO functie). Maar ja, je kan achteraf de dingen niet veranderen. Dus ik denk niet dat ik er baad bij heb om hier te veel aan te denken. ;) Inmiddels heb ik wel een leuk loon, dus ik spaar flink voor mijn eigen huisje. Er is een perspectiefverklaring aangevraagd (lang verhaal, maar helpt uitzendkrachten een hypotheek te krijgen) en ik hoop binnenkort een huisje te kunnen kopen.
Zoals ik net ook tegen Laura zei, ik denk dat als ik mijn eigen tijd kan inplannen, ik totaal geen problemen heb met koken en een huisje onderhouden. Zeker niet als ik dichterbij werk en paard woon ;) Maar het zal eerst zeker even wennen zijn.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:22

Laten we het gezellig houden ;)
Iedereen op z'n eigen manier bezig.

Navatu: dat heb ik ook haha. Tussen de oren eigenlijk. :))

Janine: of een zakje sla bij elke maaltijd? :) Geen pit voor nodig! Tomaatje en wat balsamico erover! En dan iets minder Khd.

Goed bezig Annikoe!
En fijn Maanlicht, lekker genieten van het uit eten gaan :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:24

Ja bij mij ook tussen mn oren _O-
Ben pas sinds deze week weer goed aan het opletten maar voel me nu al slanker, terwijl het helemaal niet zo is maar maakt niet uit :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:25

Emmaa_ schreef:
Helemaal koolhydraatarm is handig in de werking omdat je in ketose terecht kan komen, maar daarvoor moet je je echt aan een streng regime houden en ook dingen als fruit en havermout volledig schrappen. Dat is best pittig als je niet voor jezelf kookt denk ik, want het vraagt om nogal een aanpassing van lifestyle.

Daar bedoel ik me dat je minder koolhydraten gaat eten en meer eiwitrijk voedsel. Eiwitten vullen langer en beter dan koolhydraten (vooral snelle koolhydraten als witbrood en witte pasta zijn voedingssoorten waarvan je snel vol zit, maar die ook snel weer stoppen met energie af geven = energiepieken en -dalen).

Koolhydraatarm is voor veel mensen een uitkomst, maar dat zijn wel de mensen die ook hun voedingsschema volledig kunnen omgooien omdat ze voor zichzelf koken en heel nauwkeurig kunnen bijhouden hoe veel gram koolhydraten ze binnen krijgen. Je moet er bijvoorbeeld aan denken dat je alle rijst, pasta's, brood, aardappelen etc moet schrappen. Wat je altijd wel kan doen is dat brood schrappen en gaan voor een optie waar meer eiwitten dan koolhydraten in zitten, bijvoorbeeld kwark. Ik probeer aan te houden dat minstens 1 van mijn maaltijden op een dag meer eiwitten dan koolhydraten bevat, maar dat is nog best lastig.

Dit is een van de redenen dat het echt helpt om je voeding nauwkeurig en afgewogen te tracken, dan kan je je macro's bijhouden en zien hoe het komt dat je misschien snaaitrek krijgt en te veel eet. Koolhydraten zijn voor mij een soort guilty pleasure, ik kan ervan blijven eten, maar aan de andere kant heb ik na een uur weer trek. Als ik een maaltijd eet die bijvoorbeeld bestaat uit een flinke portie kip met roerbakgroenten (zonder rijst, noodles of wat dan ook) dan zit ik daar langer vol van dan als ik een kleinere maaltijd eet met koolhydraten, ook als die maaltijd qua kcal dezelfde energiewaarde levert.

Waaauw, wat een super heldere uitleg en wat een leuke tip van die ene maaltijd meer eiwitten van koolhydraten zeg!

Dat ketose vind ik trouwens wel interessant... :j Wil ik best meer over lezen, ongeacht of ik het nu wel of niet ga doen.

En wat heeft één patatje voor invloed als je al enige tijd kha eet?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:31

Janine1990 schreef:
Jeetje, wat een hoop reacties :') Eerst even deze twee...

Laura82; Klopt, zou ik ook wel willen hoor. Ik zie alleen geen probleem in het op mezelf wonen. Ik zorg altijd dat ik de boel netjes achter laat. En hoe minder tijd je hebt om rommel te maken, hoe makkelijker het is om op te ruimen ;) Huishouden gebeurt nu op m'n moeder haar tijd. Ja, op zaterdag moet ik even stofzuigen (we hebben best een groot huis, dus nog vrij grote klus), maar dan weet ze ook dat ik dat doe op het moment dat het mij uit komt en dat is prima. Als ik op mezelf woon kan het alleen gebeuren dat ik uit mijn werk kom en ga koken, eten, naar mijn paard en daarna nog even ga stoffen, vegen, dweilen etc.
Mijn planning ligt nu eenmaal iets anders dan die van mijn ouders. Ze houden er heel veel rekening mee hoor, ik denk mede ook omdat ze weten hoe graag ik zou willen dat ik nu een eigen huisje zou hebben.

Gribaldi, als het aan mij had gelegen had ik allang een eigen huisje gehad. Ik denk er maar niet te veel over na, want meestal zie ik mezelf dan als een vreselijke mislukking. Ik heb in het verleden nu eenmaal de verkeerde keuzes gemaakt, waaronder werken bij een bedrijf dat mij gigantisch onder betaalde (8 euro voor een HBO functie). Maar ja, je kan achteraf de dingen niet veranderen. Dus ik denk niet dat ik er baad bij heb om hier te veel aan te denken. ;) Inmiddels heb ik wel een leuk loon, dus ik spaar flink voor mijn eigen huisje. Er is een perspectiefverklaring aangevraagd (lang verhaal, maar helpt uitzendkrachten een hypotheek te krijgen) en ik hoop binnenkort een huisje te kunnen kopen.
Zoals ik net ook tegen Laura zei, ik denk dat als ik mijn eigen tijd kan inplannen, ik totaal geen problemen heb met koken en een huisje onderhouden. Zeker niet als ik dichterbij werk en paard woon ;) Maar het zal eerst zeker even wennen zijn.

Ah ja dat was ook zo! Ik heb alleen zoveel mensen gesproken dat het mij even was ontschoten maar nu je dit zegt denk ik oja dat was Janine :') Ik weet in welke situatie je zit en zat, had je er alleen even niet aan gekoppeld :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:31

xNavatu schreef:
Wow dat is wel echt heel erg luxe ja.. tot je ouders je auto een beurt laten geven aan toe :+ Zou me daar persoonlijk wel een beetje guilty over voelen.. Denk dat dat inderdaad ook wel een overgang van jewelste voor je gaat zijn als je een eigen huisje krijgt haha.

Ik ben jaren terug gestopt met thuis mee eten, doe eigenlijk al jaren boodschappen voor mezelf en kook voor mezelf (en ruim uiteraard gewoon de troep die ik daarmee maak op). Niet omdat ik nou zo nodig independent wilde zijn hoor, maar de smaak tussen mij en mam schilt nogal en daarom deed ik best vaak lastig over het eten. (Mam is heel erg van de gekookte aardappel, vlees, en groente, en dan in regelmaat dus dat je echt elke dag al weet wat je die dag gaat eten omdat het zowat elke week hetzelfde is.. als ik ergens een hekel aan heb is het regelmaat in eten :') ) Anyway op een gegevensmoment ging ik me schuldig voelen dat ik altijd liep te klagen over wat er op het menu stond en dat ik er bijna niks meer van at (omdat ik elke dag gekookte aardappels at was ging dat me echt zo erg tegen staan.. 6 jaar later heb ik nogsteeds nooit een aardappel voor mezelf gekookt dus dat zegt genoeg) dus toen heb ik gezegd van hey ik ga wel gewoon mn eigen boodschappen doen en zelf koken. Werkte voor beide partijen fijner :))
Eet nu wel niet op hetzelfde tijdstip als mn ouders, zou in theorie makkelijk kunnen want we hebben een 5 pits kookplaat dus zouden 2 platen voor mij zijn, maar ik eet liever later.

Hebben jullie ook dat als je gewoon goed bezig bent met je voeding, dat je je gelijk ook veel slanker voelt? Ook terwijl dat helemaal niet zo is :+

Tsjah, ik weet niet beter. Mijn ouders weten ook niet beter van huis uit denk ik. M'n vader doet liever zelf mijn auto dan dat ik het moet laten doen. Scheelt dat hij handig genoeg is.
Ik weet niet of ik iets heb gemist, omdat ik zo 'verwend' ben. Ik krijg wel vaak op een negatieve toon te horen dat ik verwend ben, alsof ik mijn ouders niet dankbaar ben. Van de week zelfs nog het verwijt (van iemand die mij een half jaar kent en niet de moeite doet om een gesprek met mij aan te gaan) dat ik nooit heb gewerkt toen ik studeerde. Lariekoek natuurlijk. Maar als je op je 26e nog thuis woont, wek je kennelijk het idee dat je nooit iets hebt hoeven doen voor geld. Terwijl dat echt totaal het tegenovergestelde is. Maar goed, genoeg over dit onderwerp.

Aardappels, met name gekookt, vind ik ook echt niet lekker. Vandaar dat ik meestal maar een halve neem :') Maar verder kunnen mijn ouders best lekker koken. Ik kan me wel voorstellen Navatu dat jij het op deze manier hebt aangepakt :j Wij hebben ook een zekere regelmaat in het eten, maar ik vind dat verder geen probleem. Ik weet wel dat ik het echt anders zal aanpakken met eten als ik straks op mezelf woon. Dus inderdaad geeeeeen gekookte aardappelen meer _O-

Ik voel me inderdaad ook slanker als ik goed bezig ben. Vooral als ik honger heb :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:32

gribaldi schreef:
Ah ja dat was ook zo! Ik heb alleen zoveel mensen gesproken dat het mij even was ontschoten maar nu je dit zegt denk ik oja dat was Janine :') Ik weet in welke situatie je zit en zat, had je er alleen even niet aan gekoppeld :o

Oooh haha, hebben wij het daarover gehad joh? :P
Geen probleem ;) Ik onthou dat soort dingen ook heel slecht...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:34

Mijne voor vandaag

O: 3 crackers jonge kaas met komkommer, glas magere melk.

T: 3 mandarijnen.

L: 2 bruine verse broodjes filet american knoflook, met komkommer, peper en zout.

T:banaan

A: crackers met aarbeienjam.

B: 2 stallen mesten, 1 paard gereden, 8 u staan/lopen.

Beetje raar lijstje, maar werk tot 24.00 vandaag :(

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:37

Janine1990 schreef:
gribaldi schreef:

Oooh haha, hebben wij het daarover gehad joh? :P
Geen probleem ;) Ik onthou dat soort dingen ook heel slecht...

Whaha ja lang lang geleden, en mijn hoofd is net een vergiet :') Ik weet soms op maandag niet eens meer te vertellen tegen collega's wat ik in het weekend gedaan heb dus dan weet je wel hoe erg het is :+ :') :')

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:42

Je kunt iemand ook niet altijd oordelen op zijn leeftijd hè :)
Mijn vriend bijvoorbeeld heeft eerst vmbo gedaan, daarna mbo en nu laatste jaar van HBO en hij is ondertussen ook 25. En tja, hij woont ook nog bij zijn ouders :)
Iedereen heeft een andere situatie.

En ik heb idd dat ik mij ook slanker voel wanneer ik gezond bezig ben. Bahalve nu ik ongesteld ben, ik voel mij net een zeekoe :+

Voor vanavond een jummie jummie versie pizza met allemaal vis en zeevruchten op het menu staan!

Voor de rest nog niet veel gegeten:
O: cracker met kruidenkaas en kipfilet
T: laatste beetje skyr
T: eiwitreep
L:?
A: Pizzaaaa

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:43

gribaldi schreef:
Whaha ja lang lang geleden, en mijn hoofd is net een vergiet :') Ik weet soms op maandag niet eens meer te vertellen tegen collega's wat ik in het weekend gedaan heb dus dan weet je wel hoe erg het is :+ :') :')

Herkenbaar _O-

Weekend? Welk weekend?
Scheelt dat mijn huidige collega's het geen ruk kan interesseren wat ik in mijn vrije tijd doe, hoef ik het ook niet te onthouden :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:49

Annikoe schreef:
Je kunt iemand ook niet altijd oordelen op zijn leeftijd hè :)
Mijn vriend bijvoorbeeld heeft eerst vmbo gedaan, daarna mbo en nu laatste jaar van HBO en hij is ondertussen ook 25. En tja, hij woont ook nog bij zijn ouders :)
Iedereen heeft een andere situatie.

En ik heb idd dat ik mij ook slanker voel wanneer ik gezond bezig ben. Bahalve nu ik ongesteld ben, ik voel mij net een zeekoe :+

Voor vanavond een jummie jummie versie pizza met allemaal vis en zeevruchten op het menu staan!

Voor de rest nog niet veel gegeten:
O: cracker met kruidenkaas en kipfilet
T: laatste beetje skyr
T: eiwitreep
L:?
A: Pizzaaaa

Er zijn toch helaas echt mensen die daar wel op oordelen. En heel erg veel ook.
Tenzij ze zelf in de situatie hebben gezeten of die van dichtbij hebben gezien.

Ik woon in de provincie Groningen, hier is kopen gewoon de helft goedkoper dan huren. Zeker met mijn loon, want ik krijg misschien een paar tientjes subsidie voor huren. Hoewel, met mijn huidige inkomen waarschijnlijk niet eens meer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:07

Zie net op Facebook een stukje over Fajah Lourens, ze heeft haar gewicht onthuld. 57,? (ik ben het alweer vergeten)kg. Ze is zelf 1.80m volgens het internet...
Er staat bij de foto 'we zijn dus op de goede weg'. Ben eigenlijk wel benieuwd wat men er hier van vindt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:09

Ik vind het eng dun en als ze echt 1.80 is (volgens mij is het echt een klein vrouwtje dus dat lijkt me niet te kloppen) is het al helemaal weinig. Ze moet lekker doen waar ze zich prettig bij voelt, maar als ze echt 1.80 is en ze eet maar 1200 op een dag is dat gewoon ernstige ondervoeding.