Jeetje, wat een hoop reacties

Eerst even deze twee...
Laura82; Klopt, zou ik ook wel willen hoor. Ik zie alleen geen probleem in het op mezelf wonen. Ik zorg altijd dat ik de boel netjes achter laat. En hoe minder tijd je hebt om rommel te maken, hoe makkelijker het is om op te ruimen

Huishouden gebeurt nu op m'n moeder haar tijd. Ja, op zaterdag moet ik even stofzuigen (we hebben best een groot huis, dus nog vrij grote klus), maar dan weet ze ook dat ik dat doe op het moment dat het mij uit komt en dat is prima. Als ik op mezelf woon kan het alleen gebeuren dat ik uit mijn werk kom en ga koken, eten, naar mijn paard en daarna nog even ga stoffen, vegen, dweilen etc.
Mijn planning ligt nu eenmaal iets anders dan die van mijn ouders. Ze houden er heel veel rekening mee hoor, ik denk mede ook omdat ze weten hoe graag ik zou willen dat ik nu een eigen huisje zou hebben.
Gribaldi, als het aan mij had gelegen had ik allang een eigen huisje gehad. Ik denk er maar niet te veel over na, want meestal zie ik mezelf dan als een vreselijke mislukking. Ik heb in het verleden nu eenmaal de verkeerde keuzes gemaakt, waaronder werken bij een bedrijf dat mij gigantisch onder betaalde (8 euro voor een HBO functie). Maar ja, je kan achteraf de dingen niet veranderen. Dus ik denk niet dat ik er baad bij heb om hier te veel aan te denken.

Inmiddels heb ik wel een leuk loon, dus ik spaar flink voor mijn eigen huisje. Er is een perspectiefverklaring aangevraagd (lang verhaal, maar helpt uitzendkrachten een hypotheek te krijgen) en ik hoop binnenkort een huisje te kunnen kopen.
Zoals ik net ook tegen Laura zei, ik denk dat als ik mijn eigen tijd kan inplannen, ik totaal geen problemen heb met koken en een huisje onderhouden. Zeker niet als ik dichterbij werk en paard woon

Maar het zal eerst zeker even wennen zijn.