Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:04

Sterkte Britt SiSi! Y;(

Oh wat zijn all you van eat toko's slecht!!
Gister lekker gesmikkeld en een beetje dom, maar in de avond heb ik mij nog gewogen en was ruim 1,5 kilo aangekomen!
Gelukkig ben ik vannacht al heel wat vocht verloren, straks maar knallen in de sportschool eet vandaag maar 2 sneetjes brood, moet nog even kijken wat ik er op doe en vanavond boerenkool hopelijk kan ik het dan weer recht zetten haha!

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:14

Sterkte Britt! Helemaal niet gek dat je op dat soort momenten wat ongezonder eet, neem je tijd om te rouwen en gezond eten komt dan wel weer!

Gister
O: 2 volkoren broodjes met kipfilet
L: Kom kippensoep met veel groente en een paar stokbroodjes
T: Appeltaart (kon het niet laten haha)
A: Kipburger, spinazie en klein beetje aardappel

Vandaag
O: Om 10 uur uit bed, dus een rijstwafel en thee
L: Roerei met spinazie (2 eieren, half klein uitje, 200 gram spinazie, 1 tomaat en een kwart teentje knoflook)
A: Moet ik nog bedenken..
T: rijstwafel met kipfilet en een appel.

B: Uur fietsen en grondwerk les met bijrijdpony, voor mij geldt hetzelfde als jou Sharon :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 12:23

Haha mooi hè Marjolijn?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:39

Bedankt allemaal! Het zat er al een tijd aan te komen, dat maakt het niet minder erg maar je bent er op voorbereid en ik denk dat de klap daardoor minder groot is. Maar inderdaad door al geregel schiet het eten erbij in.
Ik ben vandaag begonnen met wat skyr een eetlepel muesli en een derde van een apoel. Straks een klein tussendoortje en dan denk ik een stuk fietsen om toch wat te bewegen!
Als lunch maak ik een salade en dan proberen zo min mogelijk slechte tussendoortjes te pakken!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:15

Carlijn schreef:
Haha nee, dat idee heb ik ook niet. Gebruikte de term superfoods, maar bedoelde dat hier even meer als overkoepelende term voor ook zaken als Skyr en voeding met toegevoegde proteïnen enzo waar ik nog nooit van gehoord had. Beetje onduidelijk van mijn kant. :P

Tarwegrasshot? _O-

Hebben jullie dat stuk in de consumentengids gelezen? Vergelijking tussen Skyr en "normale" kwark.

Conclusie
Onze proevers rennen niet gelijk naar de winkel om een bakje te kopen. Het voornaamste argument: Skyr smaakt lekker, maar niet bijzonder genoeg. Het is te duur in verhouding met gewone magere yoghurt of kwark.

Lekker
14 van onze 20 proevers vinden de Skyr lekker. Juist het zuurtje van de yoghurt vinden zij lekker. Voor de overige 6 proevers was dit zuurtje een afknapper. Eén proever vindt het pas lekker met suiker door de yoghurt.
Kwark of yoghurt?
Hoewel Skyr eigenlijk yoghurt is, lijkt het goedje volgens de helft van de proevers meer op kwark. Dit komt voornamelijk door de dikte. Maar 3 proevers hebben door dat ze yoghurt eten. De rest denkt meer aan een combinatie van kwark met yoghurt.

Voedingswaarde
In een schaaltje Skyr (150 gram) zit bijna 10 gram meer eiwitten dan in magere yoghurt. In vergelijking met een schaaltje magere kwark is dit minder schokkend: nog geen 4 gram verschil.

Naast veel eiwitten bevat Skyr ook 0% vet. Skyr is namelijk gemaakt van magere yoghurt en daar zit geen vet in. Dit geldt net zo goed voor magere kwark.

100% natuurlijk?
'Skyr is 100% natuurlijk', staat op de verpakking. Maar aan de smaken framboos-cranberry en honing is onder andere maïszetmeel toegevoegd. Iets dat je natuurlijk niet verwacht in yoghurt. Arla laat weten dat zij zetmeel toevoegt aan het fruit om dit beter doseerbaar te maken. Waarom ze dit natuurlijk mogen noemen? Omdat maïszetmeel volgens Arla 'van nature aanwezig is in de natuur'. Maar toevoegen aan yoghurt geeft ons toch een beetje een onnatuurlijk gevoel.

Bron: http://www.consumentenbond.nl/dieet/skyr

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:42

Sterkte Britt! Y;(

Ik heb besloten dat ik toch maar wat meer ga eten. Ik ben wel 1,1 kg afgevallen en voel me al een stuk beter, maar gedurende de dag voel ik me wel heel slap en ben heel moe.
Ik hou rond de 1550 calorieën aan, maar gister had ik er dan bijvoorbeeld nog 687 over. Ik weet dan niet heel goed wat ik er nou weer bij moet eten.
Hebben jullie suggesties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:06

Sterkte Britt, begrijpelijk dat je hoofd even niet staat naar gezond eten.

@ Xrose: je eet inderdaad veel te weinig!! wat eet je zoal op een dag?

Lijstje van vandaag:
O: 1 kiwi, 2 tarwe boterhammen met sandwich spread
T: 1 banaan
L: 2 tarwe boterhammen met 48+ sambal smeerkaas, 2 schijfjes augurk
A: 1 kip saté schnitzel, beetje aardappeltjes, groente en 1 glaasje aanmaaklimonade Welke groente weet ik nog niet
B: 20 minuten fietsen, half uurtje wandelen.

Ik heb deze week tentamen dus helaas niet sporten deze week. Even alle aandacht aan school en de week erna weer focussen op het sporten en gezond eten. Probeer alsnog deze week binnen mijn kcal te blijven.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:33

Sterkte Britt :(:) Gezond eten komt inderdaad vanzelf wel weer!

gribaldi schreef:
Carlijn schreef:
Haha nee, dat idee heb ik ook niet. Gebruikte de term superfoods, maar bedoelde dat hier even meer als overkoepelende term voor ook zaken als Skyr en voeding met toegevoegde proteïnen enzo waar ik nog nooit van gehoord had. Beetje onduidelijk van mijn kant. :P

Tarwegrasshot? _O-

Hebben jullie dat stuk in de consumentengids gelezen? Vergelijking tussen Skyr en "normale" kwark.

Conclusie
Onze proevers rennen niet gelijk naar de winkel om een bakje te kopen. Het voornaamste argument: Skyr smaakt lekker, maar niet bijzonder genoeg. Het is te duur in verhouding met gewone magere yoghurt of kwark.

Lekker
14 van onze 20 proevers vinden de Skyr lekker. Juist het zuurtje van de yoghurt vinden zij lekker. Voor de overige 6 proevers was dit zuurtje een afknapper. Eén proever vindt het pas lekker met suiker door de yoghurt.
Kwark of yoghurt?
Hoewel Skyr eigenlijk yoghurt is, lijkt het goedje volgens de helft van de proevers meer op kwark. Dit komt voornamelijk door de dikte. Maar 3 proevers hebben door dat ze yoghurt eten. De rest denkt meer aan een combinatie van kwark met yoghurt.

Voedingswaarde
In een schaaltje Skyr (150 gram) zit bijna 10 gram meer eiwitten dan in magere yoghurt. In vergelijking met een schaaltje magere kwark is dit minder schokkend: nog geen 4 gram verschil.

Naast veel eiwitten bevat Skyr ook 0% vet. Skyr is namelijk gemaakt van magere yoghurt en daar zit geen vet in. Dit geldt net zo goed voor magere kwark.

100% natuurlijk?
'Skyr is 100% natuurlijk', staat op de verpakking. Maar aan de smaken framboos-cranberry en honing is onder andere maïszetmeel toegevoegd. Iets dat je natuurlijk niet verwacht in yoghurt. Arla laat weten dat zij zetmeel toevoegt aan het fruit om dit beter doseerbaar te maken. Waarom ze dit natuurlijk mogen noemen? Omdat maïszetmeel volgens Arla 'van nature aanwezig is in de natuur'. Maar toevoegen aan yoghurt geeft ons toch een beetje een onnatuurlijk gevoel.

Bron: http://www.consumentenbond.nl/dieet/skyr

Ik vind 4 gram eiwitverschil per 150gr nog best een groot verschil haha :))

@_xrose; Dus dan heb je maar 863 kcal op? :oo Dat is echt heel weinig ja.. Misschien je porties wat vergroten, of wat meer tussendoortjes nemen? Of natuurlijk gewoon kcal rijkere producten eten :))

Oke ik ga vanaf vandaag de teugels weer even strak nemen, haha. Ben weer 2 kilo aangekomen de afgelopen paar weken dus dat moet er weer af hahaha :)) Mn ouders zijn nu ook op vakantie en ik heb mezelf een beperkt voedsel budget gegeven dus ik heb geen geld om ongezonde troep te kopen hahaha.
Lijstje van vandaag;

L: Gemengde sla, cherry tomaatjes, halve komkommer, 100gr gerookte kip en 70gr huttenkase
T: Mandarijn
T: 200gr wortels + een snack a jack wafel
A: 2 maisboterhammen, 100gr gerookte zalm, een gekookt ei, klein beetje yofresh, wat kappertjes en 40gr alfalfa
T: 225gr skyr + questbar

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:51

Gisteren was mijn lijstje:

O: Activia Vanille + Mandarijn.
T: 2 Kaaswafel
L: 1 broodje met kaas.
T: Fruit Stick
A: Groentesoep + brood.

Uiteindelijk er nog maar een paar rijstewafels bij genomen omdat het wel heel weinig was.
Het is niet zo dat ik honger heb ofzo, heb ik namelijk eigenlijk totaal niet. Maar ik merk de laatste tijd wel dat ik echt heel moe ben, dus ik denk dat mijn lichaam het op die manier uit.

Vandaag inderdaad maar wat meer genomen:

O: 2 Sesam Crunch Wasa crackers + 4 plakjes spinata romana + Activia
T: Haverkick Appelreep
L: Tosti met kaas en een beetje ketchup
T: Haverkick Appelreep :+
A: Brocolli + Aardeppel gratine en een worstje.

Zonder het avondeten zit ik nu op 745 calorieën. Dus ik denk dat ik met avondeten en eventueel nog een tussendoortje wel goed zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:12

xJitskee schreef:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: aardbeienkwark met zelfgemaakte muesli (havermout, noten en zaden, appel, kaneel)
L: 2 havermoutpannenkoeken met aardbeienjam :9
T: appel
A: kip met wokgroenten (als de plannen niet veranderen)
Kabeljauw met spinazie, halve aardappel en een gekookt eitje
B: 25 km fietsen, 30 minuten lopen 45 minuten lopen

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:20

Yay, net een uur gezwommen en zo'n 40 baantjes getrokken :)

Verder niet heel geweldig gegeten vandaag, maar ook niet heel veel.

o: 2 rijstwafels met pindakaas
L: bruine bol en Italiaanse bol met reepjes vlees en saus
A: aardappelen, kippenpoot en spinazie

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 22:50

Uiteindelijke lijstje (best trots, want ik zit onder m'n calorieëndoel sinds een laaaange tijd)
O: honey rings met melk
L: crackers, 50 gram witte kaas en komkommer
T: roosvicee 100 ml en handje pepernoten
A: spruitjes, aardappeltoefjes en een kipburger
T: Snicker ijsje en roosvicee

Kcal 1564
Morgen het Snicker ijsje weglaten en wat fruit toevoegen in plaats van pepernoten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:09

Mijn lijstje van vandaag zit qua calorieën eigenlijk net iets erover

O: 1 kiwi, 2 tarwe boterhammen met sandwichspread
T:1 banaan
L: 2 tarwe boterhammen met 48+ kaas, 2 schijfjes augruk
A: 1 kipsate schnitzel, gebakken aardappeltjes met klein beetje picalilly, komkommer met yoghurtdressing, 1 glas ranja
T: dubbelvla vanille aardbei met gebroken lijnzaad.

Morgen slaap ik weer uit en zit ik de rest van de dag thuis te leren, dus wordt een mager dagje :P compenseert zo wel een beetje.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:50

Mijn dag is gewoon slecht. Tijd van de maand, hoewel ik dat niet echt een excuus vind, en verder weinig trek. Ga morgen wat gemotiveerder proberen te zijn en plaats t nu maar als 'straf' :')

O: kaiserbroodje met plak kipfilet, volkorenboterham met kaas en 1 met filet americain
T:-
L: mandarijn en 45 gr Tony zeezout karamel
T: 3 homemade zandkoekjes
A: 200 gr geroerbakte sperziebonen met uitje, kip en wat mie
T: 120 gr kwark Spaanse sinaasappel
B: 20 km gefietst, twintig min dressuur en stalklusjes

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 09:12

Mijn lijstje voor vandaag:
O: honey rings met melk
T: appel
L: gekookt ei, crackers, witte kaas en komkommer
T: perzikstukjes, mueslireep en roosvicee
A: chicken tonight
T: roosvicee

Kcal 1535

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:40

Sterkte aan degenen die het nodig hebben :(:)
En succes en kop op aan anderen!

Mijn planning voor vandaag:

O: Sport pancakes met hazelnootpasta (gemaakt met 100 gram sport pancake poeder, 150 ml ei-eiwit, 150 ml water)
L: 400 gram komkommer, twee gekookte eieren
T: 250 gram aardbeien
A: Schelvis met gebakken bospeen en zilvervliesrijst

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:12

Mag ik mij ook nog aanmelden?
Ik wil graag een paar kilo kwijt, niet noodzakelijk. Maar voel mij dan net een stukje beter.

Wat ik vooral doe is tussendoortjes laten staan en zo suikervrij mogelijk eten. Ik ga het topic ook nog even (deels) doorlezen voor tips.

Aan mijm voedingspatroon valt ook nog wel wat te schorten. Ik heb een 'horeca leefstijl', met het nodige drank gebruik in de avonduurtjes..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 11:28

Welkom!
Heb je ook een lijstje van wat je vandaag bijvoorbeeld eet? Dan kunnen er wellicht tips gegeven worden :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:37

Voor vandaag:
O: 2 speltboterhammen met kaas en 1 met filet american.
L: is bij mij altijd afhankelijk of ik honger heb, vaak sla ik die over.
T: fruitsmoothie(zelf gemaakt).
A: wortel of witlof(net waar ik zin in heb vanavond) en een varkenssnitzel.

Qua drinken is het water of thee.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:38

ijssnuiver schreef:
Voor vandaag:

Dit is wel echt veeeel te weinig. :o

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:42

MarlindeRooz schreef:
ijssnuiver schreef:
Voor vandaag:

Dit is wel echt veeeel te weinig. :o

Je zou denken dat ik dan wel afval.. Dat is dus niet het geval ;) .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:44

Dat kan als je te weinig eet. Als jij in de horeca werkten dus veel beweegt zal ik zeker op minimaal 1600/1700 kcal gaan zitten. Dit is gewoon niet gezond.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:45

@Ijssnuiver hoelang eet je al zo weinig dan? Als je lang te weinig eet gaat je lichaam namelijk alles wat het binnen krijgt opslaan, zodat je reserves krijgt en dan val je inderdaad niet af.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 11:46

MarlindeRooz schreef:
Dat kan als je te weinig eet. Als jij in de horeca werkten dus veel beweegt zal ik zeker op minimaal 1600/1700 kcal gaan zitten. Dit is gewoon niet gezond.

Niet afvallen als je te weinig eet? Dan val je wel af hoor, is hier ook al meerdere malen besproken :)

Ik vind het inderdaad ook een vrij karig lijstje. Tel je, je calorieën ook ijssnuiver?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 11:47

_xrose schreef:
@Ijssnuiver hoelang eet je al zo weinig dan? Als je lang te weinig eet gaat je lichaam namelijk alles wat het binnen krijgt opslaan, zodat je reserves krijgt en dan val je inderdaad niet af.

Zoek in dit topic eens op spaarstand, dat is een fabel..