Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bzoem

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:46

Toch dag 6 van week 1 van Ripped gedaan!
Voelt heerlijk!
Alleen baal ik dat ik sommige oefeningen niet 'perfect' kan.
Nu weer even lekker hardlopen :D

Oh mijn dagmenu:
Ontbijt: magere yoghurt met muesli en lijnzaad, peer en kiwi, flesje actimel 0,1% vet
Tussendoor: knackebrod met light jam
Lunch: 3 boterhammen met sandwichspread, boter en light jam, boter en kipfilet
Avondeten: pangasiusfilet in witte wijn in de oven, provencaalse roerbakgroenten en quinoa. Kommetje optimel yoghurt 0% vet.

En na het lopen nog een stuk mango pakken denk ik.

Ik weet dat het erg onwaarschijnlijk is, maar woensdagochtend woog ik nog 65.4 kilo volgens mijn weegschaal. Gister 64.2 kilo. Vanochtend was dit 63.8. Ik heb afgelopen dagen heel veel water gedronken (zo'n 3 liter), dus ik neem eigenlijk aan dat dit geen vochtverlies is. Is het mogelijk dat dit ineens zo snel gaat?
Toen ik begon met shred woog ik 66.4 (met ongesteld zijn) en halverwege level 3 was dit ongeveer 63 kilo. Toen een paar weken amper gesport, dagen veel en slecht gegeten en toen zat er weer 2,5 kilo aan. Het gaat dus sowieso snel alle kanten op, maar ik vind dit toch wel heel bijzonder. Morgen ook even opnieuw meten, kijken of ik daar iets aan terug zie.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:51

Ik verloor tijdens Level 2 van de shred in rap tempo 5kg, in 5 dagen tijd ofzo en die zijn er ook afgebleven. Dat kan dus wel degelijk :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 01:19

Meld me ook weer na paar dagen afwezigheid! Maandag ga ik opnieuw beginnen met level 2, pijn in m'n enkel is nu gelukkig weg. Wel een steunding gehaald omdat het toch een zwakke plek is en blijft...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:09

Zoo ontbijt laten zakken en dan mijn laatste shred dag doen!!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:41

huh ik kan level 2 video niet meer vinden??

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:03

Waar vinden jullie de ripped versies?

caroliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:22

Zag weer mooie resultaten voorbij komen! :)

Net dag 4 achter de rug, vond het toch vrij lastig... Op naar dag 5 :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:34

Die staan op vimeo, als je zoekt met Google dan kom je ze wel tegen.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:01

Bedankt voor jullie complimenten! Gisteren 6w6pack gedaan, maar dat vond ik wel eenzijdig. Net Ripped gedaan, week 1, en dat is lekker afwisselend, zoals de schred, dus hier ga ik mee verder. Wordt vervolgd....... :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:14

Oeh goed hoor Taartje! :D
Ik vind Ripped ook leuker dan 6w6p. Veel meer afwisseling en je doet iedere workout maar maximaal 6 keer.
Vanavond begin ik aan week 2 van Ripped. Heb net eventjes gekeken naar wat me te wachten staat, hij is wel aanzienlijk zwaarder dan week 1. Maar ik heb er nu al zin in. :D

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:23

Net dag 4 van level 2 gedaan :) deed het filmpje het ineens niet meer := ...dus weer ff opnieuw gegoogled en een andere link gebruikt :)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:28

Jolien87 schreef:
Oeh goed hoor Taartje! :D
Ik vind Ripped ook leuker dan 6w6p. Veel meer afwisseling en je doet iedere workout maar maximaal 6 keer.
Vanavond begin ik aan week 2 van Ripped. Heb net eventjes gekeken naar wat me te wachten staat, hij is wel aanzienlijk zwaarder dan week 1. Maar ik heb er nu al zin in. :D

Ik heb nog niet gekeken...
Ben wel heel benieuwd naar hoe zwaar het gaat worden.
Wanneer ga je trouwens zwaardere gewichten nodig hebben?
Want dan moet ik m'n vader zijn dumbells gaan afbreken. En hoeveel zwaarder moeten ze zijn?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:52

Ik heb geen idee, ik heb Jillian hier in de gauwigheid zo niets over horen zeggen in week 2.
Ik heb nu 1, 2 en 3 kg bij de hand liggen en pak gewoon het zwaarste wat ik kan handelen.
Alleen bij sommige oefeningen in week 1 was 3 kg nog te licht. Ik heb alleen nog nergens 4 kg van dezelfde soort gewichtjes kunnen vinden die ik nu heb. Dus nog even verder zoeken.

Ik ben trouwens ook wel erg benieuwd hoe zwaar de gewichtjes zijn die de dames op de video's gebruiken.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:22

Ik heb nu 2,5 kg en daar doe ik alles mee. Ik moet nog even kijken wat dan mijn zwaardere worden, die van m'n vader zou ik 5 kg kunnen maken. Maar ik heb ook wel het idee dat hun gewichtjes niet heel erg zwaar zijn.
Ik had wel moeite met de laatste serie kracht van week 1, die vond ik bij de shred ook al niet zo tof.

Mijn plan was om voor het eten met week 2 te beginnen. Echter gaat mijn moeder zo pannenkoeken bakken. In die geur kan ik niet sporten hoor :+
Dat wordt dus weer eerst eten en dan pas rond half 9 beginnen denk ik.

Vanochtend trouwens 63.1 en navel, heupen, billen wel iets eraf. En eindelijk ook klein verschil bij mijn dijen en kuiten, al zal dat meer door het hardlopen komen denk ik.
Ik heb echt een kei leuk jurkje van Jane Norman bij de V&D gekocht, maat 36. Maat 38 zat nu ook prima, maar ik vond het een mooie motivatie om in juni (bruiloft) me fijn te voelen in een maatje kleiner. (Echter het shirtje wat ik kocht was wel maat 38, mijn armen/schouders pasten er anders niet lekker in...)

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:24

Zoooooooooo.... Zal zo ff bijlezen maar ik heb de laatste van stomme level 2 schred achter de rug :+ Maandag level 3 starten (of misschien morgen)

Zal zo ook even cm doorgeven :#

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:27

Ik zou niet opmeten na je workout, dan staan al je spieren nog gespannen etc en dan ben je veel breder dan bijvoorbeeld morgenochtend.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:29

Bzoem schreef:
Ik zou niet opmeten na je workout, dan staan al je spieren nog gespannen etc en dan ben je veel breder dan bijvoorbeeld morgenochtend.

Goeie tip, en morgen ochtend kan mn vriend ff de cm er langs houden... Dus morgen de cm door geven :+

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:29

Ben echt blij dat ik naar level 3 mag :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:49

Bzoem schreef:
Ik heb nu 2,5 kg en daar doe ik alles mee. Ik moet nog even kijken wat dan mijn zwaardere worden, die van m'n vader zou ik 5 kg kunnen maken. Maar ik heb ook wel het idee dat hun gewichtjes niet heel erg zwaar zijn.
Ik had wel moeite met de laatste serie kracht van week 1, die vond ik bij de shred ook al niet zo tof.

Mijn plan was om voor het eten met week 2 te beginnen. Echter gaat mijn moeder zo pannenkoeken bakken. In die geur kan ik niet sporten hoor :+
Dat wordt dus weer eerst eten en dan pas rond half 9 beginnen denk ik.

Vanochtend trouwens 63.1 en navel, heupen, billen wel iets eraf. En eindelijk ook klein verschil bij mijn dijen en kuiten, al zal dat meer door het hardlopen komen denk ik.
Ik heb echt een kei leuk jurkje van Jane Norman bij de V&D gekocht, maat 36. Maat 38 zat nu ook prima, maar ik vond het een mooie motivatie om in juni (bruiloft) me fijn te voelen in een maatje kleiner. (Echter het shirtje wat ik kocht was wel maat 38, mijn armen/schouders pasten er anders niet lekker in...)

Ik heb ook zo'n flauw vermoeden dat de gewichtjes van Jillian niet zo zwaar zijn. Bij Ripped hebben ze een set liggen en ze pakken telkens de kleinste gewichtjes. Hoewel het natuurlijk best kan wezen dat de zwaarsten daar zo'n 5 kg zijn, maar zo groot zien ze er niet uit.
Ach, het gaat er natuurlijk ook om dat ze de workout goed demonstreren. Voor de krachttraining hoeven ze het niet te doen. ;)

Oeh lekker, pannenkoeken! Eet smakelijk dan maar. :D
De laatste kracht-serie in week 1 was inderdaad killing in vergelijking met de andere circuits. Het laatste cardio-circuit vond ik echter weer peanuts.

Ik heb dat maten-probleem ook bij de bovenkant. Ik heb relatief brede schouders en bovenarmen en een goede voorgevel. (80D) Maar mijn taille is relatief smal. Altijd lastig dus met bepaalde kleding.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:01

Ik wacht met nieuwe kleding tot ik tevreden ben met wat ik in de spiegel zie... :o

Zit nu nog even na te trillen van dag 24 van de Shred. Zijn er meer die de rockstar jumps niet volhouden? De eerste ronde gaat nog, maar de tweede ronde kom ik halverwege écht niet meer van de grond. Ben maar butt-kicks gaan doen :(
Ook die traveling push-ups doe ik de tweede ronde vanaf mijn knieën....
Ben ík nou zo'n slappeling? :(

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:09

Zo moet je jezelf nooit zien. :n

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 01:00

Ik kan nog steeds geen normale push up, niet meer dan ofzo... Ik heb echt geen kracht in mn armen.
Maar ik merk wel verschil dus ik vind het prima

En idd wat Karin zegt, zo moet je jezelf NOOIT zien

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:08

Ik heb blessure door het shredden aan mij knie heb dag6 level 2 gehad,en kan heel moeilijk lopen met mijn linkerbeen zeker als ik tijdje heb stil gestaan, het trekt ook door van mijn knie naar mijn enkel :s
Gister dagje niet geshred maar is nog niet weg na 4 dagen last.. doorgaan of stoppen? Of weet iemand iets waarbij ik mijn buik wel train.. wil aan de zijkanten onder mijn taille het vet weg krijgen..zonder dat ik mijn knie belast? :j

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:19

Kel2004 schreef:
Ik kan nog steeds geen normale push up, niet meer dan ofzo... Ik heb echt geen kracht in mn armen.
Maar ik merk wel verschil dus ik vind het prima

En idd wat Karin zegt, zo moet je jezelf NOOIT zien

Die push ups inderdaad. Dat kan ik ook niet hoor -O- .

Ik heb even twee dagen geen shred (wel hardgelopen een wedstrijd korfbal gespeeld). Even een dagje rust en morgen weer aan de slag met dag 5 van level 2 *\o/*

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:39

Ssennna, zou even lekker rust nemen nog, op tijd rust gunnen dat soort dingen.

Die pushups hier gaan wel redelijk, maar ik redt ook niet alles nee. Maar mijn armen zijn ook geen aandachtspunt voor mij, dus maak me er niet zo'n zorgen om eigenlijk :P Ik train vooral vanwege mijn buik (en heel klein beetje die vetjes aan de binnenkant van mijn dijen :P)