[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4785
Geregistreerd: 06-02-13

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:56

Volgens de HA moet ik doorslikken, maar is de nieuwe strip nu (vooral in de 1e week) wel minder betrouwbaar.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:53

Dag allemaal!
Ik ben sinds een half jaar gestopt met de pil, wilde eigenlijk al langere tijd van die hormonen af en mijn relatie eindigde dus goed moment.
Het niet slikken van hormonen blijkt een aantal voordelen te hebben en bevalt me goed, maar nu ik sinds kort af en toe mijn bed deel met iemand en condooms ook enkele nadelen hebben ben ik op zoek naar iets anders.
Het lijkt er alleen op dat afgezien van het condoom alle andere opties op basis van hormonen zijn en dat wil ik echt niet meer... Heb ook geen goede ervaring met Mirena overigens.
Heeft er iemand nog ervaring met iets anders?

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:00

Maeve schreef:
Dag allemaal!
Ik ben sinds een half jaar gestopt met de pil, wilde eigenlijk al langere tijd van die hormonen af en mijn relatie eindigde dus goed moment.
Het niet slikken van hormonen blijkt een aantal voordelen te hebben en bevalt me goed, maar nu ik sinds kort af en toe mijn bed deel met iemand en condooms ook enkele nadelen hebben ben ik op zoek naar iets anders.
Het lijkt er alleen op dat afgezien van het condoom alle andere opties op basis van hormonen zijn en dat wil ik echt niet meer... Heb ook geen goede ervaring met Mirena overigens.
Heeft er iemand nog ervaring met iets anders?


Koper spiraal? Weet njet wat je slechte ervaringen met mirena zijn

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:02

ik hoorde van meerdere HA's dat het slikken van 2 pillen ineens weinig meer waarde heeft buiten je lichaam hormonaal te ontregelen. Wel altijd na het vergeten van een pil geen stopweek in te lassen en verder te gaan met de volgende strip en weer gedurende 7dagen voorzorgen te nemen.

@Maeve: koperspiraal?

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:09

Koperspiraal ga ik even info over opzoeken.
Bij Mirena kreeg ik last van hele vervelende acné (onderhuidse ontstekingen op mijn kin en bovenrug, toen ik er 6 tegelijk op mijn kin had was ik er klaar mee) en ook migraine aanvallen die ik voor die tijd nog nooit en na die tijd nooit weer heb gehad. Was blij dat hij er uit was.

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:29

Heeft iemand van jullie ervaringen met uithalen mirena. Die van mij gaat er dinsdag uit en zie er enorm tegenop...

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:31

@meisje nou ik dus. Het viel mij mee hoor, het inbrengen was vervelender! Ik zou me er niet te druk om maken!

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:54

Ik heb natuurlijk weer youtube filmpjes gekeken.. dat had ik wss niet moeten doen :')

Gamova
Berichten: 1008
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:35

Die van mij gaat er 24 oktober uit dus ik ben heel benieuwd. Plaatsen was bij mij niet zo'n prettige ervaring dus ik zie er enorm tegenop -O-

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:03

Bij mij was het plaatsen ook vreselijk, de 17e gaat mijne uit. Zal mijn ervaring hier delen.

Zerena

Berichten: 3893
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 17:59

Hier de koperspiraal gehad en de mirena.
Eruit halen stelt echt niet zoveel voor.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:45

meisje_ schreef:
Heeft iemand van jullie ervaringen met uithalen mirena. Die van mij gaat er dinsdag uit en zie er enorm tegenop...


Stelt niks voor, is echt in 2 seconden gepiept en je voelt er nauwelijks wat van.

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:56

Thnx! Stelt me alweer gerust!

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:36

Hebben jullie je spiraal letten zetten tijdens jullie menstruatie?

Ik heb morgen een afspraak en ben dus niet ongesteld momenteel...

Lisa__Beau
Berichten: 173
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:39

Tutti_Frutti schreef:
Hebben jullie je spiraal letten zetten tijdens jullie menstruatie?

Ik heb morgen een afspraak en ben dus niet ongesteld momenteel...


Ik heb mijn koperspiraal laten plaatsen terwijl ik niet ongesteld was. Dat was geen probleem.

Ik vond het plaatsten wel even vervelend, maar meer als een menstruatie kramp.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:56

Tutti_Frutti schreef:
Hebben jullie je spiraal letten zetten tijdens jullie menstruatie?

Ik heb morgen een afspraak en ben dus niet ongesteld momenteel...


Eerste keer wel, bij het wisselen naar nummer 2 niet want word niet meer ongesteld met spiraal

Valerie93

Berichten: 3139
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:00

Tutti_Frutti schreef:
Hebben jullie je spiraal letten zetten tijdens jullie menstruatie?

Ik heb morgen een afspraak en ben dus niet ongesteld momenteel...


Ja op mijn 2e of 3e dag van menstruatie.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:39

Even een tampon vraagje,
Ik gebruik altijd tampax van die inschuif dingen omdat ik dat hygienisch vind, nu had ik de OB met aplicator en ik krijg die gewoon niet ingeschoven. Hij schuift hem zegmaar niet dr in hij blijf gewoon IN de aplicator zitten.. heb alles al geprobeerd en gekeken van hoe en wat en het halve doosje ligt al in de prullenbak :+
Hebben meer mensen deze wel is geprobeerd en er ook last van? Super irritant.. zonde van de 3,- ook..

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:46

Tutti_Frutti schreef:
Hebben jullie je spiraal letten zetten tijdens jullie menstruatie?

Ik heb morgen een afspraak en ben dus niet ongesteld momenteel...

Nee..

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:01

Tibamar schreef:
Tutti_Frutti schreef:
Hebben jullie je spiraal letten zetten tijdens jullie menstruatie?

Ik heb morgen een afspraak en ben dus niet ongesteld momenteel...

Nee..


Ik ook niet. Was verder geen probleem. Het kán volgens mij, dan makkelijker gaan omdat de baarmoedermond wat zachter is. Maar weet dit niet zeker.

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:59

sorry, geen ervaring met OB's met aplicator.

@Tuttu_frutti: ik was ook niet ongesteld toen ik mijn mirena heb laten plaatsen. Ik nam mij pil meestal gewoon door en HA noch gyn had mij gezegd dat het al dan niet beter was om ongesteld te zijn.
Bij verwijderen en eventueel vervangen zal ik ook niet ongesteld zijn, dus het kan ook gewoon zo.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:18

Ik gebruikte een jaar geleden die van OB. Die komen toch in elkaar geschoven uit de verpakking? Dan moet je eerst dat stukje buis dat je normaal in het stukje buis dat je inbrengt duwt (dus het einde dat 'buiten' blijft zeg maar :+ ) helemaal eruit trekken. Maar echt helemaal tot het laatste randje. Volgensmij voelde je dan ook een soort klik maar dat weet ik niet meer zeker. En als je hem dan erin duwt dan komt de tampon er wel uit als het goed is :D

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 00:03

Ik ook niet. Was verder geen probleem. Het kán volgens mij, dan makkelijker gaan omdat de kmbaarmoedermond wat zachter is. Maar weet dit niet zeker.[/quote]

Mijn huisarts (en de assistente waarbij is erna nog eens telefonisch navraagde) zei dat de baarmoedermond iets verder openstaat, maar dat ze voornamelijk een zwangerschap uitsluiten door het tijdens of vlak de menstruatie te doen

In ieder geval bedankt voor alle reacties op mn vraag :)

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:24

Om nog maar even een update te geven en mogelijk een fijn verhaal om te lezen voor mensen die een spiraaltje overwegen: (Als stille meelezer vond ik het ook fijn om ervaringen te lezen)

Hij zit erin! En het viel me echt ontzettend mee!! Ik kwam binnen en mocht meteen uitkleden en hots, met de hakken in de beugels. Eerst was ik een beetje overrompeld, maar achteraf juist wel blij mee want anders was ik alleen nog maar nerveuzer geworden. Ze vroeg wel of ze bij elke stap toelichting moest geven, en dat vond ik zelf wel prettig. Het enige vervelende vond ik het opmeten van de diepte van de baarmoeder, en het daadwerkelijke zetten. Echt ontzettend veel pijn deed het niet, even op de tandjes bijten en klaar. Ik was ook ontzettend verbaasd toen de huisarts alweer opstond en de inbrenghuls weggooide... Ik dacht echt 'was dit het nou?!' Huisarts en assistente gaven me erna nog alle tijd om bij te komen, maar eigenlijk voelde ik me een klein beetje flauwte na 5 minuten weer tiptop, en stond dan ook binnen 20 minuten weer buiten!

Had de afspraak om 4u, en lig nu dus lekker thuis op de bank. Zelf had ik eigenlijk nooit last van mijn mesntruatiekrampen, dus het is af en toe even vervelend nu, maar echt prima te doen. Het eerste uurtje toen ik thuis was was het vervelendst, nu eigenlijk helemaal nergens last van, alleen om het half uur even een flinke vlaag krampen.
Ik moet er trouwens wel even bij zeggen dat ik naproxen als pijnstiller heb genomen een uur voor het zetten. Voor het slapen mocht ik er nog een tablet bijnemen, maar laat dat denk ik achterwege!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:37

Floriske schreef:
Ik gebruikte een jaar geleden die van OB. Die komen toch in elkaar geschoven uit de verpakking? Dan moet je eerst dat stukje buis dat je normaal in het stukje buis dat je inbrengt duwt (dus het einde dat 'buiten' blijft zeg maar :+ ) helemaal eruit trekken. Maar echt helemaal tot het laatste randje. Volgensmij voelde je dan ook een soort klik maar dat weet ik niet meer zeker. En als je hem dan erin duwt dan komt de tampon er wel uit als het goed is :D


Klopt ik doe dat ook helemaal en je hoort ook klik maar hij schuift er alleen het topje uit echt vreemd :’)