liesje23 schreef:Paintless schreef:zo een cursus heb ik wel aan zitten denken, vooral omdat ik nog niet heel goed weet waar mijn grenzen liggen.
waarschijnlijk weet ik het wel, maar ben ik te koppig om op tijd te stoppen.
een aantal dingen weet ik van mijzelf dat ik dat niet moet gaan doen, want dat moet ik bestraffen, maar vaak genoeg kom ik er pas de volgende dag achter dat ik te ver ben gegaan.
ik denk ook niet dat het een clubje "kijk ons eens zielig zijn" is, maar meer zoiets van wanneer stop jij, nou dan en dan, ohw, waar let je dan op etc.
ik verzin maar iets hoor.
wat ik wilde gaan doen was zwemmen met andere fibro patienten, maar ik heb me er nog niet in verdiept of zoiets er wel is. vooral ook omdat ik hoor dat zwemmen goed voor je is, aansterken, zonder overbelasting.. snappie?
meer mensen in Drachten die met mij willen zwemmen, 1 a 2 keer per week???
Zwemmen is voor mij alleen prettig in wat warmer water.
Anders krijg ik kramp ed.
Zwemmen op zich vindt ik erg prettig, en je bouwt makkelijk conditie op, zonder dat het lichamelijk erg zwaar is.
Nadeel is vindt ik, dat als je bij een gewoon zwembad gaat baantjes zwemmen, je vaak in het wedstrijdbad moet zwemmen, en das dus te koud.
Bij mij is een zwembad met therapeutisch bad, lekker warm, alleen zijn de zwemtijden niet echt gunstig voor mij dus dat houdt dan ook meteen op.