Bij ons is het zo dat als je ADD of ADHD hebt, je naar de neuroloog moet voor diagnosestelling, en die schrijft dan medicatie voor en eummm daar stopt het zo omgeveer...
Mn mama (is fysiotherapeute) heeft wel een paard ADHD'ertjes in behandeling ook en samen geven we ook AD(H)D paardrijkampen, maar echt goede psychologische begeleiding enzo? Ik zou niet weten waar ik dat zou moeten zoeken hier!
Alwiene schreef:@ Florien, an sich zou half 6 laat genoeg moeten zijn om redelijk de avond door te komen. Ben je al lang bezig ermee? Want mijn avondmoeheid is er na verloop van tijd vanzelf aardig uit gegaan
Wat dat laat nemen betreft, ze doe zó spastisch, ik mocht het ook niet, tot ik vertelde dat ik dat al tijden deed en er verrukkelijk op sliep en ik slecht slaap als ik het heel de dag neem en dan laat niet meerMaar dat vinden ze nog steeds moeilijk te accepteren want 'op ritalin slaap je niet, punt'
Toch leuk, heb het goedje eens midden in de nacht gekomen omdat het dusdanig stormde in mijn hoofd dat ik al drie uur wakker lag. Half uurtje later eindelijk heerlijk gaan slapen
Net zoals dat ze níet kunnen accepteren dat Ritalin en eetlust bij mij niet standaar werken. Als ik vol aan de Ritalin zit (dus door de hele dag heen en niet af en toe ter ondersteuning) heb ik weinig eetlust, gewoon de hele dag, tot enkele uren ná de laatste Ritalin. Maar néé volgens de psychs moet ik eerst lunchen en dan ritalin en eerst avondeten en dan Ritalin, blalba. Leuk jongens maar vanaf de eerste s morgens is mijn eetlust slecht en dat blijft dus zo tot uren na de laatste, het timen van inname maakt bij mij dus écht hélemaal geen moer uit. Maja dat wilde psych niet horen, dus heb hem uiteindelijk maar beloofd het op zijn manier te doen, omdat ie niet ophield met doordrammen daarover(Punt is, ik had het al op zijn manier geprobeerd en wéét dus dat het voor mij geen verschil maakt
)
Hmm misschien moet ik ook eens een rilatinetje uitproberen om te kunnen slapen... Het is alweer een paar nachten achter elkaar dat ik doooooooodmoe ben maar mn hoofd maar niet kan stilzetten... Gevolg dat ik de volgende dag niet echt goed kan doorstuderen njaa en dan wordt het allemaal alleen maar erger natuurlijk...
* gaat eens het AD(H)D topic opzoeken...*