Zij moet haar spreekbeurt houden
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xan schreef:Duimen jullie morgen voor mijn dochter ???
Zij moet haar spreekbeurt houden
-moonfish13 schreef:Tieme, rááááár iets, waarom zou dat mens zich daar mee bemoeien?
Een relatie loop je tegen aan, die scoor je niet als een supermarktartikel op een datingsite.
Als jij het niet ziet zitten, niet doen heel simpel.
Als het mijn ''begeleider'' mij dit zou flikken zou ze mijn begeleider niet meer zijn.
Echt waar, ik zou er klaar mee zijn, vertrouwen weg.

Tieme, laat je niet gek maken alsjeblieft, houd voet bij stuk, enne net wat moonfish zegt, als jouw begeleider zo is als het nu op mij overkomt had ik iemand een heeeeeeeeeeeeeele grote schop onder de kont gegeven.
Al ben ik heel blij dat je zelf je gevoel en gezond verstand gebruikt hoor Tieme, zou je begeleider ook eens moeten doen 
Zitten er van jullie ook mensen op autsider?
ik ga het dus niet doen. ik weet nu af en toe nog niet hoe ik met mezelf om moet gaan, laat staan met een relatie. en buiten dat, de teleurstellingen die je te verwerken krijgt kan ik er op dit moment gewoon niet bij hebben. laat staan de stress van daten enz. wat erbij komt. ik heb perioden dat ik vrij snel "opstoppingen" in m'n hoofd heb dus dan helpt dit niet mee. buiten dat, als ik aan kinderen denk dan denk ik aan bewust alleenstaande moeder worden dus zo erg zit ik dus blijkbaar niet op een relatie te wachten
daarnaast denk ik erover om te stoppen met de lessen. heb nu 5 lessen of zo gehad. op zich heeft ze me wel geholpen. weet nu wat ik heb en waarom ik ben zoals ik ben. maar heb het idee dat ik er niet zoveel mee opschiet. zit meer in de stress over de dingen die ik als opdracht voor die lessen moet doen en de dingen die boven gehaald worden dan over de "problemen" die ik heb. er worden tijdens de lessen ook dingen naar boven gehaald waar ik eigenlijk niet meer aan wilt denken. ook niet goed maar in het begin werd me verteld dat ik het achter me moest laten en niet m'n leven moest laten beinvloeden. dit heb ik gedaan en vervolgens wordt het tijdens de lessen toch weer omhoog gehaald. met als gevolg dat ik er weer continu over na aan het denken ben en slecht slaap/nachtmerries heb. dan heb ik er dus meer last dan baat bij. dan heb ik op dit moment meer aan de hulp en luisterend oor van collega en man dan aan de lessen. ik mag in m'n handjes knijpen dat ik zo'n lieve collega met echtgenoot heb. echt mensen die moeite doen en hebben gedaan om mij te leren kennen en met mij om te gaan. onbewust hebben ze mij toch steeds een stukje geholpen. door naar me te luisteren maar ook door bijv. continu te zeggen dat ik ze aan moest kijken tijdens een gesprek of me gewoon aanraakte en knuffelde terwijl ik het niet prettig vondt. allemaal dingen die ze me onbewust "geleerd" hebben en wat ik nu als gewoon ben gaan zien. vandaag zijn ze bijv. weer de hele dag geweest om me te helpen met het opruimen en ordenen van m'n huis en adminstratie. een klein beetje begeleiden. daar heb je op z'n moment veel meer aan.
moonfish13 schreef:Bij mij kwam ook eerlijk gezegt het stoom uit mijn oren hoor Alwiene!![]()
Weet je waarom?
Sommige mensen zijn gewoon heel licht beinvloedbaar met Asperger.
Nou weet ik niet hoe het met Tieme zit hoor, maar een voorbeeld.
Maar als ze dat wel is en ze komt een verkeerde gozer tegen misschien niet sterk genoeg om diegene zelf een skup te geven om er van af te komen.
Stel dat iemand dat diegene toch vertrouwd op een een of andere manier, dan is het moeilijk om daar afstand van te doen, zie het nou aan loverboypraktijken bijvoorbeeld, dat zal voor zoiemand alleen maar moeilijker zijn denk ik.
Ik heb dus zélf Asperger en weet dus heus wel waar ik over praat. En néé ook ik ben absoluut niet makkelijk te beinvloeden, een koppige ezel van zijn plek krijgen is makkelijker dan mij van mijn mening/standpunt af te brengen. Máár er zijn wel degelijk mensen met Asperger die (daardoor) juist heel makkelijk te beinvloeden zijn omdat ze door alle verwarring onzeker geworden zijn of ze het wel goed doen!!
) maar zou je willen proberen om je niet meteen persoonlijk aangesproken te voelen én belangrijker nog niet meteen te zeggen dat wat een ander zegt niet klopt omdat jíj het anders ervaart?
Weet je, autisten zijn net echte mensen
, er zijn er niet 2 gelijk
amillia schreef:ik heb waarschijnlijk asperger, maar ben zeker niet dom ik die 3 havo heel makkelijk dit jaar en uit mijn IQ test kwam 136....

Enne had er nog niet aan gedacht dat dat tv resultaten konden zijn, heb hem dit jaar nog niet gedaan, maar scoorde voorgaande jaren ook altijd zo rond die score ergens. Wacht nu dus op de uitslag van officiele test.. Citaat:Sommige mensen zijn gewoon heel licht beinvloedbaar met Asperger.