[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissie

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:05

Help, ik ook Nagelbijten / Gniffelen

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:35

marlies85 schreef:
@ Anita_ : Je vroeg je af of je met een conch nog oordopjes in kon.Hier een foto van m'n oorpiercings(tragus en conch,en voor de liefhebber, m'n helix is ook zichtbaar)...en daar past met gemak nog een oordopje tussen(foto is een beetje wazig)
Afbeelding

Ja klopt, maar als ie genezen is kan het zowieso natuurlijk, maar volgens mij duurt t best lang voor die piercing genezen is, of niet dan? En was ´ie er irritant bij jou wat dat betreft?

En ik zit nu alweer te denken aan een verticale tragus, die vind ik ook heeel leuk, heeft iemand die hier toevallig?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:26

LaUrOssssss schreef:
ik meld me nu officieel met een navelpiercing!
ben er apetrots op
mijn piercingmens heeft gezegd twee weken niet zwemmen en ook heb ik een soort ontsmettingetje meegekrege die ik er 's ochtends en 's avonds moet opsmeren !
spoelen met een zeewateroplossing was niet nodig volgens haar

Ik zou toch voor onder de douche unicura zeep (de groene gebruiken), ik heb 2 keer een navelpiercing laten zetten en bij de 2e keer werd er ook gezegt dat het niet nodig was.
Ben het uiteindelijk toch weer gaan gebruiken, met die zeep kun je veel makkelijker je piercing wat bewegen, met alleen water gaat het stroever en is de kans dat er wat scheurt/gaat bloeden groter.

Ik ben aan het twijfelen of ik een tepelpiercing aandurf, ben bang dat ik de hele boel bij elkaar gil Huilen van het lachen

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:40

Dat is nu juist wat je niet moet doen,steeds je piercing bewegen,daar krijg je ontstekingen van,je kunt het beste de easypiercing wasgel gebruiken als je onder de douche staat erop sprayen even wachten en afspoelen,daarna met een schone handdoek droogdeppen en er verder afblijven.Twee maal daags en je mag gewoon zwemmen met je navelpiercing en daarna die wasgel of de antibacterieele spray van easypiercing gebruiken,niks aan de hand.

Voor de tepelpiercing kun je een emla-pleister vragen en die een uur voordat je de piercing laat zetten erop plakken.Te verkrijgen bij de apotheek,en wij hebben hem zelf in de shop omdat we met de apotheek daar een overeenkomst meegesloten hebben en bevoegd zijn door de ggd deze te plaatsen aangezien omdat er bij ons een verpleegkundige rondloopt en daar bevoegd toe is.Ikzelf ben haar assistente en plak deze ook.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:44

Er staat nergens dat ik adviseer om constant de piercing te bewegen... Maar het wel zo verstandig om restjes bloed/pus/wat dan ook te verwijderen en daarbij gaat de piercing vaak wel bewegen, groene zeep is dan wel zo verstandig om te gebruiken.

Spray's en andere goedjes zodat je kunt zwemmen etc zijn volgens mijn piercer grote commerciele onzin, zeker als je niet zit te wachten op ontstekingen etc.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:07

Waarschijnlijk is die piercer een beetje bekrompen,zoals velen in dat wereldje en wij steeds vaker te maken krijgen met mensen die naar ons komen om hun ontstekingen te laten behandelen omdat ze er niet graag mee naar de huisarts gaan,omdat ze bang zijn te horen te krijgen hij moet eruit of het is je eigen schuld,de piercers moeten ook eens wat meer gaan ontwikkelen aan nazorgverschaffing naar hun klanten toe.

En wat is commercieel,zet hij de piercings gratis dan,lijkt me niet dus is hij ook commercieel bezig je betaald voor een dienst,en die nazorgproducten van easypiercing zijn echt goed en tevens hebben ze een europees keurmerk en mogen van de GGD wel verkocht worden.

Je doet er maanden mee en zo duur zijn ze nou ook weer niet,je bent wel met je lichaam bezig en moet je dus goed verzorgen.En wat heb je eraan wanneer je geen goede nazorg verschaft en de piercings eruitgroeien door ontstekingen,dichtgroeid en je daarna weer een nieuwe wilt laten zetten,dan ben je volgens mij duurder uit toch.

Je moet het zien dat je naar de kapper gaat en deze je bijv.adviseert een product mee te nemen zodat je haar minder broos of droog word,je bent het niet verplicht maar je kunt ook meerdere huis-tuin en keukenproducten gebruiken waarbij je dan veel duurder uit bent en deze nog niet helpen.
En voorkomen is beter dan genezen.
Maar hee is voor iedereen vrijblijvend natuurlijk wat je doet.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:17

Anthea schreef:
Myryana schreef:
Meeste piercingshops doing tepelpiercings bij vrouwen pas vanaf 18 en bij mannen vanaf 16 jaar.

Ben ik niet de enigste die Nederlands/Engels soms door elkaar haalt. Huilen van het lachen

Heh verrek, niet eens op gevallen XD

en ontopic:
Ik ga eind van de week mijn lip opnieuw laten piercen, aangezien ik hem er zaterdag uit gehaald had. Ziet er nu wel beetje leeg uit, en voelde raar toen ik hem eruit haalde.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:27

Waar halen jullie nieuwe piercingsieraden vandaan?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:59

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:06

@ Perenboompje, bekrompen?
Sorry hoor maar jij bent nu degene die bekrompen is, een dergelijke uitspraak doen terwijl je totaal geen idee hebt over welke piercer het gaat Lips are sealed
Ga niet eens meer op de rest van je verhaal in Rolleyes

jenniiferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:12

Halloooo
ik ga volgende week 2 Microdermal piercings zetten op me onderbuik.. weet iemand of dat erg pijnlijk is op die plek?
en heeft er toevallig iemand een microdermal bij tatoo shop body art in den haag laten zetten?

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:41

Anita_ schreef:
En ik zit nu alweer te denken aan een verticale tragus, die vind ik ook heeel leuk, heeft iemand die hier toevallig?

Hoe ziet dat eruit dan?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:06

Nijn schreef:
@ Perenboompje, bekrompen?
Sorry hoor maar jij bent nu degene die bekrompen is, een dergelijke uitspraak doen terwijl je totaal geen idee hebt over welke piercer het gaat Lips are sealed
Ga niet eens meer op de rest van je verhaal in Rolleyes

Dus jij bent dan net zo bekrompen,je kunt ten eerste niet lezen en het maakt niet uit welke piercer het persoonlijk is,maar waarschijnlijk 1 die zegt ik doe het zo al 15jaar en blijf het zo doen en zich niet verder ontwikkeld of verdiept in zijn vak en er niet voor openstaat dat er producten ontwikkeld worden waarbij de piercing beter heelt en geneest zonder ontstekingen.

@Jennifer ja ik heb er 1 maar dan op mn arm,was niet pijnlijk en zonder verdoving laten zetten,je kunt een emla-pleister vragen,heb het bij ons zelf laten zetten natuurlijk. Haha!

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:17

Hoe komt het, dat íedereen die ik ken, een oorpiercing laat schieten in plaats van piercen, terwijl ik juist hoor dat piercen veeel beter is.. Hoe komt dat? Het schijnt zelfs verboden te zijn, dat schieten, maar een meisje uit mijn klas heeft ook een piercing in haar oor sinds kort, en zij heeft hem ook laten schieten.. Verder.. hoe gaat dat piercen precies in zijn werk? Doet zo'n naald niet verschrikkelijk veel pijn? Nagelbijten / Gniffelen Bij schieten ben je er zo vanaf, dat is heel snel klaar, maarja, als dat niet goed is...?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:39

Ik heb het destijds ook laten schieten, maar toen was het nog niet verboden.
Wel weet ik dat piercen al snel rond de 40,- kost en het schieten was toen bij mij iets van 5,-, zou dus kunnen dat sommige juweliers nog wel illegaal schieten voor een veel lagere prijs dan piercen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:16

Voor degenen met een lippiercing;
Hoeveel mm is dat?
Ik heb een madonna en ik wil een heul klein balletje erop hebben.
(nu zo'n grote knop in m'n gezicht)
Wat zijn de kleinste balletjes die ik online kan vinden?
Past elk balletje op elk staafje? (het staafje is namelijk prima.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:19

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-05-08 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:22

Anthea, misschien even Job een mailtje sturen? Hij kan je wellicht verder helpen en is wat dat betreft erg aardig.

turbotinker: Meestal worden lippiercings met 1.2mm of 1.6mm staafje gepierced (en de lengte ervan verschild per persoon). De kleinste balletjes zijn tussen de 3mm en 5mm (1.2mm staafjes hebben meestal 3mm balletje, en 1.6mm ong 4 of 5mm)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:24

jenniiferr schreef:
Halloooo
ik ga volgende week 2 Microdermal piercings zetten op me onderbuik.. weet iemand of dat erg pijnlijk is op die plek?
en heeft er toevallig iemand een microdermal bij tatoo shop body art in den haag laten zetten?

ik heb er 1 op mn borst en vond de pijn reuze meevallen. het voelde als een prik van de naald zoals bij bloedprikken. zetten beetje branderig maar meer niet. maar ieders pijngrens is natuurlijk anders. Knipoog ik heb de mijne in rotterdam gehaald bij QOR (echt toptent)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:24

Dus voor mijn 1.2 mm staafje kan ik dan op zijn kleinst een 3mm balletje draaien?
*Gaat site weer bekijken of die er zijn*

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:28

Ze kunnen zelfs nog kleiner.. 2.5mm maar dat word volgens mij heel erg priegelen xD

Ik ben zo verliefd op deze hanging styles:
Afbeelding
Afbeelding

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:42

Die zijn inderdaad erg mooi Myryana. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:43

Wooohoow, jaaa! Lovers
Ik moest eerst niks van die dingen hebben, heb liever tunnels waar je doorheen kan kijken, maar ik begin spirals enzo steeds leuker te vinden. Lachen

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:45

Ik vind tunnels dan weer minder, ik ben van begins af aan al spiralfreak. Haha!
Laatst bijgewerkt door Red_Savage op 19-05-08 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:46

Ja ze zijn mooi.. alleen jammer dat ze zo ontzettend duur zijn.. Maar ik wacht even af tot mijn vakantie geld gestort is.. en als ze er dan weer zijn koop ik ze gewoon.

Ik houd ook niet echt van de hanging styles.. behalve mijn mooie glazen earweights draag ik eigenlijk alleen maar tunnels en eyelets. Ik blijf altijd hangen met mijn haar achter spirals jammer genoeg Boos!