Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 01:13

of de lapis lazulli ( die heb ik ook )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 01:21

Nog even terugkomend,
Arabesk, jouw mening weten we inmiddels wel wat betreft dit soort zaken, vind je het nou echt nodig om het telkens weer te pas en te onpas te gebruiken? Het zou wel zo fijn zijn als je ons in elk geval in onze waarde zou laten.

Het is maar een voorbeeldje hoor Haha! Misschien kun je er wat mee Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 07:28

Arabesk schreef:
Citaat:
Moet je het dan zo neer leggen bij volle maan dat het schijnsel er goed op komt, of maakt dat niet uit?

Ik dacht toch echt dat de middeleeuwen al weer voorbij waren? De tijd waarin we mierikswortel uitgroeven met een zilveren lepel, door een maagd bij volle maan....?

Van edelstenen is nog nooit enige werking aangetoond, net zo min als dat het bestaan van kabouters bewezen kan worden...

fijn dat jij ook respect voor andermans mening kan opbrengen.........
er zijn mensen die er wel baat bij hebben en je kan mensen met een andere manier van denken(waarvan jij er ook een bent op bepaalde gebieden dacht ik zo)ook gewoon respecteren,en als je er niets mee hebt wat je goed recht is,waarom kom je ons dan lastigvallen in dit topic,gewoon om een beetje te zieken?wat schiet je ermee op?

ik tem,wat vind ik dit kinderachtig van jou

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:06

suleilitha schreef:
Ja, ik wilde net zeggen dat is altijd paars, en de lichte stukjes die jij voor bergkristal aanziet zijn waarschijnlijk heel doorzichtige amethist.
Afbeelding

Ik dacht eerst ook dat het doorzichtig amathist was, maar het is helderwit op veel stukken. Kan het dan nog amethist zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:33

Dan kan het amethystkwarts zijn! Hoe strakker het wit dan is, hoe beter schijnbaar (ik heb er ook een liggen)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:54

Rock schreef:
Dan kan het amethystkwarts zijn! Hoe strakker het wit dan is, hoe beter schijnbaar (ik heb er ook een liggen)

Dan is het dat, bedankt!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:12

Haai,
Ik heb eens op internet gekeken voor een steen die bij mij zij passen.
Alleen gaan deze ook per sterrebeeld (zo worden ze verkocht in de winkel) maar als de steen die je wilt niet bij je sterrebeeld past is dat erg?

Ik ben bij deze stenen uitgekomen
Amethist: bevorderd een goede nachtrust
Mosagaat: Innerlijke rust, vitaliteit, zelfvertrouwen
Berg kristal: Geduld, vertrouwen, stimuleert innerlijke en geestelijke rust.

Mijn klachten:
Ik slaap slecht, Heb diabetes dat nog nooit stabiel is geweest, Ben altijd druk in mijn hoofd en kan me dan ook afzonderen van andere omdat ik ergens mee zit (in mijn hoofd blijf ik er mee bezig)
Heb snel last van mijn rug en spieren. Vaak na stress
En ik heb snel hoofdpijn en heb bijna geen zelfvertrouwen.

Welke zouden jullie in mijn geval nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:15

Mijn gevoel is: Seleniet om te slapen op je nachtkastje, een amethyst onder je kussen tegen de hoofdpijn (of aan een kettinkje) en een labradoriet als bescherming tegen invloeden van buitenaf...

Maar dat is mijn eerste ingeving, en ik ben geen expert Knipoog

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:20

Amethist is volgens die site ook voor een goede nachtrust.
Zou je geen steen doen die ik noemde?
Kan je deze zowieso conbineren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:26

Bergkristal versterkt de werking van andere stenen, dus die kan je eigenlijk altijd combineren. Hematiet moet je overigens niet combineren, want dat is een steen die ontlaadt.

Mosagaat is volgens mij ook een vrij makkelijke steen, dus ik denk dat je wel kan combineren.

Maar ik moet zeggen dat ik met het uitzoeken van stenen probeer zoveel mogelijk op mijn gevoel af te gaan, en niet ál te erg in boekjes te kijken.

Dus wat ik bij jou las, daar kwam dit als eerste in mijn hoofd af. Deels boekenwijsheid, maar ook een flink stuk gevoel, en ervaring.

Overigens heb ik van diabetes helemaal geen verstand hoor...

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:28

Ah nou weet ik niet wat ik moet doen.
Hoe hebben jullie dat gedaan met jullie eerste edelsteen kopen/ aanschaffen?
Is het erg als je een verkeerde keus maakt. Werkt dit dan negatief?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:32

Ik ben naar een winkeltje gegaan waar ze ook stenen uitpendelden, en heb dat laten doen Lachen

Wat je ook kan doen is gewoon voor bakken met stenen gaan staan, je ogen dichtdoen en voelen wat goed voor je voelt. Laat je niet leiden door uiterlijke schoonheid Knipoog

Dan kan je altijd even opzoeken in een boekje wat de steen die je op die manier hebt uitgezocht voor je doet. Klinkt het goed, steen meenemen Knipoog je voelt vanzelf als het niet goed voor je is!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:41

Ja klinkt indd goed.
Ik denk dat ik dat zo maar ga doen. Heb jij toevallig ervaring bij de edelstenen van de tuinen (winkel)
Volgens mij gaan deze alleen maar per sterrebeeld maar dat is dan tog niet noodzakelijk?
Ik ga daar maar is kijken. Weet niet of ik gelijk iets mee neem. Weten jullie een winkel omg den haag die gespecialiceerd zijn hierin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:44

Ik zou niet naar de Tuinen gaan... Alles zit daar ingepakt, dus lekker voelen kan je niet

Ik weet eigenlijk niet of er in Rijswijk een winkeltje zit, maar ik geloof wel in Den Haag, en sowieso zit in Rotterdam "Mystiek" waar ze veel stenen ook hebben.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:46

Nee daarom. Ik weet wel dat de tuinen toen wel een bak had. Maar volgens mij nu ook niet meer met het oog op stelen.
Ik ga wel even op internet zoeken over een winkel met edelstenen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:47

Snoevie schreef:
fijn dat jij ook respect voor andermans mening kan opbrengen.........
er zijn mensen die er wel baat bij hebben en je kan mensen met een andere manier van denken(waarvan jij er ook een bent op bepaalde gebieden dacht ik zo)ook gewoon respecteren,en als je er niets mee hebt wat je goed recht is,waarom kom je ons dan lastigvallen in dit topic,gewoon om een beetje te zieken?wat schiet je ermee op?

ik tem,wat vind ik dit kinderachtig van jou

kritiek is wel toegestaan. Van mij mag je geloven wat je wil, sinterklaas, kerstman etc Maar dat er hier genezende krachten worden toegeschreven aan Silicium verbindingen heb ik wel moeite mee.

als niemand kritiek had gehad op de middelen van Leen Taal had hij heel wat meer mensen opgelicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:50

Arabesk... Wij worden er toch niet beter of slechter van als iemand stenen koopt? Ik merk dat ik er baat bij heb, en dus heb ik er een positief gevoel over en raad ik het andere mensen ook aan. Dat heeft niks met oplichting te maken, dat is andere mensen gunnen waar je zelf een positieve ervaring mee hebt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:51

Ik gun jullie zeker die positieve ervaring, maar ik mag ook mijn mening uitten hier op bokt.

Maar ik zal jullie verder met rust laten Knipoog

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:54

Heb eens zitten zoeken maar krijg dan allemaal wicca winkels te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:56

Dat kan heel goed kloppen Knipoog

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:58

Moet ik bij zo'n soort winkel zijn?
Dan zitten er wel een stuk of 5 in den haag Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:03

Ja Wicca/New Age/Hekserij winkeltjes hebben vaak prima stenen Ja Er zijn heel weinig winkels die alleen maar stenen hebben geloof ik.

Hymalaya zit dacht ik ook in Den Haag... Die is ook erg goed!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:04

Oke dank je wel. Ik ga het dadelijk even opzoeken. Ik moet nu weg voor school.
Tot staks maar weer dnek ik Tong uitsteken

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:06

allaboutrocks in Noordwijk (promenade)

Rock schreef:
Aquamarijn? Larimar?
Yep, volgens mij is het Larimar!
Nu vond ik gisteren ook nog een bruine spiltarmband, een wat ruwe steen met verschillende kleurtinten. Iemand enig idee welke dit zou kunnen zijn? De verkoper had destijds alle namen op het zakje geschreven, maar die zijn onvindbaar.

Welke stenen kunnen eigenlijk absoluut niet met elkaar?
Ik weet dat Hematiet alleen moet, maar maakt het uit als je om bv je linker-en rechterpols verschillende stenen hebt. Ik weet dat sommige elkaars werking kunnen opheffen of juist versterken, maar in hoeverre geld dat voor de kleine gezondheidshangers en spiltarmbandjes?

Misschien ga ik me toch meer hierin verdiepen...nieuwe hobby Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:19

Bruin? Katteoog? Tijgeroog? Valkenoog?