Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_fury

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:51

iemand heefft het mij voorgesteld en ik heb zelf ja gezegd.dus dat was mijn eigen keus,nu zou ik het het liefst willen afbellen omdat ik het gewoon heel moeilijk vind om erover te praten..
maar ik wil gewoon niet zo ongelukkig verder leven en misschien is dit eens staop n de goede richting.
maar dan kom ik dan vanzelf wel achter...
ik moet gaan want ik zit nu op school. Tong uitsteken
groetjes

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:44

hallo,ik ben hier ook al lang niet meer geweest zie ik Dromen

het gaat nu best goed met me Lachen dit weekend lekker uit mijn bol geweest dus dat lucht wel op Hyper!
en ik had vandaag een gesprek met mn vriendin Haha! niet dat dat zo,n leuk gesprek was ofzo,maar ik was gewoon blij dat ik mijn gevoel een beetje goed onder woorden kon brengen zonder dat ik moet janken of dat ik ging zitten shaken en dat soort enge aanvallen krijg,want erover praten doe ik vrijwel nooit omdat dat gewoon heel moeilijk is ..,maar vandaag is dat dus wel gelukt .ik hoop dat ik het de rest van de week goed kan volhouden zonder te automuliteren,want zelfs de kleinste gebeurtenis is voor mij aan een reden om het weer te doen,laatste keer was vorige week donderdag ,dus dat is voor mijn doen al wel best lang geleden,maar ik kan natuurlijk altijd terugvallen. Sigaar

groetjes

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:43

Ik heb niet bijgelezen ofzo, dat doe ik nog wel een keer. Heb er nu geen puf voor.

iemand die geintresseerd is in mn verhaal hier komt ie..

Nha ik had al 2 avonden achter elkaar gesneden,, dat had ik hier ook gezet.. Nhaa toen was t helemaal raak, had nergens zin in en zelf neit in paardrijden, ben weer na huus gegaan, en afgelopen donderdag moest ik na de ggz, was totaal onverwachts.. de maatschappelijk hulp van mn moeder had gebeld.. Nu heb ik binnen 2 weken een oproep van een kinderspygiater,, ofzo.. die gaat diagnose stellen wat er met mij aan de hand is, en dan tjaa dan meot ik maar zien wanneer i kverdere hulp krijg..

Ik was zo boos/verdrietig/teleurgesteld/kwaad tegelijk, twas weer is raak vanavond met mij.. Tword ook steeds erger hoe ik het nu doe Verdrietig

Tuinkabouter : Mooi dat het gesprek op luchte Lachen Je kan het wel meiss Lovers

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:06

hoi iedereen,ik heb wel even alles bijgelezen,

@B_rOwny: waarom was het dan totaal onverwachtst dat je naar de ggz moest ? je moet toch ook altijd eerst een afspraak maken ensoo? .

bij mij wordt het trouwens ook steeds erger,eerst was het met de schaar of met punaises en ijzerdraadjes,gisterenavond heb ik dan het aardappelschilmesje verovert,ik wou het nog terug leggen,ik dacht telkens : nee anne ,niet doen,leg nu terug,maar ik kón het niet :S echt vel k.LoTe ,
kvind het best wel zwak van mezelf Bloos

sorry voor de vaagheid Bloos

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:00

anne: Dat heb ik ook hoor, dat is echt een k.ut gevoel..

Nhaa ik zou eerst oproep krijgen, maar de maatschappelijk hulp van mn moeder had gebeld dus kwam ik thuis en toen moest ik gelijk daar heen .. Scheve mond

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:15

Tja heb me niuet helemaal ingelezen in dit topic maar wel de eerste paar pagina's.Ik me vaak gesneden gekrast en dergelijke, omdat ik dat bloed zo 'mooi' vond en me er goed door voelde.Op den duur nergens geen last meer van, maar een paar jaar geleden was ik erg boos en ben met zo'n stanley mesje met kromme punt flink over mijn hand heen gejast.Het resultaat: een uur later zat ik op de eerste hulp, hoefde niet gehecht te worden maar werd wel gelijmt.Ik was net niet door het vet heen zeg maar(dat gele vieze goedje >>gadver, lekker detail<<)
Maar heb nu nergens meer last van.Weet eingelijk niet zo goed waar dit onder valt..zelfverminking of wat anders?

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:06

@Marlies85 ; zolang je het expres deed, dus jezelf met opzet verwonden, valt het inderdaad onder zelfverminking of te wel, automutilatie.

Goed dat je er nu geen 'last' meer van hebt en hopen dat dat zo blijft! Lachen

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:36

ow ik voel de depri bui al weer aankomen,ik ga maar es douche ofzo,want anders gaat het weer helemaal mis hier..
en ik moet vooral mezelf ervan weerhouden van dat aardappelschilmesje af te blijven Bloos!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:39

Meiden, ik ga hier even een tijdje niet meer posten..

Ik lees hier te vaak reacties waarin mensen zeggen met wat en hoe ze zichzelf pijn doen, en ja dat kan perongeluk gaan, maar soms gebeurt t ook bewust en ja, ik hoef dat niet te lezen omdat ik zelf hard bezig ben om te stoppen, van die dingen krijg ik alleen nog maar ideeën

Iedereen heel erg veel sterkte hier. Lachen
Mijn PB box staat nog altijd open

Groetjes, Robin

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:42

Robin__ je hebt er naar mijn idee best wel gelijk in dat sommige verhalen hier best wel triggerend kunnen werken :-S (niet banketstaaf bedoelt naar mensen die hun verhaal hier posten, doe het zelf ook namelijk).

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:43

@Anne ; Goed dat je even afleiding gaat zoeken, en even een douche neemt. Knap dat je zo sterk aan het vechten bent om niet te doen wat zo verleidelijk is! Sterkte ermee meis.

@Robin__ ; Ik begrijp precies wat je bedoeld & ik zat me al af te vragen of niemand daar nou 'last' van heeft, ik zelf vind het moeilijk om dat te lezen, maar dat maakt voor mij niet uit, want ik doe het toch wel. Maar voor andere lijkt het me heel erg moeilijk ja. Ik vind het jammer dat jij daardoor nu een tijdje niet meer komt posten hier, want ik denk dat het beter andersom kan zijn, dat mensen niet gaan zeggen hoe ze het doen of met wat ze het doen. Zodat iedereen hier gewoon kan posten. Persoonlijk gezegd heeft het ook geen meerwaarde om te vertellen hoe je het doet, je doet het, en niemand hoeft verder te weten hoe en waarmee, lijkt me. Maar ik respecteer je besluit wel & begrijp het ook echt. Je bent altijd welkom bij mij! Sterkte meissie. Je bent sterk, niet vergeten.
Laatst bijgewerkt door MelOdYs_Star op 06-11-07 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:43

bedoelen jullie mij verhalen Bloos als je wilt dat ik dat soort dingen niet meer post dan houd ik daar gewoon mee op hoor Knipoog

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:45

Ik weet niet precies wie dat doen, maar er zijn wel eens mensen die hier ook in hun post vertellen hoe ze het doen en waarmee. Dat is denk ik niet echt de bedoeling? Kan demotiverend overkomen en ideeën opwekken bij anderen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:07

Net zoals mijn post dus.Heb het niet bewust gedaan en kan het ook niet meer editen...in elk geval het 'voorwerp' dat ik in mijn post beschijf is/was niet bedoelt om mensen op een idee te brengen.Mijn excuses hiervoor

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:26

Marlies en Anne, excuses is denk ik overbodig. Jullie uiten je gevoel in een berichtje en soms kan dat, doordat je dan zo bezig bent je gevoel onder woorden te brengen, wat ongenuanceerd gebeuren.
Maargoed, het enige wat Robin__ Melody en ik DENK IK proberen te zeggen is dat het triggerend KAN werken.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:27

En volgens mij ben ik in eerdere berichten ook wat "ongenuanceerd" bezig geweest.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 01:09

@Lovelucky ;Dat probeerde ik inderdaad ook te zeggen ja, maar dacht dat dat wel duidelijk was toen ik zei ''Kan demotiverend overkomen en ideeën opwekken bij anderen''. Bloos

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 08:48

Was denk ik ook wel duidelijk Lachen Foutje, sorry

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:51

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor! Geeft toch helemaal niet! Haha!

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:26

Met mij gaat het de laatste tijd wel beter Lachen Heb nu al 4 dagen niet gesneden. Ik wil ook stoppen en ik denk nu steeds aan de positieve dingen van het leven, dat er ook nog leuke kanten aan zijn en dat je niet altijd maar jezelf de schuld hoeft te geven.. al krijg ik weer de neiging, ga ik (als ik op school zit) ff de les uitlopen en ff rustig worden, of als ik thuis ben ga ik heerlijk hardlopen, dat scheelt echt dan ben voel ik me daarna weer lekker Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:28

Goed zo Lau_Ra. Dat klinkt echt heel positief, goed om te horen! Nou, laat niets of niemand jouw positieve gedachten/praktijken in de weg staan en blijf op jezelf vertrouwen! Je hebt nu al weer bewezen dat je het in ieder geval wel kan én wil. En dat je dus wel degelijk sterk bent! Knap hoor! Lachen

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:05

Dankje Lachen

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:08

oke ik heb zojuist besloten dat ik morgen ga spijbelen Duivel ,ik heb geen andere keus,want ik ga echt niet naar gym! Sigaar
in ziek zijn gelooft mn moeder niet meer en als ik mn gymspullen 'vergeet' krijg ik bonje met de gymleraar Koe

nou nog effe oefenen op de handtekening van mn moeder.. Vork

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:13

Welk uur heb je gym?

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:15

Kan je niet gewoon alleen gym opnemen (of hebben jullie dat niet) of bijv. een lange mouwen shirt aandoen... Of is dat echt "verboden"??