verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djaleesa

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:59

ooooo ik ben nu nog banger als dat ik was. Scheve mond

Ik moet aanstaande donderdag mijn verstand kiezen laten trekken. Ik ben echt al de dood voor tandartsen dus zit al paar weken in volle zenuwen. Verdrietig

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 23:51

Djaleesa schreef:
ooooo ik ben nu nog banger als dat ik was. Scheve mond

Ik moet aanstaande donderdag mijn verstand kiezen laten trekken. Ik ben echt al de dood voor tandartsen dus zit al paar weken in volle zenuwen. Verdrietig

heb je er last van dan??

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 09:41

Ik heb er geen last van maar ik moet ze er toch uithalen van de tandarts. Er zit nu een een gat in het kies waardoor deze er zowieso uit moest .

Het meeste ben ik ook bang voor die spuiten.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:04

kijk even naar de laatste aflevering van die soap van jan smit, daar worden er 2 kiezen uitgetrokken, zag er heel soepel uit.

alleen hij moest na de verdovingspuit ook een bruistablet pijnstiller nemen. ik lust al heel weinig en krijg dan dingen die ik niet zo lekker vind al niet weg, dus laat staan een glas met vies bruisspul

nu ben ik daar banger voor als de spuiten en het trekken Tong uitsteken
(nog steeds geen afspraak gemaakt)

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:01

ik was ook banger voor de spuiten dan het trekken heb het er helemaal niet op. Trekken voel je echt 0 van tis allemaal verdoofd. Maar die verdoving valt ook echt wel mee hoor. Hij prikt hem er op een paar plaatsjes in eerste voelde ik niks van alleen die in me gehemelte waren wat vervelend. Maar nou niet dat ik zat te gillen van de pijn, gewoon vervelend dus. Je bent veel blijer als ze er eenmaal uit zijn, want dat bespaart je voor later nog veel meer pijn!

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:49

even een vraagje.. want mijn verstandskiezen moeten er nu toch echt uit (preventief) er zitten nu nog geen gaatjes in, maar het zal niet lang meer duren want het lukt me niet om ze goed schoon te houden..
nu verwees mijn tandarts (ACCT in Amsterdam) me door naar het Slotervaart ziekenhuis. Omdat bij het VU, UMC en AMC veel studenten lopen aan wie alles moet worden uitgelegd en het dus heel lang duurt in vergelijking tot het Slotervaart.
Wat is jullie ervaring met welke ziekenhuizen/kaakchirurgen?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:19

Ik heb het in het Rivierenland ziekenhuis laten doen bij de kaakchirug. Geen studenten. Weet niet of dat fijn is of niet..De kaakchirug die ik had was érg lomp! Zou denk ik toch liever hebben dat het wat langer duurt, en dat het dan met beleid gebeurd dan dat slagerswerk in mn mond!

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:44

nee maar waar ik dus bang voor ben, dat je een groepje studenten naast je hebt staan, die allemaal even willen voelen/proberen/kijken enz enz. daar zit ik echt niet op te wachten namelijk...

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:50

Dat zou mij dan weer weinig uitmaken.. Als dat ding er maar uit gaat zonder dat er een al te groot slagveld word gemaakt Clown

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:53

Ik heb al mijn verstandskiezen laten treken bij het Sint Franciscus Gasthuis in Rotterdam. Daar zorgen ze ervoor dat je elke keer als je komt dezelfde kaakchirurg hebt.
Het prikken was even een rotgevoel, maar ik kreeg voldoende verdoving, genoeg tijd om het in te laten werken en verdoving erbij als dat nodig was. Het was een eitje. Ik voelde niks. Als de verdoving uitgewerkt is begint de pijn pas en dat is echt poedersuiker. Maar als ze er eenmaal uit zijn heb je de rest van je leven nergens meer last van en daar moet je gewoon aan denken.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:56

ik heb nog helemaal geen verstandskiezen, ben nu 21. volgens mij hebben mijn zussen ze ook niet en die zijn 25 en 27
dus weet niet of ze gaan komen. hebben meerder mensen dit ook?

ben er wel blij mee.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:57

Wees er idd maar blij mee!!!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:58

Komt vast nog wel. Die van mij kwamen ook pas door op mijn 21-ste Knipoog

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:59

oke. hoop van niet kan keer aan mijn tandarts vragen. maar omdat mijn zussen ze ook nog niet hebben. en ik weet nou niet of mijn vader ze ook niet heeft of wel gehad heeft. stond me bij dat hij er ook iets mee heeft.

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:13

Bleeeh mijne moet er morgenmiddag uit.. Hij snijdt de hele tijd mijn wang open, hij zit een beetje scheef..
Mijn beste vriendje gaat het doen (is 4e jaars student tandheelkunde) dus ik hoop dat ik een beetje in goede handen ben.. Ben echt onwijs zenuwachtig!

_Nann_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:10

Bij mij moesten ze er eigenlijk vorige week uit, in mijn bovenkaak beide....
En toen bleek er geen tandarts aanwezig te zijn om te assisteren Tong uitsteken

Ik dus blij, want ik zag het helemaaaaaaaaaal niet zitten...
heb alleen maar ramp verhalen gehoord natuurlijk van iedereen en ik ben als de dood voor naalden... dusja, het gaat echt een drama worden voor mij...

Voorlopig heb ik het nog eventjes uitgesteld, want natuurlijk eigenlijk helemaal niets uitmaakt want ze moeten er toch een keer uit Clown

gelukkig zijn die in m'n onderkaak nog lang niet door en gaan waarsch. ook niet doorkomen Haha!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:23

_Nann_ schreef:

Geen tandarts aanwezig om te assisteren?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:30

Getveredemme... nou moet ik er weer aan denken Verdrietig
Ik moet binnekort ook, terwijl ze bij mij nog helemaal niet door zijn.
Trouwens, ik bedenk me net dat dat waarschijnlijk ook helemaal niet gaat gebeuren,
aangezien ze in een hoek van 90 graden staan ten opzichte van hoe ze horen...
Maar daarom moeten ze er dus uit Verdrietig

Ik weet niet wat ik enger vind: gegraaf in mijn kaak of een prik...
Ik wordt namelijk helemaal hysterisch van spuiten en heb dat mijn hele leven lang (vanaf een bepaald moment) al moeten laten doen bij de huisarts...
Zou het liefste eigenlijk gewoon een narcose willen Huilen van het lachen

_Nann_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:58

gabyfedde schreef:
_Nann_ schreef:

Geen tandarts aanwezig om te assisteren?

ja, gezien mijn hysterische acties, wil ze er een extra tandarts bij hebben Clown

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:33

Nou.. Ik ben vanmiddag geweest en t stelt echt niets voor! Kreeg twee prikjes (binnen- en buitenkant) waarvan ik alleen een beetje iets voelde omdat die in het gehemelte ging maar eigenlijk was die pijn niet echt noemenswaardig. Daarna ging hij met een klein haakje een beetje morrelen om hem los te maken van die kies ervoor en daarna met een iets grotere haak drukte hij hem naar binnen en toen was t alweer klaar! Niet eens 10 minuten bezig geweest. Ik werd een beetje bang van al die horror verhalen maar t ging echt heel voorspoedig. Misschien heb ik dan wel geluk gehad Clown ? En nu zit er een klein gat maar het bloed nu al niet meer en het doet ook geen pijn. Alleen zeurt het een beetje, net als een blauwe plek alleen dan in je mond:P

Het enige waar ik een beetje naar van werd is dat gekraak, als de 'wortels' loskomen van het bot (wat je overigens alleen zelf hoort en de tandarts niet) omdat het zo dicht bij je gehoor ligt.

In ieder geval, maak je maar niet al te veel zorgen want het is zo gepiept en het doet absoluut geen pijn!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:58

Geloof dat jij dan idd geluk hebt gehad!!! Was jou kies al helemaal door?

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 00:32

Kit_for_ever schreef:
Geloof dat jij dan idd geluk hebt gehad!!! Was jou kies al helemaal door?

Yep, en hij ligt nu onder mijn kussen in de hoop dat de tandenfee nog komt Haha! !

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:52

Denk dat dat ook scheelt. Bij mij was er nog maar een heel klein puntje door, dus ze hebben meer moeten trekken/hangen/boren ed...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:09

Bij mijn eerste was ook alleen een klein stukje door. Maar toch was hij er vrij snel uit. Zal allemaal wel persoonlijke situatie zijn denk ki Knipoog

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:30

Kit_for_ever schreef:
Denk dat dat ook scheelt. Bij mij was er nog maar een heel klein puntje door, dus ze hebben meer moeten trekken/hangen/boren ed...

Dat klopt ook wel. Als hij er niet zo ver door is moet de tandarts meer 'stukmaken' zeg maar. Meer tandvlees, meer bot/kraakbeen etc. (Heb ik me gister laten vertellen:P)