nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 15:06

Heb zelf ook geen goede herinneringen aan hormoonzalf. Heb er een hele slechte huid doorgekregen. Weinig tot geen pigment en vooral heel dun. Maarja, ik heb er jaren en jaren mee gesmeerd en alles gehad wat er maar is. Ondertussen heeft mn huid weken rust gekregen, omdat ik op dit moment nog steeds eczeemvrij ben en het trekt maar héél langzaam bij.. Erg balen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:34

AniqueN schreef:
Lang geleden dat ik hier gepost heb. Het valt me op dat een aantal van jullie toch wat negatief is over hormoonzalf. Ik raad je aan een afspraak te maken in het UMC (utrecht), daar worden de nieuwste onderzoeken gedaan en er is al een hele tijd bekend dat hoormoonzzalf regelmatig smeren en blijven smeren, zodat je controle houdt helemaal geen kwaad kan. Het is ook zo veel prettiger voor jezelf!

Ik vind het onbewust toch een beetje eng Nagelbijten / Gniffelen, maar het is het enige dat echt helpt en aangezien ik het in mijn gezicht heb Zij zijn groot en ik is klein! smeer ik wel.

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:10

Ik doe al een tijdje Gesret therapie, heb al vanalles geprobeerd voor mijn eczeem en astma en niks hielp echt, heb echt wel heel fel eczeem gehad. En Gesret is zowat het enige wat me echt geholpen heeft, het is eigenlijk een soort van osteopatie, volgens gesret krijg je door geblokkeerde gewrichten verkeerde informatie via de zenuwbanen verstuurd en krijg je daardoor eczeem, dus worden deze gewrichten los gemaakt. Mij heeft het allesinds goed geholpen. Als iemand info wil, je mag me altijd pb'en.

http://www.asthme-reality.com/Nederlands.pdf

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:47

Arabesk schreef:
Elke dag deppen met water waarin zout opgelost is: een eetlepel zout op een drinkglas water ongeveer.

Daarna insmeren met
Afbeelding

In Nederland ziet het potje er iets anders uit, maar je moet die witte flacon in elk geval hebben.

Mijn dermatoloog heeft het me absoluut verboden om Dove/Nivea/Vaseline of wat dan ook voor bodylotions te gaan smeren . Het is een lotion » op waterbasis » water verdampt » huid droogt alleen nog maar meer uit. En een droge huid gaat jeuken, je gaat krabben en je krijgt eczeem plekken.

Ik heb nog steeds een erg rode en dikke knokkel, al weken. Smeer het standaard in met Elocon vet [hormoon zalf klasse 3, bijwerkingen klasse 1, ideaal!], maar het blijft ruw en barstjes en rood en jeuken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:13

ik heb gelukkig nog steeds een klasse I zalfje waarbij ik met heeeeel dun smeren al heel ver kom gelukkig

doe al meer dan een jaar met die tube

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:30

Hier nog 1tje hoor.... ik haat het!

En dan voorla het feit dat ik helemaal geen chocolade meer mag Nagelbijten / Gniffelen Ook noten en bonen liever niet.
Ik ben allergisch voor:
Huisstof en voorraadmijt, nickel en kobalt.

Eerst dus ook nooit sierraden, nu wel nickel is verboden Haha!

Ik heb echt ontelbaar veel zalfjes, prikjes en testjes gehad. En weet nu de goeie zalven te combineren! Haha!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:31

Arabesk schreef:
ik heb gelukkig nog steeds een klasse I zalfje waarbij ik met heeeeel dun smeren al heel ver kom gelukkig

doe al meer dan een jaar met die tube

Mag ik vragen welke zalf jij gebruikt? Ik heb ook zo'n zalfje, maar die mag zeker niet elke dag. ( Huid wordt dan veelste dun, en geirriteerder dan het al was)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:54

hydrocortison, dacht ik...

je moet het een aantal dagen 's ochtends en 's avonds smeren, dan alleen nog 1x per dag en dan langzaam afbouwen en dan je huid een tijdje rust geven.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:02

Hydrocortison heb ik voor eczeem achter mn oren gebruikt.. Die huid is nu zo dun, dat toen laatst mn neefje voor de gein aan mn oor trok die huid sprong Scheve mond..

Doe mij maar gewoon vette zalf, als elocan (zoiets iig Bloos)

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:18

Zo lieve lotgenoten Lachen
Wat is het toch weer geweldig weer voor onze huidjes he!
Buiten behoorlijk koud, binnen de verwarming met die droge lucht.
En ook op mijn stage natuurlijk, zo heel de dag in een verzorgingstehuis!
Echt genieten hoor (not!)
heb zo'n hele schralige kring om mn mond Boos!
hoe is 't met jullie? Haha!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:39

Arabesk schreef:
hydrocortison, dacht ik...

je moet het een aantal dagen 's ochtends en 's avonds smeren, dan alleen nog 1x per dag en dan langzaam afbouwen en dan je huid een tijdje rust geven.

Dit heb ik een paar jaar geleden gehad en gebruik het nu heel afentoe, het is toch te sterk voor mijn huid denk ik Knipoog

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 11:08

Dag mensen! Wat een verhalen weer en inderdaad, Lara, het weer gaat ook weer heel erg tegenzitten. Heb mn winterjas weer uit de kast getrokken.
Ondertussen heb ik ook weer 2 kleine eczeemplekjes in mn ellebogen zitten - dus blijdschap was wel van lange duur (schone huid), maar terugkomen was natuurlijk niet te vermijden.. Bah! Boos! Heel erg balen. Maar ben er nu wel snel bij en gelijk de hormoonzalf weer uit de kast getrokken. Baal er wel van, net nu mn huid zo goed aan het verbeteren was!

Achja, je kan niet alles hebben. Alhoewel, eczeemvrij zou ik wel nog veel langer willen zijn! Vork

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:16

Das zwaar irritant hé Kim! Ik heb ook altijd; Yes t is weg Haha! Maar nee, na 3 dagen zit het er al weer Verdrietig

Ik heb het nu ook op m'n rug en bovenbenen Boos! Gelukkig hoef ik niet meer naar t strand Tong uitsteken

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:36

Jep hier nog zo iemand.Ik heb het al sinds nog maar een ukkie was.Ben nu inmiddels 22 en heb ik het vele malen erger als vroeger.Eerst alleen in de kneholten en bij de ellebogen.Nu ook op mijn handen en vingers, onderarmen mijn hele benen, mijn 'flanken' onderrug en voorhoofd.Gebruikte eerst hyrdocotison, maar die hielp niet meer, dus nu triamcinolon Huilen Maar heeft ook wel wat met het weer te maken.Tijdens bepaald soort weer wordt het erger, hebben jullie dat ook?

Edit: wat typfoutjes gecorrigeerd

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:39

Ja Ligt idd aant weer, nu komt het weer helemaal op!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:16

Ik merk het ook weer dat het weer veranderd. Droge, erg droge huid, beginnende kloofjes etc.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:08

Het word weer koud hoor Boos! bah bah!! zit al weer helemaal onder het enige wat ik de hele dag hoor NIET KRABBEN

ik heb nu van de reclame Dermalex repair en dat ben ik nu aan het proberen tot nu toe ben ik er wel tevreden over... alleen het is zo moeilijk als je gaat slapen en je hebt je armen in gesmeerd maarja je moet er iets voor over hebben om het weg te krijgen...

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 11:55

Tutti_Frutti schreef:
Das zwaar irritant hé Kim! Ik heb ook altijd; Yes t is weg Haha! Maar nee, na 3 dagen zit het er al weer Verdrietig

Ik heb het nu ook op m'n rug en bovenbenen Boos! Gelukkig hoef ik niet meer naar t strand Tong uitsteken

Zwaar banketstaaf! Heb er even geen andere woorden voor Knipoog Het wordt gelukkig niet groter, dus hopen dat het maar weer snel wegtrekt. Merk wel heel erg dat het dan weer begint te jeuken - hoe klein of hoe groot de plekken eczeem zijn - en inderdaad, de woorden 'NIET KRABBEN' hoor je gelijk weer van iedereen de hele dag door...

Marielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:55

Ik heb het hele jaar door last van eczeem op mijn handen en langs mijn neus. Heb ook astma en hooikoorts dus hangt allemaal een beetje samen helaas. In de winterperiode is de eczeem altijd een heel stuk ernstiger als de rest van het jaar. Dan krijg ik flinke open kloven op mijn handen die nog bloeden ook. Ik heb Cetomacrogol zalf voor mijn eczeem. Moet 's winters met een dikke laag zalf op mijn handen en handschoentjes aan slapen. Al met al behoorlijk lastig en pijnlijk maar met die zalf is er goed mee te leven! Lachen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:25

@xMarielle ik heb de cetomacrogol creme, is wel lekker vettig maar als ik dan vaker dan 's ochtends en 's avonds smeer dan verstoppen die porieen en dan krijg ik dus puistjes/mee-eters.

Oja, moet even kwijt dat ik érg veel last heb van de kloofjes onder mn neus Boos!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:06

Balen dat jullie zo'n last hebben van de weersverandering ten opzichte van jullie eczeem. Ach gut Hopelijk trekt het snel weg!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:51

het komt met name omdat huizen verwarmd worden en daardoor wordt de lucht erg droog, wat slecht is voor je eczeem gevoelige huid

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:55

Hmm, ik heb juist last van regenachtig weer, als er een grote luchtvochtigheid is. Maar met vrieslucht/heel koude lucht is de lucht vaak erg droog en heb ik veel minder last.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 10:09

Ja precies dat heb ik dus ook! Is het weer slecht, is het met de eczeem ook slecht.. Boos!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:32

Van de droge, warme lucht binnen en de koude snijdende wind buiten wordt het bij mij idd erger en van de regen en nattigheid krijg ik juist een jeukende huid en een beetje bultjes (tijdelijke, die zijn er dan een uurtje ofzo).