[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:18

Ik ga vandaag of morgen even naar de HA om me te laten inlichten over de prikpil Lachen

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:58

Ik heb niet heel dit topic gelezen, dus sorry als deze vraag al is eerder gevragen was, Mijn Pil heet: ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 A Ik had hiervoor de pil: Celest. maar heb nu die andere dus, maar sinds die tijd erg vaak last van puistjes, terwijl ik dat eerst niet had, ja oke mischien af en toe, maar nu regelmatig, weet iemand of dat door die pil kan komen? en kan je ook puistjes krijgen van stress? want dat heb ik op het moment ook erg ( 3 weekjes zoiets ). en als ik ergens een hekel aan hebt zijn het puistjes! zo erg. weet iemand iets over deze pil?

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:56

Ik heb even advies nodig, want ik heb nu namelijk 2x doorgeslikt.
En ben nu dus met de 1e week van de 3e strip bezig, maar begin hele lichte doorbraakbloedingen te krijgen, echt heel licht.
En als het goed is heb ik mijn stopweek nu in de herfstvakantie als ik de strip afmaak want anders moet ik dus weer een week ziek thuis zitten vanwge buikpijn. En ik kan dus geen stage dagen missen.
Wel mooi gepland dus.

Zouden jullie de strip afmaken met hele lichte doorbraakbloedingen of zouden jullie na die 1e week van de strip stoppen en dan toch een week ziek zijn?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 00:14

Beauty_yana0,
je kan gewoon je pilstrip afmaken, die doorbraken zijn lastig maar niet schadelijk oid.

Dat je een week lang ziek bent als je ongesteld bent, waarom ga je daar niet iets tegen doen? Misschien gaat het wel over als je een andere pil gaat slikken, praat hier eens met je huisarts over. En er zijn ook goede pilletjes tegen menstruatieklachten, vraag maar bij de drogist, werken prima.

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 07:20

Storm76:
Ik ben juist aan de pil gegaan vanwege de klachten, en het is al heel wat minder geworden dan hoe ik het eerst had.
En ik kreeg van mijn huisarst de pil die ik nu heb aanbevelen, maar ik ben nog steeds een week ziek Scheve mond

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:29

Dat is wel lastig Beauty_yana0,
Je zou het nog een keertje kunnen overleggen met je huisarts, of eens kijken of er medicijnen zijn die je die week door kunnen helpen.
Er is bijv Aleve Feminax, speciaal voor menstruatiepijn, en vrij verkrijgbaar, maar je arts kan ook nog andere medicijnen voorschrijven. Ook kan je Ovasan van A.Vogel proberen, dat is een homeopathisch middel, ook vrij verkrijgbaar.
Misschien kun je ook eens naar een andere pil vragen, van de Diane35 pil is bekend dat de klachten ook minder wirden. En je puistjes blijven ook weg bij die pil.

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:54

Storm76 schreef:
Je zou het nog een keertje kunnen overleggen met je huisarts, of eens kijken of er medicijnen zijn die je die week door kunnen helpen.
Er is bijv Aleve Feminax, speciaal voor menstruatiepijn, en vrij verkrijgbaar, maar je arts kan ook nog andere medicijnen voorschrijven. Ook kan je Ovasan van A.Vogel proberen, dat is een homeopathisch middel, ook vrij verkrijgbaar.
Misschien kun je ook eens naar een andere pil vragen, van de Diane35 pil is bekend dat de klachten ook minder wirden. En je puistjes blijven ook weg bij die pil.

Die Aleve gebruik ik ook al, maar het is gewoon nog niet om uit te houden.
Andere pil wil ik liever niet, want ben van deze pil al 8kg aan gekomen.
En mijn puistjes zijn al helemaal weg gegaan door de pil.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:12

Storm76 schreef:

Bij mij is het dus erger geworden....Nog mensen met die ervaring??

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:15

Powiepower, hoelang heb je die pil geslikt? Want in het begin word het meestal iets erger, en daarna trekt het weg. Het kan 6 maanden duren voordat je puistjes verdwijnen.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:16

Dan is er nog hoop Haha! Want deze pil slik ik nog maar 3 maanden...
Dankjewel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:16

Bij de Diane35 is het juist gebruikelijk dat je acne/puistjes verminderen, hij wordt ook bij extreme acne voorgeschreven met dat doeleinde, dus dat zou niet horen, apart (en vooral irritant Nagelbijten / Gniffelen )
Edit: Indd, bij mij duurde het wel een half jaar voor ik echt resultaat zag Knipoog

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:37

bij mij zei de huisarts dat het tot een jaar kan duren voordat het echt alles weg is..

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:05

De prik pil is die net zo veilig als een gewone pil ?
en hoelang duurt het tot die is ingewerkt en wat zijn bijwerkingen die jullie hebben gehad ? Lachen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:40

Ik heb ook een vraagje, sorry als het al eens gevragen is...

Ik slik al vanaf mijn 13 of 14 de pil (yasmin om precies tezijn).
Ben nu 19 jaar oud, maar ik merk dat ik veel last hem van stemmingswisselingen.
( Al heel lang hoor )
Ene moment ben ik vrolijk, andere moment kan ik heel kwaad worden. Om de kleinste dingen ( bijvoorbeeld als ik wat laat vallen, of als iets niet wil lukken )
Kan dan echt in tranen uitbarsten.

Kan dat met de pil te maken hebben ?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:58

Hoeft niet, maar het kan natuurlijk wel. Ik denk dat je die vraag beter even aan de Huisarts kan vragen, die kan het wat beter inschatten. Er kunnen namelijk nog duizend-en-één factoren meespelen. Knipoog

@ Pascallee: Was het bij de prikpil niet zo dat als je kinderen wilt, dat het heel lang kan duren voordat je weer vruchtbaar wordt?

@ Powiepower: bij mij was er al binnen 2 maanden verschil te zien. Balen dat er bij jouw (nog) geen resultaat te zien is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:02

_Veronique_ schreef:
bij mij zei de huisarts dat het tot een jaar kan duren voordat het echt alles weg is..

Echt alles weg is het bij mij na zo'n 14 maanden (schat ik) nog steeds zelfs niet, maar al wel ontzettend veel verminderd als ik vergelijk met foto's van voordat ik begon of toen ik nog net begon.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:04

bij mij is het ook nog steeds niet allemaal weg..ja 3 weken lang wel. Maar in de week voor ik ongesteld moet worden heb ik er wel weer een beetje last van Boos!

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:05

ik ga zo naar de dokter, eens kijken wat zij er van zegt Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:19

Veronique dat is ook logisch, dat is het moment dat de hormonen uit de pil even wegvallen Lachen

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:04

sunshine schreef:
Ik heb ook een vraagje, sorry als het al eens gevragen is...

Ik slik al vanaf mijn 13 of 14 de pil (yasmin om precies tezijn).
Ben nu 19 jaar oud, maar ik merk dat ik veel last hem van stemmingswisselingen.
( Al heel lang hoor )
Ene moment ben ik vrolijk, andere moment kan ik heel kwaad worden. Om de kleinste dingen ( bijvoorbeeld als ik wat laat vallen, of als iets niet wil lukken )
Kan dan echt in tranen uitbarsten.

Kan dat met de pil te maken hebben ?

Ja dat kan idd. Ik ben om die reden gestopt. Ik voelde me er echt niet lekker meer bij. Lachen

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:19

@Roelke, slik je nog een pil of heb je andere vorm van anticonceptie?

Ik slik sinds deze week geen pil meer. Na lange tijd in de stopweek last te hebben gehad van migraine aanvallen had ik besloten om er wat aan te doen.
In eerste instantie werd dit het spiraaltje, maar afgelopen maandag kwam ik bij de Gyn in het ziekenhuis en die had duidelijk geen geduld.
Ik stond strak van de spanning, kon niet ontspannen.
Met 2 minuten stond ik weer buiten. Boos!
Voorstel van zijn kant om implanon te nemen. Minder pijnlijk en net zo'n werking als spiraaltje.
Dus nu heb ik gisteren deze laten plaatsen.
Hopelijk zijn de migraine aanvallen verleden tijd, want dat was mijn insteek.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:58

Ik ga me volgende week ook een keer voor laten lichten door de HA over de prikpil. Ik slik eigenlijk altijd door, misschien is het dan beter om toch voor de prikpil te gaan.
Ik moet zeggen dat ik ook last heb van de stemmingswisselingen en ik heb bij mij het idee dat het juist wel door de pil komt. Ook ben ik van de pil zeker 10 tot 12 kilo aangekomen.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:05

Die stemmingswisselingen heb ik nooit gehad tijdens mijn gebruik van de pil.
Alleen de migraineaanvallen in de stopweek waren verschrikkelijk.
Ben nu echt benieuwd hoe het gaat met implanon.

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:11

Ik heb een vraagje..
Ik had eerst de mycrogynon 30 maar omdat die nu vervangen is door ethinylestradiol/levonorgestrel (mond vol Haha! ) heb ik een paar vraagjes..
Ik heb gisteren mijn laatste mycrogynon gehad, en ik was nog niet van plan een stopweek in te lassen omdat ik anders ongesteld ben op vakantie (ga zaterdag naar gran canaria).. Kan het kwaad dat ik nu gelijk met die nieuwe begin? En is 'ie dan ook wel veilig enzo ?

Ik heb 'm vandaag opgehaald bij de assistente, en ben het in mijn haast vergeten te vragen.. Maar ze zei er verder ook niks over dat er iets is veranderd, alleen dat er precies dezelfde stoffen inzitten als mycrogynon alleen die wordt niet meer vergoed en deze wel ofzo ? dus vandaar ..

Alvast bedankt Lachen
Laatst bijgewerkt door Suusoi op 10-10-07 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:30

Ik geloof dat het wel kan, maar ik zou voor de zekerheid eventjes de apotheek opbellen. Dan weet je het zeker. Knipoog