[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kenso0wlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:38

Jamy schreef:
Ik snap er echt niks van, ik ben ALWEER ongesteld.
Ik ben nu al voor de 3e keer om de week ongesteld zeg maar.
1 week wel, 1 week niet, 1 week wel, 1 week niet en nu WEER!
Dat kan toch niet ZO snel?
Ben echt beetje wanhopig nu
Iig denk ik dat ik stop met mijn pil nu, denk dat het daar wat mee te maken heeft (slik die nieuwe nu 2,5 maand) en sinds dien is het zo erg geworden.
29ste wordt er als het goed is een spiraaltje geplaatst dus dan ben ik weer goed beschermd.

Ik had precies hetzelfde! Ik ben er ook mee naar de dokter geweest en ik moest 1 week gewoon helemaal stoppen en daarna weer opnieuw beginnen met een nieuwe strip. Nu zit ik weer gewoon op schema..

Wat bij mij vorige keer wel raar was.. Ik had de pil doorgeslikt maar ik werd gewoon ongesteld
de dokter zei dat het doorbraakbloedingen waren maar ik vond het maar vaag, hebben meer mensen dit gehad ?[/

pelipa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:04

bij het doorslikken van je pil kan je een tussendoorse bloeding krijgen inderdaad.Dat komt omdat je lichaam wel reageert op de aantal dagen dat je slikt maar word door de pil als ware tegengehouden om je menstruatie door te laten zetten.En dan kan het wel eens gebeuren dat je iets bloed verliest.
Ik heb zelf ook 3 keer een prikpil gehad maar na de 2e keer was ik een stuiterbal met hormonen

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:27

Nouja ik stop gewoon met de pil, als ik toch over 2 weken spiraaltje krijg.
Ben het nu zat.

pelipa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:00

Jamy het kan ook dat de pil te licht voor je is want dan kan je lichaam ook zo reageren

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:37

Jamy schreef:
Maar die kans is wel minimaal.

.

Minimaal maar dus wel bestaande Dus het zou heel goed kunnen dat die zwangerschap ondanks nuvaring gewoon daaraan te wijten viel. Iemand moet de statistische uitzondering worden.

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:51

Nou waar ik nou weer last van heb.

Doorbraakbloedingen.... en ik heb nog wel een Mirenaspiraal!!!
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb het al een maand ofzo. Iedere keer maar een heel klein beetje, maar het is echt de hele maand lang... wor er niet goed van.

Zou dat aan de spiraal liggen of zou ik toch maar naar de dokter gaan voor een kweekje?

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:36

Ik slik sinds 3 maanden een nieuwe pil omdat de oude (zwaardere) uit de handel is genomen. Heb echter last van doorbraakbloedingen en een zwaardere pil is er dus niet

Manda

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:55

Ik heb een spiraaltje, de flexi-t. Is een koperspiraaltje. Is iemand hier bekend mee? Zijn jullie ook gemiddeld 10 dagen ongesteld?

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:08

Hoi ik zit sinds kort aan de micro 30.. Maar ik heb sinds 2 dagen erge last van misselijkheid en nog veel ergere hoofdpijn! ik leef nu bijna op de paracetamol en voel me heel erg zwak! Is dat normaal? Mijn moeder kreeg van de pil zelfs migrane

Attitude

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:25

rudi schreef:
Hoi ik zit sinds kort aan de micro 30.. Maar ik heb sinds 2 dagen erge last van misselijkheid en nog veel ergere hoofdpijn! ik leef nu bijna op de paracetamol en voel me heel erg zwak! Is dat normaal? Mijn moeder kreeg van de pil zelfs migrane

Ja ik had wat jij beschrijft dat van de pil Jasmin.
Ook drie weken hoofdpijn en 1 week niet, dan begon het weer.
Ook met vlagen misselijk, veel ibuprofennetjes geslikt....

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:34

liesje23 schreef:
Roosmarijn schreef:
Als je met de Diane redelijk voelt, zou ik niet aan de prikpil gaan hoor. Dan krijg je ineens een buts hormonen binnen waar je op moet wachten tot die zijn verdwenen, als je er niet lekker op gereageerd. Trouwens, ik dacht eigenlijk altijd dat ze de prikpil voornamelijk aan verstandelijk gehandicapten gaven?

Haha, nou das lekker dan, misschien ziet ie me daar dan wel voor aan

die geven ze ook vaak aan verstandelijk gehandicapten ja , met de reden dat het makkelijker is haar 1 maal per 3 maanden een prik te geven dan 1 x per dag een pilletje
ze zijn daar dus niet speciaal voor gemaakt ofzo

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:11

Even een vraag, ik kan er niets over vinden n.l in de gebruiksaanwijzing van mijn pil

Heb de Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol pil (gf 2mg/0,035mg )
Maar ik heb nog 2 pillen dan gaat mijn stopweek beginnen.
Maar ik wil niet ongesteld worden, dus ik wil weer opnieuw beginnen met een nieuwe strip, doorslikken dus.
Maar kan dat met deze pil?
En ben je dan save voor zwangerschap?

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:48

parouscha schreef:
Heb de Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol pil (gf 2mg/0,035mg )
Maar ik heb nog 2 pillen dan gaat mijn stopweek beginnen.
Maar ik wil niet ongesteld worden, dus ik wil weer opnieuw beginnen met een nieuwe strip, doorslikken dus.
Maar kan dat met deze pil?
En ben je dan save voor zwangerschap?

Dit is toch de diane? (heb even geen zin om te kijken wat de preciese naam op mijn doosjes is , maar de HA heeft toen de diane voorgeschreven en ik krijg altijd dat doosje)
Maar je kan em gewoon doorslikken, althans dat heb ik wel vaker gedaan. en je bent gewoon save.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:55

Nee niet de diane hoor
Maar gewoon als deze strip is afgelopen (na 2 pillen nog) gewoon een nieuwe strip pakken en die afmaken dan?

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:06

Even een belangrijke vraag! (vind ik dan!)
Je moet de pil elke dag rond dezelfde tijd slikken, maar ik doe hem altijd rond half 7, 7 uur smorgens, voro ik naar school ga. Is het dan erg dat als ik in het weekend uitslaap dat ik hem dan pas rond 10 of 11 uur slik? Is dat te veel als je dat 2 dagen in de week doet?

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:18

@ rudi, volgens mij niet, ik slik heb net voor ik naar bed ga, is normaal gesproken rond half 11, maar als ik uitga is dat soms om 4 uur 's nachts. En zowieso, binnen 12 uur de vergeten pil slikken is er niets aan de hand. (althans zo staat het in de gebruiksaanwijzing) dus in principe als je dat met uitslapen opvat als vergeten pil, is het niet erg.

@ parousha: ik heb even op mijn doosje gekeken, maar er staat bij ook cyproteronacetaat/ethinylestradiol 2/0,035 mg op. op de sticker die van de HA der zeg maar op zit staat: Cypro/ethin. (diane). (op het doosje zelf niet) dus ik ben even gaan googlen, het schijnt de merkloze diane te zijn.
Verder hoef je de tweede strip niet af te maken, je de eerste strip natuurlijk altijd wel.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:26

mijn 1ste is nu bijna afgelopen, nog 1 of 2 pilen en dan moet normaal gesproken mijn stopweek beginnen, maar dat wil ik dus niet, dus ik moet dan toch beginnen met mijn 2de strip?

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:27

ja is idd vervolg op de diane pil

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:28

[quote="xxlindaxx"]@ rudi, volgens mij niet, ik slik heb net voor ik naar bed ga, is normaal gesproken rond half 11, maar als ik uitga is dat soms om 4 uur 's nachts. En zowieso, binnen 12 uur de vergeten pil slikken is er niets aan de hand. (althans zo staat het in de gebruiksaanwijzing) dus in principe als je dat met uitslapen opvat als vergeten pil, is het niet erg.

Maar wat het probleem is is dat je contact op moet nemen als je hem een aantal keer snel achtereenvolgend bent vergeten! Terwijl ik toch echt 2 dagen weekend heb

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:32

als je geen stopweek wilt, dan zal je idd moeten doorslikken en aan en nieuwe strip beginnen. en die hoef je dus niet helemaal af te maken.

ahzo, vervolg op diane pil, m'n HA noemt het gewoon de diane.

@ rudi: djah dat weet ik eigenlijk ook niet. toevallig heb ik afgelopen 2 nachten beide om half 4 's nachts geslikt. nooit iets van gelezen dat je anders contact op zou moeten nemen, als het binnen 12 uur is. want geld dat contact opnemen ook binnen de 12 uur? want stel je hebt vrijdag gewoon om 7 uur ingenomen, de dag erna, vanwege uitslapen om 12 uur. (dus geen verminderde werking) de dag daarna, ook om 12 uur. (dus ook geen verminderde werking) en dan is het weer maandag en neem je em om 7 uur weer in. (ook geen verminderde werking) of zie ik dat nou verkeerd?

ik heb vaker 2x achter elkaar laat geslikt, en (nog) nooit gevolgen gehad. maar ben nu aan het twijfelen hoe het precies dan zit...

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:43

ben even nog gaan googlen en toen vond ik dit:

Definitie pil vergeten: De pil had 12 uur of langer geleden al ingenomen moeten worden. Wordt het vergeten van de pil binnen 12 uur ontdekt dan kan de vergeten pil alsnog worden ingenomen. De volgende pil moet dan wel weer op de gewone tijd worden ingenomen. Meestal betekent dit, dat er op die dag twee pillen moeten worden geslikt!!! Er bestaat dan geen verhoogd zwangerschapsrisico.

bron: http://www.anticonceptie-online.nl/help.htm

Hms, daar ga ik dus beter op letten, het scheelt dat het de tweede week is, dan is er geen risico als je meer dan 1 pil vergeet.

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:37

hmm dus het is niet goed als je dat 2x of vaker doet ?

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:42

ik weet/snap 't ook niet precies hoe en wat nou precies bedoeld wordt.. Iemand die meer weet?

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:41

rudi schreef:

ik was van de micro heel erg misselijk in het begin, alleen geen hoofdpijn
maar dat misselijk ging bij mij na een tijdje wel over.. dus misschien bij jou ook wel..

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:23

Na wat meer nadenken, denk ik toch dat het geen kwaad kan. als je dat doet zit er toch nergens tussen de ene en de andere pil meer dan 36 uur tussen.

met dit:
Citaat:
Definitie pil vergeten: De pil had 12 uur of langer geleden al ingenomen moeten worden. Wordt het vergeten van de pil binnen 12 uur ontdekt dan kan de vergeten pil alsnog worden ingenomen. De volgende pil moet dan wel weer op de gewone tijd worden ingenomen. Meestal betekent dit, dat er op die dag twee pillen moeten worden geslikt!!! Er bestaat dan geen verhoogd zwangerschapsrisico.

wordt er waarschijnlijk bedoeld, dat je die volgende pil wle gewoon de zelfde tijd moet innemen, en niet dat je de volgende pil moet innemen op dezelfde tijd als de pil die je "vergeten" was.