GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 14:01

Ik heb vandaag ook wel het gevoel dat ik best wat kan eten, maar de behoefte is er niet. Ik kan het veel makkelijker weerstaan. Ik was op mijn werk anders allang langs de verschillende clusters gegaan om daar wat te snacken te halen (bij ons ligt nl overal wel iets te snaaien).
Ik heb het nl niet moeilijk om het gewoon niet te doen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 14:03

opisop_shop schreef:
Zou het zeker nog even aankijken inderdaad. Je bent immers net begonnen. Ophogen inderdaad pas na die 4 weken.

Welke facebookgroepen zijn er, welke is fijn?

Ik ben lid van Mounjaro Nederland/België en van Saxenda, Mounjaro, Rybelsus Ozempic (enkel gewichtsverlies) België en Nl.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 14:04

Ik heb ook niks gesnaaid tot nu toe. Verhaal van mijn dochter gevierd en dat een mini stukje taart genomen. Bij het avondeten ook voor salade gekozen ipv voor pizza vd pizzaria.
Tot nu toe gaat het heel goed.

Setteli

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 14:14

Vanmorgen had ik wel weer gespuugd. Maar ik ben ook verkouden en dan zit mijn keel in de ochtend wat dicht met slijm. Ik krijg daar gelijk kokhalsneigingen van. Dus vandaar. Niet omdat ik misselijk ben. Maar omdat mijn maag dus nog vol zit komt er ook echt wat uit. Normaal gesproken is mijn maag dan wel leeg.
Ik had nu de boontjes van zondagavond er nog in zitten (sorry voor de details :') ), maar dat geeft dus wel aan dat je maag zich echt langzaam ledigt.
Hier moet je dus wel aan denken als je voor een ingreep nuchter moet zijn, dat je maag dan dus niet leeg is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 14:20

fjordjes schreef:
https://archive.is/M5Iyf

Asjeblieft, kun je het artikel lezen zonder te betalen

Bedankt

jammer dat we nu eerst moeten wachten tot we flink obees zijn of erg ziek worden, ipv dat kunnen voorkomen.
Ik ga echt hopen dat dit gaat veranderen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:22

Setteli schreef:
Vanmorgen had ik wel weer gespuugd. Maar ik ben ook verkouden en dan zit mijn keel in de ochtend wat dicht met slijm. Ik krijg daar gelijk kokhalsneigingen van. Dus vandaar. Niet omdat ik misselijk ben. Maar omdat mijn maag dus nog vol zit komt er ook echt wat uit. Normaal gesproken is mijn maag dan wel leeg.
Ik had nu de boontjes van zondagavond er nog in zitten (sorry voor de details :') ), maar dat geeft dus wel aan dat je maag zich echt langzaam ledigt.
Hier moet je dus wel aan denken als je voor een ingreep nuchter moet zijn, dat je maag dan dus niet leeg is.

Met ingrepen moet je duidelijk aangeven dat je die spuiten gebruikt. Ik zag op tiktok dat meerdere mensen er tijdelijk mee moesten stoppen in voorbereiding op een operatie. Volgens mij 2 weken van te voren. Dit inderdaad ivm de vertraagde maaglediging (ik weet niet of er nog andere redenen waren)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-25 16:47

ankep schreef:
is er iemand die bij yazen zit? kan je mij dan laten weten wat je per maand kwijt bent?
(mag natuurlijk ook via PB)

Zoek mijn berichten even terug, ik heb het in dit topic gemeld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 17:17

kr1985 schreef:
mag ik even mn 'angst' uitspreken, ik heb zondagavond voor het eerst geprikt. 2,5 mg en gisteren was ik wat licht misselijk en had ik de hele dag een vol gevoel. heel apart maar ook heel fijn.

Na een half broodje zat ik al vol en savonds een kleine zelfgemaakte pizza was het ook al klaar.

Nu vandaag voel ik me gewoon mezelf weer, staat er gebak op mijn werkkamer te schreeuwen naar me en heb ik met lunch een goed belegd broodje van de catering op en soep met ballen. En alsnog heb ik trek.

is dit normaal? Of ben ik weer degene bij wie het niet werkt en de uitzondering op de regel gaat zijn. Ik baal nu al en ben net begonnen.

Dit kan wisselen per dag. Gisteren had ik enorm honger en vandaag totaal niet. En morgen is mijn prikdag. Geef het de tijd. Over een paar weekjes mag je ophogen en wordt het beter. Verwacht ik dan.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 19:01

Vraagje: zou er ook Ozempic oid voor ponies met winterspekjes bestaan?

Ik heb er weer op gezeten!!!! *\o/*

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 19:26

Dees schreef:
Vraagje: zou er ook Ozempic oid voor ponies met winterspekjes bestaan?

Ik heb er weer op gezeten!!!! *\o/*

*\o/*
Omdat jij bent afgevallen (en pony moet ook?)
Mijn rijden is zo vooruit gegaan! Heerlijk. 12 kilo als je een pony hebt scheelt echt!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 19:27

Voor mijn 2 tinkers met altijd honger zou het ook wel wat zijn :j

Fijn dat je weer hebt kunnen rijden dees

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-25 19:29

Ik merk dat ik als ik moe ben of slecht slaap ik wat minder effect van het medicijn voel. Zoals deze week door het verzetten van de klok. Meer mensen die dit hebben?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 19:29

Ff serieus. Een mens is een zoogdier. Een paard/pony ook. Hoezo zou het NIET werken?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 19:33

Beetje dure hobby. Maar denk ook wel dat het werkt :j
Denk ook dat die anders de glp-1 remmer in hun lijf hebben dan de paarden die wel vanzelf stoppen met eten.

Maar wel off topic.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 19:56

Ik zou bij een paard bang zijn dat ze toch dooreten/overeten, aangezien ze niet over kunnen geven.
Maar ik heb hier inderdaad ook wel over nagedacht. :+
Misschien dat er in de verre toekomst iets vergelijkbaars op de markt komt voor paarden die inderdaad geen rem hebben.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:04

Mariska_28 schreef:
Ik merk dat ik als ik moe ben of slecht slaap ik wat minder effect van het medicijn voel. Zoals deze week door het verzetten van de klok. Meer mensen die dit hebben?

Absoluut. Voor mij is regelmaat heel belangrijk. Op tijd de juiste dingen eten en voldoende slaap. Nou slaap ik de laatste jaren niet altijd even goed. Schijnt met de overgang te maken te hebben.
Sinds een maand gebruik ik enkele druppels cbd olie voor het slapen gaan. En dat werkt heel goed. Soms nog wel eens wat kort maar niet meer zo onrustig.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:05

Ik herken dit helemaal niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:34

rien10 schreef:
Ff serieus. Een mens is een zoogdier. Een paard/pony ook. Hoezo zou het NIET werken?

Omdat een paard erop gebouwd is om 24/7 te eten. Dus een verzadigingshormoon is niet logisch om te hebben als paard. En daarmee valt de basis van GLP-1 remmers weg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:37

Maar zoiets tegen insulineresistentie zou best kunnen werken. Ben benieuwd of dat ooit onderzocht gaat worden. Misschien ook wel tegen hoefbevangenheid.

Mariska: Nee, dat herken ik niet. Maar wel dat ik soms een dag wel honger heb en dan de andere dag totaal niet.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:06

Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen vrij vroeg wakker ben, zo rond half 5. Dan gaat mijn wekker normaal gesproken nog niet. Ik kom dan vaak nog moeilijk in slaap.
Ik ga wel altijd laat naar bed, voor 24.00 uur lig ik er eigenlijk nooit in.

henshem schreef:

Oh dit zou mooi zijn.
Het ging ook door mijn gedachten dat dit wel iets voor mijn dikkerd zou zijn. Als de maag dan trager ledigt, hebben ze altijd wat in de maag (?)
Maar als er het labeltje "paard" op geplakt wordt, zal het nog wel veel duurder zijn, dan de menselijke variant....

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:51

Ibbel schreef:
rien10 schreef:

Omdat een paard erop gebouwd is om 24/7 te eten. Dus een verzadigingshormoon is niet logisch om te hebben als paard. En daarmee valt de basis van GLP-1 remmers weg.

Ja! Helemaal geen rekening mee gehouden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:52

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 22:30

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 05:57