Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 20:50

Top dan. Ik heb geen ervaring mee hondjes op een bank. Dus daar is goed over nagedacht. Je hebt een mooie bank BeFunny!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 20:54

Een leren bank gaat natuurlijk op den duur stuk door de poten van honden.

Maar ik heb qua schoonmaken echt 100x liever leer dan stof.
Leer haar je de stofzuiger in de naden doorheen. Sopje over de rest en je bent klaar.
In de winter heb ik een wollen of fleecekleedje liggen waar ik wil zitten of liggen en het is dan lekker warm van onder

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 20:58

Mijn hondjes zijn 2,5 kg. Met geen scherpe nagels. Ik zie ze daar echt niet toe in staat. Het is stevig leer waar je net een schaar aardig je best zou moeten doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:02

hagelslag schreef:
Een leren bank gaat natuurlijk op den duur stuk door de poten van honden.

Ik heb 1x een stoffenbank gehad en dat was geen succes, zowel honden als katten die met hun nagels blijven haken en een hond die er zo doorheen was.
Nadien alleen nog maar leren, mijn laatste is ook een (2de hands) Montel en gaat al 10 jaar mee.
Zelfs met een hond die veel groef in de bank ging er niet door, wel wat krassen door de nagels maar die poetste ik af en toe weg.
Hij heeft zelfs mijn stafford en malamute overleefd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 21:07

Ik ben opgegroeid met leren banken.
En dan niet dat eco leer maar echt stevig leer en altijd huisdieren en dat ging altijd goed. Ook met grote honden trouwens.

De ektorp was ook niet stuk te krijgen trouwens maar een stoffen bank zonder hoes dat vind ik met hondjes echt niet prettig en op de èèn of andere manier heb ik altijd zo vlekken op. Dus ik heb echt bewust de keuze voor leer gemaakt en stel dat hij over x aantal jaren toch beschadigd is dan komt er gewoon een ander. Ik ben nu van het hoezen wisselen af en ben echt blij met deze bank.

Ookal was ik ook heel blij met mijn ektorp echt een hele gezellige bank die ook warm was zeg maar. Vooral s winters lekker.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:16

Wij hebben al 3 jaar een lederen bank, met 2 grote honden en 1 kleintje… komen allemaal op de bank, op 1 stuk leggen we wel een dekentje maar het gebeurt al wel eens dat ze dit eruit wroeten of ze op ons stuk komen liggen… geen problemen of beschadigingen gehad tot nu toe, af en toe een krasje maar als je dit behandeld is dit er zo weer uit…

Mooie bank hoor!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:32

Prachtige bank, hierspelen soms drie honden tikkertje achter elkaar aan over de leren banken. Gaat prima en zijn ze op dan koop ik andere op mp. Befunny , over het zware traject waar je ingaat, ik hoop zo dat je over 25 jaar terug kunt kijken op deze zware periode en bij jezelf denkt ; dat heb ik toch maar mooi geflikt!
Zorg je voor vervoer en eventueel hulp in huis via zorgverzekeraar?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 21:37

O ja ik had een tijdje terug stalen aangevraagd bij Dekoria o.a leer en velvet en suède en twee stoffen voor de ektorp. Maar dat keer was heel dun (nepleer) en suède haalde ik langs Saartje zat gelijk helemaal vol met haar.bik hoopte daar een hoes voor te kunnen kopen en dan niet meer hoeven wisselen. 5 stalen had ik en vond het allemaal niks en die hoezen zouden meer kosten dan ik nu voor deze prachtige bank heb uitgegeven. Maar was echt wel erg weg van die bank. Dus heb nog moeite gehad met deze stap ook. Bankie weg. Maar nu werd het echt tijd. Dus was geen makkelijke beslissing. Ik heb ook nog allemaal oude Ikea meubels. En bed. Ik heb moeite met meubels weg doen. Voor mij is dat een ongelofelijke stap. 3 keer verhuisd en de meubels elke keer mee. Incl bank.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 21:42

BigOne schreef:
Prachtige bank, hierspelen soms drie honden tikkertje achter elkaar aan over de leren banken. Gaat prima en zijn ze op dan koop ik andere op mp. Befunny , over het zware traject waar je ingaat, ik hoop zo dat je over 25 jaar terug kunt kijken op deze zware periode en bij jezelf denkt ; dat heb ik toch maar mooi geflikt!
Zorg je voor vervoer en eventueel hulp in huis via zorgverzekeraar?

Dankjewel.
Zeker. Ik vraag vooraf taxi aan. Met chemo mag ik niet met ov dus dan moet er iets anders.

Mijn ex vriend wil nog steeds terug komen en heeft afgelopen zondag iets toegezegd wat als dat gebeurd bij mij wel een deur opend. 22 jaar gooi ik niet zomaar weg. Maar er is inmiddels veel gebeurd dus ik geef ook niet zomaar toe. Maar er is een deur geopend en wie weet waar dat heen gaat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 22:33

Succes, ook met je relatie maar ik hoop dat je hem goed duidelijk kunt maken dat het komende half jaar waarschijnlijk heftig zal zijn. Hij moet niet halverwege weer afhaken, daar schieten jullie niets mee op, jij al helemaal niet.
En nu is de focus op jou en jouw toekomst gericht!! Dat is wat bovenal telt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 22:46

BigOne schreef:
Succes, ook met je relatie maar ik hoop dat je hem goed duidelijk kunt maken dat het komende half jaar waarschijnlijk heftig zal zijn. Hij moet niet halverwege weer afhaken, daar schieten jullie niets mee op, jij al helemaal niet.
En nu is de focus op jou en jouw toekomst gericht!! Dat is wat bovenal telt.

Dat heb ik al gedaan
Ook dat ik nu volledig voor mezelf ga en dat ik daar geen gedoe bij kan gebruiken. Daarom is hij hier ook nu nog niet. Maar het was een gesprek zondag waarbij de deur op een kier staat en waar dat ons verder brengt dat weet ik niet.
Iig wil hij er ook voor mij zijn. En dat heb ik afgesloten voor hem om mezelf ook daar te beschermen maar daar is een opening gekomen.
Wat dat verder brengt weet ik niet. Als wat hij heeft toegezegd echt gebeurd is dat een enorme stap maar dan zijn we er nog lang niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 22:48

Fijn om je zo sterk te horen, topper. Veel succes en geluk.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 23:08

Alle geluk gewenst! Je klinkt sterk en verstandig.
Veel succes.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 10:52

Morgen staat de afspraak bij oncoloog al

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 10:54

Dat is snel!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 11:59

Zeker
Afbeelding

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:06

In het verleden heb je in je topic over vervoer gesproken.
Misschien is het al gezegd in het topic en heb ik erover heen gelezen, in dat geval sorry!
Maar je hebt zoveel aan je hoofd dat ik het vraag.
Heb je taxivervoer geregeld?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 12:08

Ik ga het morgen bij GHZ aanvragen. Ben bezig geweest voor taxi naar LUMC.

Maar naar chemo mag ik iig niet alleen terug dus moet daar wel wat voor regelen :j

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:11

BeFunny schreef:
Ik ga het morgen bij GHZ aanvragen. Ben bezig geweest voor taxi naar LUMC.

Maar naar chemo mag ik iig niet alleen terug dus moet daar wel wat voor regelen :j

Goed zo!
Ik maakte me vanachter mijn beeldscherm zorgen voor jouw terugweg na de chemo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 12:16

Nee dat ga ik wel aanvragen omdat ik idd thuis moet komen en ik vraag voor zowel heen als terug tijdens chemo traject de taxi aan. Normaal heb ik geen moeite met ov maar ik mag nu wel even gewoon gebruik maken van iets wat mij iets comford bied tijdens dit gebeuren.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:18

Je hebt helemaal gelijk!
Dat stukje comfort moet je echt gebruiken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:32

Precies :j
Het is niet alleen het comfort, maar ook een stukje veiligheid. Als je je niet lekker zou voelen, dan heb je altijd nog de chauffeur die je kan helpen. Dat gaat met een gewone taxi een stuk makkelijker dan wanneer je het over een stadsbus hebt met daarin 50 passagiers ofzo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 12:39

Ja idd. Op de terugweg is het noodzakelijk maar op de heenweg gewoon ook fijn. Dus dat vind ik nu niet gek om dat aan te vragen. Dit is gewoon nodig nu.

Ik neem de formulieren mee en vraag of dat nodig is of dat zij het aan kunnen vragen voor chemo kun je volgens mij ziekenhuis taxi krijgen en dat is misschien simpeler vanuit het zkh te regelen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 13:03

BeFunny schreef:
Nee dat ga ik wel aanvragen omdat ik idd thuis moet komen en ik vraag voor zowel heen als terug tijdens chemo traject de taxi aan. Normaal heb ik geen moeite met ov maar ik mag nu wel even gewoon gebruik maken van iets wat mij iets comford bied tijdens dit gebeuren.

Absoluut waar! Hou wel even rekening met het Leidens Ontzet gezien je
opnamedag 3 oktober is.

Heel veel sterkte!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 15:21

Nou was een lange dag in zkh.
Taxi aanvraag regelen nog niet gelukt heb wel een nummer die ik morgen kan bellen voor 12:00 die kunnen machtigen voor Anderzorg als het goed is. Morgen moet ik om 10:30 weer in zkh zijn voor pet ct met uur infuus voor af dus wordt ook een gezellig dagje.

Hart filmpje was goed dus groen licht. Morgen medicijnen halen die gaan helpen tegen misselijkheid. 2e kuur is pas 2 weken later en voor die tijd weer bloedprikken. Gesprek met uitslag pet en na de kuur krijg ik een injectie die ze de eerste keer thuis geven. Daarna moet ik die zelf zetten.
Later krijg ik vaker Chemo maar de eerste vier zijn om de week.