Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 09:37

Suliko Mullerthal moet je zeker doen. Lus 2 is het mooist, die gaan wij in de herfst nog een keer lopen.
Wij hebben lus 1 en 2 getraild, lus 3 leek ons minder mooi.

De Hoge Venen zijn ook fantastisch, daar kun je kilometers lang over vlonderaden lopen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:29

Yeeeesssss *\o/*

Eergisteren bij de fysio groen licht gekregen. Ik mag weer rustig gaan opbouwen!!! Ik ben echt blij. Gisteren meteen een klein rondje gedaan. 2min rennen, 1min wandelen. Met 8 rondes kwam ik uit op 3,5km.

Advies was vooral; nog niet te snel en te lang. Stukjes intervallen en ergens tussen de 3 en 4km. Voelt dat goed doe je de volgende keer 1km meer, enz enz.

Het voelde goed! Klein beetje last van knie aan het begin, maar trok snel we. Ik heb ook een maand lang natuurlijk niet hardgelopen dus lijf moet weer even wennen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen!

@suliko; wat gaaf zeg!! Knap gedaan. Toffe foto's ook!

@goof; fijn dat jij ook weer lekker kan gaan opstarten!

@supervixen; ik gebruik dat spul van de decathlon anti friction, werkt hier heel goed!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:09

Wat fijn dat je weer mag beginnen!

De Hoge Venen zien er gaaf uit, SV! Worden daar ook wel eens trails georganiseerd?

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 11:19

Als je googlet staat er wel wat ja.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:43

Supervixen schreef:
Suliko Mullerthal moet je zeker doen. Lus 2 is het mooist, die gaan wij in de herfst nog een keer lopen.
Wij hebben lus 1 en 2 getraild, lus 3 leek ons minder mooi.

De Hoge Venen zijn ook fantastisch, daar kun je kilometers lang over vlonderaden lopen.

Mullerthal is erg gaaf, en je kunt ook gewoon kortere wandelingen doen of trailen natuulrijk. Wij liepen 17-22km per dag.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:23

Puera, dankjewel!

SV, goed om te weten, lus 2 heeft volgens mij ook de meeste/uitdagendste hoogtemeters! Om die hele lus te rennen moet ik wel nog wat meer trainen, maar alleen maar meer reden om al naar dat gebied toe te gaan en te wandelen en rennen.

iirrssjjee, wat fijn om weer wat van je te lezen. Je verhaal doet wel beseffen dat ook met ontzettend goed opbouwen naar langere afstanden en een heel trainingsplan volgen kan je zomaar een blessure oplopen. Echt fijn dat je weer groen licht hebt gekregen en kan opbouwen. En uiteindelijk leer je van blessures en word je er weer beter van, denk ik dan maar. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 14:33

Lus 2 heeft er 1000 ongeveer.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:37

Suliko schreef:
Puera, dankjewel!

SV, goed om te weten, lus 2 heeft volgens mij ook de meeste/uitdagendste hoogtemeters! Om die hele lus te rennen moet ik wel nog wat meer trainen, maar alleen maar meer reden om al naar dat gebied toe te gaan en te wandelen en rennen.

iirrssjjee, wat fijn om weer wat van je te lezen. Je verhaal doet wel beseffen dat ook met ontzettend goed opbouwen naar langere afstanden en een heel trainingsplan volgen kan je zomaar een blessure oplopen. Echt fijn dat je weer groen licht hebt gekregen en kan opbouwen. En uiteindelijk leer je van blessures en word je er weer beter van, denk ik dan maar. :)

Ja, waarschijnlijk na de marathon toch weer te snel te veel gewild :( . Had iets meer mijn rust moeten pakken. Maar dat weten we dan nu voor een eventuele volgende keer!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:47

Lekker bezig, Leonie. Wat een tempo had je, en dat met die warmte! Balen van je knie.

Aan het einde van de middag een 6 km met collega gelopen, het was warm! Maar wel een goede warmtetraining.
Daarna thuis lekker de barbecue aan gehad.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 07:34

Jullie zijn goed bezig in deze warmte! *\o/*
Zone 2 loop met dat tempo lukt mij echt niet Leonie!! Heel knap! _/-\o_

Gave foto’s Suliko!! Snap helemaal dat je de smaak te pakken hebt qua trailen in het buitenland! Virus heeft hier ook toegeslagen! Haha

Fijn dat je weer mag Iris (maar dan met moeilijke schrijfwijze..) :j

Training hier wordt niet ingehaald en ben zeer benieuwd wat er komende week gaat gebeuren.. want Nederlands voetbalt weer op dinsdag!! Als de training dan ook weer niet doorgaat ga ik er wel wat van zeggen..

Nieuwe horloge is binnen en ben er zooo blij mee! We vertrekken straks naar Luxemburg voor een weekend dus dan kan ik m mooi even uitproberen.
Vriend krijgt maandag een echo voor zijn pees, dus voorlopig mag hij nog niet rennen..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:42

Gave foto's Suliko.
Veel plezier van je nieuwe horloge Namiro. Waarom wilde je een andere? En wat belachelijk van die training.
Iirrssjjee, fijn dat je weer mag!
Leonie, mooi rondje.

Ik heb vanmorgen al gelopen. Ondanks minder zon en een windje vond ik het heel benauwd en daar had ik wel last van.
Desondanks een prima rondje gelopen.

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 09:51

Mooie training, goed gedaan.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:09

Lekker Goof!

Ik ga vanmiddag de sportschool weer onveilig maken, zondag weer lopen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:15

Mooi gevarieerd rondje Goof! Ik vond het vanmorgen behoorlijk fris buiten! :o

Ik heb een ander horloge gekocht vanwege het navigeren.. nu heb ik kaarten op mijn horloge en dat heeft de 265 niet.

Mijn andere horloge zou vanochtend opgehaald worden. Woensdag verkocht via marktplaats. Krijg ik net een mail dat ze toch van de koop afzien. -O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:28

Ah, dat is balen zeg.
Ik vond het ook fris toen ik de honden uitliet, maar toen ik ging lopen vond ik het vooral erg benauwd.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:38

:wave:

Ik lees mee en ben ondertussen druk met de enorm lange sprint tot aan de zomervakantie. Nog 3 weken :D

Ik zie prachtige plaatjes en statistieken voorbij komen. Ben jaloers op jouw hartslag Leonie! Ik loop mijn rustige lopen (vanochtend 12K 6:00) al (laag) in zone 3 met deze temperaturen. Ik moet misschien nog wat wennen, maar lopen met dit warme weer wordt nooit mijn hobby.

Hier waait het nu lekker door, dat scheelt een boel.

Balen Namiro, ik heb mijn vorige horloge via Vinted verkocht, vind ik veel fijner dan marktplaats! Veel plezier aankomend weekend, gaat vast lukken met je nieuwe horloge *\o/*

SV ik vind je echt een bikkel, 25K met deze temperaturen :oo

Suliko veel plezier! *\o/*

Fijn dat je weer mag beginnen Iris *\o/*

Lekker lijstje Puera, wij hebben ook een behoorlijke lijst van de zomer, ook weer wat lopen op voor ons onbekende plekken.

Heb afgelopen maand veel gelopen, maar na de 60K en nog een 25K niet heel ver. Soms past dat even niet in de planning, aankomende week rustig aan, zaterdag gaan we weer voor een 50K. En woensdag haal ik mijn nieuwe paard :):) Vind het spannend, maar ook wel lekker voor de afwisseling om te kunnen rijden :j

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:47

Vinted heb ik m ook op staan Ninus. Vind ik persoonlijk ook fijner dan marktplaats..

En toch een nieuw paard!! Wat leuk! :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 11:50

Wat leuk, een nieuw paard! Hopelijk heb je er veel plezier van.
Succes met de 50km!

Waarschijnlijk begint mijn vakantie volgende week vrijdag al en ik zit eraan te denken om dan een marathon te lopen om de vakantie in te luiden. Maar dat ligt helemaal aan het weer en hoe moe ik ben.
Daarna een paar weken weinig lopen, want we gaan naar Zuid-Afrika. Daar lopen we maar max 6km ongeveer, daarna is het te warm en in het Krugerpark kunnen we alleen maar rondjes over het kamp en dat zijn dan rondjes van max 1 of 2km. Groter is het kamp niet.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:04

Heel veel plezier met je nieuwe leukerd, Ninus! Lekker vooruitzicht, bijna vakantie.

Balen Namiro, hopelijk ben je je horloge snel kwijt.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:28

Wat een heerlijk vooruitzicht SV! Hoe lang gaan jullie?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 14:39

Drie weken! *\o/*

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 18:05

Wat een geweldig vooruitzicht SV!! *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 22:06

Lekker SV.

Hier vanavond weer een poging gedaan. Lees poging gedaan. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het ging gewoon niet. Ik had een training staan van 10 keer 800m interval. Ik weet niet wat er aan de hand was, maar ik heb niet 1 keer 800m aan 1 stuk kunnen lopen. Ik verzuurde overal. Na 5 keer 800m de andere 5 keer maar gewoon gewandeld op weg naar huis. Ik had echt overal spierpijn.
Zo kom ik nooit voorbij die 10km, en een oorzaak heb ik dus niet. Het was nog wel warm, maar niet zoals gisteren of eergisteren. Dus dat was het niet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 07:04

Was je volgens je horloge wel weer helemaal hersteld?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 07:49

Supervixen schreef:
Was je volgens je horloge wel weer helemaal hersteld?

Ja, een dag later al. Maar ik had 3 dagen spierpijn. En heb sinds zaterdag alleen op woensdag de 8 keer 15 seconden heuveltraining gedaan. Dus feitelijk niets. hrv is in orde, slaap ook. Dus heel raar. Maar het ging niet. Garmin heeft nu voor zondag een 24km staan als slow run. Ook bijzonder dus. Ik heb 1 keer 13km aan 1 stuk gedaan en toen nog 3km run-walk-run.