Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:53

Ik vind dat we met deze dagen ook gewoon lekker moeten genieten, natuurlijk wel een klein beetje opletten maar wel gewoon lekker eten! Morgen is persoonlijk mijn zwaarste dag want ik hou gigantisch van oliebollen dus ik neem ze ook gewoon lekker. :D

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 09:47

Ik ben wel blij dat na vandaag december voorbij is, afvallen is in deze maand toch wat moeilijker met al die feestdagen en lekkere hapjes.
En ook overal krijg je dingen aangeboden.

Hier niet aangekomen na de kerstdagen en daar ben ik echt zo blij mee, ik had wel wat extra beweging gedaan ook dat scheelt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 09:54

Ik wens iedereen in dit topic dat je jouw (afval)doelen voor dit jaar gaat halen, een spoedig herstel van operaties die uitgevoerd gaan worden en natuurlijk een goed en gezond 2025!

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:22

Ennnnnnn morgen weer verder *\o/*

Iedereen een bere gezellige jaarwisseling en heeeeel veel minder kilo's in 2025 *D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:23

Ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling en een super slank en fit en natuurlijk gezond 2025! Maar geniet eerst nog even van lekkere oliebollen! :D

Ik zou blij zijn als het weer 6 januari is, ik moet deze week extra werken en verwacht nog extreme drukte op de werkvloer omdat het nog vakantie is.

Maar vanaf donderdag weer lekker sporten en weer volop aan de bak!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:46

Ik heb helemaal niks met oliebollen, dat scheelt. Staat hier een hele schaal op kantoor, maar dat doet me dus echt helemaal niks :')

Voor degenen die het wel lekker vinden, geniet ervan. Fijne jaarwisseling en alvast de beste wensen voor het komende jaar. Dat iedereen ook volgend jaar maar mag genieten met mate en de doelen mag behalen die je graag wenst te behalen :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 19:56

Ik ga pas half januari weer op de weegschaal en in de tussentijd ben ik ook nog jarig.
Nog een paar dagen van iets meer eten dan normaal.
Voor vandaag heb ik twee oliebollen en 1 appelflap gehaald, verder probeer ik normaal te eten.
Ik vier verder ook niks, ben alleen thuis met mijn hond. Die heeft echt mijn steun nodig met al het geknal. En dan is in Apeldoorn officieel een vuurwerkverbod. Juist dat zorgt voor nog harder knallen.
Vanmorgen nog paarden buiten gezet en vanmiddag nog een flinke wandeling gemaakt met de hond, achter stal omdat het daar toch rustiger is. Gisteren met de hond gevoetbald in de binnenbak, een jaar geleden kon ik dat echt niet. Dat is dus echt de winst van 2024.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 09:21

Ik ben gewoon op de weegschaal gestaan 0.7 zwaarder. Maar goed das allemaal maagvulling en ik schat eind van de week weer weg. :D

Vandaag weer netjes eten en morgen ook weer sporten. :)

De beste wensen allemaal!

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 14:01

De allerbeste wensen voor jullie! :*
Ik hoop dit jaar van 67 terug naar 58 kilo te gaan. Voor mijn gevoel zou dit moeten kunnen lukken in een jaar, maar ik vind het errug moeilijk om me in te houden met snacken. Nou helpt het bij mij ook niet dat mijn partner echt een gruwelijke snacker is. En wij krijgen altijd veel bezoek, die we graag goed verzorgen, dus we hebben ook altijd snacks in huis. Daar moet ik nog een beetje een weg in vinden...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 13:58

Yes opeens flink afgevallen! -7 kilo. :D En bijna 2 kilo meer spiermassa dus eigenlijk -9 kilo vet.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 14:55

De beste wensen voor 2025!

Op oudjaars dag was ik het extratje van Kerst weer kwijt. Hopelijk is ook het vocht wat ik vasthou door oud&nieuw weer snel weg.
Komend weekend wil ik verschillende plekken m'n omvang meten, soms is dat zo veel fijner dan een getal op de weegschaal.

Verder heb ik kleine doelen gesteld, hopelijk blijft de motivatie dan weer aanwezig.

Aantal jaar terug begonnen op 2 januari, toen is er in een half jaar 20kg afgegaan. Dus ik weet dat ik het kan. Nu alleen weer laten zien.
Ideaal zou ik 41,3kg moeten afvallen (dan zit ik precies in het midden van gezond BMI). Van de vorige keer weet ik dat ik daar niet heen wil. Toen tot een BMI van 23.5 gekomen, waarbij ik al maat xs/s had voor shirts (maar wel L voor broeken). Slanker hoeft niet, lukte toen ook niet.
De groter doelen voor nu zijn onder een BMI van 30 komen en erna onder een BMI van 25 komen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:08

Beste wensen allemaal!

Mag ik hier mee komen praten? Wel eens in het afvallen topic rondgehangen, maar zie daar geen 2024 of 2025 variant van.
Eerst ging het om een paar kilootjes eraf, maar ik schrok me laatst de pleuris op de weegschaal. Ben nog nooit zo zwaar geweest. BMI komt nu ook te hoog uit voor het eerst in mijn leven (al ben ik ook wel gespierd, dus misschien niet helemaal een 100% accurate graadmeter).

Net in de supermarkt gezonde (maar lekkere) snacks en lunchopties ingeslagen. De snacks zijn met name mijn probleem. Tijd voor een grote ommekeer en hoop hier wat motivatie te vinden in jullie verhalen om het dit keer wel vol te houden!

Wat zijn jullie go to's voor de snaaitrek?

Toen ik nog een paar jaar jonger was was "even opletten" genoeg om de kilootjes teveel kwijt te raken, maar dat gaat de laatste jaren steeds moeilijker. Herkenbaar?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:30

Welkom DideH!

Bmi zegt niet alles, maar toch wel een beetje een houvast.

Als ik snaaien trek heb ga ik vaak voor een pakje maiswafels met paprika smaak. Lekker Hartig, maar niet zo lekker dat ik erna nog meer wil. Een pakje is 3 wafels en komt op +/- 100 kcal.

Voor mij niet herkenbaar dat het vroeger makkelijker was om gewicht te verliezen. Het is altijd lastig geweest, helaas.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 18:03

Snaai trek voorkom ik door tussen de hoofdmaaltijden door een gezonder tussendoortje te plannen. Variërend van een plak ontbijtkoek tot fruit of een volkoren cracker met humus of een handje pistache nootjes. (Moet je nog pellen dus per saldo eet je er niet zoveel van en je schuift ze ook niet met een volle hand in een keer naar binnen) Dat zijn eigenlijk wel mijn standaard dingen die ook nog weleens inruil voor een traktatie op een verjaardag.

Andere ongepelde noten kunnen ook, maar ik zit met een allergie dus eet niet alle noten.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 18:16

tiwi1969 schreef:
Snaai trek voorkom ik door tussen de hoofdmaaltijden door een gezonder tussendoortje te plannen. Variërend van een plak ontbijtkoek tot fruit of een volkoren cracker met humus of een handje pistache nootjes. (Moet je nog pellen dus per saldo eet je er niet zoveel van en je schuift ze ook niet met een volle hand in een keer naar binnen) Dat zijn eigenlijk wel mijn standaard dingen die ook nog weleens inruil voor een traktatie op een verjaardag.

Andere ongepelde noten kunnen ook, maar ik zit met een allergie dus eet niet alle noten.

Dat van die pistache nootjes is wel slim nu je het zegt! Dan moet je inderdaad je best doen per nootje en dan stop je sneller. Die ga ik volgende week eens meenemen!

Die maiswafels heb ik net inderdaad ook meegenomen Kosseh. Dat vind ik altijd wel een goed alternatief voor chips-trek. Heb de kaasvariant en sour cream variant net meegenomen :)

Heb ook een zak snackgroentes meegenomen. Die waren in de aanbieding bij de groenteboer (tomaatjes, mini paprika & komkommer en radijsjes) :9

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 07:56

Hier heb ik niet meer zoveel last van tussendoor snaaien, af en toe neem ik wel eens wat dat is dan meestal fruit of een bakje yoghurt met esn flavour poeder, toch een smaakje maar weinig kcal. Af en toe 2 roggecrackers als ik meer zin heb in hartig.
Maar door voedzame maaltijden zit ik gewoon best lang vol, in het begin wou ik dan best vaak eigenlijk alsnog wel wat maar dat is dan meer gewoon lekkere trek/zin on te eten/gewoonte dus dat ben ik gaan negeren het gaat dan best snel dat er nieuwe gewoonte ontstaan.
Zo ben ik ook gestopt met ontbijten dat was de eerste paar dagen eventjes wennen, maar al snel was het geen enkel probleem meer.
Voor mij werkt dit goed, zo heb ik later op de dag wat meer kcal die ik kan eten.

Hier was de weegschaal vanochtend wel weer omlaag heel fijn zo na de feestdagen nu weer proberen deze dalende lijn vast te houden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 08:23

DideH schreef:
Beste wensen allemaal!

Mag ik hier mee komen praten? Wel eens in het afvallen topic rondgehangen, maar zie daar geen 2024 of 2025 variant van.
Eerst ging het om een paar kilootjes eraf, maar ik schrok me laatst de pleuris op de weegschaal. Ben nog nooit zo zwaar geweest. BMI komt nu ook te hoog uit voor het eerst in mijn leven (al ben ik ook wel gespierd, dus misschien niet helemaal een 100% accurate graadmeter).

Net in de supermarkt gezonde (maar lekkere) snacks en lunchopties ingeslagen. De snacks zijn met name mijn probleem. Tijd voor een grote ommekeer en hoop hier wat motivatie te vinden in jullie verhalen om het dit keer wel vol te houden!

Wat zijn jullie go to's voor de snaaitrek?

Toen ik nog een paar jaar jonger was was "even opletten" genoeg om de kilootjes teveel kwijt te raken, maar dat gaat de laatste jaren steeds moeilijker. Herkenbaar?

Welkom!

Zelf doe ik niet aan snaaien, gewoon de strijd aan gaan en nee! Ik heb 4 of 5 eet momenten afhankelijk van of ik heb gesport ja of nee. Is even moeilijk maar nu taal ik er niet meer om. Bij ons in huis is dan verder ook niets lekkers te vinden. Scheelt wel dat mijn man heel sportief is en dit allemaal ook niet eet.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 10:54

Die flavourpoeder heb ik ook BCD! Echt een uitkomst! Heb ook de eiwitlimonade die ik geregeld als ontbijt, of als tussendoortje einde middag om te overbruggen tot avondeten pak.

Goed bezig met het gewichtsverlies jij!

Petrichor, dat scheelt wel als het er niet is! Ik heb eigenlijk wel altijd wat in huis omdat ik nogal van de spelletjes avonden en dagen ben met vrienden. Moet wel zeggen dat het me inmiddels al wel is gelukt 2 chocoladeletters te laten liggen. Kan dan ook beter alternatieve gezonde snackjes in huis hebben, want dan pak ik die ipv de ongezonde snacks :)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 11:12

Geeft die flavourpoeder nou echt goed smaak?

Eerder hier ook wel gemeld en ik meld me nu ook weer. Helaas is het me tot dusver niet gelukt.
Eerder wel met mezelf afgesproken dat als het zolang niet lukte dat ik een operatie (GBP) zou laten doen.
Maar ik wil het niet!
Dus dit word mijn jaar.

Ik heb een aantal doelen, waaronder deze 2:
- Ik wil graag naar de 2 cijfers op de weegschaal
- Ook zou ik er graag weer in de “gewone” maten zitten zodat ik makkelijker kleren kan kopen.

Iedereen succes met het behalen van je doelen.
En uiteraard ook nog de beste wensen!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 11:18

Zerena schreef:
Geeft die flavourpoeder nou echt goed smaak?

Eerder hier ook wel gemeld en ik meld me nu ook weer. Helaas is het me tot dusver niet gelukt.
Eerder wel met mezelf afgesproken dat als het zolang niet lukte dat ik een operatie (GBP) zou laten doen.
Maar ik wil het niet!
Dus dit word mijn jaar.

Ik heb een aantal doelen, waaronder deze 2:
- Ik wil graag naar de 2 cijfers op de weegschaal
- Ook zou ik er graag weer in de “gewone” maten zitten zodat ik makkelijker kleren kan kopen.

Iedereen succes met het behalen van je doelen.
En uiteraard ook nog de beste wensen!

Mooi doel! Veel succes!

Wat betreft die poeder: ik vind van wel! Wel even onderzoeken welke je lekker vindt. Ze hebben van die mooie sample verpakkingen (volgens mij nu ook in de aanbieding dacht ik). Daar heb ik er toen wat van besteld. Bij een van de fruitsmaken ging ik haast over mijn nek omdat ik die chemisch vond smaken, maar de hazelnut (ferrero rocher smaak) en peanut (snickers smaak) vind ik erg lekker!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 14:32

De ringfit en just dance van de Switch maar weer eens onder het stof vandaan gehaald. Vergeten dat dat best een leuke en effectieve workout kan zijn!

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:35

Ik ben wel echt tevreden met de flavour poeder maar er zijn ook best wat smaken die ik niet zo lekker vind.
Chocolate fudge en speculoos zijn hier momenteel favoriet.
De proefzakjes zijn wel erg handig.
En ik doe er vaak wel wat meer in dan de aanbevolen hoeveelheid.

@zerena dat zijn mooie doelen gaat je vast lukken!
Zo n operatie zitten ook veel nadelen aan dus zou fijn zijn als het zonder lukt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:14

Ik heb vandaag bijna 4 kilometer gewandeld ben echt trots op mezelf. Ik haat sporten en bewegen maar dit voelde wel ff goed ofz. Kon eindelijk mijn hoofd leeg maken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:34

Lau schreef:
Ik heb vandaag bijna 4 kilometer gewandeld ben echt trots op mezelf. Ik haat sporten en bewegen maar dit voelde wel ff goed ofz. Kon eindelijk mijn hoofd leeg maken.

Wandelen is echt supergoed voor je. Voor veel mensen misschien nog wel beter dan (intens) sporten :j goed bezig dus!

Ik heb net een thuisworkout gedaan met een kettlebell, dat wordt spierpijn morgen. Voel het stiekem nu al in mijn onderarmen :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:26

MuSLi schreef:
Lau schreef:

Wandelen is echt supergoed voor je. Voor veel mensen misschien nog wel beter dan (intens) sporten :j goed bezig dus!

Ik heb net een thuisworkout gedaan met een kettlebell, dat wordt spierpijn morgen. Voel het stiekem nu al in mijn onderarmen :')

Is dat zo? Nooit geweten!