Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tiwi1969 schreef:Snaai trek voorkom ik door tussen de hoofdmaaltijden door een gezonder tussendoortje te plannen. Variërend van een plak ontbijtkoek tot fruit of een volkoren cracker met humus of een handje pistache nootjes. (Moet je nog pellen dus per saldo eet je er niet zoveel van en je schuift ze ook niet met een volle hand in een keer naar binnen) Dat zijn eigenlijk wel mijn standaard dingen die ook nog weleens inruil voor een traktatie op een verjaardag.
Andere ongepelde noten kunnen ook, maar ik zit met een allergie dus eet niet alle noten.
DideH schreef:Beste wensen allemaal!
Mag ik hier mee komen praten? Wel eens in het afvallen topic rondgehangen, maar zie daar geen 2024 of 2025 variant van.
Eerst ging het om een paar kilootjes eraf, maar ik schrok me laatst de pleuris op de weegschaal. Ben nog nooit zo zwaar geweest. BMI komt nu ook te hoog uit voor het eerst in mijn leven (al ben ik ook wel gespierd, dus misschien niet helemaal een 100% accurate graadmeter).
Net in de supermarkt gezonde (maar lekkere) snacks en lunchopties ingeslagen. De snacks zijn met name mijn probleem. Tijd voor een grote ommekeer en hoop hier wat motivatie te vinden in jullie verhalen om het dit keer wel vol te houden!
Wat zijn jullie go to's voor de snaaitrek?
Toen ik nog een paar jaar jonger was was "even opletten" genoeg om de kilootjes teveel kwijt te raken, maar dat gaat de laatste jaren steeds moeilijker. Herkenbaar?
Zerena schreef:Geeft die flavourpoeder nou echt goed smaak?
Eerder hier ook wel gemeld en ik meld me nu ook weer. Helaas is het me tot dusver niet gelukt.
Eerder wel met mezelf afgesproken dat als het zolang niet lukte dat ik een operatie (GBP) zou laten doen.
Maar ik wil het niet!
Dus dit word mijn jaar.
Ik heb een aantal doelen, waaronder deze 2:
- Ik wil graag naar de 2 cijfers op de weegschaal
- Ook zou ik er graag weer in de “gewone” maten zitten zodat ik makkelijker kleren kan kopen.
Iedereen succes met het behalen van je doelen.
En uiteraard ook nog de beste wensen!
Lau schreef:Ik heb vandaag bijna 4 kilometer gewandeld ben echt trots op mezelf. Ik haat sporten en bewegen maar dit voelde wel ff goed ofz. Kon eindelijk mijn hoofd leeg maken.
MuSLi schreef:Lau schreef:Ik heb vandaag bijna 4 kilometer gewandeld ben echt trots op mezelf. Ik haat sporten en bewegen maar dit voelde wel ff goed ofz. Kon eindelijk mijn hoofd leeg maken.
Wandelen is echt supergoed voor je. Voor veel mensen misschien nog wel beter dan (intens) sportengoed bezig dus!
Ik heb net een thuisworkout gedaan met een kettlebell, dat wordt spierpijn morgen. Voel het stiekem nu al in mijn onderarmen