Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:16

Ooooohhh , wat is er gebeurd? :(:)

maaikemuis

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 15:13

Mijn oog ontdekt nieuwe levels in ontsteking. Inmiddels doet mijn halve gezicht mee :x . Hopelijk doet de antibiotica snel zijn werk want dit is niet te doen zo!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 15:25

maaikemuis schreef:
Mijn oog ontdekt nieuwe levels in ontsteking. Inmiddels doet mijn halve gezicht mee :x . Hopelijk doet de antibiotica snel zijn werk want dit is niet te doen zo!

Ai , het ziet er ook pijnlijk uit -O-
Wat is de oorzaak ?
Beterschap iig .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 15:32

Ai dat ziet er niet fijn en pijnlijk uit zeg! Hopelijk slaat de antibiotica snel aan.

--

Ik ben momenteel nog steeds fiets loos. Elke week zit ik op de Canyon site te kijken, maar echt kopen komt er niet van. 2 dagen geleden had ik een fiets in mijn winkelmand zitten en wou ik gaan betalen. Toch op het laatste moment nog afgekapt. Eerst de auto maar door de APK en het paard naar de dierenarts.
Gekeken bij de outlet , maar fietsen met een beschadiging vind ik toch ergens zonde! Staat ook niet bij hoe ernstig eventuele schade dan is. Dat vind ik een te grote gok dus ik ga liever voor een compleet nieuwe. Dan kan ik jaren vooruit en geen kans op andere schade door de schade wat er al op zit.
Het begint wel steeds meer te kriebelen!

Ik had nog gedacht aan tweedehands , maar dat durf ik niet zo goed meer.

De prijzen zijn niet mals , en ik vind het een behoorlijke uitgave , met name nu andere kosten voor het paard weer omhoog gaan.

Ik zit dus nog heel erg in de twijfelfase als ik eerlijk ben. Ik wil wel graag een fiets, maar ben nog wat onzeker over de aanschaf. Maar we denken nog rustig even een maandje verder.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 17:14

@Maaike: wat pijnlijk!! Sterkte!

@Zebra: ik zag toevallig dat Cube nu grote kortingen op MTB's heeft. Bijvoorbeeld een fully van 4000 voor 2700 euro. Nog steeds veel geld natuurlijk. Volgens mij hebben meer merken nu grote sale. Als je gloednieuwe fiets wil kopen, is dit volgens mij wel het moment... zo na black friday en de verkoop van overjarige modellen nu de nieuwe 2025-modellen binnen stromen...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:16

Maaike heftig zeg! Hoop voor je dat snel de antibiotica aanslaat.

Zebra lastig, idd aanbiedingen in de gaten houden en toch ergens de knoop doorhakken. Dus max bedrag instellen en daar wat voor kopen.
Heb je al wel proef gereden op het soort waar je naar kijkt?

Hier vandaag druk druk met de kerst versiering thuis en op de rijvereniging. Dus fietsen is niet gelukt. Dat wordt een weekje niet. Of een bike tour Londen moet meetellen :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 07:25

Welk model heb je dan op het oog @Zebrastreep ?

@Maaike ;beterschap nogmaals :(:)

Ik ben gisteren weer naar de sportschool geweest , daarna lekker in de sauna *\o/*
Zo blij mee !
Dan is mijn nieuwe Nutribullet binnen gekomen , mijn oude blender was echt op en aan vervanging
toe .
Zaterdag heb ik een afspraak met mijn coach , het afgelopen jaar bespreken en de plannen
voor het komende jaar .

@Marlies ; rondje London telt mee :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:48

Ik ben een echte Canyon liefhebber , een ander merk heb ik toch wat minder plezier van op de een of andere manier :') Ik kijk wel eens verder maar dan trekken merken als TREK mij toch wat meer aan. Ik vind heel veel mountainbikes niet heel mooi, ik ben nogal kieskeurig maar het oog wil ook wat. Al hou ik wel van kleur en gekke combinaties qua kleur. Een fiets mag best opvallen :o

Voor nu heb ik bij Canyon de LUX modellen op het oog. Deze zouden het meest passend zijn bij mijn discipline en mijn lijf.

Ik heb voor nu twee opties die ik wel mooi vind.
Zie nu net dat beide fietsen in een nieuwe versie zijn uitgebracht. En dat is ook weer te zien aan de prijs :')

LUX trail CF 6
https://www.canyon.com/nl-nl/mountainbi ... e=M138_P03

LUX world cup cf 8
https://www.canyon.com/nl-nl/mountainbi ... e=M115_P01

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:04

@Zebrastreep ; ik herken het hoor . Ik ben ook niet goed in compromissen maken .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 19:48

Hoe gaat het nu met je oog Maaike?
Hopelijk niet meer zo heftig.

Zebrastreep, lastig indd. Zeker als je de perfecte fiets al in je hoofd hebt. Er komen wel mooie aanbiedingen aan als de nieuwe modellen uitkomen, misschien zit daarbuiten moois voor je bij.

Marlies zit je nu in Londen? Hopelijk regent het daar minder. Veel plezier daar!

T2T een nutribullet is zo fijn! Ik heb een paar maanden geleden zo’n grote gekocht en het hele gezin geniet in de ochtend mee met de spinazie smoothies hahaha.

Ik zit marktplaats af te struinen naar een 2e kickr core trainer. Heb toch liever mijn eigen fiets ipv een fitbike. Onze uitdaging voor 2025 is ook bekend; geen Corsica, maar rondje Gardameer en daarna de Stelvio. Dus een goede trainer is wel noodzakelijk om goed voor te bereiden op het buitenseizoen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 20:50

@Padoertje , heeft Mantel geen mooie aanbieding ?
Vorig jaar voor een mooie prijs een Tacx Neo kunnen kopen , een model uit het jaar ervoor .

Aaah , groene smoothies . Heerlijk *\o/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 17:34

Ik was jullie kwijt haha, maar we zijn er nog.

Londen op de fiets ging helaas niet door. Alle parken waren dicht door de harde wind, dus alles te voet gedaan.

Vandaag 50km op de gravelfiets gedaan vanuit huis. Veel wind! Guur weer, maar wel prima gefietst.
Met mijn wederhelft gehad over toch misschien een indoor trainer aanschaffen. Zodat we ook in de avond of op hele oliebol dagen kunnen fietsen.

Is het wisselen van de fiets een eitje? Want ik wil niet gelijk twee van die dingen aanschaffen en we willen dan wel beide natuurlijk er gebruik van maken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 18:12

Het is maar stilletjes hier . Waar is iedereen ?
Dus blij dat je er bent Marlies :j

Een fiets op/ van de indoor trainer halen is een handigheidje .
Als je achterwiel er niet af hoeft is het een kwestie van steek as wisselen .
Bij een direct drive moet je achterwiel eruit .
Het stelt allemaal niet veel voor .

Ik ben net terug van mijn hardlooptraining, wat best lekker ging . Al was het weer niet je van het -O-

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 18:35

Hier een lange fietsdag gehad ;) . Het Bikepacking tasjes merk Restrap heeft twee x per jaar rond de kortste en rond de langste dag van het jaar de challenge om 160km (100 mile) in 1 dag te rijden.
Vandaag was de dag! Beetje jammer van de niet voorspelde regen, maar we hadden de wind gelukkig mee op de terugweg, dat scheelde.
Naar Den Bosch gereden vanuit regio Nijmegen, prima rit!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 18:46

Respect hoor met dit weer Thami .
Zou niets voor mij zijn .
Ik ben toch echt wel een mooi weer sporter :j :o
Heb een lekker zonnetje en warmte nodig .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 22:09

Restrap is een fijn merk. ik heb van hen van die bandjes om even snel wat aan je fiets te maken, ideaal.

160km is een mooie uitdaging, heb je met een groepje gefietst of solo?
De wind was idd wel een factor!

T2T die waar je je steekas moet wisselen, dan moet er toch ook een ander achterwiel in of iig een andere band op? Dat komt ik tegen.
Ben handig zat, dus wiel wisselen of er uit en er weer in, daar draait ik mijn hand niet voor om. Goed om te weten dat dat goed te doen is.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 07:23

MarliesV schreef:
T2T die waar je je steekas moet wisselen, dan moet er toch ook een ander achterwiel in of iig een andere band op? Dat komt ik tegen.
Ben handig zat, dus wiel wisselen of er uit en er weer in, daar draait ik mijn hand niet voor om. Goed om te weten dat dat goed te doen is.

Ja , er word dan idd geadviseerd er een speciale achterband op te leggen . :j
Ik fietste meestal mijn oude normale buitenband op .
Als je snel je achterwiel er in en er uit hebt , dan zet je je fiets in een mum op de indoortrainer . :j

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 08:53

Time2Tri schreef:
Het is maar stilletjes hier . Waar is iedereen ?

:wave: was op vakantie

Nu nog even de laatste rondjes maken om de 6.000 kilometer dit jaar aan te tikken.

Wel weer ingeschreven voor de loting van de Elfstedentocht volgend jaar. En ik ga nog even wat meer tochten bekijken. Afgelopen jaar geen enkele tocht gefietst, wel een beetje jammer.

Indoor fietsen lukt mij dus echt niet…

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 13:21

@ Sakura lekker even op vakantie, doe je goed! En nog even de kilometerstand opkrikken, dat is wel goede motivatie om te blijven fietsen. Jammer dat Strava zijn “ year in sport” al heeft gemaakt voor het jaar.

@ Marlies als je handig bent met wiel wisselen dan is een direct drive denk ik het beste? Afhankelijk van budget, waar je je hele fiets in/op zet is wel goedkoper.
Ik heb de Solstice met mijn man gereden gisteren, was op de heenweg wel fijn achter hem schuilen :) en gezelliger natuurlijk.
Vorig jaar heb ik hem met mijn fietsclub gereden, hadden een rondje van 30km ofzo en daar konden mensen dan paar rondjes meefietsen. Dat was ook heel leuk! Uiteindelijk met z’n drieën de 160 volgemaakt toen.

@Time ja en ik heb dan weer respect voor de uren die jij op de trainer zit! Ik vind ergens het slechte weer ook wel een extra uitdaging, en hoort er ook beetje bij met de winter Solstice en de Festive500

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:27

Zou dat niet aangepast worden denk je? Toevallig zag ik inderdaad mijn ‘jaarverslag’.

Wat zijn trouwens jullie doelen voor 2025?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:05

Sakura789 schreef:
Zou dat niet aangepast worden denk je? Toevallig zag ik inderdaad mijn ‘jaarverslag’.

Wat zijn trouwens jullie doelen voor 2025?

Mijn twee hoofd wedstrijden zijn 1 halve triatlon in Frankrijk en 1 in Turkije .
Daaromheen nog wat leuke wedstrijden plannen .
Oa een 10 km loop in maart , de tijdrit Almere in april .
De T100 in Almere in mei als voorbereiding voor Frankrijk.
Tussen Frankrijk en Turkije is nog niets gepland .

Aaahh lekker hoor een vakantie . Nog wat zon kunnen tanken ?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 19:20

Ik ben heel blij met mijn Tacx <3 . Want dat geeft mij de mogelijkheid om door te kunnen trainen wanneer het weer te slecht is, maar ook in de avonduren na het werk. Wanneer het kan en het weer het toelaat ben ik echt te vinden in het bos, maar op dagen dat het regent of donker is, ben ik er toch wel blij mee. Ik heb overigens een direct drive staan en vind het ideaal. Hiervoor had er er eentje waarbij de fiets in zijn geheel er op ging, maar dat vond ik meer gedoe (en dan heb ik er gewoon standaard een fiets in staan...)

Ik heb het afgelopen jaar behoorlijk wat gefietst, de fysio die vond vorig jaar dat ik conditie moest gaan opbouwen. Ik geloof dat hij tevreden kan zijn met zijn klant!

Voor volgend jaar staan het Pieterpad op de gravel op de planning. Deze ga ik fietsen voor een lieve vriend die in een palliatief traject zit van kanker. Hij is begonnen met het Pieterpad en had de wens deze af te maken, maar dat gaat niet meer lukken. Dus ga ik hem fietsen voor hem, ik maak zijn tocht af en verzamel een medaille voor hem.

En ik ga ik juni met een vriendin naar het Sauerland om een weekend door de heuvels te fietsen als voorbereiding op de Gravel150 die ik dit jaar wil gaan rijden.

Ik heb nog geen idee hoe mijn tweede helft van het jaar eruit gaat zien! Eerst dit maar eens tot een goed einde brengen >;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:30

Ik heb geen doelen haha. Ja meer en regelmatiger op de fiets. Weekend gaat prima, maar door de week blijft lastig.
Woensdag middag ben ik vrij tegenwoordig dus ik wil die middag op de fiets. Die modus moet ik nog even vinden, nu neemt het huishouden het vaak over....
Ik heb vaak meer korte termijn ritjes die ik plan, niet zo ver vooruit.

Maaike, je komt hier in Hellendoorn bijna langs mijn huis als je het Pieterpad fietst. Als je het fijn vind dat ik bv een stuk mee rij, je hier kan lunchen/eten/slapen of wat dan ook, dan weet je me te vinden hè!

Mooi om jullie doelen te lezen!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:52

Mijn hoofd heeft de afgelopen maand absoluut niet gestaan naar trainen, of naar het reageren in welk topic dan ook. Mijn vader is 11 november overleden en hoewel hij al een aantal jaar ziek was en we altijd geweten hebben dat het progressief was valt het daadwerkelijke moment natuurlijk alsnog zwaar. Ik heb sinds vorige week, na een winter-klaar beurt voor de fiets, de fiets op de trainer staan en heb de laaste F1 wedstrijd van het jaar gekeken op de fiets met een ongeveer 90 minuten ERG training. Gewoon de hele tijd Z2 trappen en verstand op nul. Was de eerste fietsrit in zeker 2 maanden tijd, maar met oog op mijn wedstrijdplannen zal ik deze winter toch meer routine moeten gaan bouwen in lang op de fiets zitten in een lagere intensiteit.

Mijn plannen voor komend jaar zijn 6 april een run-bike-run 10km - 42km - 5km aan de roeibaan in Zevenhuizen, dat fietsparcours ken ik van de triathlon daar later in het jaar en het fietsparcours vind ik heel fijn. Dan half mei in Almere een nieuwe T100 tussenafstand 1km zwemmen - 89km fietsen - 10km hardlopen (als ik straks nog op tijd en met inschrijven(moet er even voor sparen)), een sprint in Engeland het eerste weekend van Juni (Blenheim Palace de 7e), Tri Hard Rotterdam voor KiKa 28 Juni, En dan DTS Haarlemmermeer 12 Juli en/of EuroGames Lyon ergens tussen 23 en 26 Juli afhankelijk van wat er precies georganiseerd gaat worden in Lyon en dan als afsluitende klapper een HIM bij IM België 7 September.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 20:10

Gecondoleerd Imay, dat zal er vast in hakken. Fietsen kan dan helpen maar het moet niet als moeten voelen. Wel veel mooie doelen volgend jaar, leuk om ergens naar toe te werken en naar uit te kijken!

Maaike wat mooi dat je voor je vriend het Pieterpad gaat rijden, dat geeft die rit nog een diepere lading. En leuk maar het Sauerland, daar kan je zeker goed hoogtemeters pakken!

Gaaf Time dat je zo door de Triathlons op hele mooie nieuwe plekken komt, dat geeft die wedstrijden vast ook wat extra’s!

Marlies zou mooi zijn als woensdag fietsen in je routine komt, misschien lukt dat ook weer makkelijker als de dagen wat langer worden, en het weer wat beter. Of dus die fietstrainer voor binnen :)

Ik heb twee gravel ultra’s op het programma, in juni 450km in Limburg en in Augustus 1000km dwars door België en de Ardennen. Paar leuke Bikepacking weekends ter voorbereiding en met mijn man in juli de Alpen over :):)
Maar eerst nog mijn kilometerdoel voor dit jaar halen, nog zo’n 440km te gaan.