Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicole_floor

Berichten: 3374
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:08

Jaa ik verwacht een activiteit met een drankje en wat eten. Bij anderen gingen ze karten, met steengrillen en buggyrijden met bbqen. Dus verwacht dat het zoiets wordt. Het zal ook vast niet ver weg zijn. Wij wonen aan de rand van de sallendse heuvelrug, waar genoeg van dat soort dingen worden georganiseerd. Hier om de hoek kun je al quat rijden bijvoorbeeld.

redbutton
Berichten: 1066
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:15

Als ze in de buurt zijn, hij zn telefoon bijhoud en het geen zuipen is zou ik denk ik wel akkoord gaan. Als jij al veel voorweeen hebt eromheen kan het nog afgezegd worden. Ze zullen er rekening mee moeten houden dat er nogal wat risicos aan vast zitten.
Maar snap wel dat je het niet heel chill vind, zou ik ook niet fijn vinden.

jasz

Berichten: 2267
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:20

Oh ik zou dat ook niet fijn vinden nicole_floor. Wel heel leuk dat ze dat doen, maar uiteindelijk is het denk ik ook belangrijk dat jij je comfortabel voelt erbij. Grote kans dat je wat overtijd gaat bij de eerste, maar dat is geen garantie ook natuurlijk.

Wat schieten jullie allemaal al op! Bij mij duurt het nog wel even helaas :')

Fenn

Berichten: 6213
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:57

In de buurt en geen alcohol zou ik onder voorbehoud ook wel mee akkoord gaan. Maar wel heel lastig dat je het niet met hem kan bespreken. Misschien dat wel doen?

redbutton
Berichten: 1066
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:01

Misschien is dat idd geen verkeerd idee, hij weet waarschijnlijk toch wel dat het komt. Dan kan je jouw twijfels ook aangeven.

nicole_floor

Berichten: 3374
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:07

Jaa daar heb ik ook over getwijfeld. Maar ik wil niet de gene zijn die het allemaal verpest zegmaar. Ik heb zelf ook wel een voor gevoel dat ik wel overtijd ga. En dat met alcohol hebben we wel duidelijk afspraken over, dus verwacht wel dat het goed komt. En we zijn ook niet de eerste uit de groep met kinderen. Degene die mij er over appte heeft al kinderen, dus die snapt wel dat ze in de buurt moeten blijven.

Maarja een deel van die vrienden groep snapt het wel en kan zich wel volwassen gedragen enzo. Maar het andere deel is echt nog steeds totaal niet volwassen en dan ben je 30. :')

Ik heb hem namelijk afgelopen vrijdag ook al naar iemand van die vriendengroep gebracht om nog een keer wat samen te doen met zijn allen, voordat wij even minder tijd hebben. Dus ik dacht eigenlijk dat dat het was en ik denk mijn vriend ook. En toen is er ook al wat voorgevallen omdat mijn vriend niet mee de stad in wou. Dit had overigens niks met mij te maken, maar met het feit dat wij thuis nu ook lammerperiode hebben.

Fenn

Berichten: 6213
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:22

Mijn vriend ging toen ik 39+ was ook nog de deur uit, maar idd. Beetje op tijd thuis en geen alcohol en telefoon aan. Was een week over tijd. T is niet alleen voor jou, ook voor hem fijn toch als hij op tijd bij jou kan zijn. Dan ben je geen zeikerd hoor. Wel leuk dat ze wat organiseren!

nicole_floor

Berichten: 3374
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:35

Jaa wss maak ik me ook weer druk om niks. En ik vind idd ook leuk dat ze het organiseren. Maar had eigenlijk gehoopt dat ze dit een maandje eerder zouden doen. :')

redbutton
Berichten: 1066
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:14

Wat flauw trouwens dat hij vrienden heeft die wat moeilijk. En al zou hij thuisblijven voor jou is het ook maar zo toch. Mijn vriend is laatst ook thuisgebleven voor mij, ik zou zo graag eens mee op stap gaan maar ik trek een avond/nacht niet met mn rug. We moeten het ook een beetje samen doen.

Fenn

Berichten: 6213
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:47

Ik heb het ook aan mijn vriend voorgelegd, die zei: niet doen of iig duidelijk aangeven dat het nog afgezegd kan worden.

Je bent overigens geen zeikerd hoor. :) wat redbutton ook zegt: je doet het samen.

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:49

En zorgen dat ze het kunnen annuleren. Statistisch gezien is de kans groter dat je dan al bevallen bent dan dat je net die avond bevalt en dan wil je hem waarschijnlijk ook thuis houden :-).

Als je nog niet bevallen bent, is het ook wel lekker om nog even een avondje helemaal voor jezelf te hebben. En zelfs als de weeën beginnen, duurt het meestal nog uren voor de baby er is. Dan zou je partner allang en breed terug moeten zijn.

jasz

Berichten: 2267
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:04

Je bent zeker geen zeikerd, ik zou me er net zo bij voelen hoor!

Je kan misschien duidelijk maken aan de vriendengroep dat er een kans is dat het niet door kan gaan of dat hij eerder weg moet gaan. Dan hoef je het niet gelijk aan hemzelf te vertellen. Vind de timing wel gek, voor vrouwen doen ze niet voor niks ook al eerder een babyshower, vooral als er een paar al kinderen hebben konden ze dat wel weten.

nicole_floor

Berichten: 3374
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:11

Ze kunnen sws allemaal slecht plannen stuk voor stuk. Iets waar ik me al heel vaak aan geërgerd heb. Maargoed heb het wel tegen hun gezegd, dat er een kans bestaat dat het niet door gaat. Maarja het kon echt niet anders, jewel dat hadden jullie eerder moeten bedenken. :')

Farjen

Berichten: 8056
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 11:08

Autozitje hebben we overgenomen van iemand. 1 stoeltje met 2 isofix bases en dan zo'n stuk eraan die op de grond steunt. Voor elke auto een base, stoeltje mag op de opvang blijven staan dus hoeven we niet dubbel te hebben. Ik wou eigenlijk wel een 360° systeem, maar het is nu een gewone geworden.

Over auto's gesproken, we hebben ook een nieuwe wagen gekocht. Plaats voor baby, honden en kan toch paardentrailer trekken *\o/* Nu nog de andere auto's verkopen :+

Annepaardoes, leuk zo'n babyshower! Ook fijn dat je collega's zoiets organiseren (hier met de werkproblemen moet ik dat niet verwachten :') ) Vervelend van je rug, misschien lig je te stil tijdens je slaap?

Tova, bedoel je een bekkenband of echt een band voor op je buik? Ik heb een bekkengordel gekocht op aanraden hier in het topic. Ik gebruik hem eigenlijk alleen op het werk of als we wat langer gaan wandelen
https://carriwell.com/nl/product/verste ... -buikband/

Fenn, stoer hoor bootcamp! Fijn dat je nog zoveel kan!

Nicole_floor, daar heb ik nog niet van gehoord, een mannelijke babyshower :') Eigenlijk is het een soort vrijgezellenfeest? Maar ik zou het ook te kort dag vinden, dan moet het toch echt iets zijn in de buurt en dat je je vriend kan bereiken mocht de baby beslissen om te komen.


Hier weer zo poedersuiker geslapen, dat is nu al weken.. Om 3u besloot mijn lichaam dat het klaar was, gelukkig moet ik vandaag niet werken maar ik ben al bang voor morgen als ik wel moet werken een hele dag -O-
Gisteren zijn we voor de verjaardag van mijn vader gaan brunchen en daarna fluo golfen. Ondanks het allemaal chill was, heb ik nu toch bandenpijn. Ik merk dat ik het 3de trimester echt niet zo leuk vind :+

Trouwens, wat zijn nu echt zo'n dingen die je in huis moet hebben met je kleintje voor de eerste dagen/weken? Ik begin angst te krijgen dat ik niet goed voorbereid ben ofzo :o
- autostoeltje
- kinderwagen
- babykamer met bed, verzorgingstafel
- co-sleeper
- badje
- Welke kleren hebben jullie allemaal? Ik heb redelijk wat rompertjes, maar de meeste zijn met lange mouwen. Moet ik er meer halen met korte mouwen aangezien het binnenkort eens zonnig wordt?
- babyfoon
- verzorgingsproducten baby: waslotion enz, wat vergeet ik nog?
- verzorgingsproducten mama: kraamverband, wat nog?

Help :') :')

nicole_floor

Berichten: 3374
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 11:22

Farjen ik herken je probleem hahaha. Mijn kraam verzorger heeft een app voor op de telefoon, met daarin ook een checklist. Die ben ik maar gaan afvinken. Maar twijfel inderdaad over rompertjes lange mouwen en korte mouwen enzo. En sws wat voor kleren ik voor de baby moet kopen. Zijn ze niet te koud of te warm enzovoort.

Kwa moeder: ik kon bij mijn zorgverzekering een pakket bestellen voor na de bevalling. Ik weet niet of dat bij jullie ook is? Hier zit idd kraamverband en gaasjes enzo in. En een zeil voor op onze topper, mochten mijn vliezen breken snachts.

En die mannelijke babyshower moet je idd zien als een soort vrijgezellen feest.

suus_toes

Berichten: 1014
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:05

Farjen;
Lastig he om alles goed voorbereid te hebben.... Hier net zo haha!
Van kleding heb ik eigenlijk van alles wel wat in maatje 50 en 56. Van rompers kort tot lang, boxpakjes, sokjes, broekjes en shirtjes.
Moet alleen nog een vestje/jasje

En heb vd week nog 3 setjes in maatje 44 gekocht via Vinted. Rompertjes met boxpakjes en een shirtje+broekje.
Denk dat ik die vandaag of morgen binnen krijg.

Verder op het baby lijstje heb ik;
-kinderwagen 3 in 1
-luiertas
-Ledikantje + matras, beddengoed, slaapzakjes zomer en winter.
-babyfoon
-Commode + aankleedkussen (2x) +hoezen
-Wipstoeltje
-Eettafel baby stoel (weet ik het hoe dat heet, huismerkje van de tripptrapp) omdat ik vrij veel alleen ben, leek me dat wel handig.
-Box + kleed , twijfel nog over een boxmatras
-2x luieremmer , boven en beneden.
-luiers + billendoekjes
-badje +badcape + washandjes
-bak vol hydrofiele doeken, verschillende maten.
-2x kruik
-draagzak
-verzorgings producten; overal 2 van, van de kruidvat ; zeep/ badschuim/ bodylotion/shampoo en ipv sudo, bepathen gedaan ivm makkelijk smeren.
Borsteltje, nagelschaartje,- thermometer (2x voor baby en jezelf.)

-flesjes + 1x voeding (ivm flesvoeding moet ik alleen nog vitamine D halen)
-speentjes , knuffel lapje
-muziekmobiel

Voor mezelf; (niet zo veel eigenlijk :') )
Bevaljurkje
Thermometer dus.
Mega tenten ondergoed, schijnt dan fijn te zijn. Haha.
Zo'n water spuitfles voor van onder, ivm pijn.

Kraamverband moet ik nog inslaan.
Puppypads vd action, voor in de auto bijv.


{Autostoel heb ik vanmorgen besteld, met isofix en een steunpoot}

Oja, krijg van een vriendin nog een flessen schoonmaak apparaat voor in de magnetron.

jasz

Berichten: 2267
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 13:42

Weet je, zolang je de basis dingen hebt zit je al snel goed, rest is altijd nog bijgekocht mocht het nodig zijn.

-hydrofieldoeken. Genoeg, maar hoeft niet 15 gelijk te zijn hoor
-aantal pakjes in maat 50 en maat 56, ik heb er zelf 10 in 50, maar minder is ook prima. Is net hoevaak je het gaat wassen.
-Luiers maat 1.
-sokjes en mutsjes.
-rompers met korte en lange mouw. Ik heb er 15, maar das wat overdreven hoor :')
- maxi-cosi met wikkeldeken/voetenzak voor als je die eerste paar dagen gaat rijden vanuit ziekenhuis.
- 2 kruiken en kruikenzakken om het bedje te verwarmen.
- flessenset voor mocht borstvoeding niet gaan of als je dat niet gaat doen.
- bus poedermelk of van die zakjes voor nood.
- vitamine -d en -k in druppelvormige op oliebasis zonder suiker. Die van kruidvat is top!

Voor jezelf:
- kleding die lekker zit om in te bevallen (ik heb een vreselijk lelijk nachthemd jurkje met knoopjes aan de bovenkant, die zit super lekker en was handig ook met borstvoeding geven in het ziekenhuis vorige bevalling.)
- kleding die je na de bevalling aandoet, loszittend en zou iets van zwangerschapsbroek meenemen. Je buik is natuurlijk nog vrij groot dan.
- goed kraamverband en sowieso je kraampakket, daar zit heel veel in dat je de eerste week nodig hebt.
-warme sokken lees ik vaak, al heb ik die zelf nooit nodig gehad.
- iets van douchespullen.
- oplader en portemonnee.
- je bevalplan uitgeprint

Ik deed pakjes voor de baby op maat in een plastic zakje dat je kan sealen, met de maat erop. Dan kan ook de verpleegkundige of je partner makkelijk een setje pakken als ze de baby gaan aankleden.

Uiteraard heb je een wiegje, kinderwagen enzo nodig. Commode en aankleedkussen. Handig ook om er beneden ook 1 te hebben.

En als je wil een box of babynestje, maar dat zijn geen noodzakelijke dingen en is persoonlijke voorkeur. Zo'n wipper mogen ze nog niet gelijk in en is minder belangrijk dus.

Voor onderweg heb ik een verschoonmat, luieretui en altijd setjes kleding en hydrofieldoeken extra. Poedermelktoren is dan ook handig.

Denk dat dit het wel is hoor! En anders laat kraamzorg het ook aan je weten en heb je het zo gekocht of besteld.

Lien_

Berichten: 2514
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:11

annepaardoes ik vind het eigenlijk wel makkelijk dat hij zo’n sterke mening heeft :') en het heeft ook voordelen in gebruik natuurlijk. Ik heb hem het stoeltje uit laten zoeken, minder voor mij om over te denken. 1 base die gewoon in de auto van mijn schoonouders blijft, en een tweede voor ons. Dat erin en eruit halen zal wel irritant zijn maar ik maak me er niet zo druk om :+
Super leuk dat je zo verrast bent door je collega’s, dat je ook niets door had! Echt een succes voor hen dus :D wel heel lief ook. Vervelend van je rug wel

Fenn heerlijk dat je nog gewoon mee kunt met bootcamp. Voor jou is het einde ook dichtbij dus :)

Nicole_floor ik ga met de rest mee, je bent geen zeur hoor. Dat is best laat om zoiets te organiseren, maar wel leuk natuurlijk. Ik zou in de buurt blijven en geen alcohol geen probleem vinden, zelf

Farjen ik herken je probleem ook. Ik heb in huis,
- commode en verschoon kussen
- badje voor baby + thermometer (voor het water)
- nagelschaartje, haarborsteltje
- handdoeken/badcapes
- wat hydrofiele doeken, washandjes en dergelijke lappen stof
- bedje/co-sleeper, matrasje, matras lakens
- handkolf, zakjes om melk te vriezen, en een paar flesjes (ook voor als ze toch fles nodig heeft)
- babyfoon
- draagdoek
- zonne hoedje
En dan heb ik wat kleertjes, maar ik heb het omgekeerde probleem: alleen maar korte mouwen. Vanochtend in het ziekenhuis nog nagevraagd en ja ik moet echt lange mouwtjes/pijpjes kleding meenemen voor de eerste dagen _O- dus dat staat nog op mijn todo lijst om te kopen (heb van de materniteit een lijstje met benodigdheden voor het verblijf).

Verder nog een extra thermometer voor baby, luiers etc moet ik nog kopen, evenals kraamverband en dergelijke voor mezelf (alle consumables/verzorgingsproducten). Ik zie ook vast nog wat dingen over het hoofd

Controle vanochtend was weer helemaal prima, en zo meteen heb ik mijn eerste zwangerschaps klasje. Afgelopen weekend ook druk geweest met opruimen, bedje en commode bouwen, het wordt steeds echter :D

MerelV

Berichten: 1783
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:24

Fijn dat de controle weer goed was Lien!
Je bent geen zeikerd Nicole_Floor, dat zou ik ook spannend vinden.

Ik heb de checklist gebruikt van de prenatal om te bepalen wat ik allemaal nodig had. Denk dat ik nu redelijk compleet ben en anders is het ook zo gekocht natuurlijk.
Qua autostoel heb ik ook een isofix base met maxicosi, de isofix kan draaien en uitschuiven, dat leek mij makkelijk maar gaan we ervaren.

redbutton
Berichten: 1066
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 15:04

Ik heb een lijst van de kraamzorg gekregen. Ga die in mijn verlof eens langslopen.
Heb zeker al:
Maxicosi
Ledikant en cosleeper met spullen
Hydrofiele doeken
Wasbare luiers
Kruiken
Shampoo enzo
Kraampakket
Kleertjes in maat 50 en 56, deze heb ik wel bijna allemaal gekregen en heb geen idee wat ik in het begin nodig heb dus heb van alles wat. En als ik doorheb wat ik nodig heb koop ik zelf nog wat leuke dingen.
Badje
En verder ben ik het overzicht helemaal kwijt dus ga mijn lijstje doorlopen en zie dan wat ik nog mis

RianneH

Berichten: 28301
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 15:43

Dat is mijn ervaring ook, alles is razendsnel besteld of door de partner opgepikt bij een drogist, Hema/zeeman/wibra en supermarkt. Ik heb in mijn kraamweek nog wel pakketjes ontvangen, maar je moet jezelf ook niet te gek maken hoor.


Tip die ik destijds kreeg was een paar keer te oefenen met het zitje in en uit de auto zodat je niet te lang staat te knoeien met de baby erin als je al in het ziekenhuis moet bevallen. Wat we toen niet geoefend hebben was hoe de baby dan vast moet, dat is ook wel een handige oefening zonder zo’n klein mensje erin :')

Vergeet verder je vluchtttas niet en ik heb destijds mijn man zelf zijn spullen laten pakke , maar hoorde in de centering groep al meer vrouwen die dat voor hun man hadden klaar liggen. We hadden er nog wat snackjes en tussendoortjes in, maar werden ook eigenlijk heel goed verzorgd in het ziekenhuis. Iets als lippenbalsem, prettige dunne badjas en warme sokken vond ik echt een aanrader om mee te hebben :D

Ohh en een wollen deken was uiteindelijk een uitkomst om de kleine comfortabel te houden, want hij koelde ondanks de kruiken in zijn bedje toch telkens wat te veel af. Was weliswaar in maart geboren, denk dat deze zomerperiode het ook al snel te warm is…

En voor de mensen die nog een thermometer moeten kopen, je hebt hele snelle, dat zijn echt aanraders. Je moet al zo vaak meten bij de baby dat alles langer dan 2 seconden echt duurt een eeuwigheid voelt. Voor jezelf overigens ook fijner ;)

redbutton
Berichten: 1066
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 16:00

Waar kun je zo een snelle thermometer kopen Rianne?

RianneH

Berichten: 28301
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 16:07

Etos! https://www.etos.nl/producten/braun-hig ... 88865.html

Heb me zo te zien wel vergist in de tijd, we hebben voor de peuter nu een oorthermometer, die meet in 2 seconden, maar daar zit best een afwijking in vergeleken met de werkelijke temperatuur als wanneer je rectaal meet.
De Braun high speed meet dus in minder dan 10 seconden.

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:36

De thermometers van de Hema en kruidvat zijn ook vrij snel. Ik had altijd die van de Hema. Die was aanzienlijk sneller dan uit het kraampakket. En gewoon voor 5 a 6 euro.

Overigens is het handig om twee thermometers te hebben. Eentje voor jezelf en eentje voor de baby. Vaak moet je jezelf de eerste week temperaturen en dan is dat net wat praktischer. Al kun je voor jezelf wel een slomere thermometer gebruiken uit het kraampakket.

redbutton
Berichten: 1066
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:51

Dank voor de tips!
Over 2,5 week maar eens een lijstje maken wat ik nog nodig heb