Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pressent

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 18:21

Wij zijn vandaag in Nederland aangekomen. Vandaag even rustig aan want het was een lange reis. Mijn dochter heeft tijdens de vluchten gelukkig geslapen maar tijdens het wachten was ze behoorlijk energiek dus uiteindelijk best vermoeiend. Nu even aankomen hier.

@Noeps thanks voor de info over wasbare luiers, zit ook in mijn hoofd maar het wassen leek me altijd een hoop gedoe, fijn om te horen dat dit in de praktijk meevalt.

@Linoleum, haha kan me goed voorstellen dat veel mensen zo’n beurs helemaal niks vinden hoor.

@Yonker Jaa leuk dat je je kindje even kon bekijken en dat alles in orde is! En fijn dat je zo hebt kunnen genieten van je vakantie.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 12:28

Pressent: fijn dat de reis goed gegaan is. Nu lekker bijkomen!

Yonker, klinkt als een heerlijke vakantie. Mooi dat de echo goed was!

Qua werk, het is inderdaad mooi als je probleemloos tot aan je geplande verlofdatum kan doorwerken, maar ook niet gek als het niet lukt. Ik heb de vorige keer wel tot 36 weken stug doorgewerkt, en met een eigen bedrijf had ik ook in de weken daarna nog wel wat te doen. Dat wilde op zich prima hoor, maar ik had wel veel last van mijn rug en dat nam enorm af toen ik eenmaal verlof had. Nu wil ik wel iets eerder stoppen met het zien van cliënten om daarna alle managementtaken te kunnen afronden en overdragen. Dat kan ik liggend op de bank doen -:)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 14:28

Ik wil het liefst ook tot 36 weken werken maar ben bang dat het met mijn rug niet echt een optie is... Dus ben er wel op voorbereid dat ik iig eerder met verlof moet + misschien eerder minder gaan werken. Heb het ondertussen hier in de omgeving wat mensen verteld en iedereen reageert super lief <3
Maandag moet ik weer werken en ga ik het de directeur vertellen, ook doordat ik 40 uur werk ben ik hier en daar ook wat afwezig ivm bloed prikken, en heb aankomende woensdag om 4 uur een bezichtiging bij de kinderopvang :). Dan hoor ik ook of er plek is maar aan de telefoon zei ze dat er hoogstwaarschijnlijk wel plek is!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 16:50

Yesterday, 50% in de ziektewet lijkt me dan nog wel fijn. Heb je toch het idee nog wat te doen en mee te krijgen op het werk.

Yonker, wat fijn van de goede tweede echo. Nog even duimen voor de 13 weken echo. Leuk hé dat iedereen zo leuk reageert. Geniet er van om het iedereen te vertellen!

Pressent, ik hoop dat je een beetje hebt kunnen bijkomen.

De pijn in mijn heup gaat een beetje af en aan. Donderdag naar de HA geweest en heb een doorverwijzing gekregen naar de fysio. Het is geen bekkeninstabiliteit, maar een spier die achterop langs loopt. Vergelijkbare spier als waar je last van hebt met ischias.
Vandaag gaat het redelijk goed, gisterochtend eerst ook maar later op de dag niet meer.
Heb voor nu een afspraak staan voor dinsdag bij de fysio.

En we hebben vandaag de maxicosi gescoord. Maxi-cosi Pebble 360 met isofix is het geworden.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:05

welmoed__ schreef:
De pijn in mijn heup gaat een beetje af en aan. Donderdag naar de HA geweest en heb een doorverwijzing gekregen naar de fysio. Het is geen bekkeninstabiliteit, maar een spier die achterop langs loopt. Vergelijkbare spier als waar je last van hebt met ischias.
Vandaag gaat het redelijk goed, gisterochtend eerst ook maar later op de dag niet meer.
Heb voor nu een afspraak staan voor dinsdag bij de fysio.

Jeetje dat is wel pittig, hoop dat de fysio je een beetje kan helpen :(:)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:58

@pressent; ook lekker terug van vakantie! Hoe oud is je dochtertje nu?

@noeps; handig dat je het zo kan indelen als eigen ondernemer, krijg jij verder net als “de rest” wel zwangerschapsverlof of moet je echt alles zelf ophoesten?

@yonker & welmoed; goed aan jezelf denken, wat niet gaat, gaat niet (meer). Ik ben bij de vorige zwangerschap vroeg gestopt omdat ik echt continue liep over te geven en een slappe vaatdoek was. Hopelijk kunnen ze je goed verder helpen met je heup, altijd vervelend dat soort dingen.

Was het helemaal vergeten te delen hier, iets met druk en merk dat ik soms een beetje warrig word. Maaaaaar; wij krijgen er een zoontje bij. Mijn gevoel zat dus toch goed! En helemaal blij mee! :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:52

Wat leuk Wiwabalia!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:58

Hier weer terug van vakantie, wel meegelezen maar geen puf voor een bijleespost.

Merk dat ik zelf weer heel veel moeite begin te krijgen met het feit dat ik al 3 weken geen hartje heb gehoord. Dan denk ik meteen van zit hier allemaal zwanger te doen, en een dikke pens te hebben voor Piet snot. Moeten mensen daar wel niet van denken :=

Eigenlijk zaterdag pretecho voor geslacht, maar ga morgen even bellen of ze eerder plek hebben :+

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:59

Haha dat snap ik wel hoor. Als je straks je kindje gaat voelen is dat wel over. Dan word je er elke keer weer even aan herinnerd. :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 10:00

welmoed__ schreef:
Haha dat snap ik wel hoor. Als je straks je kindje gaat voelen is dat wel over. Dan word je er elke keer weer even aan herinnerd. :')

Ja is ook. Dit is gewoon een overblijfsel van m’n missed abortion paar jaar geleden. Toen had ik daar eigenlijk het meeste last van :=
Dat ik voor niks “zwanger” was.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 10:27

Wiwabalia schreef:
Was het helemaal vergeten te delen hier, iets met druk en merk dat ik soms een beetje warrig word. Maaaaaar; wij krijgen er een zoontje bij. Mijn gevoel zat dus toch goed! En helemaal blij mee! :D

Gefeliciteerd een jongetje *\o/*

Barbabientje schreef:
Hier weer terug van vakantie, wel meegelezen maar geen puf voor een bijleespost.

Merk dat ik zelf weer heel veel moeite begin te krijgen met het feit dat ik al 3 weken geen hartje heb gehoord. Dan denk ik meteen van zit hier allemaal zwanger te doen, en een dikke pens te hebben voor Piet snot. Moeten mensen daar wel niet van denken :=

Eigenlijk zaterdag pretecho voor geslacht, maar ga morgen even bellen of ze eerder plek hebben :+

Uhm ja ik herken dit wel een beetje.... ook al heb ik vrijdag nog een echo gehad, denk ik bij alles wat ik voel, is het nog wel goed daar met het kindje? Vind het lastig om op mijn lichaam te vertrouwen. Maar goed proberen los te laten...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 10:56

Pressent fijn dat jullie goed zijn aangekomen!

Yonker klinkt heerlijk even lekker naar de zon geweest! Fijn dat iedereen zo positief reageert ook! En super dat de echo goed was :D

Welmoed hopelijk kan de fysio dan inderdaad helpen het losser te maken, fijn dat het een spiertje is wel in plaats van je bekken denk ik?

Wiwabalia gefeliciteerd, leuk een zoon *\o/*

Barbabientje logisch dat de m.a. nu nog invloed heeft in die zin, hopelijk kun je de echo inderdaad vervroegen :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:06

Heb gelukkig een hele fijne verloskundige praktijk, dus kan zijn dat ze anders proberen me even ertussen proberen te proppen voor een doppler.

@wiwabalia gefeliciteerd!! Leuk een jongetje!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:33

Wiwabalia tof dat je voorgevoel klopte!

Ik krijg als zelfstandige van het UWV een uitkering ter hoogte van het minimumloon B-) en verder ook geld van mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering, plus dat mijn bedrijf gewoon doorloopt en ik daar ook nog de rest van mijn salaris uit kan halen.

Barbabientje, voor je eigen geruststelling fijn wanneer je ofwel de echo kan vervroegen ofwel even hartje kan luisteren. De kans is écht het grootst dat het allemaal goed is, maar met je eerdere ervaring kan ik me voorstellen dat je daar niet zo op durft te vertrouwen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:34

Ik had zelf ook altijd dat ik helemaal prima vond, tot m’n afspraak steeds dichterbij kwam. Dan kreeg ik ook steeds meer behoefte om even te kijken/luisteren en werd ik onzekerder. Gek hoe je brein dan ook werkt :+
Baby voelen was wel echt een opluchting, elke dag meermaals de bevestiging.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:45

Barbabientje schreef:
welmoed__ schreef:

Ja is ook. Dit is gewoon een overblijfsel van m’n missed abortion paar jaar geleden. Toen had ik daar eigenlijk het meeste last van :=
Dat ik voor niks “zwanger” was.

Dat kan ik me wel voorstellen ja. Dat vertrouwen moet weer een beetje terug komen.

Ik merk dat het nu weer een stuk beter gaat met mijn heup... altijd zo als je afspraak met de dokter hebt gemaakt en afspraak staat voor de fysio. Zelfs na gisteren een drukke dienst gehad te hebben op het werk heb ik er niet echt last van, op af en toe even na. Ik twijfel dan ook om de afspraak door te laten gaan bij de fysio, aangezien er vanuit de verzekering maar 3 behandelingen vergoed worden. Dan bewaar ik ze liever denk ik nog even voor als ik het echt nodig heb.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:47

Welmoed, ik zou het wel door laten gaan. Ze kunnen namelijk wel al veel tips geven hoe je het kan voorkomen en oefeningen om het te onderhouden. Daarmee kan je mogelijk wel uitstellen wanneer je er echt veel last van kan krijgen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:00

Eens met linoleum, ik zou het door laten gaan en zeggen dat je wat tips zou willen. Je wordt er nooit dommer van, en heel eerlijk.... een fysio behandeling is volgens mij rond de 40/50 euro. Dat is het wel waard lijkt me als je er straks 1 of 2 behandelingen overheen zit.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:20

Daar hebben jullie ook wel weer gelijk in!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 08:43

Bijleespost komt eraan :D maar had een update fotootje vanochtend:
Afbeelding
23 weken *\o/*

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 08:45

Wauw wat een mooi buikje en wat straal je Doubtless <3

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:38

Mooi Doubtless! Ook een gave jurk zeg :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:45

Prachtig buikje <3 je ziet er goed uit!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:50

@Yonker: Fijn dat je zo'n lekkere vakantie hebt gehad! Welkom terug :D

@Pressent: Welkom in Nederland :)F Ik geloof meteen dat het een lange reis was, respect hoor. Hoe gaat het nu?

@Welmoed: herkenbaar hoor, dat pijn komt en gaat. Toch even naar de fysio gaan, want even geen last hebben betekent niet dat het probleem opgelost is (helaas).

@Wiwabalia: Een jongetje, kei leuk. Gefeliciteerd :D

@Barbabientje: Aiii dat zijn geen helpende gedachtes. Mensen denken toch helemaal niets, die gaan er toch gewoon van uit dat je zwanger bent? Is het een idee om zo'n doppler apparaatje aan te schaffen? Die zijn er al vanaf 30 euro... En niet zo onaardig zijn voor jezelf hoor :(:)

@Noeps: Zwanger zijn als zelfstandigen is weer heel anders he... Gelukkig loopt je bedrijf door en komt er nog inkomen binnen. Is niet altijd een makkelijke rekensom als het werk (en inkomen) tijdens de zwangerschap helemaal stil komt te liggen.

Thanks voor de lieve reacties! @Bellex: Ik vind 'm ook super, jammer dat 'ie niet echt met een panty kan :+ . Heb voor de herfst/winter een nieuwe lading besteld, die matcht met panty, laarsjes en zwangere buik :))

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:54

Doubtless, je ziet er goed uit <3 en die jurk is echt superleuk ook! Blousejurkjes zijn echt top inderdaad.

Ik merk dat ik het wel lastig vind dat mijn lichaam alwéér aan het veranderen is. Ben in mijn vorige zwangerschap heel veel aangekomen, ik was net weer beetje aan het afvallen en ook wat meer gewend aan mijn nieuwe figuur en langzaam beetje een nieuwe garderobe en stijl aan het vinden. En nu begin ik weer rond te worden. Ik probeer dus beetje op mijn eten te letten en zo hopelijk niet deze zwangerschap ook 20 kg extra mee te pakken, maar maximaal uit te komen op het gewicht dat ik vorige keer ook einde zwangerschap woog. En ik heb heel erg de neiging om steeds nieuwe kleren te kopen, omdat ik zo zoekende ben. Maar er moet een nieuwe auto komen, we zijn nog een grote verbouwing aan doen, dus kunnen geld wel goed gebruiken. Dus besloten dat ik van mijn 13e maand in november een klein deel mag gebruiken voor nieuwe kleren (waarmee ik de zwangerschapskleding van vorig jaar zomer winterproof kan maken) en ik verder vooral tijd ga investeren in mijn haar en make-up en op die manier me hopelijk wat meer mezelf en verzorgder kan voelen.

UMCG kan ook weer goed plannen. Ik heb morgen een reguliere controle en donderdag 13 weken echo. Het lukte ze niet om op dezelfde dag te krijgen. Hou het er maar op dat ik deze week twee keer mag baby kijken <3