Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 20:02

Wat fijn dat er zoveel positieve berichten zijn! Heerlijk!

@lisitano, heerlijk die reactie van je zoontje op het boek hahaha!

@haasje, een nieuwe baan is altijd even schakelen en intensief, helemaal als je zwanger bent! Fijn dat je nu meer vanuit huis kunt werken.

Hier gaat mijn bekken nog niet echt beter, maar dankzij de behandelingen van de fysio zijn de klachten aan de ischias wel bijna verdwenen. Bij een van de massages voelde ik ook echt mijn hele bil en been tintelen, maar daarna niet meer de uitstralende pijn gehad, dus daar ben ik echt heel erg blij mee *\o/*.
Ben bijna 25 weken nu, zat me ineens te bedenken hoe snel het eigenlijk gaat :oo Op papier nog maar een week of 15. Was even een 'Oh mijn god, ik heb nog niks op orde behalve een geboorte pakje'-momentje hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 20:10

Gefeliciteerd met de positieve berichten!

@lisitano wat een heerlijke reactie van jullie zoontje! :=

@haasje begrijpelijk hoor! Zwanger zijn is heel vermoeiend..knap dat je, je er doorheen gewerkt hebt!

Rebecca wat vervelend van je bekken. Is dit al lang zo?

Vanmorgen ben ik gebeld met een positieve bloed en Nipt uitslag!

Heerlijk!

Alleen mijn ijzer is wat laag en dat was de vorige x ook zo. Na de bevalling kreeg ik daar pillen voor.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 20:33

Wat fijn al die positieve berichten!

Rebecca bizar hè hoe snel het gaat! Bij nr 1 had ik dat al, maar heb nu helemaal t idee dat t snel gaat!

Haha lisitano die reactie van je zoontje geweldig!

Kunnen jullie een beetje tegen de warmte die voor komende dagen/week verwacht staan? Ik ga der echt heel lekker op! Hopelijk jullie ook!

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 20:39

Lisitano haha mooie reactie van je zoontje.

Logisch dat het er zo inhakt Haasje, een nieuwe baan is sowieso al vermoeiend. Fijn dat je nu wat meer thuis kan werken.

Rebecca gaat hard ineens dan hè. Gelukkig heb je nog wel even voor de verdere voorbereidingen.

Evamarie fijn een goede NIPT uitslag!

Ik ben gek op warmte maar trek het iets minder als ik zwanger ben. Komende dagen lekker het badje op en een beetje rustig aan.

Wij hadden een super 20-weken echo vanavond *\o/* De kleine wilde alleen echt voor geen meter meewerken voor de metingen van het hoofdje dus ik heb flink moeten springen en bewegen. Uiteindelijk is het met heel veel moeite gelukt.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:09

Ja, het gaat super snel! Ach, nog 5 weken en dan heb ik vakantie/verlof. Dan heb ik er lekker de tijd voor!
Ik hou van deze warmte <3. Ik loop ook echt op zonne-energie, hoe meer zon hoe beter ik me altijd voel. Gelukkig wel een heel koel huis, dus als het echt te warm wordt, kan ik altijd lekker binnen gaan chillen.

Evamarie, wat fijn die goede uitslagen! Krijg je voor je ijzer voortijd niets?
Senna, wat fijn van de goede echo! Altijd fijn als ze niet meewerken he :')...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:18

Haha Lisitano, heerlijk! Tot zover je goede bedoelingen :') . Wel een mooie reis in het vooruitzicht.

Een nieuwe baan vergt inderdaad altijd de nodige energie. Fijn dat je erin begint te komen Haasje.

Bij jou ook een kleine verbetering Rebecca. Is er voor je bekken nog wat verbetering in het vooruitzicht of wordt het een kwestie van aftellen?

Evamarie, gefeliciteerd met de goede uitslag. Altijd fijn! Voor ijzertekort kun je volgens mij ook eerder al pillen krijgen.

Ik hou een stuk minder van die warme dagen. Vond vandaag wel de max eindelijk :') Heb niet het idee dat ik er nu nóg minder goed tegen kan, dus we overleven het vast wel haha.

Hier inmiddels 26 weken en vind het ook echt waanzinnig snel gaan. Wij hebben wel een start gemaakt met de kamer, maar de komende weken gaat daar i.v.m. tijdgebrek weinig aan gebeuren. Volgende maand weer door :Y)

Ik wil ook nog wel graag kijken voor een draagzak. Heb er bij ons zoontje verschillende geprobeerd en vond ze allemaal dramatisch. Iemand nog een gouden tip? We zoeken echt een enorm idiot-proof ding met zo min mogelijk klikjes, lusjes en knoopjes :+

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 22:58

@senna Buhh das minder van de warmte, lekker rustig aan doen dus! En fijn dat je 20 weken echo goed was!!

Ooo wat lekker Rebecca dat je dan al vakantie/verlof hebt! Haha qua zon heb ik echt hetzelfde, hoe meer hoe beter en liever 30 graden dan 25 haha! Bij ons in huid blijft het ook altijd lekker koel! Dat scheelt wel een boel!

Saskia ooo dat word nog wat als je vandaag al de max vond hihi.. haha en idd overleven doe je het vast!
Leuk dat begin met het kamertje!

Wij hebben qua draagzak de tula Free to grow. Komt goed uit de test, lang te gebruiken (onze zoon van bijna 2 zit er nog in) en kan het kindje op 3 manieren gedragen worden. Manlief vind hem wat onhandig qua omdoen, ik zelf vind het wel meevallen. Der zijn ook winkels die draagconsulten geven, kun je vanalles uit proberen.
Wij zijn nu nog aan het kijken naar een rugdrager waar kindlief in kan als het kan zitten. Dan kan het ene kind straks in de wandelwagen en de andere in de rugzak tijdens het wandelen. Iemand toevallig ervaring met de Thule Sapling? We hebben zelf ook een thule (hardloop)wandelwagen en zijn daar zeeeeeer content mee, maar vinden de rugdrager nog al aan de prijs voor hoevaak die gebruikt gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 23:05

Wij hebben de Ergobaby Embrace. Deze is heel zacht en je baby kan er op verschillende manieren in. Ik kan hem aanraden. :)

De warmte vind ik heerlijk, alleen met slapen vind ik het wat minder.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 04:18

:wave:

Alle nieuwe dames gefeliciteerd en welkom

Ik las iets over vitamines, ik slik zelf elevit (geen idee of ze dat in NL kennen) hebben vitamines voor betere sperma kwaliteit, voor de zwangerschap (foliumzuur en jodium), tijdens de zwangerschap (plus ijzer) En voor na de bevalling om de borstvoeding te helpen en genoeg vit. en min. om de baby en mamma te voorzien. En dan slik ik nog visolie voor de ontwikkelingen van de hersenen.

Ik las iets over kinderwagens. Onze dochter was 4 toen onze zoon geboren werdt en ging dus al niet meer in de kinderwagen en onze zoon zal (als het goed gaat) 3 zijn als de baby geboren wordt en zit eigenlijk al heel lang niet meer in de kinderwagen. Helaas is onze Stokke kinderwagen een van de eerste series en is er helaas geen 2de zitje meer bij te krijgen.

Ook las ik nog iets over baby's dragen. Ik heb de buik en rugdrager van Stokke en een rugdrager om mee te hiken van Macpac. De rugdrager van Stokke heb ik eigenlijk nooit gebruikt, wel de buikdrager en die vond ik op zich wel fijn. De Macpac is goed te doen als ze zwaarder worden, maar het dragen wordt echt wel steeds zwaarder. Ik heb m voor allebij gebruikt (oudste is nu 6), maar met de jongste ben ik niet zo vaak wezen hiken want hij wil het "zelluf doen". En door de zwangerschap van Noah was een steile heuvel op echt te zwaar met 15 kg op de rug plus één in de buik.

Iemand vroeg nog naar de interval van de echo's. Bij een normale zwangerschap is het idd een gat van 12/13 weken naar 20. Bij extra echo's ivm eerdere miskraam/stilgeboorte plannen ze er nog één rond de 16 weken.

Ik las iemand nog over kdv, is het anders geen optie om gewoon hele dagen in te boeken en daarna gewoon te veranderen? Wij hebben mazzel hier, er wordt vanuit de overheid 20 uur vergoed dus mijn dochter ging gewoon 5 ochtenden van 9-1. Mijn zoon gaat niet naar kdv want teveel slechte ervaringen met dl meegemaakt, zit te twijfelen over peuterspeelzaal maar daar was 2 jaar terug bij een huis aan de overkant een gerichte schietpartij. Sinds covid is het dorp aardig achteruit gegaan.

Verder niet echt veel te melden hier, de stress word me geregeld teveel met huilbuien als gevolg. Ze hebben me uiteindelijk toch nog een echo gegeven met 22 weken, die heeft weinig geholpen om de stress te verminderen. Waar ik ervan overtuigd was dat het om een groei echo zou gaan vond zei dat dat niet zo was. Was een andere echoscopist als normaal en toen we er naar vroegen gaf ze aan eerst alle andere dingen te checken en kater de groei. Werd nog een inwendige echo ook omdat ze wou weten hoe de cervix eruit zag en dat de placenta niet de cervix bedekte. Toen we dus nogmaals naar de groei vroegen gaf ze aan dit niet te gaan doen want daar kwam ik volgens haar niet voor. Ben nu (Vrijdag) 24+2 weken zwanger en moet dus nog steeds bijna 5 weken wachten op de volgende groei echo en ik wordt echt heen en weer geslingerd tussen mijn emoties. Afgelopen weekend was de baby echt heel erg actief, en zo erg aan het schoppen dat toen mijn dochter keek ze ook de buik ineens zag uitsteken. En de rest van de tijd voel ik amper iets waardoor ik me dan ook weer ongerust maak.

Verder heb ik echt heel vaak kramp in mijn rug onder mijn linker schouderblad. Ik wordt er helemaal gek van.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 11:09

Pff, ik ben wat bekomen van het ziek zijn. Even bijlezen :list:

Daffie :(:) De baby slaapt natuurlijk ook nog veel nu, dus het is normaal dat je niet 24/7 beweging voelt. Als ik niks doe, voel ik ongeveer elke 3/4 uur beweging. En daartussen niks. Maar zodra je natuurlijk bezig bent (huishouden, werk, wandelen, slapen, etc..), merk je de bewegingen nog niet op.

Ik lees veel goede echo's en NIPT-uitslagen. Yes *\o/* Superfijn! En het begint goed vooruit te gaan bij sommigen.

Qua draagzak.. Ik heb zitten kijken voor een mei tai (tussen draagdoek en draagzak in). Soepel zoals een draagdoek voor een gewicht tussen 3 en 20kg, maar wel het bevestigingsgemak van een draagzak. M'n man is geen held met ingewikkelde knooptechnieken :+ Ik heb een Bykay mei tai deluxe van 140 euro op de kop getikt voor 25 euro :$ Lang leve Vinted.
Verder ook wat slaapzakken voor een fractie van de prijs. Top, die website.

Ik heb alleen last van de warmte als ik slaap. Dan smelt ik bijna het bed uit. Maar overdag geen probleem. Al moet ik wel zeggen dat ik niet veel in de zon loop nu. Ben toch wat bang voor een zwangerschapsmasker. Lang leve zelfbruiner, hihi.

amillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 07:57

Ja hier ook een goede NIPT.
Donderdag geprikt en gisteren de uitslag *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:47

Fijn gevoel he.

Gefeliciteerd *\o/*

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:07

Wat fijn!

Hier vandaag een goede 20 weken echo. Heel fijn! Ook leuk voordat we op vakantie gaan naar de US, ik had een piepklein beetje zorgen. Nu voelt alles weer top.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 20:06

Wat goed amillion en lisitano!

Lisitano, waar had je de zorgen over? Kan me wel voorstellen dat het met zo'n avontuur voor de boeg extra fijn is om nu te weten dat alles goed is!

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 20:20

Wat een fijne berichten!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 20:38

Ik voelde de baby helemaal niet en had toch ergens wat knagen. Het klinkt misschien een beetje gek, ik had even een gekke kronkel. Laatste jaren gaat mijn leven zo goed, zoveel geluk. Droomhuis, gezond kind, het goede leven. Nu weer zwanger, in 1 keer raak zelfs, geen ellende tussendoor met miskramen terwijl er zoveel vrouwen (ook bekenden) hiermee struggelden en bij mij gaat het gewoon. Ik dacht laatste weken ineens dat het vast niet zo mocht zijn. Weer geluk.

Lekker dramatisch hè 8)7

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 21:49

Wat fijn Amillion en Lisitano.

Lisitano, ik herken je gevoel heel erg, hier exact dezelfde situatie. Ik word daardoor soms ineens onzeker omdat ik het gevoel heb dat het toch niet allemaal zo voorspoedig kan blijven gaan. Ik voel de baby gelukkig wel al weken heel duidelijk maar dat maakt het gevoel niet minder.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:34

Superfijn Amillion en Lisitano!

Voor mij ook herkenbaar, behalve dat het bij ons wel lang duurde. Maar uiteindelijk wel geheel natuurlijk, zonder traject of al te moeilijk gedoe. Voelt echt als een kadootje, ook omdat ik geen kwaaltjes of nare dingen heb verder.. pff lastig, maar probeer je niet te druk te maken (zeg ik ook tegen mezelf ;))

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:38

Wij hadden gisteren een perfecte 20 weken echo <3
Kindje is zelfs een dag vooruit gezet

Ik herken je hoor lisitano. Ik maakte me ook zorgen dat er iets niet goed zou zijn. Want heb de baby ook nog niet gevoeld. Blijkt dat de placenta dus aan de voorkant ligt -O- gaat ook nog wel een paar weken dus dus -O-
Gelukkig was alles goed met de baby!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 07:00

Wist je dat nog niet dan? Bij mij hebben ze dat bij de 13 weken echo al gezegd dat m'n placenta voor ligt en dat het dus wat langer kan gaan duren voordat ik het ga voelen. Wel alvast een fijne geruststelling vind ik.

Fijn nieuws over goede echo's <3

Hier het nieuws maandag op het werk verteld, kreeg gisteren allemaal appjes alweer van anderen die er maandag niet waren dus de tamtam doet z'n werk :))
Zoveel leuke reacties :+:

Gisteren een fijn gesprek gehad met m'n nefroloog. Meteen extra mogen prikken. Vandaag belt hij, maar al gezien dat het nu stabiel lijkt te zijn. Maandag weer prikken en dinsdag dan telefonische afspraak ook.
Had het wel even moeilijk, zat me daar een partij te snotteren := Hij gaf nog aan dat ik echt niet moet onderschatten wat zo'n ic opname met je doet, zowel geestelijk maar ook lichamelijk en dat het niet gek is dat ik even geen vertrouwen heb in m'n eigen lichaam...

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 07:24

Al een tijdje niet meer gereageerd (wel meegelezen) maar voor de dames met een voorliggende placenta : hier voor de 2e keer een voorliggende placenta en voelde hem met 14 weken al!

Nu 25 weken en die knul beukt er op los :+ ik voel het wel harder aan de binnenkant dan aan de buitenkant dus voor je partner is het wel wat jammer..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:38

Proficiat Amilion, Lisitano en Claudia!

Herkenbaar hoor, dat het voelt alsof je niet gelukkig mag zijn dat het allemaal makkelijk gaat. Ik vind het heel erg voor de dames die moe(s)ten afzien qua conceptie en zwangerschap. Dat wilt niet zeggen dat ik daarom minder blij mag zijn met die kleine spruit. Mijn wens was er ook al 13 jaar, we zijn gewoon later beginnen klussen. Als je 13 jaar lang moet zien hoe de ene na de andere rondom je een baby krijgt en je lijf ontregelt om ook.. , is dat afzien. Dat heb ik ook nooit kunnen delen, want "jouw tijd komt wel".
Ik denk dat iedereen hier gewoon ontzettend blij is een kindje te krijgen, hoe de weg er naar toe er ook uit zag. En dat is het belangrijkste.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:44

Je zegt het mooi, dat is inderdaad hoe het hier ook was. Door ziekte en zeer was het eerder gewoon geen reëele optie. Nu is dan eindelijk onze tijd gekomen, we hebben onze portie ellende al wel gehad... En ik vind het heel naar voor de mensen waar het niet bij lukt, heb ook een vriendin die in een traject zit wat echt wel heel heftig is en waar ik ontzettend mee meeleef, maar ik vind inderdaad ook dat ik heel hard mag genieten dat het ons gegund is <3

Ik heb vanochtend voor 8 uur al een collega aan het huilen gemaakt _O- Ik vertelde dat ik zwanger ben.
En toen was ze helemaal in tranen want ze wist dat ik het graag wilde en ze was zo bang dat het met m'n ziekte misschien toch niet mogelijk zou zijn nu het weer zo slecht ging. Maar dat kwam dus door de baby }:0
Super lief <3

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:52

We hebben natuurlijk ook heel veel geluk en mogen ons daar best bewust van zijn. Ik zat een beetje te wachten tot er ellende op me af komt en dat slaat natuurlijk nergens op. Gelukkig lijkt baby het heel goed te doen <3
En nu 100% zeker een meisje :D

Wat ontzettend lief van je collega, Goldie. Ik vond het ook zo bijzonder hoe mensen mee genoten en genieten van mijn zwangerschap. Zelfs die ik niet zo goed ken. Ook een beetje creepy soms trouwens :))

Bloem24 schreef:
Al een tijdje niet meer gereageerd (wel meegelezen) maar voor de dames met een voorliggende placenta : hier voor de 2e keer een voorliggende placenta en voelde hem met 14 weken al!

Dat helpt niet :+
Ik had vorige keer ook een voorliggende placenta, nu weer. Ben nu 19+4 en ik voel echt niks. Ik zie aan mijn buik waar ze ligt maar ik voel geen schoppen of draaien. Bij de vorige voelde ik nu wel al veel.
Ik word er juist zenuwachtig van als mensen zeggen dat ze de baby goed voelen voor mijn termijn :=
Verloskundige zei wel dat het juist wel lekker rustig kan zijn voor je lijf als je nog niet zoveel voelt. Dus ik zie het ook maar even positief, al vind ik het ook een beetje jammer :)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 13:36

Nee hadden ze bij de 13 weken echo niks over gezegd. Maar ook niet naar gevraagd ofzo verder
Ik ben nu 19+1 en ook nog helemaal niks gevoeld :\
Vind het wel jammer maar komt vast met een paar weken wel