Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:10

Rawr schreef:
Happy_Hippie schreef:
Leuk zeg, het is idd ver weg haha.
Zie wel met touwen is?
Ik heb zelf nu paar keer in Breda (Bruut) en in Rotterdam (Monk) genoulderd dit is zonder touwen.
Heb het ook nog geen 10x gedaan hoor zit geloof ik op 5a/b of 6a/b volgens die klimhal, weet niet precies meer welk niveau zwart en roze waren daar.

Nee alleen het klimmen moet met touwen en iemand die je zekert, maar daar ga je ook tot 25 meter hoog dus dan wil je ook wel aan een touw bungelen als je valt. Er zijn ook twee verdiepingen met gewone bouldermuren die maar tot 5 meter hoog gaan. :)

Wat de kleuren/niveaus betreft zit er best wel wat verschil tussen de verschillende klimhallen en dat is wel wat irritant. In de ene hal kun je de ene na de andere 6b afstrepen en in de andere hal faal je de helft van de 5b's en hoef je niet eens aan 6 te beginnen. Bij ons wordt elke week minstens 1 wand omgebouwd en zelfs tussen de verschillende bouwers merk je al een duidelijk verschil in interpretatie van moeilijkheid. Maar dat geeft wel altijd een aanleiding om met andere klimmers te praten en zo doe je weer snel nieuwe contacten op dus het heeft z'n voordelen. :)

Ja precies, we waren 2 weken geleden in Utrecht wezen klimmen maar daar is precies wat je zegt zooo anders.
De wat "makkelijkere" routes waren echt al wel lastig :')
En de muur was echt wel hoger als dat ik gewend was, naar beneden springen durfde ik daar ook niet haha.
Daar bouwde ze heel technisch en veel professioneler denk ik.
Moet nog echt wel leren die techniek en vooral vertrouwen op men voeten haha.
Gister voor het eerst een sprongetje gehaald, dat vind ik dus nog dood eng :')
Wil wel gaan kijken voor eigen klimschoentjes, want die Lee schoenen zijn niet idiaal.

CupCakes_

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:20

Hier gisteren ook een trail gelopen met de hond en ik merk dat ik vandaag meer honger dan normaal heb. Terwijl ik eigenlijk veel te weinig eet altijd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 22:47

Vanavond weer gekickbokst.
Was 2 weken niet geweest ivm een hardnekkige verkoudheid, ik hoestte de eerste week zowat mijn longen binnenste buiten en vorige week nog veel troep in mijn holtes, dus nog niet genoeg lucht voor een rondje fanatiek kickboksen.
Vandaag weer wel geweest, maar viel alsnog even tegen.
Kon merken dat ik niet fit geweest ben en 2 weken heb overgeslagen.

Ach, nu weer wel geweest, volgende week gaat het vast alweer gemakkelijker.
Vrees wel voor spierpijn morgen...

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:20

Gisteren weer voor het eerst getraind na 2 weken in Portugal te zijn geweest voor het werk en ik merk echt dat die 2 weken rust me goed heeft gedaan. Ik had veel meer kracht. Deadliften 6 reps van 82,5 kg waren goed te doen, terwijl ik die weken ervoor op de 70 - 72,5 bleef hangen :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:22

Wat fijn zeg!

Mijn kickbokstrainster zegt altijd: luister goed naar je lichaam en RUST is ook Trainen.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:07

Fijn dat het beter gaat @Esmee_RS & @Marije_jiplover :D

Doen jullie ook nog iets extra's na of voor het sporten?
Ik merk dat men spieren heel snel verzuren en weinig kracht/ energie heb :')
Gaan er hier ook mensen naar een sportmasseur en/of hebben jullie een coach?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:13

Ik doe nooit iets speciaals voor of na het trainen.
Dinsdag naar kickbokstraining geweest. Half bokszaktraining/half circuit. Was fijn.
Vanavond is bokszaktraining gericht op techniek, wat minder zwaar op de conditie/cardio :P

Morgenavond heb ik een Oxygen les - nieuw bij de bootcamp, gericht op Hyrox training.
Lessen richten zich op cardio in combinatie met kracht en uithoudingsvermogen.
Eigenaar van bootcamp wil officiële Hyrox lessen gaan geven en officieel Hyrox trainer worden.
Dat zie ik uiteraard wel zitten :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:33

Als je snel verzuurt en je weinig kracht en energie hebt, zou ik het eerder zoeken in je voeding. Voornamelijk of je wel genoeg eet, weet je dat?

Dat klinkt leuk! Ik vind Hyrox echt best leuk klinken maar ik haat hardlopen :') Dus misschien toch niet echt mijn ding haha.

Ik heb dinsdagavond een proeflesje crossfit gedaan, was wel echt specifiek een basics les dus voor mensen zonder (crossfit) ervaring. Vond ik heel leuk, maar daardoor niet heel uitdagend en zat natuurlijk best veel uitleg van oefeningen in en zo die ik voor mezelf niet zo nodig vond. Heb toen gisterochtend meteen een proefles gedaan bij een andere box en daar deed je gewoon mee met een normale wod zeg maar, dat was wel uitdagender :+

Vond het wel echt heel erg leuk. Een oud collega van m'n man coacht ook bij die box en die kwam ik tegen, ga volgende week vrijdag nog een proefles weightlifting bij hem doen, daar ben ik echt heel benieuwd naar :)
Verder gisteravond ook nog mijn gewone training gedaan, dat was een SBD (dus echt squat, bench press en deadlifts in 1 sessie zeg maar, heb ik normaal 1x per week) sessie dus best zwaar en was m'n 3e sessie in 24 uur :') Dus heb nu voor het eerst in lange tijd wel echt fors spierpijn haha, maar goed. Ging gisteravond alsnog best lekker.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:54

MuSLi schreef:
Ik doe nooit iets speciaals voor of na het trainen.
Dinsdag naar kickbokstraining geweest. Half bokszaktraining/half circuit. Was fijn.
Vanavond is bokszaktraining gericht op techniek, wat minder zwaar op de conditie/cardio :P

Morgenavond heb ik een Oxygen les - nieuw bij de bootcamp, gericht op Hyrox training.
Lessen richten zich op cardio in combinatie met kracht en uithoudingsvermogen.
Eigenaar van bootcamp wil officiële Hyrox lessen gaan geven en officieel Hyrox trainer worden.
Dat zie ik uiteraard wel zitten :D

Ik wil zo graag speciale Hyrox lessen volgen maar is hier in de buurt niet te vinden -O- .

hier overigens geen standaard speciale dingen die ik doe rondom het sporten. Wel neem ik standaard magnesium en veel eiwitten. Naar een sportmasseur ga ik 2 of 3x per jaar.

De introlessen van Crossfit kunnen inderdaad niet zo uitdagend zijn als je een ervaren sporter bent, maar meestal moeten ze dat toch redelijk kunnen aanpassen aan verschillende niveaus. Ik dacht ook dat deze basics/fundamentals overal verplicht zijn, maargoed het zijn maar een paar lessen en daarna kun je overal instromen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:04

Bij de eerste box was het 1 basics les, bij die andere kun je gewoon inschrijven voor de gewone lessen als proefles. Bij die 2e zat er alleen touwtjespringen in de wod en dat kan ik dus blijkbaar niet, voelde me echt motorisch gestoord :') Maar goed, ook deadlifts dus dat maakte veel goed :D

Ik twijfel wel nog echt dus wacht sowieso volgende week nog af! Ik kan de twee niet echt combineren namelijk en ik zou het ook wel echt jammer vinden om (tijdelijk) te stoppen met powerliften.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:03

@MuSLi wow dat klinkt intensief :wow:

@Eulogy, denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben.
Ik eet de laatste tijd niet heel erg veel (minder als paar maanden terug).
Ook woon ik nog thuis dus ik heb ook bv niet de keuze met wat ik savonds eet maar probeer thuis altijd wel te stymuleren om bv meer groentes te eten etc.

Wil er graag meer mee bezig zijn en dan voornamelijk om mijn lichaam te geven wat die nodig heeft alleen heb ik er zelf geen kaas van gegeten en doe ik zo maar wat. :')
Zou er graag meer kennis van op doen alleen weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen, op internet lees je ook zo veel verschillende dingen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:11

Tip om thuis gezonder te eten is aan te bieden om regelmatig voor jullie allemaal te koken.

Toen ik op kamers ging deed ik mijn stinkende best om fatsoenlijk voor mezelf te koken en dan kwam ik op vrijdagavond thuis en had mn moeder diepvries pizza's -O-

Daar zat ik dan echt niet op te wachten, dus voortaan kookte ik dan, als m'n moeder te druk was om te koken. En dan aten we wel vers en zelf gemaakt eten.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 20:57

Marije_jiplover schreef:
Tip om thuis gezonder te eten is aan te bieden om regelmatig voor jullie allemaal te koken.

Toen ik op kamers ging deed ik mijn stinkende best om fatsoenlijk voor mezelf te koken en dan kwam ik op vrijdagavond thuis en had mn moeder diepvries pizza's -O-

Daar zat ik dan echt niet op te wachten, dus voortaan kookte ik dan, als m'n moeder te druk was om te koken. En dan aten we wel vers en zelf gemaakt eten.

Haha nou dat gebeurt sws al niet vaak.
We zijn thuis vaak met 7/8 man dus eten vaak alleen de "goedkopere" dingen en vaak AVG.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 23:07

Gezond eten hoeft niet duur te zijn.

Diepvriesgroente is net zo goed voor je als vers en vaak veel goedkoper, bijvoorbeeld.
En onbewerkt voedsel dat je zelf moet bereiden is doorgaans ook goedkoper dan koken met pakjes of zakjes.

Maar dat is dus een kwestie van je erin verdiepen en keuzes maken.
Als je dat belangrijk vindt, dan zul je je allereerst zelf in gezonde betaalbare voeding moeten verdiepen en het er dan met je huisgenoten over moeten hebben hoe je dat zou willen inregelen.

Ik heb vanmorgen PT gehad, van een andere trainer dan mijn vaste, want die is een weekje skiën.
Heb wel lekker getraind, grappig is dat een deel van de oefeningen bekend zijn van mijn huidige trainer en sommige toch heel anders.
Wel eens leuk om met iemand anders te trainen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 23:33

Gewoon "normaal" eten werkt hier het beste. Aardappels,groenten en vlees. Geen pakjes. Gewoon crackers of brood eten met mager beleg zoals jonge kaas of smeerkaas van slankie. Ik eet ook magere kwark en twee stukken fruit per dag
Geen zoetstoffen. In het weekend drink ik cola zero maar anders ook niet. En dan vaak twee glaasjes. Anders ranja, water en vooral thee op het werk.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 00:48

Dit doen we al hoor :)

Bij ons thuis is het gewoon eten wat de pot schaft, en zelf koken/bepalen is geen optie tenzij ik het zelf haal en voor iedereen kook maar daar heb ik gewoon simpelweg nu niet het geld voor (voor mezelf wel maar niet voor 7man) :')
Over het algemeen is het altijd avg (groente die op dat moment in de aanbieding is) en macaroni/rijst (met roerbakgroente).

Wat voor mij belangrijk is dat ik erachter kom wat mijn lichaam nodig heeft/ mist, want aan mijn lichaam te voelen mist er iets/ is er iets niet goed wat waarschijnlijk van men voeding komt.

Zoals het ernaar uit ziet heb ik vanaf eind volgende maand een huisje, waar ik wel pas over een half jaar/jaartje in kan helaas ivm verbouwing... Maar dan kan ik me daar veel makkelijker mee bezig houden omdat ik dan met niemand rekening hoef te houden ook. :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 07:38

Dat klinkt herkenbaar dat standaard avg'tje. Hier thuis heb ik gezegd dat ik voor mijzelf ga koken en heel af en toe mee eet. Het wordt dan wel bij de week boodschappen meegenomen als ik het op tijd doorgeef :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 07:58

Maar wat is er mis met AVG? Uit interesse. Ik heb AVG gegeten, en bovenstaande en ben daarmee 10kg afgevallen. AVG is niet verkeerd. En een keer pizza eten ook niet. Het gaat om de hoeveelheid kcal en de balans dus niet elke week pizza bijvoorbeeld.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 08:55

Ik ben vroeger doodgegooid met avg. Elke dag met een uitzondering van friet of nasi/bami. Daarnaast vind ik een avg gewoon ècht niet lekker. Dus ik heb er een lichte afkeer van gekregen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 09:48

CupCakes_ schreef:
Ik ben vroeger doodgegooid met avg. Elke dag met een uitzondering van friet of nasi/bami. Daarnaast vind ik een avg gewoon ècht niet lekker. Dus ik heb er een lichte afkeer van gekregen.

Ah zo dan snap ik het wel idd :)
Wij hier ook bijna elke dag, dan een keer pasta en een keer rijst in de week. Eigenlijk nooit friet of pizza.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:53

Sorry niet alles bij gelezen. Maar hier al vanaf zondagavond ziek. Knap nu weer iets op, maar nog steeds hoesten met zere borstkas en vooral heel moe. Lig alleen maar in bed of op de bank. Dus ook al de hele week niet gesport. ;(

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:24

Beterschap... :(:)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:23

Bah, beterschap, het is er wel de tijd van het jaar voor! :(:)

Hoe gaat het met de rest?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:18

Hier is het carnaval dus even niet sporten. Laat naar bed en sportschool andere openingstijden.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:30

Ik ben vorige week vanaf woensdag ook goed verkouden/ziek geweest helaas. Vanavond weer de sportschool in om de draad op te pakken.