Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:33

Gnome, haha nee ik voel de baby ook bewegen. Dus dan zal de hartslag ook wel goed zitten. Eerste keer kon ik niet echt hartslag vinden, mn man werd wel beetje ongerust. Later nog eens geprobeerd en toen hoorde we zachtjes iets. Vandaag wel een duidelijke hartslag. Is maar net hoe de kleine ligt.

Dit is de stoel
https://www.lidl.nl/p/roba-2-in-1-kinde ... 0333715003

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:51

Ik heb een apparaatje om het hart mee te luisteren maar kan er nog net mijn eigen hart mee vinden :+
Nou is het ook niet gunstig, placenta ligt grotendeels voor, ben vaak opgeblazen.
Achja het was een tientje via marktplaats :')

Net mijn studie stop gezet per 1 december. Ik ben zo vreselijk doodmoe dat ik al amper de honden uitgelaten krijg of een boekje kan lezen laat staan dat ik kan studeren. Baal als een stekker maar ja ik beval toch begin mei dus kom hoe dan ook in de knoop in het tweede semester. Volgend jaar beter..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:45

Azmay schreef:
Ik heb een apparaatje om het hart mee te luisteren maar kan er nog net mijn eigen hart mee vinden :+
Nou is het ook niet gunstig, placenta ligt grotendeels voor, ben vaak opgeblazen.

Net mijn studie stop gezet per 1 december. Ik ben zo vreselijk doodmoe dat ik al amper de honden uitgelaten krijg of een boekje kan lezen laat staan dat ik kan studeren. Baal als een stekker maar ja ik beval toch begin mei dus kom hoe dan ook in de knoop in het tweede semester. Volgend jaar beter..

Aah vervelend. Maar dan hopelijk met de tijd weer oppakken als je je weer goed voel.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:15

Azmay schreef:

Haha! Mijn placenta ligt ook voor, maar is toch gelukt gelukkig. Ben nu 15+1 dus mag ook wel.

Hebben jullie al van die babyboxen aangevraagd? Ik bedacht mij net dat ik dat nog moet doen :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:17

O en goed dat je je studie hebt stopgezet! Scheelt je een hoop stress.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 23:33

Jenkins schreef:
Azmay schreef:

Haha! Mijn placenta ligt ook voor, maar is toch gelukt gelukkig. Ben nu 15+1 dus mag ook wel.

Hebben jullie al van die babyboxen aangevraagd? Ik bedacht mij net dat ik dat nog moet doen :D

Die van mij ligt klaar dus zal 'm morgen ff halen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:38

Ik heb de box van ouders van nu bij de appie gehaald maar dat was niet heel veel en je word dood gegooid met reclame erna.

Die van de baby dump was klein maar zit wel vol handige dingen en geen reclame.

Moet verder nog kijken eigenlijk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 23:46

Azmay schreef:
Ik heb de box van ouders van nu bij de appie gehaald maar dat was niet heel veel en je word dood gegooid met reclame erna.

Die van de baby dump was klein maar zit wel vol handige dingen en geen reclame.

Moet verder nog kijken eigenlijk.

Deze is van prenatal. Zal de inhoud wel even delen morgen :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 00:15

Hier nog niks aangevraagd qua boxen.

De Kleine van mn zus is ziek en had haar gezien en geknuffeld ervoor en gelijk ben ik de Sjaak.

Ik zit dus ook vol met snot, lekker hoesten, verkouden.
Geen corona.

Dus wel gaan werken ook want anders loop ik veel geld mis aankomende maand. Maar bah wat kan je je er beroerd door voelen aha.

Vrijdag hopelijk oke weer. Dan de 13 weken echo en erna van Vlaardingen naar Venray voor sollicitatie gesprek.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 02:59

Hier weer zo nacht van niet kunnen slapen. Al ben ik wel moe.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 08:47

Hallo! Tijdje niet gereageerd, wel iedere keer meegelezen.
Iedereen met een goede echo, nipt en andere uitslagen gefeliciteerd <3

Leuk hé zo'n apparaatje om thuis het hartje te luisteren. Wij hebben er ook één. Soms is het wel even zoeken. :D

Azmay, wat een goede maar lastige keus om te stoppen met de studie. Maar de kleine gaat nu even voor. Mag je je behaalde punten wel houden voor een eventuele 2e poging?

Jenkins ik heb de baby box van Prenatal. Zaten wel wat geinige dingen in, maar toch vooral reclame. Ik kreeg wel een beetje een kerstpakket gevoel bij het open maken ervan haha. {:)

Marlis, rot dat je je zo ziek voelt. Gelukkig geen corona. Van een gewone verkoudheid kan je je ook behoorlijk naar voelen. Beterschap!

Gnome, jammer dat je je na je vakantie weer rot voelde in Nederland. Gaat het inmiddels iets beter?

Hier is alles goed. Rond en gezond. Voor het eerst in mijn leven dat ik blij ben dat ik dik word haha. ;)
Gister wel een gesprek gehad met mijn teamleider over dat ik telkens zo moe ben na het werk. Ik heb ook wel een vrij pittige klas met sterke karakters er in. Vind ik juist leuk en ga nog steeds met veel plezier heen! Alleen na de grote pauze ben ik gewoon kapot. Klinkt nu heel zielig haha, zo bedoel ik het niet. Mijn teamleider wil nu dat ik halve dagen ga werken. Moet ik via de verloskundige regelen. Nadeel ervan is wel dat je dan verplicht 6 weken voor de uitgerekende datum eruit moet, i.p.v. 4 wat ik eigenlijk wilde. Maar ja, dat snap ik ook wel. :o
Jullie al negedacht over wanneer je met verlof gaat?
In elk geval fijne dag allemaal! <3

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:22

Ik denk dat ik 6 weken voor de datum ga stoppen maar dan 2 weken mijn vakantiedagen opneem na mijn bevallingsverlof zodat ik alsnog 12 weken erna heb haha. Maar moet nog even overleggen met mijn manager of dat akkoord is :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 09:49

Flowery schreef:
Ik denk dat ik 6 weken voor de datum ga stoppen maar dan 2 weken mijn vakantiedagen opneem na mijn bevallingsverlof zodat ik alsnog 12 weken erna heb haha. Maar moet nog even overleggen met mijn manager of dat akkoord is :)

Dit ga ik ook doen denk ik als ik zie hoe het tot nu toe gaat. Mijn verlof valt volledig in de zomervakantie dus al die vakantieuren blijven toch staan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 11:00

Hier net op controle geweest. Alles volgens het boekje en baby was inderdaad lekker aan het groeien geweest tijdens de vakantie. Leuk even naar de hartslag kunnen luisteren. Volgende week de geslachtsecho :)

Voel me gelukkig wat beter inmiddels. Probeer de tv te ontlopen om te zien of het wellicht door teveel prikkels komt.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:16

Ik probeer tot 36 weken te werken. En er blijft weinig vakantie over om er achter aan te plakken waarschijnlijk want vrijdag sollicitatie gesprek voor een nieuwe baan(voor mocht ons hypotheek rond komen).

En daar zou ik dan pas maart beginnen. Ivm twee maanden opzegtermijn.

Maar wil zo snel mogelijk weg bij detachering

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:03

Besloten om toch geen babyboxen aan te vragen, geen zin om ze op te halen :') Vaak toch vooral reclame.

Marlis, vervelend dat je je zo beroerd voelt! En spannend, nieuwe baan, nieuw huis, nieuwe baby haha. Er staat een hoop voor je te wachten in 2023.

Mriek1990, haha ja heerlijk he. Dik worden en het maakt niet uit. Al probeer ik dit keer wel iets minder aan te komen dan tijdens de vorige twee zwangerschappen. Door niet al te veel ongezonde dingen te eten en ook te blijven sporten/bewegen. Vorige keren ging ik echt los qua eten, dus kwam 20 kilo aan, waarvan een hoop bleef plakken na de bevalling -O- :') :')

Omdat ik mijn eigen bedrijf heb en lekker vanuit huis achter de computer werk heb ik niet echt een plan voor verlof. Zit graag achter mijn computer, dus zal denk ik gewoon aan het werk blijven. Maar wellicht wat minder uur/minder dagen.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:09

Kan iemand me even bijpraten wat babyboxen precies zijn? :+ ik lees me echt te weinig in haha

Ik zat net de paard&sport te lezen en daar staan 2 interessante podcasts in over paardrijden en zwangerschap, heel informatief om te luisteren. Ook om na de zwangerschap het rijden weer op te pakken.

En ik heb net gewoon een rondje gelopen! Deed op sommige momenten best zeer, maar ik merk wel dat het goed is om de spieren wat los te houden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 13:52

Dit is het pakket van prenatal. Valt me niks tegen :)

Afbeelding

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:22

Oh netjes, die ga ik dan ook ophalen.

Ik krijg net heel veel foto's doorgestuurd. Mijn schoonmoeder heeft iets van 10 outfitjes gekocht en ook echt leuke dingen. Ik denk dat ze uitkijkt naar haar eerste kleinkind. <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 14:40

[***] schreef:

Ik krijg net heel veel foto's doorgestuurd. Mijn schoonmoeder heeft iets van 10 outfitjes gekocht en ook echt leuke dingen. Ik denk dat ze uitkijkt naar haar eerste kleinkind. <3

Super schattig en lief <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:44

[***] schreef:

Super lief

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:44

Ballard_L schreef:
Kan iemand me even bijpraten wat babyboxen precies zijn? :+ ik lees me echt te weinig in haha

Ik zat net de paard&sport te lezen en daar staan 2 interessante podcasts in over paardrijden en zwangerschap, heel informatief om te luisteren. Ook om na de zwangerschap het rijden weer op te pakken.

En ik heb net gewoon een rondje gelopen! Deed op sommige momenten best zeer, maar ik merk wel dat het goed is om de spieren wat los te houden.

Super. Wordt idd alleen maar stijver bij niks doen maar niet forceren hoor

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:45

Jenkins schreef:
Besloten om toch geen babyboxen aan te vragen, geen zin om ze op te halen :') Vaak toch vooral reclame.

Marlis, vervelend dat je je zo beroerd voelt! En spannend, nieuwe baan, nieuw huis, nieuwe baby haha. Er staat een hoop voor je te wachten in 2023.

Mriek1990, haha ja heerlijk he. Dik worden en het maakt niet uit. Al probeer ik dit keer wel iets minder aan te komen dan tijdens de vorige twee zwangerschappen. Door niet al te veel ongezonde dingen te eten en ook te blijven sporten/bewegen. Vorige keren ging ik echt los qua eten, dus kwam 20 kilo aan, waarvan een hoop bleef plakken na de bevalling -O- :') :')

Omdat ik mijn eigen bedrijf heb en lekker vanuit huis achter de computer werk heb ik niet echt een plan voor verlof. Zit graag achter mijn computer, dus zal denk ik gewoon aan het werk blijven. Maar wellicht wat minder uur/minder dagen.

Dat is wel fijn qua werk

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:56

Wanneer hebben jullie de babyboxen aangevraagd/opgehaald? Ik wil het liefst nu alles al aanschaffen :') . Maar vind het aan de andere kant ook wel een beetje vroeg nog.

Ik heb gisteren een goede 8 weken echo gehad, met kloppend hartje! Wel 2 dagen teruggezet, maar dat gebeurd vaker volgens de verloskundige. Ik ga proberen me niet meer druk te maken om het bloedverlies en echt te gaan genieten nu :)

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:41

Gefeliciteerd met je goede echo! Hopelijk kan je er nu van gaan genieten. :D