Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:26

Ik had qua eten echt een beroerde dag. Tja ook dat komt voor. Gelukkig nog wel wat gesport, 40 minuten gewandeld en zo naar een hardloopgroepje (voor het eerst) dus qua bewegen zit het wel goed vandaag.

Ik ben ook van de volkoren producten. In het begin even wennen maar nu normaal.

MyrtheJ

Berichten: 3973
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:50

Grappig zo’n verschil in pasta voorkeuren. Ik eet meestal glutenvrije pasta. Niet lekkerder maar scheelt een hele hoop buikpijn. Praktisch alles glutenvrij helaas.

Faringo succes met het hardloop groepje! Super zoveel beweging! :-)
En Dide H klinkt als een goede workout.

Black kelpie wat knap 50 kilo afgevallen. Maar nu dus ook weer aan de slag.

Vanavond met sportmaatje samen een online workout doen. Ben benieuwd hoe dat gaat, samen voor 1 laptop springen :D.

L_iek
Berichten: 9742
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:35

Hier de eerste taaie avond. Ben in staat om naar de Mac te rijden :')

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:36

L_iek schreef:
Hier de eerste taaie avond. Ben in staat om naar de Mac te rijden :')


Hier net een biefstukje met friet op. Ik had er zo’n zin in. Morgen maar weer even mijn best doen.

Angie1990

Berichten: 199
Geregistreerd: 22-09-20
Woonplaats: Nijkerk

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:45

Welke yoghurt/ kwark nemen jullie? Neem nu optimel Griekse yoghurt vanille.

Ben een erge snoeperd maar dat echt gereduceerd. Neem af en toe wel wat om te voorkomen als je straks een keer wat Neem dat de kilo's er weer aan vliegen. Ben nu in 12 dagen 2.1 kg kwijt best trots op mezelf

DideH
Berichten: 7034
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:03

Angie1990 schreef:
Welke yoghurt/ kwark nemen jullie? Neem nu optimel Griekse yoghurt vanille.

Ben een erge snoeperd maar dat echt gereduceerd. Neem af en toe wel wat om te voorkomen als je straks een keer wat Neem dat de kilo's er weer aan vliegen. Ben nu in 12 dagen 2.1 kg kwijt best trots op mezelf


Ik heb altijd alpro go on kwark zonder suiker, maar moet er wel bij zeggen dat ik niet lekker ga op lactose, dus vandaar soya.

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:08

Hier gaat het eigenlijk steeds beter. :j van dat sporten had ik nooit verwacht dat ik het fijn zou vinden. Het begint nu echt een routine te worden.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:18

Thuis hebben wij geen frietpot. We eten meestal 1 keer frietjes van de frituur per week (vooral door mijn man haha voor mij hoeft het niet zo). Thuis eten we regelmatig verse ovenfrietjes van delhaize. Die zijn nutriscore A dus dat past echt in elke dag gewoon :) zolang je ze direct uit de oven opeet vind ik ze echt heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:33

L_iek schreef:
Hier de eerste taaie avond. Ben in staat om naar de Mac te rijden :')


Ik heb ook zo'n dag -O- volhouden, je kan het!! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:34

Angie1990 schreef:
Welke yoghurt/ kwark nemen jullie? Neem nu optimel Griekse yoghurt vanille.

Ben een erge snoeperd maar dat echt gereduceerd. Neem af en toe wel wat om te voorkomen als je straks een keer wat Neem dat de kilo's er weer aan vliegen. Ben nu in 12 dagen 2.1 kg kwijt best trots op mezelf


Pur Natur, ik hou helemaal niet van yoghurt maar deze lukt nog wel.

Goed gedaan die 2.1 kg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:35

Faringo schreef:
Ik had qua eten echt een beroerde dag. Tja ook dat komt voor. Gelukkig nog wel wat gesport, 40 minuten gewandeld en zo naar een hardloopgroepje (voor het eerst) dus qua bewegen zit het wel goed vandaag.

Ik ben ook van de volkoren producten. In het begin even wennen maar nu normaal.


Inderdaad, eerst is het wennen, maar daarna is het eigenlijk prima te doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:37

Ik worstel het meest met mijn hormonen. Sinds mijn tweede kind is alles zó uitgesproken en dat weerspiegelt zich ook echt in mijn zin in eten :(

Zijn er hier nog moeders/vrouwen die het wat moeilijker hebben vanwege leeftijd en hormonen?
Of zijn jullie allemaal fitte twintigers :Y)

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:09

Angie1990 schreef:
Welke yoghurt/ kwark nemen jullie? Neem nu optimel Griekse yoghurt vanille.

Ben een erge snoeperd maar dat echt gereduceerd. Neem af en toe wel wat om te voorkomen als je straks een keer wat Neem dat de kilo's er weer aan vliegen. Ben nu in 12 dagen 2.1 kg kwijt best trots op mezelf

Ik vind de smaken van Ísey skyr lekker :j Verder eet ik regelmatig gewone halfvolle yoghurt met muesli en fruit als ontbijt.

2,1 kilo is behoorlijk! Lekker bezig! Ik hoop dat de eerste kilo's hier ook vlot gaan, dat motiveert :j

Cheytjuh

Berichten: 4054
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:14

3 dagen onderweg maar jeetje, het valt me toch wel wat zwaarder dan ik had gedacht. Maar even volhouden , vaak de 1e week is drama bij me, daarna wordt het steeds wat makkelijker :j

Hier vandaag het volgende gegeten

Ontbijt : zelfgemaakte yoghurt met banaan en lijnzaad
Tussendoor : Paar blokjes kaas
Lunch : Oeps :o Totaal vergeten dus.
Tussendoor : Paar handjes pinda’s
Avondeten : Courgetti met gehaktballetjes in tomatensaus, volgens recept van Oanh’s.

Ik merk dat ik het vooral moeilijk vind om tussendoor op te vullen en dat ik de lunch nogal vaak oversla omdat ik dan op stal ben. Leermomentje voor mezelf, mijn lichaam heeft wel echt elke 2 uur wat nodig, anders heb ik het idee flauw te vallen

Hier dus helemaal niet van de volkoren pasta, vind het echt zwaar op de maag. Nu met koolhydraat beperkt eten mag ik het ook helemaal niet meer, maar eerder maakte ik paste gewoon zelf. Erg makkelijk en vult ook enorm :j

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 22:17

L_iek kun je jezelf niet belonen met iets minder slechts? Ik eet dan meestal een stuk fruit en vreet daarna een pakje kipfilet plakjes op.

Hier ook alpro soja mild ongezoet. Ben niet zo'n fan van zuivel.

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:30

Cheytjuh, hou je bij hoeveel kcal je eet? Dit klinkt als vrij weinig, en als je honger hebt wordt het ook een stuk ingewikkelder.

Misschien kun je iets mee naar stal nemen om te eten? Iets makkelijks zoals een proteïnereep is dan handig vind ik. Ik ben ook vaak rond lunchtijd op stal en heb hetzelfde probleem, zit dan vaak rond 4 uur pas mijn "lunch" naar binnen te werken.

Cheytjuh

Berichten: 4054
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:43

Ik moet nog even een goede app zien te vinden om de kcal bij te houden. Ik hou de koolhydraten wel bij, ik wil maximaal 30 khd per dag uiteindelijk eten totaal.

Ik heb nogal snel een hongergevoel eigenlijk, helemaal als mijn lichaam geen suikers binnen krijgt. Ik probeer het nu dus een beetje op te vullen met blokjes kaas, worst , en bijvoorbeel augurk met boterhamworst.

Pinda’s zitten natuurlijk best wel aardig wat kcal in (150 ish per handje, ik eet dan 4 tot 5 handjes wel per dag over de gehele dag verdeeld tussendoor) en kaas ook.

Natuurlijk best actief over de hele dag, dus ik merk ook echt dat ik nog wel even wat meer moet gaan eten, en mezelf gewoon even een schop in de reet geven en gewoon voor ik het huis verlaat wat meenemen om op stal op te eten :j

MyrtheJ

Berichten: 3973
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 00:04

Cheytjuh schreef:
Ik moet nog even een goede app zien te vinden om de kcal bij te houden. Ik hou de koolhydraten wel bij, ik wil maximaal 30 khd per dag uiteindelijk eten totaal.

Ik heb nogal snel een hongergevoel eigenlijk, helemaal als mijn lichaam geen suikers binnen krijgt. Ik probeer het nu dus een beetje op te vullen met blokjes kaas, worst , en bijvoorbeel augurk met boterhamworst.

Pinda’s zitten natuurlijk best wel aardig wat kcal in (150 ish per handje, ik eet dan 4 tot 5 handjes wel per dag over de gehele dag verdeeld tussendoor) en kaas ook.

Natuurlijk best actief over de hele dag, dus ik merk ook echt dat ik nog wel even wat meer moet gaan eten, en mezelf gewoon even een schop in de reet geven en gewoon voor ik het huis verlaat wat meenemen om op stal op te eten :j


Ja dit klinkt wel echt als te weinig hoor! Misschien twee gekookte eitjes meenemen? Die kan je ook al voor meerdere dagen vooruit koken. Of knijpyoghurt, die van Melkunie is koolhydraat arm en bevat veel eiwitten.

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 00:38

Ik gebruik My Fitness Pal om alles bij te houden, werkt mooi :j

Een kennis die khd-arm eet sjouwt haar hele werkdag rond met een bak olijven, cherry tomaten en mozzarella bolletjes. Ik zie het mezelf niet doen maar zij zweert erbij :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 08:36

Ik zou dan echt continue zin hebben in wijn :')

Wel lekker haha.

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 08:47

Ik dacht precies hetzelfde poes :')

Ik ben even chagrijnig. Weeg al drie dagen hetzelfde, ondanks heel hard m'n best doen en krachttraining tussendoor |o

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:12

Renee1991 schreef:
Ik dacht precies hetzelfde poes :')

Ik ben even chagrijnig. Weeg al drie dagen hetzelfde, ondanks heel hard m'n best doen en krachttraining tussendoor |o


Kop op! Je kan niet elke dag alleen maar afvallen. Zet je dagelijkse metingen in een app en focus je op de weekgemiddeldes, ipv op de dagen.

Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:18

Renee, wij kunnen handje schudden...hier gebeurt ook niks qua gewicht, maar wie weet morgen haha. Ik heb dat trouwens wel vaker hoor als ik goed ga opletten qua voeding en meer ga bewegen. Morgen ga ik ook even cm's meten. Wie weet is dat wel minder geworden.

Qua yoghurt enz, heb ik de Franse magere kwark van de Jumbo (AH enz vind ik niet lekker), maar soms ook Skyr of Kvarg. Alpro heb ik ook wel eens voor de afwisseling.

Vandaag het eten iets meer beheersen als gisteren, toen vloog ik even uit de bocht met beschuit met hagelslag _O- . Moet lukken, in m'n lunchpauze even boodschappen doen en vanavond een rondje wandelen met een vriendin en m'n fysio oefeningen. M'n hardloopgroepje was echt superleuk gisteravond.

Oh en nee hoor, ik ben geen fitte 20er. Wordt in augustus 42,weliswaar geen kinderen, maar wel diverse lichamelijke mankementjes waar ik nu hard aan werk om dat goed te krijgen.

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:35

Hier gaat het tot nu toe goed! Hou de kcal bij in Yazio. Dit weekend bij vrienden wel wat gesnackt, maar verder strak eraan gehouden.

Doe avondeten met recepten van Projectgezond, maar heb toch savonds dan nog honger. Of het is de verveling en de connectie die mijn hoofd maakt; bankhangen = wat lekkers erbij.

Gisteren uiteindelijk wat komkommer met magere tzatziki gepakt, was toch niet zo lekker dus had beter niks kunnen pakken :')

Hebben jullie nog goede recepten voor koude wraps? 2x per week ga ik direct na het werk paardrijden en eet ik tijdens het autorijden wat. Maar mijn wraps tot nu toe waren niet heel wauw.

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:36

Renee1991 schreef:
Ik dacht precies hetzelfde poes :')

Ik ben even chagrijnig. Weeg al drie dagen hetzelfde, ondanks heel hard m'n best doen en krachttraining tussendoor |o



Hou vol! :) en soms houden je spieren wat vocht vast wanneer ze aan het helen zijn. Is heel normaal. :)