Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:18

Nikass schreef:
bigone schreef:
Zullen we stoppen over Tienus, veranderd niets aan het feit.
Misschien ook eens even het beleid de schuld geven dat bvb telefoonlijn gesloten was , waarom? Omdat ze aankondigen dat er maar 3 ipv 6 maanden tussen hoeft te zitten en het allergrootste deel van de bellers mensen waren die hun afspraak van eind december of begin januari even een weekje eerder wouden. Die hebben niet het geduld om een week langer te wachten en voorkomen door hun massale bellen dat andere oudere mensen met brief er niet door kwamen.

Precies. Helaas ken ik de mensen ook die kostte wat kost op vakantie willen, en dáárom zo'n haast hebben -O-

Zebrastreep dat vind ik logisch, je loopt ook risico, en mensen die zorg nodig hebben lopen ook risico als het personeel niet gevaccineerd is.

Dat is zeker waar al is de kans dat de cliënten corona door mij krijgen veel groter als ik van hun. Meeste cliënten zitten helaas nog veel thuis. Maar ik ben al heel blij dat hun geweest zijn voor de booster scheelt weer een hoop wat als gedachten.

Vooral bij iemand thuis waar ik net ben begonnen en mij wel zorgen maakte over corona ben ik echt blij en opgelucht dat de booster is gezet.

Zelf pas ik mij wel aan tot die tijd veel thuis en weinig contacten dat is nu even niet anders. Al zijn de codes nu officieel onderweg en kan ik al snel een code verwachten. Alleen wordt vaccineren dan voor mij in januari. Voor kerst liever niet en na kerst moet ik 7 dagen werken dus nog even een paar weken wat gas terug.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:18

pien_2010 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik heb gewoon bijzonder veel moeite met mensen die zichzelf belangrijker vinden dan anderen en daarvoor regels overtreden. Zal wel komen door mijn grote rechtvaardigheidsgevoel of mijn principiële aard. Of mijn empathie voor de mensen van die AZ hebben gehad en heel bang zijn.

Er zijn mensen die onterecht voordringen, maar Tienus niet.

Waarom Tienus niet? Zoals Nathalie die bij de GGD werkt al heeft aangegeven zijn er duizenden van dit soort gevallen. Je zou ook kunnen zeggen, dat Tienus juist niet gevoelig is voor corona anders had ze het verleden jaar wel gehad met de zorg voor haar ouders.
En het is echt vreselijk wat ze heeft meegemaakt, maar nogmaals, dat geeft je geen recht om voor te dringen ten koste van kwetsbare ouderen die het vaccin ook hard nodig hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:21

Als je kijkt naar de geboortejaren zou er dinsdag/woensdag/donderdag een afspraak gemaakt kunnen worden, dat is nog snel en de prikdatum ligt daar nog na. Zo enorm veel voordeel is er nou ook weer niet. Het is geen weken en weken ervoor.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:22

karuna schreef:
Er werd op de persconferentie gezegd eerst twee dagen de 60+ vanaf 3 maanden en dan vrijdag weer door met geboortejaar vanaf 3 maanden. Eerder werd soms 3 jaren gedaan maar ik denk dat dat twee blijft omdat de groep natuurlijk nu veel groter is

Ik denk dat je beter nog niet snel aan de beurt kunt zijn om een afspraak te maken. De GGD moet eerst nog opschalen. Grote kans dat jongere jaargangen die later een afspraak mogen maken eerder aan de beurt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:24

Nathalie18x schreef:
Ik zou hier niet meer reageren omdat ik nogal gefrustreerd raakte maar alsjeblieft alsjeblieft ga geen afspraak inplannen als je leeftijd nog niet aan de beurt is. Het is zo egoïstisch om " voor te dringen" en daardoor mensen die slecht ter been zijn, ontzettend onhandig met de pc (om dus een afspraak te maken) en al een beetje angstig zijn nu nog langer te laten wachten. We hadden gisteren rijen van meer dan een uur en we hebben meer dan 100 mensen weg moeten sturen. Ook vandaag was het weer feest. Wacht alsjeblieft op je beurt.Ons werk is echt niet leuk meer als je zoveel mensen moet teleurstellen :n

Had deze ff gemist, wat een tijd zijn jullie dus nog extra kwijt aan dit soort mensen, doodzonde :n Wordt het door de GGD niet meer afgezegd? Zoals dat eerder dit jaar bij Tinus nog wel gebeurde?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:25

De groep 60:65 zijn er 1.1 miljoen en in twee dagen opgeroepen. Dus december zit wel vol. Was denk ik meer om te kunnen zeggen dat ze opgeroepen waren.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:25

Niet om voor te dringen....maar 1970, 1971 en 1972 pakt hij ook als je online een afspraak wilt inplannen. 1973 geeft aan dat je online geen afspraak kunt maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:26

60/65 was al eerder opgeroepen. Alleen in afgelopen twee dagen kwam de 3/6 maanden groep erbij. Ik vermoed niet dat dat er 1.1 miljoen zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:30

suffie schreef:
Niet om voor te dringen....maar 1970, 1971 en 1972 pakt hij ook als je online een afspraak wilt inplannen. 1973 geeft aan dat je online geen afspraak kunt maken.

Hier niet en ook niet incognito. Weet je zeker dat je de tweede vraag goed beantwoord hebt?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:30

Weet een van jullie hoe dit zit? Mijn vader is niet mobiel, thuiswonende van 73. Zijn jaartal is allang geweest maar hij kan dus niet naar de locatie komen. De eerste rondes prikten de huisarts. Maar dat doet zij deze ronde niet. De GGD geeft aan dat ze pas vanaf half januari thuis gaan prikken. Dus mijn kwetsbare vader moet dus weken wachten ? Iemand een idee?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:31

Fitzroy schreef:
suffie schreef:

Hier niet en ook niet incognito. Weet je zeker dat je de tweede vraag goed beantwoord hebt?

Met zowel ja als nee lukt het hier :o

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:34

Fitzroy schreef:
suffie schreef:

Hier ook niet. 1962 nog niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:35

Fitzroy schreef:
karuna schreef:
Er werd op de persconferentie gezegd eerst twee dagen de 60+ vanaf 3 maanden en dan vrijdag weer door met geboortejaar vanaf 3 maanden. Eerder werd soms 3 jaren gedaan maar ik denk dat dat twee blijft omdat de groep natuurlijk nu veel groter is

Ik denk dat je beter nog niet snel aan de beurt kunt zijn om een afspraak te maken. De GGD moet eerst nog opschalen. Grote kans dat jongere jaargangen die later een afspraak mogen maken eerder aan de beurt zijn.

Ja is dit zo?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:37

DiantaM schreef:
Weet een van jullie hoe dit zit? Mijn vader is niet mobiel, thuiswonende van 73. Zijn jaartal is allang geweest maar hij kan dus niet naar de locatie komen. De eerste rondes prikten de huisarts. Maar dat doet zij deze ronde niet. De GGD geeft aan dat ze pas vanaf half januari thuis gaan prikken. Dus mijn kwetsbare vader moet dus weken wachten ? Iemand een idee?

Op de site die ik vanmiddag bezocht, weet nu even niet of het de GGD of de Rijksoverheid was, stond dat als je niet mobiel bent, toch de huisarts aan huis komt vaccineren.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:37

mysa schreef:
DiantaM schreef:

Op de site die ik vanmiddag bezocht, weet nu even niet of het de GGD of de Rijksoverheid was, stond dat als je niet mobiel bent, toch de huisarts aan huis komt vaccineren.

Ja en veel huisartsen (waaronder die van mijn ouders) weigeren dat dus.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:38

Wat raar van de huisarts. Jij of andere familieleden niet in de gelegenheid om ze te brengen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:40

Nikass schreef:
Ja is dit zo?

NRC schreef:
De Kamer is kritisch over de haalbaarheid daarvan: veel mensen hebben moeite een prikafspraak te maken. 70.000 mensen konden geen afspraak maken op de korte termijn en konden pas in januari bij de GGD terecht. De Jonge stelt dat de komende tijd de capaciteit flink wordt uitgebreid. Vanaf volgende week willen de GGD’s een miljoen prikken per week zetten, er komen dan veel nieuwe plekken beschikbaar. Mensen die nu ontevreden zijn over de datum waarop zij een prik krijgen, kunnen de afspraak verzetten. Het kan lonen twee dagen te wachten met het maken van een afspraak, omdat er dan nieuwe plekken vrijkomen, aldus De Jonge.

Dat de sukkel suggereert dat mensen die ontevreden zijn hun afspraak kunnen verzetten is dan wel weer ontzettend stom, want daar zal je dan weer voor moeten bellen. En bellen, juist, dat gaat toch al zo moeizaam...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:43

DiantaM schreef:

De huisartsen hebben het vaccin niet in huis, en gezien de bewaar condities is dit ook echt niet mogelijk.
Enige optie is OF kijken of je toch vervoer kunt regelen, OF half/ eind januari afwachten tot de GGD aan huis kan komen prikken. De huisarts kan hier verder niets in vervroegen.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:44

We zijn bezig met het opzetten van mobiele teams, ook voor jongere mensen later. Dit is echter nog zeer in ontwikkeling. Artsen moeten namelijk eerst allemaal getraind worden met het systeem en er zullen ook nog wel wat logistieke problemen zijn. Ik verwacht dat dat nog wel even duurt.

Over de vraag of afspraken er nog uitgehaald worden bij foutief geboortejaar; de GGD is zoals sommige van jullie allicht weten niet altijd goed bereikbaar en het systeem ligt er ook vaak uit. Ik denk dat we nu in een fase zijn beland dat het niet meer mogelijk is om het systeem hiervoor in te zetten en het dus echt aan het personeel op de locaties is.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:45

mysa schreef:
Wat raar van de huisarts. Jij of andere familieleden niet in de gelegenheid om ze te brengen?

Dat zou nog een allerlaatste optie zijn, mits de locatie enigszins in de buurt is omdat mijn vader in zijn elektrische rolstoel maar kort in de auto kan zitten. Maar dan moeten we een bus huren en alle locaties in de regio waren de komende weken ook compleet
Vol.

Maar de GGD verwijst dus naar de huisartsen en de huisartsen weer terug naar de GGD.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:48

Dank je Ibbel!

Nathalie, als iemand nu vrijdag een afspraak kan maken, op welke termijn kan je dan terecht denk je? Wordt t januari? Of kan je eerder terecht als je tot volgende week wacht met het maken van een afspraak?

DianteM hier wordt je toch ontzettend boos van! Als je familie je vader naar de huisarts brengt, is die dan wel bereid om te prikken?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:57

Nikass schreef:
Dank je Ibbel!

Nathalie, als iemand nu vrijdag een afspraak kan maken, op welke termijn kan je dan terecht denk je? Wordt t januari? Of kan je eerder terecht als je tot volgende week wacht met het maken van een afspraak?

DianteM hier wordt je toch ontzettend boos van! Als je familie je vader naar de huisarts brengt, is die dan wel bereid om te prikken?

Nope.. want volgens mij moet de huisarts het vaccin dan ergens anders ophalen.

Echt heel slecht geregeld, want hierdoor worden zeer kwetsbare niet-mobiele ouderen juist in de steek gelaten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:58

karuna schreef:
60/65 was al eerder opgeroepen. Alleen in afgelopen twee dagen kwam de 3/6 maanden groep erbij. Ik vermoed niet dat dat er 1.1 miljoen zijn.

Zondag en maandag en dinsdag werd er omgezet naar drie maanden en vandaag kon er niet gebeld worden. Vanwege de grote drukte door mensen die wilden omboeken.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 23:05

Nikass schreef:
Dank je Ibbel!

Lastig! Ligt ook heel erg aan de regio. Ik gok dat deze week ook het afsprakennummer flink bezig is met opschalen dus dat het vanaf volgende week echt efficiënter zal gaan. Ik zou dus persoonlijk tot volgende week wachten.Je moet inderdaad rekening houden met Januari voor een afspraak.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 23:10

Ik heb geprobeerd voor mijn man een afspraak te maken (1959), 1e mogelijkheid op 31 december om half 4 ruim 50 km verderop.
2e mogelijkheid 3 januari ruim 75 km verderop en nog zoiets ook ruim 50 km verderop.
Allemaal onder werktijd, met veel collega's die vrij zijn ivm schoolvakanties.
Dus we proberen het later nog weleens.
Tot een paar maanden geleden konden we lopen naar de priklocatie, maar die is gesloten.
Ik hoop eigenlijk dat deze weer geopend wordt. :D